Hei! Korvaako kela tai jokin muu taho, jos bulimian takia hampaiden kiille on mennyt aivan pilalle ja tarvittaisiin uudet kuoret hampaisiin? Onko kellään kokemuksia tästä asiasta?
Hampaat uusiksi
5
1083
Vastaukset
- että jotku
romaninaiset saa kallista hamettaan sun muita hepeneitään varten erikoisoikeudella sossulta lisärahaa.. :/ :(
..mutta esim. bulimikoillahan sanotaan oksentamisen olevan "tahallista", eikä ne minkään tahallisen toiminnan seurauksena menetetyn hammaskiilteen korjaamiseen anna mitään tukea (en usko että antaa paljon muissakaan tapauksissa..?)
Eikä hammaskiillettä kannata juuri alkaa korjailemaan,ellei ole täysin parantunut bulimiasta (tai rikas)..mutta sitten kun on ja omakustanneisesti on valmis kuoriin, kannattaa ne otattaa ulkomailla, tulee lomareissuineen edullisemmaksi kuin kotimaassa..sen verran kallis lysti. Useimmista maista löytyy myös suomalaisia hammaslääkäreitä.- Nainen 46
Olen aikuisiällä yli neljäkymppisenä sairastunut bulimiaan joten taidan olla todellakin epätavallinen.... Bulimian laukaisi parikymmentä vuotta kestänyt laihdutus, BED sekä ortoreksia. Inhoan itseäni ja tunnen suurta häpeää että itse aiheutan kaikkea ikävää kropalleni.
Jouduin hijattain ottamaan pankkilainan hammaskuoriin että sain suuni kuntoon. Silti ovat takahampaat ihan seulana ja jatkuvasti pitää tehdä isoja ja kalliita korjauksia. Nekin rahat olisin halunnut laittaa johonkin järkevämpään. Mutta kun olen sairas niin olen sairas. Myöskin ihmetellyt miksei Kela korvaa sairaudesta aiheutuvia kuluja?
Milloinkohan tämä oksennushelvetti loppuu?
Tänä viikonloppuna isä hoitaa lapset joten minä jo nyt (valitettavasti) suunnittelen ahmimissessioitani. Nya saan olla rauhassa syömishäiriöltäni ainakin pari päivää.
Jaksamaista teille kaikille kanssasisarille! - coffin
Nainen 46 kirjoitti:
Olen aikuisiällä yli neljäkymppisenä sairastunut bulimiaan joten taidan olla todellakin epätavallinen.... Bulimian laukaisi parikymmentä vuotta kestänyt laihdutus, BED sekä ortoreksia. Inhoan itseäni ja tunnen suurta häpeää että itse aiheutan kaikkea ikävää kropalleni.
Jouduin hijattain ottamaan pankkilainan hammaskuoriin että sain suuni kuntoon. Silti ovat takahampaat ihan seulana ja jatkuvasti pitää tehdä isoja ja kalliita korjauksia. Nekin rahat olisin halunnut laittaa johonkin järkevämpään. Mutta kun olen sairas niin olen sairas. Myöskin ihmetellyt miksei Kela korvaa sairaudesta aiheutuvia kuluja?
Milloinkohan tämä oksennushelvetti loppuu?
Tänä viikonloppuna isä hoitaa lapset joten minä jo nyt (valitettavasti) suunnittelen ahmimissessioitani. Nya saan olla rauhassa syömishäiriöltäni ainakin pari päivää.
Jaksamaista teille kaikille kanssasisarille!kela myöntää huonosti myös rahat terapiaan jos syynä on sh......jos ei olisi masennusta en olisi päässyt terapiaan, koska kuulemma syömishäiriö ei ole vakavaa kohdallani.
- yksi vain_
coffin kirjoitti:
kela myöntää huonosti myös rahat terapiaan jos syynä on sh......jos ei olisi masennusta en olisi päässyt terapiaan, koska kuulemma syömishäiriö ei ole vakavaa kohdallani.
Syömishäiriö mielestäni on yhteydessä masennukseen tai persoonallisuushäiriöön. Vaikea kuvitella syömishäiriöistä joka EI OLISI masentunut/persoonallisuushäiriöinen/muuten "ongelmainen". Sen vuoksi pelkän syömishäiriön vuoksi ei anneta sairaslomaa. Aina se on yhteydessä johonkin muuhun mielenhäiriöön.
- coffin
yksi vain_ kirjoitti:
Syömishäiriö mielestäni on yhteydessä masennukseen tai persoonallisuushäiriöön. Vaikea kuvitella syömishäiriöistä joka EI OLISI masentunut/persoonallisuushäiriöinen/muuten "ongelmainen". Sen vuoksi pelkän syömishäiriön vuoksi ei anneta sairaslomaa. Aina se on yhteydessä johonkin muuhun mielenhäiriöön.
olin psykiatrilla ja se sano ettei tee diagnoosia sh:sta, koska kela ei tykkää myöntää muka siihen terapiarahaa.......siis ihan psykiatri sano. ja sen takia terapiaan hakeutumisen syy oli sitten masennus et sais todennäkösemmin sitä tukea.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242431Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3462038Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä261902Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101713Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581498Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121042Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181029- 55880
- 63875
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2828