ois siis kiva lukee muiden tuntemuksia ja oloja joilla raskaus edenny samaan vaiheeseen =)itellä tuntuu että alkaa se tyhjän huolehtiminen nyt helpottaa,välillä joutunu stressaamaan ku supistellu ja muutenki oon ollu jotenki ylidramaattinen kaikkien vaivojen kans =) ainoa tympeys on enää järkyttävät liitos-ja selkäkivut,jotka enimmäkseen yöllä vaivaa.Ja tällä viikolla on tuntunu että vois syödä kaikkea enemmän ku laki sallii..onneks noi kivut ei estä kuitenkaan liikkumista,ettei aivan turpoa tänne kotiin =) Paino noussu nyt 7 kiloa,terkan mielestä hieman liikaa siihen nähen mitä viikossa sais nousta..?!? ja lähtöpaino 57..en ihan ollu samaa mieltä hänen kanssaan.Käski tarkkailla syömisiä,ja nyt ihan ku kiusallaki haluttaa koko ajan jotain makeaa =)mukavaa loppuodotusta kaikille!
mitäs muille rv 30
10
774
Vastaukset
- raskauden..
aikana noussut vain 7 kiloa ja terkkarin mielestä se on liikaa?? Onpa outoa varsinkin, kun olet hoikka. Tarkoittikohan terkkari, että joku tietty viikkopainonnousu oli liikaa? Luepa äitiyskortistasi, kuinka paljon viimeinen viikkopainonnoususi oli.
- alkup.
luinki heti kotona neuvolakorttia,ja huomasin ettei siihen ollu ees aikasemmin merkitty viikkopainon nousuja =O nyt oli siis noussu melk. 600g viikossa,ja se ihanneraja on jonku neuvolakirjan mukaan 500g.ite kyllä luin että NORMAALI painonnousu ois 200-800gr viikkoo kohti..tiiä noista sitte,tympii vaan ku heti motkotetaan että pitäs alkaa tarkkaileen syömisiä,eikä paino oo vielä ees noussu sen vertaa mitä normaalin rajoissa sais nousta =)
- outoa,
alkup. kirjoitti:
luinki heti kotona neuvolakorttia,ja huomasin ettei siihen ollu ees aikasemmin merkitty viikkopainon nousuja =O nyt oli siis noussu melk. 600g viikossa,ja se ihanneraja on jonku neuvolakirjan mukaan 500g.ite kyllä luin että NORMAALI painonnousu ois 200-800gr viikkoo kohti..tiiä noista sitte,tympii vaan ku heti motkotetaan että pitäs alkaa tarkkaileen syömisiä,eikä paino oo vielä ees noussu sen vertaa mitä normaalin rajoissa sais nousta =)
että terkkari valitti tuosta. Kyllä sekin on vielä normaalia, että joskus viikkopainonnousu on kilonkin, kunhan ei jatkuvasti olisi niin paljoa. Usein paino nousee epätasaisesti, esim. niin, että jonain viikkona tulee vaikkapa 800g ja jonain sitten huomattavasti vähemmän. Tämä on ihan normaalia.
Sinä olet kaiken lisäksi niin hoikka, että sinulle voisi hyvin raskauden aikana tulla lähemmäs 20 kiloa ilman että olisi mitenkään liikaa. - minulla painon
alkup. kirjoitti:
nousua oli viime kerralla 800 g.. Nyt tullut yhteensä hitusen vajaa 10 kiloa painoa raskauden aikana elikkäs painan sen 75 tällä hetkellä.
Tuolloin viimeksi terkkari sanoi ettei haittaa vaikka tulisi painoa enemmänkin viikon aikana kunhan ei joka viikko tule mitää kauheita määriä..
Minulla eri viikoilla vaihdellut 350-850 välillä nyt loppua kohden yleensä tullut reilummin viikko painoa kun tuossa keski vaiheilla
- samoilla viikoilla ollaan :)
tai taitaapi olla 31. vko, mutta eipä paljo heitä :D Mulle on tullut yhteensä 5kg lisää, mutta lähtöpaino oli hiukan yläkantissa. Ei ainakaan itse tunnu, että mitään ylimääräistä on tullut, eikä toivottavasti paljoa tulekaan.
Tässä on ollut hiukan raskausmyrkytysepäilyä, mutta näyttää olevan onneksi ihan turhaa koska verenpaineet on kotona mitattaessa normaalit. Itse ruvennu epäilemään, että jokin ei niin ärhäkkä virustauti väsyttänyt tämän mamman. Vauva kuitenkin ultrattu epäilyn takia ja terhakalta näytti, istukka ja napanuora toimivat normaalisti. Lapsikin vastasi kooltaan viikkoja :)Ainiin ja raivotarjonnassa jo odoteltiin.
Itse olen yrittänyt makeanhimoa hillitä hedelmillä, terveellisempi vaihtoehto :) Alkuvaiheessa makea suorastaan ällötti, mutta nyt sitä on kait antanu itelleen periksi :) Enään ei tunnu mahaan mahtuvan samalla kertaa niin paljoa kuin ennen, joten pitää olla jatkuvasti jotain syömässä :) Yölläkin oon heränny kauheaan nälkään :O - luulosairas :)
Heippa. Täällä mennään 31 6. Hyvin on tähän asti mennyt. Paino noussut koko raskauden aikana 18kg :). Aikas paljon mutta Ei terkkari juuri mitään ole sanonut kun muuten suht hoikka olen. Joulun tienoilla nousi paino kaikkein eniten ja silloin oli neuvolassa hieman huolissaan mutta kun kaikki arvot ovat pysyneet hyvinä niin ei paniikkia.
Meillä myös poika jo raivotarjonnassa, ollut jo viikoilta 20 asti ja tuskin kuulemma enää kääntyy ympäri.
Itselläni alkanut tulla kuukautiskipuja melko useasti, etenkin öisin herään ku kipu yllättää. Jossain vaiheessa olin huolissani ja kävin kättärillä tarkistamassa tilanteen, mutta supistuskäyrä ei näyttänyt supistuksia ja vauvan sydänäänetkin olivat hyvät. Kohhdunkaulaa oli vielä jäljellä hyvät 3cm eikä kohdunsuu ollut alkanut aukeamaan. Ihmetyttää vaan että mistä moiset kivut sitten tulevat kun ovat alavatsalla ja vasemmalla kyljessä sekä alaselässä. Ihan vastaavia kuin kuukautiskivut ja nyt niitä on lähes päivittäin ollut noin 2viikon ajan etenkin siis öisin. Pelkään tietty että vauvalla jokin hätänä kun mummilla tullut kaksi keskenmenoa 7kk tienoilla. Tietty pelkään että min ullekin käy niin. Täytyy vaan nyt luottaa että mitään hätää ei ole.
Kiinnityskipuja en ole tuntenut tai kun en tiedä miltä ne tuntuu. Välillä tuntuu kohdussa siltä kuin laitettais kierukkaa. Tai siltä se minusta muistuttaa.Se on ikävää. Olisiko sitten n iitä kiinnityskipuja. tiedä häntä.
Muuten mennyt hyvin. Töistä olen jäänyt sairaslomalla jo loppiaisen aikaan selkäkipujen vuoksi enkä töihin enää mene.
Nyt vaan odotellaan etä viikot täyttyvät ja poika syntyisi. En enää malta odottaa :).
Hyvää loppuodotusta teille muille.- stressata
Stressaaminen on turhaa! Itekin stressasin ton raskausmyrkytysepäilyn kanssa, mutta stressi vaan pahentaa. Ja sillä viikoilla ollaan menossa, että vaikka vauva syntyy, niin yli 90% selviää ja vielä ilman mitään komplikaatioita. Alle 22 viikkoiset ovat keskenmenoja, siitä yli niin on syntyneitä lapsia. Eli siis yli 22 viikkoiset ja alle 38 viikkoiset ovat keskosia.Siskoni on synnyttänyt rv 28 6 ja hyvinvoiva 2 vuotias poika on, vaikka lähtöpisteita oli 2.Nykyinen keskoshoito on hyvin tehokasta.
Noi sun kivut taitaa olla just niitä liitoskipuja, mitä itelläkin on ollut satunnaisesti.Kuuluu asiaan, pitäähän sielä paikat venyä tulevaa varten :) - luulosaira..:)
stressata kirjoitti:
Stressaaminen on turhaa! Itekin stressasin ton raskausmyrkytysepäilyn kanssa, mutta stressi vaan pahentaa. Ja sillä viikoilla ollaan menossa, että vaikka vauva syntyy, niin yli 90% selviää ja vielä ilman mitään komplikaatioita. Alle 22 viikkoiset ovat keskenmenoja, siitä yli niin on syntyneitä lapsia. Eli siis yli 22 viikkoiset ja alle 38 viikkoiset ovat keskosia.Siskoni on synnyttänyt rv 28 6 ja hyvinvoiva 2 vuotias poika on, vaikka lähtöpisteita oli 2.Nykyinen keskoshoito on hyvin tehokasta.
Noi sun kivut taitaa olla just niitä liitoskipuja, mitä itelläkin on ollut satunnaisesti.Kuuluu asiaan, pitäähän sielä paikat venyä tulevaa varten :)Hyvä tietää että luultavasti ovat nyt sit niitä kiinnikekipuja. Joo tiesinkin että alle 22 viikkoisia sanotaan keskenmenoksi mutta tarkoitin siis että kuolleet kohtuun.
- varsinki ensiodottajalla
luulosaira..:) kirjoitti:
Hyvä tietää että luultavasti ovat nyt sit niitä kiinnikekipuja. Joo tiesinkin että alle 22 viikkoisia sanotaan keskenmenoksi mutta tarkoitin siis että kuolleet kohtuun.
kun on kaikkea uutta, niin tuntuu että säikkyy joka kerta kaikkea vihlasua yms. Ite olen vaan rauhotellu, että kaikki hyvin kun ei tuu verta, olo normaali, eikä säännöllisiä ja kipeitä suppareita :) Ja tärkeintä että vauvan liikkeet tuntuu. Ja jos joku rupeaa hirveästi mielenpäällä olemaan, niin soittaa sinne neuvolaan tai äippäpolin päivystykseen.
Harmi toi sun mummon tapahtumat :( surullista..Niistä on varmaan vaikea ollut toipua.
Kunhan muistamme, ettei aleta niitä piruja maalailemaan seinille ja mennään tosiaan se päivä kerrallaan :)
- rv31
Hienoa että muillakin on mennyt hyvin :) Itselleni on tullut 5 kiloa tähän mennessä, tosin alkupainoa oli 67 :) Kauheat selkäkivut täälläkin, varsinkin kun on nukkumaan menossa, vaikea saada unta kun pikkunenkin valvoo potkii kaiken yötä plus noi selkä kivut :( mutta muuten hyvin kaikki, onnea kaikille odotus ajalle
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462761Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201529Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57976Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15964Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27924En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm78889Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149888- 80878
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829