Minulla on todettu ph 2003, jolloin aloin käyttämään sertraliinia ja tarpeen vaatiessa diatsepamia. Viime joulukuussa lopetin setraliinin käytön ja sain nyt lisääntyneisiin oireisiin beetasalpaaja Propralia. Lääkäri ehdotti, että kokeilen tätä lääkettä, ja jos ei toimi, niin palataan takasin sertraliiniin. Diapamia hän ei suostunut kirjoittamaan sen ahdistusta lisäävän ominaisuuden takia.
Onko muilla kokemuksia Propralista tai muista beetasalpaajista? Laskeeko se verenpainetta paljonkin? Minulla on normaalistikin yläpaine 85-90 eli matala.
Propralia paniikkioireisiin
4
822
Vastaukset
- salpaajasta
on kokemusta verenpaineen hoidossa.
Minulla on sydämmemsyke olemassa 50-60 kertaa minuutissa ja tämä lääke laski sitä entisestään. Olotila oli välillä unenomainen ja kävelylenkinkin jälkeen, kun mittasin, saattoi pulssi olla 40.
Onko Sinulla mahdollista seurata verenpainettasi alkuun päivittäin?
Paniikkihäiriökin on tuttu juttu nuorempana ja silloin sitä ei vielä tunnettu. Muutaman kerran, kun jouduin menemään oireiden takia päivystykseen, lääkärin toteamus oli, että olen luulosairas ja tänne ei ole enää asiaa.
Oireet pikkuhiljaa loppuivat, kai senkin takia, kun tajusin, että apua ei mistään tule.
Kaikista parasta olisi, jos pääsisit juttelemaan psygologin kanssa, mistä häiriö juontaa juurensa.
Ainakin itsessäni tunnistan tunnollisen ja täydellisyyteen pyrkivän ihmisen piirteet.
Mutta sitä vanhetessaan tulee armollisemmaksi itseään kohtaan ja elämä on sen suhteen helpottanut.- alkup.
en pysty mittaileen kotona, mutta vanhempien luona olen joskus huvikseni sitä mittaillut ja se on yleensä 40-50/80-90. Kokeilenkin nyt tuota lääkettä aika varauksella, sillä muutenkin huippaa kun nousen seiomaan tms. Kävin "terapiassa" silloin kun ph diagnosoitiin, mutta ei sielläkään oikein päästy kovin syvällisiin asioihin. Suurin osa lääkäreistä on ostanut kädet pystyyn sanoen että se voi johtua niin monesta asiasta. Minäkin kävin oireiden takia lääkärissä eka kerran -90-luvulla, mutten ujona lapsena osannut kertoa oireistani kunnolla, ja asia jäi siihen. Myöhemmin kun sain 19-vuotiaana kohtauksen vanhempieni luona, veivät he minut päivystykseen :-) en tiedä olisinko oma-aloitteisesti mennyt vieläkään..
Olen vaihtanut kaupunkiakin pari kertaa hoidon aikana ja siinä huomaa hyvin eri paikkojen erot. Tämänhetkisessä paikassa eniten stressiä toi se, että lääkärini painotti joka käyntikerralla, että lääkkeiden käyttö pitää jossain vaiheessa lopettaa. Nyt kun ne lopetti, ollaan melkein samassa tilassa kuin alunperin, tosi ei yhtä pahana.
- ei enää
Käytin kyseistä lääkettä kaksi viikkoa ja totesin sen madaltavan liikaa verenpainetta. Tuli huono olo ja ahdisti, lopulta oli vaikea katsoa suoraan ja kaikki heilui. Kerroin tästä lääkärilleni ja hän kehoitti niistä luopumaan ja hyvä niin. Ei niistä edes ollut mitään hyötyä, kun sydän hakkasi tuhatta ja sataa joka tapauksessa kohtauksen aikana.
Lääke ei käy ainakaan urheiluun missä tarvitaan tasapainoa.
Kun itse kokeilin aikanani sitä, niin siitä ei ollut mitään hyötyä.
Vasta täällä joku kertoi minulle myöskin sen, miten lääkettä kannattaa ottaa, jos käyttää sitä ainoastaa määrätyissä tilaisuuksissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874168Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770