Kertokaapa

joilla kokemuksia

Eli kertokaa te, joilla on oikeasti kokemuksia sellaisesta asiasta, että ilmoittaako pikavippiyritykset Asiakastietoon merkinnän jos eräpäivästä on kulunut se 60vrk eikä ole tehnyt maksusuunnitelmaa. Vai meneekö ensin käräjille?

Tiedän, että se lukee ehdoissa ja sellainen lakipykälä on, mutta miten on? Ja jos on esimerkkejä semmoisista firmoista, jotka on ilmoittanut merkinnän niin kertokaa mitkä firmat.

Tätä on spekuloitu jo täällä paljon, mutta nyt niitä kokemusperäisiä vastauksia kiitos.

7

1167

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se on niin

mun tietääkseni maksumerkintä häiriö tulee vasta sitte ku on käynyt käräjillä maksamattomista vipeistä.

• poisnimi

Juuri ei noin. Rahalainat tai miten se voidaan sanoa, luottoyhtiöt voivat ilmoittaa suoraan maksuhäiriöstä, koska kyseessä on päivänselvä 60 vrk maksun laiminlyönti.

Laskuasioissa tarvitaan tuo käräjäpäätös, koska laskuasia voi olla riitautettu ja sen käsittelyyn menee herkästi yli tuon ajan. Eli lähettämällä laskun kaverille ja odottamalla ettei hän maksa sitä 60 vuorokauteen et voi hankkia merkintää, vaan joudut todistamaan oikeudessa että lasku on ollut aiheellinen. Mutta kun ostat luotolle kortilla tai lainaat pikavipin, ei ole kyseenalaista oletko jättänyt maksamatta vai et.

Ja kokemuksia ei ole enkä oo halunnu kokeilla. Sitä olen kokeillut että melkein 60 vrk olen perintäfirmojen kirjeitä pidellyt mutta aina maksanut ennen tuota rajaa.

• yritän sanoa
        poisnimi kirjoitti:

Juuri ei noin. Rahalainat tai miten se voidaan sanoa, luottoyhtiöt voivat ilmoittaa suoraan maksuhäiriöstä, koska kyseessä on päivänselvä 60 vrk maksun laiminlyönti.

Laskuasioissa tarvitaan tuo käräjäpäätös, koska laskuasia voi olla riitautettu ja sen käsittelyyn menee herkästi yli tuon ajan. Eli lähettämällä laskun kaverille ja odottamalla ettei hän maksa sitä 60 vuorokauteen et voi hankkia merkintää, vaan joudut todistamaan oikeudessa että lasku on ollut aiheellinen. Mutta kun ostat luotolle kortilla tai lainaat pikavipin, ei ole kyseenalaista oletko jättänyt maksamatta vai et.

Ja kokemuksia ei ole enkä oo halunnu kokeilla. Sitä olen kokeillut että melkein 60 vrk olen perintäfirmojen kirjeitä pidellyt mutta aina maksanut ennen tuota rajaa.

että, olen monia maksanut vasta haasteen tulon jälkeen ja ei ole luottotietoja menny vaikka maksuista on ollut välillä 4kk yli. Mutta jos sen haasteen 14 päivän aikana ei maksa, niin sitten tulee varmasti merkintä. Ei ne nyt asiakkailleen mielellään heti merkintää pistä.

• Ei ole kokemusta
        yritän sanoa kirjoitti:

että, olen monia maksanut vasta haasteen tulon jälkeen ja ei ole luottotietoja menny vaikka maksuista on ollut välillä 4kk yli. Mutta jos sen haasteen 14 päivän aikana ei maksa, niin sitten tulee varmasti merkintä. Ei ne nyt asiakkailleen mielellään heti merkintää pistä.

Kirjoitat:

...Mutta jos sen haasteen 14 päivän aikana ei maksa....

Maksamattomista ja jos ei ole tehnyt maksusuunnitelmaa 60 päivän kuluessa EI TULE haastetta, vaan vippifirma ilmoittaa sen suoraan Asiakastietoon.

• q10

kaverilta meni luottotiedot kaheksi vuodeksi kun yx e:llä alkava vippifirma ilmoitti asiakastietoon. Vippi myöhässä joku 70 päivää.

• namimarjat

mikään vippifirma luottotietoja vie. ensin perintään, sitten oikeuteen.

• Suustas päästät
        namimarjat kirjoitti:

mikään vippifirma luottotietoja vie. ensin perintään, sitten oikeuteen.

Ei taida "namimarjat" paljon lukea lehtiä tai katsoa uutisia. Kyllä eräät vippifirmat ilmoittavat erittäin hanakasti Asiakastietoon ja toisekseen, miksi viedä asiaa oikeuteen, koska lain mukaan noita ei tarvitse edes viedä oikeuteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      108
      7070
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      94
      5183
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      114
      3443
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      33
      3342
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2484
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1826
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1461
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      339
      1412
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1316
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      1084
    Aihe