Hyvää ystävänpäivää!

hilkkaliisa

Mitä teille kuuluu?

Toivotan hyvää ystävänpäivää jokaiselle homesairaalle!

15

796

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikku Myy

Kiitoksia terveisistä! Hyvää ystävänpäivää sinullekin!

Minulla on nyt flunssaa, ei aavistustakaan jos se on niin sanottu tavallinen flunssa vai "homeflunssa".

Astman pahenemisvaiheesta kuitenkin on kyse. Toinen osapuoli herättää yöllä minua, koska pihisen. Itse en siihen herää, olen jo liian kipeä/loppu.

• )()()(

Sama tilanne kuin pikku Myyllä. Pitkä sairastelukierre menossa nyt. Ehkä tämä on viimeinen sairastelu, ennen sitä tervettä vaihetta jälleen toivoisin. Viikkoja sairasteltu perä perää varastoon kaikki mahdollinen ja mahdoton.

Miten sinun selkäsi Hilkkaliisa? Kaikki OK?

• Sinullekin!

Sama tarina kuin edellisilläkin kirjoittajilla, takana sairastelua viikkotolkulla. Epäselvää on, mikä osa siitä on allergiasta/astmasta johtuvaa ja mikä osa tämäntalvisesta ihan hirveästä flunssasta johtuvaa. Nyt vointi jo onneksi parempi, vihdoin viimein! Ystävänpäivää on tarkoitus juhlia ihan kotosalla, laittaa hyvää ruokaa jälkkärin kera, ja syödä tunnelmavalaistuksessa.

Mutta vielä: Oikein hyvää ystävänpäivää! Mitä itsellesi kuuluu?

• toivottaisin

voimia! Sairastelukierteestä ei näytä tulevan loppua meillä, jotka liian kauan kärvistelemme erilaisissa altistuksissa.
      Minulla jo lähikauppa on toisinaan se niitti, jonka ansiosta yöt valvoskellaan. Nyt se paheneminen alkoi rohkeasta oleskelusta oudossa rakennuksessa. Seuraavalla kerralla tiedän.

Ystävänpäivän vietän tyttärenpoikaa paijaten. Onni on pieniä iloja. Pieni ihminen tuhisemassa ja yhtä hymyä ;)

• uskokaa tai älkää

sinullekin ja kaikille muille!Miten se sinun selkäleikkaus meni??Pystyitkö olemaan OYS:ssa?Toivotaan että kaikki on hyvin!

Flunssilta olen säästynyt mutta hampaan kanssa ollut pari kuukautta ongelmaa.Kun ne kaikki puudutus-juurihoitoaineet ovat aiheuttaneet melkoisia ongelmia.No nyt viime viikolla loppujen lopuksi vedettiin hammas kokonaan pois (hammaslääkärikin oli sitä mieltä että se viisainta minun kohdallani) ,joten juurihoitoaineista pääsin eroon.Puudutusaineet vetävät selän huonon kuntoon(ihme juttu)eli selkä on siinä kunnossa että tavaroita vaan katsellaan lattialla mutta ei noukita.Ja liikkeelelähtöä tuolista harkitaan pitkään ennenkuin nousu tapahtuu irvistäen.Vaan kyllä se tästä.

• hilkkaliisa

Selkä leikkaus meni hyvin ja osasto 2:den remontti oli onnistunut. En oireillut lainkaan. Sain antibiooteista chlostridium coliitin.

Ennen isoa selkäleikkausta annetaan aina profylaksiana iso annos laajakirjoista antibioottia ja se tietenkin tappoi myös suolistosta kaikki hyvänlaatuisetkin bakteerit ja teki tilaa chlostridium bakteerille. Kuume oli 41 astetta. Vatsaan tehtiin varjoaine CT ja tähystys ja coliitti selvisi siinä. Olin neljä vrk eristyksessä infektio-osastolla ja sielläkään ei ollut hometta - ainakaan siinä huoneessa, jossa minä olin. Coliittikin on jo parantunut. Joulu ja uuden vuoden aatto menivät sairaalassa. Minut tuotiin kotiin ambulanssilla 1.1.2009. Alussa en saanut edes sukkia jalkaani. 82v äitini oli minua hoitamassa. Nyt saan jo istua ja saan itse sukat jalkaan. Onhan se selkä tietenkin vielä jäykkä ja samoin jalat.

Kyllä minä tästä paranen ja selkäleikkaus auttoi kipuihin ja jalkakramppeihin. Ei ole ollut yhtään kramppia jaloissa leikkauksen jälkeen. Prolapsi (välilevyn pullistuma) painoi hermoja ja nyt tehtiin prolapsin poisto ja hermojen vapautusleikkaus. Pian saan alkaa kuntouttamaan selkää ja jalkoja kuntosalilla.

Ei ole hermot kireällä :D

• takanasi!
        hilkkaliisa kirjoitti:

Selkä leikkaus meni hyvin ja osasto 2:den remontti oli onnistunut. En oireillut lainkaan. Sain antibiooteista chlostridium coliitin.

Ennen isoa selkäleikkausta annetaan aina profylaksiana iso annos laajakirjoista antibioottia ja se tietenkin tappoi myös suolistosta kaikki hyvänlaatuisetkin bakteerit ja teki tilaa chlostridium bakteerille. Kuume oli 41 astetta. Vatsaan tehtiin varjoaine CT ja tähystys ja coliitti selvisi siinä. Olin neljä vrk eristyksessä infektio-osastolla ja sielläkään ei ollut hometta - ainakaan siinä huoneessa, jossa minä olin. Coliittikin on jo parantunut. Joulu ja uuden vuoden aatto menivät sairaalassa. Minut tuotiin kotiin ambulanssilla 1.1.2009. Alussa en saanut edes sukkia jalkaani. 82v äitini oli minua hoitamassa. Nyt saan jo istua ja saan itse sukat jalkaan. Onhan se selkä tietenkin vielä jäykkä ja samoin jalat.

Kyllä minä tästä paranen ja selkäleikkaus auttoi kipuihin ja jalkakramppeihin. Ei ole ollut yhtään kramppia jaloissa leikkauksen jälkeen. Prolapsi (välilevyn pullistuma) painoi hermoja ja nyt tehtiin prolapsin poisto ja hermojen vapautusleikkaus. Pian saan alkaa kuntouttamaan selkää ja jalkoja kuntosalilla.

Ei ole hermot kireällä :D

Melkoiseen rumbaan jouduit! Onneksi huoneesi olivat puhtaita, ettei tuon kaiken päälle tullut vielä keuhko-ongelmia. Hyvä juttu, että leikkaus auttoi.

Tiesivätkö osastoilla homeastmastasi ennakkoon ja laittoivat sinut mahdollisimman puhtaisiin huoneisiin, vai olivatko kaikki huoneet osastoilla hyviä? Tuo on lupaavaa meitä muita allergikkojakin ajatellen, todella hienoa että sairaaloiden korjauksia tehdään tarpeeksi laajasti ja hyvin.

• hilkkaliisa
        takanasi! kirjoitti:

Melkoiseen rumbaan jouduit! Onneksi huoneesi olivat puhtaita, ettei tuon kaiken päälle tullut vielä keuhko-ongelmia. Hyvä juttu, että leikkaus auttoi.

Tiesivätkö osastoilla homeastmastasi ennakkoon ja laittoivat sinut mahdollisimman puhtaisiin huoneisiin, vai olivatko kaikki huoneet osastoilla hyviä? Tuo on lupaavaa meitä muita allergikkojakin ajatellen, todella hienoa että sairaaloiden korjauksia tehdään tarpeeksi laajasti ja hyvin.

Olen itsekin ollut hoitajana tuolla samalla osastolla vuosia sitten. Näkiväthän he pepereista, että minulla on vaikeahoitoinen astma. Ei siellä käytävillä eikä suihkussakaan haissut home eikä yskittänyt yhtään. Tiedän varmasti missä ON hometta ja sen kyllä ulkopuoliset kuulee ja näkee minusta.

On siellä OYS:ssa silti vielä homeen hajua monissa paikoissa. Uusia oireilijoita ja sairastuneitakin on.

• Metsäläinen2

eteen ja syksyllä -09 pitäisi tulosta näkyä! Kiitos antamastasi osallisuudesta (mitä silloin aikoja sitten sinulta pyysin) homeasioiden eteen, katsotaan missä muodossa antamaasi kokemusta ja tietoa tarvitaan tuossa voimainponnistuksessa.

Lapset voivat paremmin, mitä kummallakin nuorimmalla pysyvä astma vuosien homealtistuksesta ja paljon lääkityksiä. Diffuusiokapasiteetti sentään normaali, kun homekotiaikoina yli 30 % huonompi kuin puoli vuotta altistuksen loppumisesta.

Ittelläni selkä sökö vuosien kemiallisesta (ja mekaanisesta) altistuksesta, nyt toinen olkapää yötä päivää kipeä (ei voida mitään tehdä). Astma ok, samoin pääkipuja ei ole enää ollenkaan. Ukolla ei ihottumia eikä paiseita. Elämä siis perin mukavaa.

• hilkkaliisa

Harmi kun lapsesi ehtivät saada pysyvän astman homekodissa asumisesta. Hyvä kun he pärjäävät kuitenkin lääkityksellä ja voivat olla koulussa.
        Harmi kun selkäsi ja olkapääsi on mennyt noin huonoksi. Hyvä kun miehesi ihottuma on parantunut.

Hyvää ystävänpäivää koko perheelle!

• Metsäläinen2
        hilkkaliisa kirjoitti:

Harmi kun lapsesi ehtivät saada pysyvän astman homekodissa asumisesta. Hyvä kun he pärjäävät kuitenkin lääkityksellä ja voivat olla koulussa.
        Harmi kun selkäsi ja olkapääsi on mennyt noin huonoksi. Hyvä kun miehesi ihottuma on parantunut.

Hyvää ystävänpäivää koko perheelle!

tammikuun puhallustesteissä keskussairaalassa "vähän omituinen" lääkärin mukaan; säännöllisestä lääkityksestä huolimatta (2 eri astmapiippua, Ventoline ja tbl-lääkitys) pienissä hengitysteissä selvää ahtaumaa. Olen epäillyt (tarkistettava) syyksi rättikässän/käsityön alkamista, sillä isompi kersa kertoi jo vuosia sitten, jotta supervanhan koulun langat ja kankaat haisevat (ylin kerros, päätyvarasto) ja huomasin sen itsekin. Pitäisi jollain verukkeella mennä kässän tuntia seuraamaan, kun vielä noita tuotoksia ei olla kotiin saatu.

Uutta prolapsia selästä ei voida leikata eli jalat ovat pienissä krampeissa ja muuta särky-puutumishötyä niissä on. Selkähän oireilee hyvin laajalle alueelle. Hermojuurikanavan ahtaumaakaan ei voida leikata, seuraavaksi vain uudet kuvaukset Heinolan Reumasairaalassa. Toinen olkapää herättää öisin tunnin välein ja niinpä pinna on melko tiukalla päivisin. Onneksi duunia voi tehdä kotoa käsin, minun altistushistorialla kun ei oleskella edes Etelä-Suomen turvakodeissa (vierailuilla) etteikö kortisonilääkitystä keuhkoihin pitäisi aloittaa.

Kyllä homeasiat menevät eteenpäin. Luulen tekeväni omalla (home)sarallani sen, mitä tällä terveydellä vielä kykenen. Meidät pahasti ja pitkäaikaisesti altistuneet pitäisi valtion kouluttaa ja kurssittaa superpuhtaisiin kiinteistöihin töihin (jokin projekti aluksi). Alkaisivat sitten muutkin duunarit ja herrat vaatia niin jämäkästi puhtaita työtiloja, jotta asiat menisivät jälleen aimoharppauksen eteenpäin.

Läheiseni sairastui (täällä) hormoniperäiseen syöpään, kun vuosia leikki talonsa homeilla ja bakteereilla sekä VOCeilla. Homealtistuksella ja hormoniperäisillä syövillä kun näyttää olevan tekemistä keskenään nykytutkimusten valossa. Nyt on sitten hätä käsissä ja yrittää eroon homepesästään, mutta "omin konstein", vaikka asiantuntijatietoakin olisi läheltä saatavilla. Ihmeen sitkeä pää ikäihmisillä näissä homeasioissa. Toinen läheiseni (pohjoisessa) käy lähes päivittäin tunnetussa home-uimahallissa (uutta suunnitellaan) ja valittaa sitten yht´äkkisiä ja pitkiä rytmihäiriöitä ja keuhkoputken tulehduksia.

Miten ikäihmisille voitaisiin hometietoutta suunnata? Vanhusten kotihoidon suosiminen on selkeää vanhusmurhaa - niin huonokuntoisia on monien vanhusten kodit (työkseni olen niissä käynyt).

Tulenen hiihtoloman aikaan pohjoiseen, olisi kiva joskus tavata, kun vain parisataa kilometriä on välissämme!!

• Homeherkkä

Hyvää ystävänpäivän jatkoa niin sinulle kuin muillekin palstalaisille.

Omalla kohdallan kaikki on OK, eli kiitos kysymästä.
      Jalkapohjalevyn kiinnyttymiskohdissa kantapäähän ollut tulehdus akillejänteen tulehdus on miltein hävinnyt, kun olen ollut 7.1 lukien mustaherukkakäyttölakossa. Tosin tuntuu kipua vieläkin aamuisin, kun jalkeille nousee, kipeytyy lumikenkäilyn liika-askeltamisen jälkeenkin.
      Medialääkäri Kiminkinen totesi telkussa eräälle henkilölle, jonka kantapään kiinnityskohdat olivat kipeytyneet liikunnasta, kivun kestävän parisen vuotta. Pisti siihen kortisonipiikin.

Selkäsi näyttää toipuvan pikavauhtia, kun jo pystyt istumaan tietokoneenkin ääressä.

Minua ottaa todella paljon päähän tuo If-yhtiön kohtelu koskien HOMEammattiastmasi aiheuttamaa työkyvyttömyyttä.
      Älä anna periksi. Mikäli VO hylkää, niin pyydä valituslupaa KKO:sta.

• funtsailija...

Mietin tuota mustaherukka-allergiaasi. Näyttää siltä, että ruoka-aineallergiasi laajenee pikku hiljaa. Tuli mieleen, että auttaisko, jos ottaisit käyttöön "kiertävän" ruokalistan niin, että söisit jotakin ruoka-ainetta vain kerran-kaksi viikossa? Esim. yhtenä aamuna kaurapuuroa mansikkahillolla, toisena tattaripuuria aprikoosihillolla jne. jne. kautta päivän ja kautta viikkojen.

Lueskelin eilen allergologia-kirjaa, ja siellä silmään otti IgE-välitteisen allergian kohdalla, että tätä kautta allergisoituu mm. siten, että altistuu usein pienelle määrälle. Nyt voi olla muna kanaa neuvomassa, ja asia sinulle ennestään tosi tuttua, mutta koska tulit heti mieleen tuota kohtaa lukiessani, niin kerronpa sinullekin tämän ajatuksen ruoka-aineiden kierrättämisestä.

• hilkkaliisa
        funtsailija... kirjoitti:

Mietin tuota mustaherukka-allergiaasi. Näyttää siltä, että ruoka-aineallergiasi laajenee pikku hiljaa. Tuli mieleen, että auttaisko, jos ottaisit käyttöön "kiertävän" ruokalistan niin, että söisit jotakin ruoka-ainetta vain kerran-kaksi viikossa? Esim. yhtenä aamuna kaurapuuroa mansikkahillolla, toisena tattaripuuria aprikoosihillolla jne. jne. kautta päivän ja kautta viikkojen.

Lueskelin eilen allergologia-kirjaa, ja siellä silmään otti IgE-välitteisen allergian kohdalla, että tätä kautta allergisoituu mm. siten, että altistuu usein pienelle määrälle. Nyt voi olla muna kanaa neuvomassa, ja asia sinulle ennestään tosi tuttua, mutta koska tulit heti mieleen tuota kohtaa lukiessani, niin kerronpa sinullekin tämän ajatuksen ruoka-aineiden kierrättämisestä.

Mustaherukka marjat kasvavat niin tiiviisti ja usein oksat voivat olla lähellä maata. Marjoihin tulee herkästi hometta. Jos hometta ei olisi, niin en usko että mustaherukka voi muuten allergisoida. ALLERGINEN VOI OLLA MILLE TAHANSA - en sitä kiellä.

Ihminen voi allergisoitua vaikka peurusvoiteille. On hyvä vaihtaa aina merkkiä.

Ruuan kanssa on sama juttu. Tuo ideasi on ihan oikein ja ihan hyvä. Pitää syödä monipuolisesti ja monia ruokalajeja.

Ennen tätä astmaani en ollut millekään allerginen. Söin kalaa ja ihan kaikkea.

Nyt saan kalan hajustakin jo voimakkaan astmakohtauksen ja yskin ja yökkään.

En voi juoda viiniä (inhoankin kyllä viinejä) enkä syödä kalaa enkä homejuustoa.

Hajusteet ja hajut (tupakansavu ja pakokaasu pahimmat) ja eläimet aiheuttavat myös hometalojen lisäksi astmakohtauksen.

Niitä pitää vain välttää mikä ei sovi. Monet ihovoiteet ja deodorantit olen kokeillut ennen kuin olen löytänyt sopivat. Tuoksuton rollon deodorantti ja hajusteettomat perusvoiteet käyvät (paitsi Humektan ei sovi).

Hyvää kevättä !

• Homeherkkä
        funtsailija... kirjoitti:

Kodissamme on syöty jo yli 30 vuotta Markus-sedän kaurapuuroa aamuisin 5 päivää viikossa, mutta ei lauantaisin ja sunnuntaisin kera maidon ja sokerin.
        Maidonsietokykyni heiketessä yhä pahemmin, aloin keitellä omissa luomupuskissamme kasvaneista mustaviinimarjoista- ja karviasista hilloa itselleni kaurapuuron päälle ja pakastin niitä litran purkkeihin, ja kun purkki loppui n. 1 1/2 kuukaudessa vaihdoin hillon toiseen.
        Viime syksyn lokakuusta käytin pelkästään mustaherukkahilloa ja 7 päivää viikossa, kun keittelin itselleni la- ja su-aamuisin tattaripuuroa ja jalkapohjakivun pikkuhiljaa lisääntyessä (alkoi tulla kainalokepit mieleen) niin vasta joulun tultua alkoi raksuttaa, kun eihän jouluisin meilläkään kaurapuuroa syödä, niin kipu helpottui. Toki niitä reumakipuja oli sorminivelissä, ranteissa, nilkoissa, polvissa, kuten tavallisestikin jatkuvassa allergeenialtistuksessa, mutta ei toimintaa haittaavana.
        Aloitin joulun jälkeen uudelleen hillon käytön arkipäivisin ja kun sen aamukäyttö sitten paiskasi kivun yltymisen lisäksi oikeaan nilkkaan tulikivenkatkuisen kutinan iltapäivällä, niin ymmärsin lopettaa.
        Kutinasta seurasi paha ihottuma, jonka paraneminen vei kolmisen viikkoa ja jolle tk-lääkäri 9.1 ei osannut nimeä antaa.

Mainitsemasi hillovaihtelevuus litramääräisestikin toimi kohdallani todella hyvin sitten vuoden 2002, kun aloin niitä vuorotellen käyttämään ja varmaan olisi toiminut jatkossakin, mikäli en olisi kolmisen kuukautta peräjälkeen käyttänyt samaa hilloa ja vielä 7 päivää viikossa, joka hillomäärä oli n. pari ruokalusikallista.

No joka tapauksessa tk-lääkäriltä pyytämäni kokonais-IgE oli mitattuna 5.1 679, eli suurin tähän mennessä mitattu arvo kohdallani.
        Työpaikka-altistusaikanani joka aamuinen vasemman jalkapohjan kiputila lihasjäykkyys tuli tutuksi viimeisinä vuosina kuin myös muu samankaltainen reumaoireilu, joka liittyi nyt mustaherukkahillon käyttöön. Tuli tutuksi myös verisuonitulehduksien eteneminen kera siihen liittyvän ihon kirjavoitumisen sekä ns. krooninen jännetupentulehdus aktivoituen ja häviten oikeassa ranteessa, josta on ihan fysiatrin kirjoittama B-lausunto työnantajalle.

Kirjoitit lueskelleesi Allergologia-kirjaa ja havainneesi IgE-välitteisen allergian kohdalla allergisoitumisen tapahtuvan siten, että altistuu usein pienelle määrälle.

Ko. kirjan (p. 1999 s. 51) mukaan immunologisia perustyyppejä on neljää eri lajia tyypiteltynä ALLERGIAominaisuuksiensa mukaan I:stä IV:seen, jotka kaikki tyypit voivat allergisoitua mille tahansa evoperäisille proteiineille ja/tai tieteentekijöidemme kehittämille molekyyleille esim. lääkeainemolekyyleille ihan normaalikäytössä.

Tieteentekijöidemme mukaan I:s tyypin allergia on perinnöllinen kera atooppisen ihon.
        I:s tyyppin allergiakuvioon ei kuulu reumaoireilu, ei verisuonitulehdukset jne.
        Allergisoiduttuaan I:s tyyppi reagoi hektisesti allergeeniin ja I:s tyyppin allergiaa voi mitata allergeeni-IgE:llä, joita vasta-ainetutkimuksia näyttää olevan lääketieteen käytössä pilvin pimein, eli monta sivua esim. Medix Diacor labrakäsikirjassa.

Kun itse kuulun immunologiseen perustyyppiin III:nen (immunokompleksivälitteinen reaktiotyyppi), niin kantapääoppineena HOMEallergeenireaktioista oletusarvoni on, että nyt mustaherukka-altistuksesta johtuvan jalkateräni kudosten kipuilun immuunijärjestelmäni hoitelee ennalleen 3-5 kuukauden kuluessa.
        Kun PPP:ni alkoi nyt kolmatta kertaa nukkumaan talviuntaan (senkin pitäisi olla krooninen sairaus) sitten marraskuun pakkasten, niin eipä mustaherukka-allergiani onneksi herättänyt sitä henkiin, vaikka senkin henkiinheräämistä jo odottelin.

Ja muuten kokonais-IgE-arvoNOTKUMISTA, voi jokaiseen immunologiseen reaktiotyyppiin kuuluva käyttää allergiamittarinaan, joiden kohdalla tuo arvo peuhaa. Tuon arvon sanotaan nousevan vasta parin viikon kuluttua allergeenialtistukseta muotoa akuutti ja alenevan pikkuhiljaa kuukausien kuluessa.
        Eli omalla kohdallani kantapääkokemukseni on, että mikäli III:s tyypin moniallergikkona pystyisin olemaan ilman mitään tuntemaani allergeenialtistusta puolisen vuotta, niin puolen vuoden jälkeen tuo arvo olisi jo paljon alhaisempi, mutta ei vielä normaalitasossa, joka on 0-100.

Kun tällä Homesairaudet-palstalla lempeästi neuvoilit minua ja ihan oikeaoppisesti, niin kiinnostukseni heräsi millä menetelmillä sinun lääkärisi ovat todenneet kohdallasi niin kosteusvauriomirobi- ja ehkä muut sen siunaamat allergiasi/allergiset sairautesi?

Maamme koululääketiedehuippugurujen (TTL ja entinen KTL) mukaanhan IgE-kosteusvauriomikrobiHOMEallergikkojahan on maassamme vain 5 prossaa, ja tuosta TOSIPIENESTÄ I:styyppiMÄÄRÄSTÄ olen ITSE III:s tyypiin kuuluvana ns. kosteusvauriomikrobiallergikkona heidän kanssaan tasan tarkkaan samaa mieltä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      47
      5495
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      61
      2396
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      18
      1890
    4. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      146
      1773
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      17
      1615
    6. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      34
      1575
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      5
      1408
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1125
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1088
    10. Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?

Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se
      Maailman menoa
      228
      1059
    Aihe