Saako pankki tietää muista kulutusluotoista/luottokorttiveloista joita minulla on?
Olisin hakemassa asuntolainaa, mutta pelkään että nuo muut kulutusluotot vaikuttavat negatiivisesti lainan hakuun. Ongelmia niitä ei ole maksaa, mutta niitä on kertynyt kuitenkin sellainen summa että luulen pankin katsovan pahasti.
Oma pankki ja muut kulutusluotot
13
4151
Vastaukset
- koukun alku
Olet juuri laittamassa itsesi melkoiseen liriin. Kerro rehellisesti pankille velkasi. Huonompi homma kun saavat myöhemmin selville. Ja kun sanot että niitä on kertynyt.... Et pysty elämään ilman kulutusluottoja ja nyt pitäisi ottaa kymmenien ellei satojen tuhansien asuntoluotto....
- ne pikkuluotot
ja menet vasta sitten pankkiin ja kerrot että olet velaton lainanhakija.
- jos on paljon päällekkäisiä
pikkulainoja jotka syövät maksuvarojasiehdota samalla että ottaisit pankista kulutusluottoa jolla voit maksaa pois koko roskan. Tästä pankki varmaan on mielissään että kaikki luotot on samassapaikassa. Korkokin varmaan laskis.
- Tara
Luottokorttivelka on näitä kauppojen myöntämiä ja kulutusluotto on otettu auton ostoon. Ajatteln jos olisin voinut ottaa asuntolainaan ns remonttilainan päälle niin olisin maksellut pois nuo, mutta tiedän että pankki suhtautuu nihkeästi siihen. Ja tiedän ettei niin saisi oikeasti tehdä, mutta olisi kivempi maksella yhtä lainaa useamman sijasta (ja pienemällä korolla...)
Siksi mietinkin että saako pankki jostakin tietää että minulla on nämä velat ja laskea 1 1 että tulisin käyttämään osan remonttiin tarkitetusta osuudesta niihin. - saa tietää mistään
Tara kirjoitti:
Luottokorttivelka on näitä kauppojen myöntämiä ja kulutusluotto on otettu auton ostoon. Ajatteln jos olisin voinut ottaa asuntolainaan ns remonttilainan päälle niin olisin maksellut pois nuo, mutta tiedän että pankki suhtautuu nihkeästi siihen. Ja tiedän ettei niin saisi oikeasti tehdä, mutta olisi kivempi maksella yhtä lainaa useamman sijasta (ja pienemällä korolla...)
Siksi mietinkin että saako pankki jostakin tietää että minulla on nämä velat ja laskea 1 1 että tulisin käyttämään osan remonttiin tarkitetusta osuudesta niihin.ei vielä ole olemassa ihmisistä luottorekisteriä. Pääasia että hoitaa lainojaan, muuten kyllä tulee esille mitä sulla on. Autolaina on kyllä syytä laittaa paperinn kun kysytään mitä muita lainoja on. Se on ihan sun asia otatko remppalainaa maksakseen pois autoluoton. Pankki ei siihen puutu. Jos ostettava kämppä on jotenkin rempan tarpeessa kannattaa remppalainaa ottaa. Ongelana voi vain tulla vakuuksien kanssa. Pankit hyväksyvät ostettavan kämpän hinnan noin 70% vakuudeksi, jos sen päälle vielä haluat remppalainaa jotain 10000 € sinun pitää hommata aika paljon muita vakuuksia tai sitten takaajia.
Ellei satu olemaan omia säästöjä. - pankintäti
Tara kirjoitti:
Siksi mietinkin että saako pankki jostakin tietää että minulla on nämä velat ja laskea 1 1 että tulisin käyttämään osan remonttiin tarkitetusta osuudesta niihin.Meidän pankissa on käytössä lainanhakijan lomake, jossa kertoo perustietojen (henkilö- ja työpaikkatiedot) lisäksi myös tiedot sillä hetkellä olevista muista veloista ja vakuuttaa antamansa tiedot oikeiksi.
Mikäli asuntoluottoosi tulee takaaj(i)a, takaajalle näytetään nämä sinun maksukyvystäsi antamasi tiedot. Kehotan olemaan rehellinen.
- ----
En kehottaisi valehtelemaan, sillä siitä voi olla aika kovat seuraamukset. Lainaehdoista voi löytyä esim. kohta joka oikeuttaa pankin perimään koko velan heti takaisin, jos lainan-hakija on antanut valheellista tai harhaanjohtavaa tietoa.
Lakikin varmaan pitää rangaistavana tekona, jossa lainanhakija antaa valheellista tietoa (parempaan suuntaan)lainan antajalle.- ole sellaista lakia
No ei tosiaan ole sellaista lakia, joka pitää rangaistavana tekona tollaista. Pankkia ei kiinnosta tippaakaan mitä muita menoja on lainanlyhennyksen lisäksi, kun ovat lainansa myöntäneet.
- "Lainaehdoista voi löytyä esim. kohta joka oikeuttaa pankin perimään koko velan heti takaisin, jos lainan-hakija on antanut valheellista tai harhaanjohtavaa tietoa. "-HUH HUH, ihan lapsellista höpinää. Ymmärrätkö mitä vaikeuksia olisi esim. Asunnon pakkohuutokauppa!!!
Viestiketjun aloittajalla ei ole hätäpäivää, jos vaan sitä rahaa tulee tarpeeksi tilille joka kuu! Monihan noin tekee.(En tosin itse). Ihan reilua touhua pankkia kohtaan. Ei tapahdu mitään rikosta!!! - -----
ole sellaista lakia kirjoitti:
No ei tosiaan ole sellaista lakia, joka pitää rangaistavana tekona tollaista. Pankkia ei kiinnosta tippaakaan mitä muita menoja on lainanlyhennyksen lisäksi, kun ovat lainansa myöntäneet.
- "Lainaehdoista voi löytyä esim. kohta joka oikeuttaa pankin perimään koko velan heti takaisin, jos lainan-hakija on antanut valheellista tai harhaanjohtavaa tietoa. "-HUH HUH, ihan lapsellista höpinää. Ymmärrätkö mitä vaikeuksia olisi esim. Asunnon pakkohuutokauppa!!!
Viestiketjun aloittajalla ei ole hätäpäivää, jos vaan sitä rahaa tulee tarpeeksi tilille joka kuu! Monihan noin tekee.(En tosin itse). Ihan reilua touhua pankkia kohtaan. Ei tapahdu mitään rikosta!!!Ihmetellen minkälainen moraali sinulla on, jos kuvittelet että lainan ottaminen vääristetyillä tiedoilla (eli pankin ja takaajien silmään sahaaminen) on OK eikä se ole tekona rangaistava. Kyllä se on, ja taitaa olla pelkästään sen yrittäminenkin. Pankilla on oikeus purkaa laina, jos sitä on haettu vääristetyillä tiedoilla, ja kyllä pankkia/takaajia asia viimeistään siinä vaiheessa kiinnostaa jos velallinen ei selviydy velastaan. Ei pankin edes tarvitse odottaa maksujen loppumista, vaan se voi purkkaa lainan heti. Taitaapi olla myös takaajilla oikeus riitauttaa asia, ja vaatia lainaa purettavaksi. Harhaanjohtamistapauksessa, jossa velallinen ei selviä velastaan, pakkohuutokaupassa ei ole mitään ongelmaa. Voihan se velallinen aina hakea uutta lainaa ja näin saada pidettyä pantin itsellään. Mitä järkeä edes lainan vakuuksilla on jos niistä ei ole pankille mitään hyötyä.
Jos pankki kysyy muita velkasuhteita ja tietoja taloudellisesta tilasta, niin kyllä ne on annettava oikein, silloin jos ne vaikuttavat lainansaanti päätökseen... Väärien tietojen antaminen tarkoituksella, ja täten pankin ja takaajan aseman heikentäminen, on rangaistavaa, eikä kysymyksessä tarvitse olla silloin suuret rahat tai hakija olla yritysjohtaja.
Vai että reilua toimintaa... Hu, hu... Se että muutkin tekee, ja sitä tehdään, ei poista teon rangaistavuutta. Jos tuolle sinun linjalle lähdetään, niin voithan myös ehdotaa, että aloittaja ajaa punaisia päin kunhan ei aja muita päin, eikä poliisi näe. Se on erittäin reilua kaikkia kohtaan, koska se säästää ympäristöä kun turha seisominen vähenee, ja lisäksi pääsee tapaamisiin nopeammin (eikä muiden tarvitse odotella). - puuta heinää
----- kirjoitti:
Ihmetellen minkälainen moraali sinulla on, jos kuvittelet että lainan ottaminen vääristetyillä tiedoilla (eli pankin ja takaajien silmään sahaaminen) on OK eikä se ole tekona rangaistava. Kyllä se on, ja taitaa olla pelkästään sen yrittäminenkin. Pankilla on oikeus purkaa laina, jos sitä on haettu vääristetyillä tiedoilla, ja kyllä pankkia/takaajia asia viimeistään siinä vaiheessa kiinnostaa jos velallinen ei selviydy velastaan. Ei pankin edes tarvitse odottaa maksujen loppumista, vaan se voi purkkaa lainan heti. Taitaapi olla myös takaajilla oikeus riitauttaa asia, ja vaatia lainaa purettavaksi. Harhaanjohtamistapauksessa, jossa velallinen ei selviä velastaan, pakkohuutokaupassa ei ole mitään ongelmaa. Voihan se velallinen aina hakea uutta lainaa ja näin saada pidettyä pantin itsellään. Mitä järkeä edes lainan vakuuksilla on jos niistä ei ole pankille mitään hyötyä.
Jos pankki kysyy muita velkasuhteita ja tietoja taloudellisesta tilasta, niin kyllä ne on annettava oikein, silloin jos ne vaikuttavat lainansaanti päätökseen... Väärien tietojen antaminen tarkoituksella, ja täten pankin ja takaajan aseman heikentäminen, on rangaistavaa, eikä kysymyksessä tarvitse olla silloin suuret rahat tai hakija olla yritysjohtaja.
Vai että reilua toimintaa... Hu, hu... Se että muutkin tekee, ja sitä tehdään, ei poista teon rangaistavuutta. Jos tuolle sinun linjalle lähdetään, niin voithan myös ehdotaa, että aloittaja ajaa punaisia päin kunhan ei aja muita päin, eikä poliisi näe. Se on erittäin reilua kaikkia kohtaan, koska se säästää ympäristöä kun turha seisominen vähenee, ja lisäksi pääsee tapaamisiin nopeammin (eikä muiden tarvitse odotella).Juuri sinunlaistesi takia tämä maa on ajautunut tähän tilaan. Sitä maalaisjärkeä kun ei ole tipan vertaa, eikä kykyä sopeutua tilanteisiin. Tai sitten olet vain yksinkertaisesti vailla elämänkokemusta.
Sinua lainatakseni-"Ei pankin edes tarvitse odottaa maksujen loppumista, vaan se voi purkkaa lainan heti. Taitaapi olla myös takaajilla oikeus riitauttaa asia, ja vaatia lainaa purettavaksi." Mieti nyt vähän mitä päästät sieltä aukosta, tiedätkö ketä ne takaajat yleensä ovat!
Ehkäpä joskus sinuakin elämä opettaa sen verran että tajuat: Pankit eivät ole mitään sosiaalitoimistoja ne pyrkivät maksimaaliseen voittoon. Ei niillä ole todellakaan halua irtisanoa lainoja jos lyhennykset kunnossa. Eikä kuulukkaan. Ärsyttää tuollaiset NIPOTTAJAT JA YLIREHELLISET. MUUTA VÄHÄN ELÄMÄNKATSOMUSTA, SOVELLA JA OLE POSITIIVISEMPI! Tiedätkö, meissä on se ero että jos mainitsemasi liikennevalot( huono vertaus) ovat rikki ja näyttävät kaikille yht´äkkiä punaista. Minä olen se joka ei jää siihen vartiksi odottamaan. - tarkenna vähän...
puuta heinää kirjoitti:
Juuri sinunlaistesi takia tämä maa on ajautunut tähän tilaan. Sitä maalaisjärkeä kun ei ole tipan vertaa, eikä kykyä sopeutua tilanteisiin. Tai sitten olet vain yksinkertaisesti vailla elämänkokemusta.
Sinua lainatakseni-"Ei pankin edes tarvitse odottaa maksujen loppumista, vaan se voi purkkaa lainan heti. Taitaapi olla myös takaajilla oikeus riitauttaa asia, ja vaatia lainaa purettavaksi." Mieti nyt vähän mitä päästät sieltä aukosta, tiedätkö ketä ne takaajat yleensä ovat!
Ehkäpä joskus sinuakin elämä opettaa sen verran että tajuat: Pankit eivät ole mitään sosiaalitoimistoja ne pyrkivät maksimaaliseen voittoon. Ei niillä ole todellakaan halua irtisanoa lainoja jos lyhennykset kunnossa. Eikä kuulukkaan. Ärsyttää tuollaiset NIPOTTAJAT JA YLIREHELLISET. MUUTA VÄHÄN ELÄMÄNKATSOMUSTA, SOVELLA JA OLE POSITIIVISEMPI! Tiedätkö, meissä on se ero että jos mainitsemasi liikennevalot( huono vertaus) ovat rikki ja näyttävät kaikille yht´äkkiä punaista. Minä olen se joka ei jää siihen vartiksi odottamaan."Juuri sinunlaistesi takia tämä maa on ajautunut tähän tilaan"
Johtopäätös tästä on että kyseessä on amerikkalainen asuntovelallinen, siitähän tämä "tila" meilläkin johtuu :-)
Tai sitten keskiverto suomalainen, täällä kuitenkin asiat ovat paremmin kun Euroopassa yleisesti tällä hetkellä. Muuten olen kyllä edellisen vastaajan kanssa pitkälti samaa mieltä. - viestketjun aloittaja kertoi
tarkenna vähän... kirjoitti:
"Juuri sinunlaistesi takia tämä maa on ajautunut tähän tilaan"
Johtopäätös tästä on että kyseessä on amerikkalainen asuntovelallinen, siitähän tämä "tila" meilläkin johtuu :-)
Tai sitten keskiverto suomalainen, täällä kuitenkin asiat ovat paremmin kun Euroopassa yleisesti tällä hetkellä. Muuten olen kyllä edellisen vastaajan kanssa pitkälti samaa mieltä.että:HÄN LUULEE ETTÄ HÄNELLE EI MYÖNNETÄ ASUNTOLAINAA KOSKA HÄNELLÄ ON MUITA PIKKULAINOJA. HÄN AJATTELI AINAKIN MINUN MIELESTÄ FIKSUSTI ETTÄ HÄN OTTAISI MATALAKORKOISEMPAA ASUNTOLAINAA SEN VERTA ENEMPI ETTÄ SAISI PIKKULAINAT HOIDETTUA. MIKSI IHMEESSÄ TÄMÄKIN ASUNTOKAUPPA TÄYTYISI JÄÄDÄ TOTEUTUMATTA? KETÄ SE HYÖDYTTÄÄ? TIEDÄN ETTÄ TÄÄLLÄ SUOMESSA ON ERI MEININKI KUIN JENKEISSÄ JA EUROOPASSA. MUTTA KYLLÄ TOTUUS ON SE ETTÄ NIIN KAUAN KUN RAHA EI LIIKU NIIN IRTISANOMISIA YM. PASKAA TULEE... KAI JOKU ON EDES SAMAA MIELTÄ MUN KANSSANI TÄSTÄ JA MYÖS SIITÄ ETTÄ VIESTIKETJUN ALOITTAJA EI OLE TEKEMÄSSÄ MITÄÄN VÄÄRÄÄ.
- velallinen työtön
viestketjun aloittaja kertoi kirjoitti:
että:HÄN LUULEE ETTÄ HÄNELLE EI MYÖNNETÄ ASUNTOLAINAA KOSKA HÄNELLÄ ON MUITA PIKKULAINOJA. HÄN AJATTELI AINAKIN MINUN MIELESTÄ FIKSUSTI ETTÄ HÄN OTTAISI MATALAKORKOISEMPAA ASUNTOLAINAA SEN VERTA ENEMPI ETTÄ SAISI PIKKULAINAT HOIDETTUA. MIKSI IHMEESSÄ TÄMÄKIN ASUNTOKAUPPA TÄYTYISI JÄÄDÄ TOTEUTUMATTA? KETÄ SE HYÖDYTTÄÄ? TIEDÄN ETTÄ TÄÄLLÄ SUOMESSA ON ERI MEININKI KUIN JENKEISSÄ JA EUROOPASSA. MUTTA KYLLÄ TOTUUS ON SE ETTÄ NIIN KAUAN KUN RAHA EI LIIKU NIIN IRTISANOMISIA YM. PASKAA TULEE... KAI JOKU ON EDES SAMAA MIELTÄ MUN KANSSANI TÄSTÄ JA MYÖS SIITÄ ETTÄ VIESTIKETJUN ALOITTAJA EI OLE TEKEMÄSSÄ MITÄÄN VÄÄRÄÄ.
samaa mieltä edellisen kommentoijan kanssa.tara et ole tekemässä mitään väärää. ei täällä ylirehelliset lampaat enää pärjää. tsemppiä ja jaksamisia sulle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491506Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761335Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 16972
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi87788Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740