Kuinka paljon?

--partis--

Hei,

ostin aikuisen parta-agaman.

Kuinka paljon ja ennen kaikkea kuinka usein ruoan joukkoon tulisi laittaa sitä kalkki-vitamiinijauhetta?

Agama on todella nirso, ei meinaa upota muut kuin sirkat ja madot. Ja toinen kysymys onkin, että kuinka paljon ruokitte parta-agamianne?
Kuinka monta sirkkaa/matoa päivässä/viikossa? Kuinka paljon kasviksia sen pitäisi noin suunnilleen päivässä/viikossa syödä?

Grammamääristä en ymmärrä mitään koska en tiedä liskoni painoa, pituutta n. 40 cm..

Kuinka usein lisko "normaalisti" ulostaa? Alkuun tämä tapahtui lähes joka päivä, nyt oli peräti viikon tauko..

Eri eläinliikkeistä saa näihin kysymyksiin meinaan aika ristiriitaista tietoa joten kertokaapa kokemuksella..

Kiitos!

4

484

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • repe

Meitin agamamille annan joka päivä salaattia johon sekoitan kalkkia kerran kaksi viikossa,ja ruoka eläimiä syötän kaksi joskus kolme kertaa viikossa.Torakoita menee noin viisi kappaletta per lisko,agamat on hulluna elävään ravintoon ja söisi sitä kuinka paljon tahansa.Aikuiset parta-agamat syövät 70-80prosenttisesti kasvis ruokaa.Ulostavat yleensä kerran päivässä mutta kyllä joskus saattaa mennä parikin päivää ettei tuu mitään.Liskot saattaa ressaantua siirroista eri paikkaan(pelkkä huoneen vaihto riittää)ja saattaa olla syömättä muutamia päiviä,mutta silti kannattaa pitää salaattia saatavilla.

• si999900

kokeile antaa basilikaa meillä syö sitä mieluusti.

• mutta totta

Minulla on muutaman vuoden vanha partis-herra, joka ei syö muuta kuin pakastettuja sirkkoja. Nyt olen minäkin huomannut, miten nirsoja partikset ovat...=) Omaa partistani ruokin aamuin illoin ja annan 1-2 sirkkaa. Ja mikään muu ei kelpaa.. =( Yritän ruokkia partistani mm. tuoreilla salaatinlehdillä, mutta huonolla menestyksellä.. Ainakin minun agamani painaa nelisensataa grammaa.
      Partikseni tekee tarpeensa joka päivä alusta asti. Se oli poikanen minulle tullessaan, eikä mitään "epänormaalisuuksia" ole ainakaan vielä ollut. Agamani on siitä erikoinen, että se tekee tarpeensa aina samaan paikkaan, terraarion nurkkaan, jossa on pino vessapaperia. (korjatkaa jos olen väärässä tuossa erikoisuus-asiassa)=)Ostin liskoni kasvattajalta, joten sain häneltä luotettavat hoito-ohjeet. Kannattaa kysellä sisukkaasti kaikilta liskonomistajilta silti hyviä neuvoja, tässä oli kaikki oman kokemukseni pohjalta.. Onnea, koetahan pärjätä oman agamasi kanssa! =)

• basilika partis

Meidänkin partis tekee ulosteensa samaan paikkaan,joten on siisti kaveri.Apilan lehtiä söisi vaikka kuinka kesäisin,mutta niitä ei saisi syöttää paljoa.Kuulemma sisältää paljon valkuaista tai jotain sellaista,oletteko partiksen omistajat kuulleet noista apilanlehdistä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      120
      2328
    2. 133
      1874
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1226
    4. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      103
      1202
    5. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      76
      1088
    6. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1060
    7. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      45
      1039
    8. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      81
      990
    9. HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp

Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio
      Seinäjoki
      24
      986
    10. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      56
      932
    Aihe