Kuinka paljon?

--partis--

Hei,

ostin aikuisen parta-agaman.

Kuinka paljon ja ennen kaikkea kuinka usein ruoan joukkoon tulisi laittaa sitä kalkki-vitamiinijauhetta?

Agama on todella nirso, ei meinaa upota muut kuin sirkat ja madot. Ja toinen kysymys onkin, että kuinka paljon ruokitte parta-agamianne?
Kuinka monta sirkkaa/matoa päivässä/viikossa? Kuinka paljon kasviksia sen pitäisi noin suunnilleen päivässä/viikossa syödä?

Grammamääristä en ymmärrä mitään koska en tiedä liskoni painoa, pituutta n. 40 cm..

Kuinka usein lisko "normaalisti" ulostaa? Alkuun tämä tapahtui lähes joka päivä, nyt oli peräti viikon tauko..

Eri eläinliikkeistä saa näihin kysymyksiin meinaan aika ristiriitaista tietoa joten kertokaapa kokemuksella..

Kiitos!

4

429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • repe

      Meitin agamamille annan joka päivä salaattia johon sekoitan kalkkia kerran kaksi viikossa,ja ruoka eläimiä syötän kaksi joskus kolme kertaa viikossa.Torakoita menee noin viisi kappaletta per lisko,agamat on hulluna elävään ravintoon ja söisi sitä kuinka paljon tahansa.Aikuiset parta-agamat syövät 70-80prosenttisesti kasvis ruokaa.Ulostavat yleensä kerran päivässä mutta kyllä joskus saattaa mennä parikin päivää ettei tuu mitään.Liskot saattaa ressaantua siirroista eri paikkaan(pelkkä huoneen vaihto riittää)ja saattaa olla syömättä muutamia päiviä,mutta silti kannattaa pitää salaattia saatavilla.

      • si999900

        kokeile antaa basilikaa meillä syö sitä mieluusti.


    • mutta totta

      Minulla on muutaman vuoden vanha partis-herra, joka ei syö muuta kuin pakastettuja sirkkoja. Nyt olen minäkin huomannut, miten nirsoja partikset ovat...=) Omaa partistani ruokin aamuin illoin ja annan 1-2 sirkkaa. Ja mikään muu ei kelpaa.. =( Yritän ruokkia partistani mm. tuoreilla salaatinlehdillä, mutta huonolla menestyksellä.. Ainakin minun agamani painaa nelisensataa grammaa.
      Partikseni tekee tarpeensa joka päivä alusta asti. Se oli poikanen minulle tullessaan, eikä mitään "epänormaalisuuksia" ole ainakaan vielä ollut. Agamani on siitä erikoinen, että se tekee tarpeensa aina samaan paikkaan, terraarion nurkkaan, jossa on pino vessapaperia. (korjatkaa jos olen väärässä tuossa erikoisuus-asiassa)=)Ostin liskoni kasvattajalta, joten sain häneltä luotettavat hoito-ohjeet. Kannattaa kysellä sisukkaasti kaikilta liskonomistajilta silti hyviä neuvoja, tässä oli kaikki oman kokemukseni pohjalta.. Onnea, koetahan pärjätä oman agamasi kanssa! =)

      • basilika partis

        Meidänkin partis tekee ulosteensa samaan paikkaan,joten on siisti kaveri.Apilan lehtiä söisi vaikka kuinka kesäisin,mutta niitä ei saisi syöttää paljoa.Kuulemma sisältää paljon valkuaista tai jotain sellaista,oletteko partiksen omistajat kuulleet noista apilanlehdistä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      392
      1545
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1288
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1230
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      165
      1155
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      997
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      826
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      814
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      810
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      170
      709
    Aihe