Hiivasyndrooma

suklaakakku

Hei,
En jaksanut käydä kaikkia keskusteluja läpi, joten aloitin uuden.

Olen pitkään kärsinyt vatsavaivoista(vatsan kauheeta turpoomista, ilmavaivoja, ripulia ja ummetusta). Oireet pahenivat kolmen viikon antibioottikuurin jälkeen. Olo oli semmoinen, että olisi voinut kuolla. Lisä oireiksi tulivat älytön väsymys(nukuin yli 12 tuntisia yöunia ja silti oli väsy), ärsyyntyneisyys, masennus. enkä löytänyt näille mitään psykologista syytä, elämäni on aivan kohdallaan. Googlasin koko netin läpi kunnes löysin hiivan suolistossa eli hiivasyndrooman. Kaikki oireeni vastasivat tätä tilaa.

Pari kysymystä kuitenkin olisi vielä:
Kannattaako mennä lääkäriin? Olen lukenut, että hiivasyndrooma ei tavallaan ole lääketieteellisesti todistettu. Onko siis mitään järkeä mennä tavallisen terveyslääkärin puheille.
Mistä sitten saan tietoa, jossei lääkäriltä?
Saako apteekista lääkkeitä vaivaan ilman reseptiä?

kiitoksia etukäteen!

8

2322

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "aiheuttajaa ei tiedet...

mutta nykyisin tiedetään:

Tässä limakalvojen kolme vaikutukseltaan tärkeintä bakteeria:
      - A.(1.)***Lactobacillus asidophilus. =Limakalvojen tärkein probioottinen bakteeri.
      * Elää normaalisti ohutsuolessa * Kykenee estämään haitallisten bakteereiden ja hiivojen lisääntymistä(!!!) * Vähentää kolesterolin imeytymistä * Helpottaa maitosokerin imeytymistä * Korjaa suoliston mikrobiflooraa antibioottihoidon jälkeen.

- B.(2.)***Lactobacillus bulgaricus. =Luonnon oma antibiootti. Tämä on Bulgarialaisten pitkän'iän bakteeri-josta nimikin.
      * Säätelee immuunijärjestelmän toimintaa * Vaikuttaa rasva'aineenvaihduntaan * Alentaa veren kolesterolitasoja * Tuottaa luonnollisia antibioottisesti vaikuttavia aineita(!!!) Estää haitallisten mikrobien lisääntymistä suolessa(!!!).

- C.(7.)***Bifidobacterium. =Ohutsuolen limakalvojen alaosan tärkein bakteeri.
      * Tehostaa ruuansulatusjärjestelmän toimintaa * Tuottaa maitohappoa ja etikkahappoa * Säätelee immuunijärjestelmää ja rasva'aineenvaihduntaa * Vähentää kolesterolin imeytymistä * Estää haitallisten bakteereiden kiinnittymistä ja kasvua limakalvoilla(!!!) * Estää haitallisten amiinien imeytymistä.

Mm. KVHT-altistus aiheuttaa vaurioita kaikissa kudoksissa ja kaikilla lima-kalvoilla tuhoten tarpeellisia mh-bakteereita. Aiheuttaen keuhkojen lima-kalvoilla astman tyyppisen tulehdus-tilan. KVHT-altistus tuhoaa tarpeellisia mh-bakteereita, josta seuraa immuuni-puolustuksen alenema, josta taas seuraa hormonaalisen- ja hermostollisen-järjestelmän alenema, kunnes limakalvot ovat niin ohuet, että veri irtoaa ja immuuni-puolustus romahtaa kokonaan, jolloin elimistö ei pysty enää taistelemaan sairauksia vastaan.

Mystinen yhtälö:
      Kun limakalvot eivät ole kunnossa (=ei löydy tärkeimmät maito-happo bakteerit), niin immuunipuolustus ei ole kunnossa ja sekä hermostollinen-, että hormonaalinen-järjestelmä eivät ole kunnossa.
      Ja kääntäen-
      Kun limakalvot ovat kunnossa (=löytyy tärkeimmät maito-happo bakteerit), niin immuunipuolustus on kunnossa ja sekä hermostollinen-, että hormonaalinen-järjestelmä on kunnossa.

---------------------------------------------
      =>Antibiootti-ripuli & Tappaja-bakteeri & Uloste-tutkimus & Maito-happo bakteeri & Ulosteen-siirto

• suklakakku

Hei, tein tuon kosteusvaurio-homeiden-toksiini-testin ja vähän alle 20 kohtaa sopi tilaani. Toisaalta listasta puuttuivat kokonaan vatsavaivat.mietin tässä vaan, että erittäähän hiivakin eräänlaista toksiinia(tai näin olen lukenut)josta monet oireet, jotka eivät liity vatsavaihoihin johtuvat. Söin antibioottikuurin joululomalla, toisaalta muutimme uuteen asuntoon joulun jälkeen. Olen kuitenkin ainut asunnossa, joka oirehtii näin.

• aiheuttanut limakalvojen
        suklakakku kirjoitti:

Hei, tein tuon kosteusvaurio-homeiden-toksiini-testin ja vähän alle 20 kohtaa sopi tilaani. Toisaalta listasta puuttuivat kokonaan vatsavaivat.mietin tässä vaan, että erittäähän hiivakin eräänlaista toksiinia(tai näin olen lukenut)josta monet oireet, jotka eivät liity vatsavaihoihin johtuvat. Söin antibioottikuurin joululomalla, toisaalta muutimme uuteen asuntoon joulun jälkeen. Olen kuitenkin ainut asunnossa, joka oirehtii näin.

mh-bakteerikatoa syömäsi antibiootti-lääkekuuri ja kosteusvauriohome-antibiootti. Kv-homeettomassa tilassa sinulla pitäisi oireiden "nollittua" (0-5) noin 4-6kuukaudessa tämänhetkisestä tilanteestasi, joka on helppo todeta, kun seuraat oireiden kehitystä. Eli oireilu ei lopu kokonaan sillä hetkellä kun pääset kvht-altisteettomiin tiloihin, vaan viiveellä. Mikäli oireilusi lisääntyy, niin silloin altistut lisää kotona, töissä, tai koulussa.

""..........
        _|_|_|_|_|_|_|_| 59. Endometrioosi ja emättimen hiiva-infektiot.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 60. Vatsakipu, ripuli/ummetus, runsaat ilmavaivat, jne. Vatsa on toiset aivot.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 61. Toistuvat poskiontelo tulehdukset. Aina ensin lääkärin tutkimus.
        jatkuu................""
        -----------------

Tuosta selviää tarkemmin noiden mh-bakteereiden mysteeri:
        http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Kadonneiden_mh-bakteereiden_arvoitus.html

• __LähiHoitajatar__

kannattaa mennä tk lääkärin vastaanotolle..
      ne antaa sulle tarvikkeet et voit tehdä uloste näytteen ja ne tutkii sen..

eli toi hiiva suolistossa tutkitaan ulostenäytteen avulla.. samoin sulta tutkitaan luultavasti että onko sulla noista antibiooteista johtuvaa ripulia eli Clostridium difficile -bakteerin aiheuttama ripuli (antibioottiripuli).. http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00806
      (katso toi linkki voi auttaa ja selventää)

kumpaakin vaivaan löytyy lääkitys jonka saa resepti valmisteena..

saattaa kyllä enemmin olla että se on vaan toi hiiva suolistossa koska sulla on ollut oireita jo ennen antibiootti kuuria ja jollekkin naisillehan tunnetusti tulee hiivatulehdus antibioottien käytöstä.. (itse kuulun tähän kategoriaan)

• mummeli86v.

Minä sairastuin hiivasyndroomaan reilut 10 vuotta sitten syötyäni monta antibioottikuuria peräkkäin. Olen kokeillut kaikkia mahdollisia lääkkeitä, mutta niistä ei ole apua.

Olen nyt ollut kymmenisen vuotta erittäin vähähiilihydraattisella ruokavaliolla eli ei ollenkaan makeaa, hyvin vähän perunaa, ei vaaleaa leipää ym. Oireet pysyvät ihan hyvin kurissa tiukan ruokavalion ansiosta, mutta kyllä ne saman tien palaavat, jos ote lipsuu.

Tietoa olen ahminut lähinnä lehdistä ja kokeilemalla erilaisia ruokia.

• unicornis

Hiivasyndrooma on vaikea juttu tavislääketieteessä, mutta googleta sanalla funktionaalinen lääketiede, niin löydät lääkäriasemia, joihin kannattaa ensisijaisesti hakeutua.

• kaikki kokenut

En voi olla kirjoittamatta omaa kokemustani,kun niin paljon on samoista asioista kärsiviä.
      Loisista kaikki lähtee alkuunsa,kun saa ne pois suolistosta alkaa toipuminen.
      Mulla on niin pitkä juttu aiheesta etten voi sitä tähän kirjoittaa,toivon vaan että ihmiset parantuisivat näistä vatsavaivoista.
      Sääli on etten saa tässä sanoa,mistä avun sain.

• jaajo

sain lääkäriltä mycostatin lääkekuurin hiivanpoistoon suolistosta ja olo vatsassa on huomattavasti parempi.Nyt yritän jatkaa oikealla ruokavaliolla ja saada vatsani taas normaaliksi.Kannattaa pyytää lääkäriltä uloste tutkimusta hiivoista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      52
      5632
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      69
      2701
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      18
      1980
    4. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      37
      1816
    5. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      156
      1808
    6. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      1743
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      5
      1508
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1141
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      80
      1129
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      64
      946
    Aihe