Kristinuskoisissa maissa tietty ihmispersoonan henkinen kokemus osataan yleensä tulkita vain kristinuskon mukaisin mielikuvin, islamilaisissa maissa islamilaisin mielikuvin jne. siitäkin huolimatta, että nämä tulkinnat vääristävät kokijan todellisen ja puhtaan elämyksen aivan täysin.
Totuudenetsijän henkisen kasvun perusedellytys on, että hänellä on kyky tarkastella kaikkia elämän ilmiöitä arvovarauksetta sekä kykyä kyseenalaistaa kaikki asumisyhteisössään pesivät ajattelu- ja uskomusjärjestelmät. Totuudenetsijän tulee kyetä kyseenalaistamaan myös omat ajattelu- ja uskomusjärjestelmänsä sekä oma totuutensa. Vain harva tähän pystyy, sillä oman uskomusjärjestelmänsä ja totuutensa kyseenalaistaminen on perin pelottavaa. Mikäli ihmispersoona ei tähän kykene, on hän niin sanotusti pystyyn kuollut ihmisolento, jonka kautta ajattelee ja toimii hänen asuinyhteisönsä. Tällainen pystyyn kuollut ihmispersoona on yhteisönsä kollektiivisen ajattelun vanki ja sellaisena hän on asuinyhteisönsä kaiken kehityksen este.
Vl-ihminen, oletko totuuden etsijä
10
254
Vastaukset
- henkihöpötystä
mukamas totuudesta.
Olat väärällä palstalla.- palstalla.
"Totuudenetsijän tulee kyetä kyseenalaistamaan myös omat ajattelu- ja uskomusjärjestelmänsä sekä oma totuutensa."
Ovatko vanhoillislestadiolaiset koskaan ajautuneet perimmäisten kysymysten äärelle miettimään SRK ry:n
oikeutukseen päättää heidän elämänsä rajoista ja syöttää heille arvomaailmaa, mikä on ainoastaan vieraiden ihmisaivojen päättelyn tulos.
Eikö esimerkiksi hoitokokukset ole tulos siitä, kun joukko ihmisiä yrittää olla Jumalaa suurempia.
- Kempelainen
Kristinuskoisissa maissa tietty ihmispersoonan henkinen kokemus osataan yleensä tulkita vain kristinuskon mukaisin mielikuvin, islamilaisissa maissa islamilaisin mielikuvin jne. siitäkin huolimatta, että nämä tulkinnat vääristävät kokijan todellisen ja puhtaan elämyksen aivan täysin.
Miksi sinä puhut Kristinuskon maissa, milloin Jeesus manipuloi ihmisiä jotenkin väärin? Kristinuskossa Jumala vetää ihmistä Jeesukseen, Jeesuksen omin sanojensa mukaan. >> Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.- K750cc
"Miksi sinä puhut Kristinuskon maissa, milloin Jeesus manipuloi ihmisiä jotenkin väärin?"
Ei Jeesus ketään manipuloi, ne manipuloijat löytyvät kirkoista ja lahkoista, ketkä väärentävät sanaa Jeesuksen nimissä.
"Sitten kun ihminen on löytänyt Jeesuksen, ja tunnustaa Hänet Herrakseen, kaikki Hänelle annetaan".
En voi tunnustaa Jeesusta Herrakseni, koska en usko kolminaisuuteen, mutta opettaja on hän minulle.
Vain epäjumalat tarvitsevat ihmisten tukea. On vain yksi ja ainoa Jumala, Maailmankaikkeuden Luoja ei tarvitse ihmisten apua, Hän on Todellinen Jumala. MUTTA IHMISET TARVITSEVAT JUMALAN, maailmankaikkeuden Luojan apua jokainen hetki.
Älä edes yritä yhdistää minua näihin amerikkalaisiin uususkontoihin. - Kempelainen
K750cc kirjoitti:
"Miksi sinä puhut Kristinuskon maissa, milloin Jeesus manipuloi ihmisiä jotenkin väärin?"
Ei Jeesus ketään manipuloi, ne manipuloijat löytyvät kirkoista ja lahkoista, ketkä väärentävät sanaa Jeesuksen nimissä.
"Sitten kun ihminen on löytänyt Jeesuksen, ja tunnustaa Hänet Herrakseen, kaikki Hänelle annetaan".
En voi tunnustaa Jeesusta Herrakseni, koska en usko kolminaisuuteen, mutta opettaja on hän minulle.
Vain epäjumalat tarvitsevat ihmisten tukea. On vain yksi ja ainoa Jumala, Maailmankaikkeuden Luoja ei tarvitse ihmisten apua, Hän on Todellinen Jumala. MUTTA IHMISET TARVITSEVAT JUMALAN, maailmankaikkeuden Luojan apua jokainen hetki.
Älä edes yritä yhdistää minua näihin amerikkalaisiin uususkontoihin.Ei Jeesus ketään manipuloi, ne manipuloijat löytyvät kirkoista ja lahkoista, ketkä väärentävät sanaa Jeesuksen nimissä. ** Juuri näin se on.
En voi tunnustaa Jeesusta Herrakseni, koska en usko kolminaisuuteen, mutta opettaja on hän minulle. ** Usko kolminaisuuteen ei ole juuri sama kun usko Jeesus Kristukseksi. Tähän on paras esimerkki Ristin ryöväri. Mitä Hän uskoi, Hän vain uskoi, että Jeesus on Herra, ja pelastu.
UT puolella ei ole muita kertomuksia kun usko Jeesukseen Kristuksena, joka veisi pelastukseen. Ei edes - synnit on anteeksi.
Vain epäjumalat tarvitsevat ihmisten tukea. On vain yksi ja ainoa Jumala, Maailmankaikkeuden Luoja ei tarvitse ihmisten apua, Hän on Todellinen Jumala. MUTTA IHMISET TARVITSEVAT JUMALAN, maailmankaikkeuden Luojan apua jokainen hetki.** Miten sinä pääset ilman Jeesusta tuntemaan Jumalasi? Se käy kyllä muslimilla, joten ethän sinä vain…….Heidän Allahinsa kyllä kuulee ja käskee tappaa lähimmäisiä, jos vain on lippalakki päässä.
Kerroit muutama päivä sitten, ettei Jumlaa ole kukaan nähnyt, minulla on toinen käsitys. Jeesus itse sanoo > Isää tosin ei kukaan ole nähnyt; ainoastaan hän, joka on tullut Jumalan luota, on nähnyt Isän.< Joh 6;46. Hän on tämä Herramme Jeesus.
Samoin tämän Jeesuksen lauseen jälkeen minulle jää tunne, ettet tunne kumpaakaan. > "Kaiken on Isäni antanut minun haltuuni. Poikaa ei tunne kukaan muu kuin Isä eikä Isää kukaan muu kuin Poika ja se, jolle Poika tahtoo hänet ilmoittaa. Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on OPETTANUT TUNTEMAAN HÄNET, ISÄN.. - Joh. 21
Kempelainen kirjoitti:
Ei Jeesus ketään manipuloi, ne manipuloijat löytyvät kirkoista ja lahkoista, ketkä väärentävät sanaa Jeesuksen nimissä. ** Juuri näin se on.
En voi tunnustaa Jeesusta Herrakseni, koska en usko kolminaisuuteen, mutta opettaja on hän minulle. ** Usko kolminaisuuteen ei ole juuri sama kun usko Jeesus Kristukseksi. Tähän on paras esimerkki Ristin ryöväri. Mitä Hän uskoi, Hän vain uskoi, että Jeesus on Herra, ja pelastu.
UT puolella ei ole muita kertomuksia kun usko Jeesukseen Kristuksena, joka veisi pelastukseen. Ei edes - synnit on anteeksi.
Vain epäjumalat tarvitsevat ihmisten tukea. On vain yksi ja ainoa Jumala, Maailmankaikkeuden Luoja ei tarvitse ihmisten apua, Hän on Todellinen Jumala. MUTTA IHMISET TARVITSEVAT JUMALAN, maailmankaikkeuden Luojan apua jokainen hetki.** Miten sinä pääset ilman Jeesusta tuntemaan Jumalasi? Se käy kyllä muslimilla, joten ethän sinä vain…….Heidän Allahinsa kyllä kuulee ja käskee tappaa lähimmäisiä, jos vain on lippalakki päässä.
Kerroit muutama päivä sitten, ettei Jumlaa ole kukaan nähnyt, minulla on toinen käsitys. Jeesus itse sanoo > Isää tosin ei kukaan ole nähnyt; ainoastaan hän, joka on tullut Jumalan luota, on nähnyt Isän.< Joh 6;46. Hän on tämä Herramme Jeesus.
Samoin tämän Jeesuksen lauseen jälkeen minulle jää tunne, ettet tunne kumpaakaan. > "Kaiken on Isäni antanut minun haltuuni. Poikaa ei tunne kukaan muu kuin Isä eikä Isää kukaan muu kuin Poika ja se, jolle Poika tahtoo hänet ilmoittaa. Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on OPETTANUT TUNTEMAAN HÄNET, ISÄN..25 Paljon muutakin Jeesus teki. Jos kaikki vietäisiin kohta kohdalta kirjaan, luulen, etteivät koko maailmaan mahtuisi ne kirjat, jotka pitäisi kirjoittaa.
- Kempelainen
Joh. 21 kirjoitti:
25 Paljon muutakin Jeesus teki. Jos kaikki vietäisiin kohta kohdalta kirjaan, luulen, etteivät koko maailmaan mahtuisi ne kirjat, jotka pitäisi kirjoittaa.
suoran kontaktisi Jumalaan.
- acimlai nen
..sopisivat myös Ihmeiden Oppikurssi-palstalle, jolla tosin ei ole juuri koskaan juuri ketään keskustelemassa. Jos kirjoittaisit siellä, niin kokisin itse olevani vapaampi menemään aiheisiisi syvemmälle. Tämä palsta kun rajoittuu vl-aiheeseen.
- K750cc
tämän palstan?
- acimlaine n
K750cc kirjoitti:
tämän palstan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754547Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093793Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1473509Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.411992Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891239- 1251064
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.136991- 57933
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25847