Tuomion miekka yllänne vl:t

Minä en teitä tuomitse, eikä minulla ole siihen valtaa/haluakaan.

Haluan ettei teitä tuomita, vaan pelastuisitte.....

Ottakaa Jumalalta vastaan rakkaus Totuuteen, ettei teitä tuomittaisi.

94

17080

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2.Tess.
      2:8   niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
      2:9   tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
      2:10   ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
      2:11   Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
      2:12   että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

• devoitti taas..

...otetaan vakavasti palstalla.

• devoitti taas.. kirjoitti:

...otetaan vakavasti palstalla.

Mutta minä olen vapaa, olenhan varoittanut.

• vapaa olet sinäkin...
        Devoit kirjoitti:

Mutta minä olen vapaa, olenhan varoittanut.

... kirjoittamaan palstalla.

Uskon että saat vielä parannuksenarmon sinäkin, toivon ainakin sydämestäni.

• vapaa olet sinäkin... kirjoitti:

... kirjoittamaan palstalla.

Uskon että saat vielä parannuksenarmon sinäkin, toivon ainakin sydämestäni.

Ei ihmisen sanat minua pelasta, eikä sinuakaan.
        Älä tee tätä arvovaltakysymykseksi itsellesi.

Kysymys on sinun pelastumisestasi.

• siksi....
        Devoit kirjoitti:

Ei ihmisen sanat minua pelasta, eikä sinuakaan.
        Älä tee tätä arvovaltakysymykseksi itsellesi.

Kysymys on sinun pelastumisestasi.

...olenkin huolissani myös sinusta. Lähimmäisenrakkaudeksikin sitä kutsutaan.

• siksi.... kirjoitti:

**olenkin huolissani myös sinusta. Lähimmäisenrakkaudeksikin sitä kutsutaan.**

Tunne on molemminpuolinen. Löysimmekö viimein yhteisen sävelen?

• lueskeleva

Olen muutama viikko sitten lueskellut tätä palstaa ja kommentoinutkin joihinkin.
        Nyt avasin tämän lemmikkieläin keskustelupalstan jälkeen ja ole hämmästynyt ! Miksi Devoit, olen hämmästynyt.
        Sinä olet edelleen täällä keskustelemassa näistä hengellisistä asioista. Mikä siihen on syynä? Mikä antaa sen päivittäisen virikkeen keskusteluille, toivottavasti ei ole "nettikeskusteluriippuvuus", vaan ennemmin halu löytää jotain itselle.

• lueskeleva kirjoitti:

Olen muutama viikko sitten lueskellut tätä palstaa ja kommentoinutkin joihinkin.
        Nyt avasin tämän lemmikkieläin keskustelupalstan jälkeen ja ole hämmästynyt ! Miksi Devoit, olen hämmästynyt.
        Sinä olet edelleen täällä keskustelemassa näistä hengellisistä asioista. Mikä siihen on syynä? Mikä antaa sen päivittäisen virikkeen keskusteluille, toivottavasti ei ole "nettikeskusteluriippuvuus", vaan ennemmin halu löytää jotain itselle.

***Sinä olet edelleen täällä keskustelemassa näistä hengellisistä asioista. Mikä siihen on syynä? Mikä antaa sen päivittäisen virikkeen keskusteluille, toivottavasti ei ole "nettikeskusteluriippuvuus", vaan ennemmin halu löytää jotain itselle.***

Olet kai lukutaitoinen/haluinen?
        Lue kommenttini niin tiedät miksi.

Jumala on avannut silmäsni. Minulla on SANOMA vanhoillislestadiolaisille, eikä nettiriippuvuus.

• lueskeleva
        Devoit kirjoitti:

***Sinä olet edelleen täällä keskustelemassa näistä hengellisistä asioista. Mikä siihen on syynä? Mikä antaa sen päivittäisen virikkeen keskusteluille, toivottavasti ei ole "nettikeskusteluriippuvuus", vaan ennemmin halu löytää jotain itselle.***

Jumala on avannut silmäsni. Minulla on SANOMA vanhoillislestadiolaisille, eikä nettiriippuvuus.

SANOMA!
        Kuin kirjekyyhkyllä.
        Vastaanottaja: Vanhoillislestaadiolaiset.
        Lähettäjä: X.ltä.

Harmi; kirjekyyhkyt kun aina löytävät tiensä takaisin isäntänsä luokse, et voi jäädä olemaan.

• lähimmäisenrakkaus?
        siksi.... kirjoitti:

• lähimmäisenrakkaus? kirjoitti:

Kokemuksesta tiedän, ettei vl-lähimmäiskäsitys oikein yllä rauhanyhdistysten ulkopuolelle.

• tähän?

• Odottaja.

• TARVITAAN todella..
        Devoit kirjoitti:

Hyvä jos useammat entiset vl:t kertoisivat kokemuksistaan ja näin rohkaisisivat niitä nuoria/lapsia jotka ovat omassa mielessään peloissaan eivätkä tiedä mitä tehdä hylkäämisen ja uhkailujen pelossa.
        Tukekaa ja neuvokaa toinen toisianne, varmasti näitä vl nuoria on paljon jotka eivät pysty puhumaan peloistaan ja haluistaan tietää mikä on oikein, eivät uskalla astua kodin ulkopuolelle "maailman".

• TARVITAAN todella.. kirjoitti:

Hyvä jos useammat entiset vl:t kertoisivat kokemuksistaan ja näin rohkaisisivat niitä nuoria/lapsia jotka ovat omassa mielessään peloissaan eivätkä tiedä mitä tehdä hylkäämisen ja uhkailujen pelossa.
        Tukekaa ja neuvokaa toinen toisianne, varmasti näitä vl nuoria on paljon jotka eivät pysty puhumaan peloistaan ja haluistaan tietää mikä on oikein, eivät uskalla astua kodin ulkopuolelle "maailman".

..Tuskin tuli SRK:n taholta ;)

Tuo vl-palstan järjetön sensurointi vain ajaa asiakirjoittajat muille, vähemmän tunnetuille palstoille. Ja sehän on "erään tahon" tarkoituskin.

• Devoit kirjoitti:

..Tuskin tuli SRK:n taholta ;)

Tuo vl-palstan järjetön sensurointi vain ajaa asiakirjoittajat muille, vähemmän tunnetuille palstoille. Ja sehän on "erään tahon" tarkoituskin.

Käytänpä hyväkseni tilaisuutta, kun aloitukseni on etusivulla. Jospa huomaisitte paremmin, tai anakin tulee suurelle yleisöllekin tiedoksi.

Miksi Suosituin palstanne vl-palsta, ei saa seriffiä? Se on palstojen villilänsi, sillä erotuksella, että villissä lännessäkin oli seriffit.

Kuitenkin palstalla harjoitetaan järjetöntä poistopolitiikkaa, suosien SRK-linjaa.

• Mielipiteeni
        Devoit kirjoitti:

Käytänpä hyväkseni tilaisuutta, kun aloitukseni on etusivulla. Jospa huomaisitte paremmin, tai anakin tulee suurelle yleisöllekin tiedoksi.

Miksi Suosituin palstanne vl-palsta, ei saa seriffiä? Se on palstojen villilänsi, sillä erotuksella, että villissä lännessäkin oli seriffit.

Kuitenkin palstalla harjoitetaan järjetöntä poistopolitiikkaa, suosien SRK-linjaa.

Missään muualla ei herjata ja mustamaalata vl-ihmisiä niin paljon kuin tällä palstalla. Ja kaikki tämä sallitaan Suomessa, jossa jokainen saa vapaasti harjoittaa omaa uskontoaan...!!
        Täytyy todella ihmetellä miten kaikki mustamaalausviestit (muutamat Sinunkin viesteistäsi, mietipä hieman puolueettomasti ;)sallitaan? Olen samaa mieltä, seriffillä olisi paljon töitä. Ja miten joku yksinkertaisesti jaksaa/viitsii uhrata energiaansa näin paljon toisten mustamaalaamiseen.. MIKSI esim Sinua ärsyttää niin suunnattomasti vl-ihmiset?

• elät kuvitelmissa

Ei täällä niin örhähtänyttä lestadiolaista ole joka sinua edes noteerais, saati sinun "tuomioista" olisi kiinnostunut.

Tietysti lestadiolaiset ovat sinusta ihmisenä kiinnostuneet ja toivovat että sinäkin saisit parannuksen armon.

• Ei minua tarvitsekaan noteerata. Sanoma on Raamatusta, ei minusta.
        Mutta varmasti on niitäkin, jotka tärkeä sanoma tavoittaa.

Aika on lähellä, ottakaa varoituksesta vaari!

• toivottavasti...
        Devoit kirjoitti:

Ei minua tarvitsekaan noteerata. Sanoma on Raamatusta, ei minusta.
        Mutta varmasti on niitäkin, jotka tärkeä sanoma tavoittaa.

Aika on lähellä, ottakaa varoituksesta vaari!

...sinäkin ehdit saada parannuksen armon.

• toivottavasti... kirjoitti:

Ihmisenä en halua sinua loukata, mutta pakko sanoa, että otatte valheen toinen toisenne huulilta "parannuksen armona".

• tiedän että...
        Devoit kirjoitti:

Ihmisenä en halua sinua loukata, mutta pakko sanoa, että otatte valheen toinen toisenne huulilta "parannuksen armona".

... käsittämättömät ovat Luojan aivoitukset. Se herättää sinutkin vielä ja saat sen minkä jo mainitsin, eli armon. Aikaa on niin kauan, kuin on elämää. Vielä ei ole myöhäistä Devoitillakaan, menehän rohkeasti seuroihin nyt tulevana viikonloppuna professorintielle tai onhan lähistöllä muuallakin.

• tiedän että... kirjoitti:

... käsittämättömät ovat Luojan aivoitukset. Se herättää sinutkin vielä ja saat sen minkä jo mainitsin, eli armon. Aikaa on niin kauan, kuin on elämää. Vielä ei ole myöhäistä Devoitillakaan, menehän rohkeasti seuroihin nyt tulevana viikonloppuna professorintielle tai onhan lähistöllä muuallakin.

Jumala herättää joukostanne niitä, jotka sanovat: Herää sinä nukkuva siioni.

...Eksyttää, jos mahdollista valitutkin.

Vl-valitut, tulkaa ulos SRK-babylonista

• kaiken anteeksi...
        Devoit kirjoitti:

Jumala herättää joukostanne niitä, jotka sanovat: Herää sinä nukkuva siioni.

...Eksyttää, jos mahdollista valitutkin.

Vl-valitut, tulkaa ulos SRK-babylonista

... myös sinulle. Kyllä sinulla sydän vielä toimii ja ehtii sulaa, Jumalan työtä se on kuitenkin jos armon ehdit saada.

• kaiken anteeksi... kirjoitti:

... myös sinulle. Kyllä sinulla sydän vielä toimii ja ehtii sulaa, Jumalan työtä se on kuitenkin jos armon ehdit saada.

Minä syntisistä suurin. Armo tulee uskosta Jeesukseen ja pelastustyöhönsä.

• väärää tietoa...
        Devoit kirjoitti:

Minä syntisistä suurin. Armo tulee uskosta Jeesukseen ja pelastustyöhönsä.

... myönnän kyllä, että pirukin antaa rauhan, sinullekin, mutta aistin sinussa vielä pientä rauhattomuutta, joten sinulla on edelleenkin toivoa saada parannuksen armo itsellesikin. Rukoile, niin sekin auttaa....

• väärää tietoa... kirjoitti:

... myönnän kyllä, että pirukin antaa rauhan, sinullekin, mutta aistin sinussa vielä pientä rauhattomuutta, joten sinulla on edelleenkin toivoa saada parannuksen armo itsellesikin. Rukoile, niin sekin auttaa....

Ymmärrätkö?

Peite silmillänne on JUMALAN asettama?
        Ei pirun..

• "Vain me"

valta opetuksellasi tuomita uskovaisia helvettiin? Onko vl-herätysliikkeellä valta opetuksellaan tuomita uskovaisia helvettiin?

Vastaatko minulle.

Matt. 7:

"1. "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
        2. sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan."

• kirjoitti

normaaliin vl-tapaan ylimielinen ja itsestään valtavan paljon liikaa luuleva vl-öykkäri.

• lähellä
        Devoit kirjoitti:

Ymmärrätkö?

Peite silmillänne on JUMALAN asettama?
        Ei pirun..

vanhoillislestadiolaisia. Hengellinen äiti ja isä.

• Tärkeä kysymys
        toivottavasti... kirjoitti:

Kristukseen sydämessään uskovan elävässä uskossa olevan ihmisen tehdä ns. vl-parannus selviytyäkseen taivaaseen?

• Tiedottaja Oulusta
        Tärkeä kysymys kirjoitti:

Kristukseen sydämessään uskovan elävässä uskossa olevan ihmisen tehdä ns. vl-parannus selviytyäkseen taivaaseen?

Kyllä täytyy. Samoin pitää aloittaa tupakointi.

• Ei ne ymmärrä..
        väärää tietoa... kirjoitti:

Vielä täälläkin yritetään pelotella ja käännyttää, en voi kuvitellakaan mitä se on vl lapsilla kotona, jossa ei ole ulkopuolisia kuuntelemassa.

Tällä palstalla on moni rukous rukoiltu että Herra avaisi vl sydämiä ymmärtämään miten harhaan heitä johdetaan, kiitos Herralle että rukouksiin on vastattu, siunausta sinulle ystäväni.

• Suklaaporsas

viimeisellä tuomiolla totuus tulee esiin...

• Silloin on liian myöhäistä.

• Suklaaporsas
        Devoit kirjoitti:

Silloin on liian myöhäistä.

Niinhän se on.

• Devoitti

mikä sua oikein rupes viiraamaan

• Devoitti kirjoitti:

mikä sua oikein rupes viiraamaan

Lepertelyjen aika on ohi.
        Sanon nyt suoraan, miten asia on.

• Suklaaporsas
        Devoit kirjoitti:

Lepertelyjen aika on ohi.
        Sanon nyt suoraan, miten asia on.

En nyt ummarra.

• Suklaaporsas kirjoitti:

En nyt ummarra.

Hän vastasi sinulle kysymyksellään minulle.
        (Tuliko runo? :)

• ny on kyllä devoitti
        Devoit kirjoitti:

seonnu

• Suklaaporsas
        Devoit kirjoitti:

Siis? Mä olen pihalla kuin possu karsinassa.

• ny on kyllä devoitti kirjoitti:

seonnu

2.Korinttolaiskirje:
        11:16   Vielä minä sanon: älköön kukaan luulko minua mielettömäksi; mutta vaikka olisinkin, ottakaa minut mieletönnäkin vastaan, että minäkin saisin hiukan kerskata.

Siis? Mä olen pihalla kuin possu karsinassa.

Miten sinuun kolahtaa tuo aloitukseni sanoma?

Voit ja saat olla nyt vl-puolen tunteidentulkki.

• Suklaaporsas
        Devoit kirjoitti:

Miten sinuun kolahtaa tuo aloitukseni sanoma?

Voit ja saat olla nyt vl-puolen tunteidentulkki.

En näe ylläni mitään pelottavaa miekkaa, vaan armon. En pelkää, vaan luotan Jumalan hyvyyteen ja rakkauteen. En koe olevani eksyksissä. :)

En näe ylläni mitään pelottavaa miekkaa, vaan armon. En pelkää, vaan luotan Jumalan hyvyyteen ja rakkauteen. En koe olevani eksyksissä. :)

Toivottavasti panet pelastustoivosi suoraan Jeesuksen lunastustyöhön kohdallasi. Etkä ihmisen julistamaan synninpäästöön.

Silloin voit olla huoleti.

• Suklaaporsas
        Devoit kirjoitti:

Toivottavasti panet pelastustoivosi suoraan Jeesuksen lunastustyöhön kohdallasi. Etkä ihmisen julistamaan synninpäästöön.

Silloin voit olla huoleti.

Äänellistä evankeliumia tarvitsen. Olen aina tarvinnut.

• Suklaaporsas
        Suklaaporsas kirjoitti:

Äänellistä evankeliumia tarvitsen. Olen aina tarvinnut.

Jeesuksen lunastustyön varassa olen minäkin...niinkuin kaikki ihmiset.

Jeesuksen lunastustyön varassa olen minäkin...niinkuin kaikki ihmiset.

Jeesuksennimessäjaveressä-mantra ei ole evankeliumi, vaan emävalhe.

Kuulerko tätä itsellesi ääneren sanottavan puhvelien taholta?

3:16   Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

• Suklaaporsas
        Devoit kirjoitti:

3:16   Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

synninpäästön evankeliumi. Ei emävalhe...
        Tarvitsen sitä. Muistan jo, kun lapsena kaipasin evankeliumia. Isä kerran sitten pyytämättä tuli siunaamaan yövuoteelleni. Tuli tosi hyvä ja turvallinen mieli siitä.

No, tämän enempää en suostu väittelemään aiheesta. Mielelläni en täällä väittele, etten herätä tarpeetonta pahennusta. Ja muutenkin koen väittelyn kuluttavaksi.

Jotkut vl:t ovat jo varoitelleet että menetän uskoni täällä. No, itse olen kyllä toisaalta sitä mieltä, ettei palsta vie uskoa, vaan usko on jo valmiiksi tosi horjuva, jos palstan vaikutus sen veisi.

• Devoit kirjoitti:

Ei vanhoillislestadiolaiset voi antaa anteeksi ja anteeksiannettuja syntejä.

Jeesus teki sen jo Golgatalla. Ainoastaan uskomalla kohdalleen jo tapahtuneen sovituksen, voi pelastua.

Tarvitsen sitä. Muistan jo, kun lapsena kaipasin evankeliumia. Isä kerran sitten pyytämättä tuli siunaamaan yövuoteelleni. Tuli tosi hyvä ja turvallinen mieli siitä.

No, tämän enempää en suostu väittelemään aiheesta. Mielelläni en täällä väittele, etten herätä tarpeetonta pahennusta. Ja muutenkin koen väittelyn kuluttavaksi.

Jotkut vl:t ovat jo varoitelleet että menetän uskoni täällä. No, itse olen kyllä toisaalta sitä mieltä, ettei palsta vie uskoa, vaan usko on jo valmiiksi tosi horjuva, jos palstan vaikutus sen veisi.

Paavalikin kehoitti välttämään turhia sanakiistoja.

Mutta keskustelusi oli arvokasta, toivottavasti ymmärrät sen itsekin.

Ja erityiskiitos siitä, ettet vl-tapaan puuttunut henkilööni ollenkaan. No ette kaikki muutkaan.

• Suklaaporsas
        Devoit kirjoitti:

Paavalikin kehoitti välttämään turhia sanakiistoja.

Mutta keskustelusi oli arvokasta, toivottavasti ymmärrät sen itsekin.

Ja erityiskiitos siitä, ettet vl-tapaan puuttunut henkilööni ollenkaan. No ette kaikki muutkaan.

Arvostan sinua ihmisenä paljon.

Arvostan sinua ihmisenä paljon.

Totisesti, et ole kaukana taivastenvaltakunnasta.

Isokirjakin käskee meidän kilpailla ainoastaan toistemme kunnioituksessa.

Minä myös arvostan sinua paljon, kuin myös teitä vilpittömiä vl-uskovaisia myöskin.

• sinun uskosi
        Suklaaporsas kirjoitti:

sitten ole horjuva?

• Kuumat kinkerit

Saa nähdä, meneekö koko "vain me" joukko tupakat hampaissa kuumaan saunaan.

• kuulee
        Suklaaporsas kirjoitti:

ei tämä palsta ainakaan uskoa rakenna,ite huomannut että vaan paha mieli tulee kun lukee,noita syytöksiä

• Suklaaporsas

jo keritty ilmiantaa. Jollakin sairaalloinen tarve ilmoitella.

• Edelleinen alitukseni poisteetiin aja sitten.

Huomaatko, että sanomani koetaan vaaralliseksi?

• Suklaaporsas
        Devoit kirjoitti:

Edelleinen alitukseni poisteetiin aja sitten.

mutta poistopyyntöjä satelee joka toisesta viestistä suunnilleen, oli asiaton tahi ei.

• näyttää olevan paikalla.

Se on se vakio-vl-poistattelija.

• Eipä taida
        näyttää olevan paikalla. kirjoitti:

Se on se vakio-vl-poistattelija.

täällä ollakaan, luulin väärin.

• Eipä taida kirjoitti:

täällä ollakaan, luulin väärin.

Toivottavasti mahdollisimman moni ehtii lukea tämän ketjun, ennenkuin poistetaan.

• että olet ainoa joka
        Devoit kirjoitti:

Olet ainoa joka itkee kun tyhjänpäiväinen avauksesi poistuu. Kaikki muut, noin sata henkilöä nauravat asialle, kun oma viesti häipyy.

Löydä elämä.

• että olet ainoa joka kirjoitti:

Olet ainoa joka itkee kun tyhjänpäiväinen avauksesi poistuu. Kaikki muut, noin sata henkilöä nauravat asialle, kun oma viesti häipyy.

Löydä elämä.

Sinä naurat nyt, mutta itku ja hammasten kiristys sinulla on silloin, kun totuus sinulle valkenee. Mutta sinulla on vielä armonaikaa jäljellä.

• päivystät
        Devoit kirjoitti:

Sinä naurat nyt, mutta itku ja hammasten kiristys sinulla on silloin, kun totuus sinulle valkenee. Mutta sinulla on vielä armonaikaa jäljellä.

ajattelin kun oli niin hiljaista että jopa sinä olet mennyt pois, mutta et petä. kokeilen seuraavan kerran yöllä kello 3,

Devoit raukka ;(

• keskustelunavaus
        Devoit kirjoitti:

vaan pehmopappamaista profetiaa ilman youtube-linkkejä.
        Joutaiskin pois.

• Keskustelua tarvitaan..
        Suklaaporsas kirjoitti:

mutta poistopyyntöjä satelee joka toisesta viestistä suunnilleen, oli asiaton tahi ei.

Millä perusteella tämä pitäisi poistaa?

• vaikuttaa

vaikka yritätkin kätkeä sen sanojen taakse.
      Jo se että kirjoitit tämän osoittaa että tuomitset vl:t.

• Minulla ei ole mitään valtuuksia tuomita.
        Mutta minulla on velvollisuus varoittaa.

Vaaditko minulta siunausta valheelle?

• Älkää kuvitelkokaan, että Jumala olisi antanut teille mitään valtaa toisten "yli".

Koska valta turmelee ja ehdoton valta turmelee ehdottomasti.

Kysymyksessä on valhe, jolla mitataan rakkautenne totuuteen ja samalla Jumalaan.

Hyvää yötä.

• senkin..

devoitti. :D

• taas kerran

itse muotoilisin saman ajatuksen niin, että "olettekohan te nyt ihan oikein ymmärtäneet syntiasian ja onkohan ihan paikallaan hokea samaa mantraa? Jeesus varoitti rukoilemastakin niin kuin pakanat, vaan pitää ajatuksella ja ymmärryksellä kääntyä Jumalan puoleen. Jeesus on välimies ihmisen ja Jumalan välillä."

• taas kerran kirjoitti:

itse muotoilisin saman ajatuksen niin, että "olettekohan te nyt ihan oikein ymmärtäneet syntiasian ja onkohan ihan paikallaan hokea samaa mantraa? Jeesus varoitti rukoilemastakin niin kuin pakanat, vaan pitää ajatuksella ja ymmärryksellä kääntyä Jumalan puoleen. Jeesus on välimies ihmisen ja Jumalan välillä."

***"olettekohan te nyt ihan oikein ymmärtäneet syntiasian ja onkohan ihan paikallaan hokea samaa mantraa? ****

Kunhan ensin kerrot, miten tuon saa mahtumaan otsikkoriville.

• Matt. 7:1-2

tuomitsevat "vain me" opillaan muut uskovaiset helvettiin. Matt. 7:1-2:n mukaan meidät tullaan tuomitsemaan SAMALLA TUOMIOLLA millä me itse muita tuomitsemme.

Ei siis ole vaikeaa ymmärtää, minne Jumala tulee aikanaan tuomitsemaan "vain me" -vanhoillislestadiolaiset.-

• prosenttia

"vain me" vanhoillislestadiolaisista kärventyy helvetin liekeissä? %-luku saattaa olla varsin korkea.

• Jumalan kädessä, ottaako Hän taivaaseen raivoisasti Jumalan sanaa vastaan taistelevia ja törkeästi muita uskovaisia halveksivia vanhoillislestadiolaisia.

• Laske montako prosenttia puhveljet ovat jäsenistöstä.

Se prosenttimäärä hyvin tod. näk. pääsee "grilliin".

Korostan, että tuomio on yksin Jumalan. Mutta kun hän on luvannut muistaa lauman kellokkaita..

• on Hänen eli
        Melperi1 kirjoitti:

Jumalan kädessä, ottaako Hän taivaaseen raivoisasti Jumalan sanaa vastaan taistelevia ja törkeästi muita uskovaisia halveksivia vanhoillislestadiolaisia.

Jumalan kädessä ottaako Hän taivaaseen joka päivä tällä palstalla vl-ihmisiä pilkkaavan Melperin vai ei...;) Emme ole Jumala etkä kaiketi Sinäkään:)

• Niminikkari

= Harhaherätysliike = Tupakointiherätysliike = Valehteluherätysliike = Lapsijokavuosiherätysliike = Muidenuskovaistenhalveksimisherätysliike = Heinähattuherätysliike = Pelotteluherätysliike = Hoitokokousherätysliike = Menemmekökaikkitulimereenherätysliike

= VANHOILLISLESTADIOLAINEN HERÄTYSLIIKE

• Tässä pohdittavaa

ja vl-puhujat "vain me" tuomio-opetuksellaan kymmeniä tuhansia vanhoillislestadiolaisia tulimereen?

• Jumalan ilmoitus: "kellokkaita kohtaan Hänen vihansa nousee", kertoo aika paljon.

Eli ainakin puh.veleille on hellettä luvassa ;)

• S. Tillander

luulevat, että Raamattuun on ihan pilanpäiten kirjoitettu "älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi".

Näin ei suinkaan ole. Samainen Matt. 7:1-2 sanoo, että "millä tuomiolla te tuomitsette sillä teidät tuomitaan". Vanhoillislestadiolaiset tuomitsevat "vain me" -opillaan kaikki vl-herätysliikkeen ulkopuoliset uskovaiset helvettiin. Ei tarvitse olla mikään profeetta (tarvitsee vain osata lukea) ymmärtääkseen, minne Jumala tulee aikanaan tuomitsemaan "vain me" -opin opettajat ja siihen uskovat vanhoillislestadiolaiset.

Älä vl leiki iäisyytesi kanssa!!

• Inarista

rivivanhoilliset eivät välitä tuosta, koska he uskovat niihin valehtelijoihin, jotka heille saarnaavat ja nämä opettavat SRK:n valheoppeja.

Sääliksi käy, jos kymmenettuhannet veeällät kärventyvät helvetin liekeissä, koska eivät uskoneet tämänkään palstan varoituksia.

• kuultiin

Sinunkin mielipiteesi ;)

Minkälainen on Sinun uskonkäsityksesi?

• Vl-info

= vanhoillislestadiolaiset

• näitä sairaskertomuksia

todellakin vielä nykyäänkin olemassa, vai onko tämä joku hupipalsta?

• Kirurgin veitsi

Vanhoillislestadiolainen herätysliike on erittäin sairas yhteisö - Suomen hengellinen syöpä.

• eiiiiii
        Kirurgin veitsi kirjoitti:

Vanhoillislestadiolainen herätysliike on erittäin sairas yhteisö - Suomen hengellinen syöpä.

te vaan ite langetatte tuomion itellenne,, kun uskovaiset varoittavat synnistä,,ja muusta niin te suututte,, koska ,,koette sen tuomioksi,, ette halua kääntyä parannukseen vaan haluatte jataa synti elämää ja näin paaduttaa sydämänne

• Eristysosasto---ettet huomaa sitä,että taivaassa muitakin on anzzy 13:666

• Kadotus odottaa

murskaa aikanaan jokaisen "vain me" valheoppiin uskovan vl:n.

• Mukavaa, että tärkeät aiheet voidaan näköjään uudistuksen myötä pitää ykkössivulla.
      Käsitykseni mukaan tämä aloitus nousee nyt ensimmäiseksi..
      Kokeiluviestinä tämän laitoin.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2298
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2063
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1495
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1434
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      121
      1371
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1055
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      964
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      108
      917
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      78
      886
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      873
    Aihe