Eli, aloitan nyt alusta asti.
Olin koko ala-asteen laiha, mutta seiskalla pituuskasvu alkoi hidastua ja lihoin. Monet alkoivat huomautella asiasta, mutta aluksi en välittänyt heidän kommenteistaan. Kuitenkin pikkuhiljaa aloin miettiä, mitä laitan suuhuni ja aloin käydä lenkillä. Kasilla laihduin 10 kg, ja olin jo tyytyväinen itseeni, mutta päästin itseni lihomaan. Viime kesänä laihduin taas, mutta sen seurauksena ahmin koko syksyn ja lihoin 10 kg. Nyt olen taas matkalla entisiin, pieniin mittoihin. Olen laihtunut n. 8 kg kahden kuukauden aikana. Onko tämä siis syömishäiriötä, vai jotain muuta?
Onko minulla syömishäiriö?
3
608
Vastaukset
- tyttönen-93
Syön siis vain hedelmiä ja kasviksia, ja kävelen koulumatkat. Muuta lisäliikuntaa en jaksa tehdä, sillä syön niin vähän.
- BED**
eli ahmimishäiriö (BED), tmv. / painon jojoittelu... Nyt syömään normaalisti, koska kunnon ruoka ei lihota - mutta painon jojoilu lihottaa; totta kai sinun tekee mieli syödä paljon herkkuja, yms, kun ensiksi pidät itseäsi ihan älyttömällä dietillä... Ja siitä sitten seuraa tuo kierre, jossa paino heittelee.
Ruoka ei ole vihollinen, mutta ei rakkaasikaan... Tarvitset sitä kuitenkin joka päivä. Suosittelen tutustumaan "Lautasmalliin" ja "Liikuntapiirakkaan".
Tsemppiä matkaan ja säännöllisyys on valttia! :)
P.S. Minullakin oli kaikki mahdolliset syömishäiriöt, mutta niistä selvisin opettelemalla syömään oikein liikkumaan oikein. - tyttönen-93
BED** kirjoitti:
eli ahmimishäiriö (BED), tmv. / painon jojoittelu... Nyt syömään normaalisti, koska kunnon ruoka ei lihota - mutta painon jojoilu lihottaa; totta kai sinun tekee mieli syödä paljon herkkuja, yms, kun ensiksi pidät itseäsi ihan älyttömällä dietillä... Ja siitä sitten seuraa tuo kierre, jossa paino heittelee.
Ruoka ei ole vihollinen, mutta ei rakkaasikaan... Tarvitset sitä kuitenkin joka päivä. Suosittelen tutustumaan "Lautasmalliin" ja "Liikuntapiirakkaan".
Tsemppiä matkaan ja säännöllisyys on valttia! :)
P.S. Minullakin oli kaikki mahdolliset syömishäiriöt, mutta niistä selvisin opettelemalla syömään oikein liikkumaan oikein.Olen kyllä yrittänyt syödä normaalisti, välillä on jopa sellaisiakin kausia, muttei ne kauaa kestä. Olen käynyt ravintoterapeutillakin, muttei sekään auttanut. :/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974419Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293283No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 331058
- 321016
- 111014
- 158997
- 6924
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862