olisiko kellään velkajärjestelyn lisätilityslaskentakaavaa, minulla on ns. nolla-ohjelma, mutta välillä olen ollut töissä ?
velkajärjestely
13
1125
Vastaukset
- virtuaali
siinä sun velkajärjestely päätöksessa selvät ohjeet
- tilittäjä
no ,ei siinä kylläkään ole mitään laskentakaaviota mukana.
- vaan on,katsoppa
tilittäjä kirjoitti:
Ainakin minun päätöksessäni lukee selvästi että,jos tuloni ylittävät sen mitä päätöstä tehdessä on laskettu niin erotuksesta mene määrätty prosentti velkojille.HUOM tämän laskelman tekee aina se velkajärjestelijä joka alunperinkin on asiaasi järjestellyt.Siinä joudutaan lähettämään velkojille uusi ehdotus maksamisesta ja heidän pitää myöskin hyväksyä se (meinaan niiden ei ole pakko)Itselläni kävi niin että Lindrorff ei hyväksynyt uutta maksuohjelmaa vaan jouduin maksamaan välittömästi tämän uuden laskennallisen osan heille.Meneppä siis kiireen vilkkaa velkaneuvojasi puheille.
- .............
vaan on,katsoppa kirjoitti:
Ainakin minun päätöksessäni lukee selvästi että,jos tuloni ylittävät sen mitä päätöstä tehdessä on laskettu niin erotuksesta mene määrätty prosentti velkojille.HUOM tämän laskelman tekee aina se velkajärjestelijä joka alunperinkin on asiaasi järjestellyt.Siinä joudutaan lähettämään velkojille uusi ehdotus maksamisesta ja heidän pitää myöskin hyväksyä se (meinaan niiden ei ole pakko)Itselläni kävi niin että Lindrorff ei hyväksynyt uutta maksuohjelmaa vaan jouduin maksamaan välittömästi tämän uuden laskennallisen osan heille.Meneppä siis kiireen vilkkaa velkaneuvojasi puheille.
Lisätilityslomake löytyy ainakin www.oikeus.fi sivuilta. Lisätilityksen voi laskea velallinen itse tai velkaneuvoja, ei siis välttämättä tarvitse laittaa papereita selvittäjälle. Lisätilitykseen ei tarvitse tehdä uutta maksuohjelmaa vaan velallinen maksaa itse lisätilityksen vuosittain maaliskuun loppuun mennessä. Kannattaa siis tarkkailla tulojaan ja mitä maksuohjelmaan on laitettu nettotuloiksi. Ylimääräinen osa kannattaa laittaa esim. toiselle tilille siltä varalta, jos lisätilitysvelvollisuus tulee.
- ed.vastaaja
............. kirjoitti:
Lisätilityslomake löytyy ainakin www.oikeus.fi sivuilta. Lisätilityksen voi laskea velallinen itse tai velkaneuvoja, ei siis välttämättä tarvitse laittaa papereita selvittäjälle. Lisätilitykseen ei tarvitse tehdä uutta maksuohjelmaa vaan velallinen maksaa itse lisätilityksen vuosittain maaliskuun loppuun mennessä. Kannattaa siis tarkkailla tulojaan ja mitä maksuohjelmaan on laitettu nettotuloiksi. Ylimääräinen osa kannattaa laittaa esim. toiselle tilille siltä varalta, jos lisätilitysvelvollisuus tulee.
No minun velkajärjestäjäni ehdotti velkojille että lisätilitykset tulevat sitten kun koko velkajärjestely on loppunut.(riippuu tietenkin kokonaistilanteesta) Eli minulla loppuu 2010 helmikussa,jonka jälkeen siis makselen näitä lisätilityksiä.Tapoja on siis useampia.
- helena10
ed.vastaaja kirjoitti:
No minun velkajärjestäjäni ehdotti velkojille että lisätilitykset tulevat sitten kun koko velkajärjestely on loppunut.(riippuu tietenkin kokonaistilanteesta) Eli minulla loppuu 2010 helmikussa,jonka jälkeen siis makselen näitä lisätilityksiä.Tapoja on siis useampia.
minulle on myös neuvoja sanonut, että sitten voi kerralla maksaa lisätilitykset kun järjestely loppuu kokonaan.
- edelliseen
helena10 kirjoitti:
minulle on myös neuvoja sanonut, että sitten voi kerralla maksaa lisätilitykset kun järjestely loppuu kokonaan.
minulla loppuu kans ensi vuonna 31.1 !!!
- .........
helena10 kirjoitti:
Näin sanoi minullekin velkaneuvoja, että kerralla voi maksaa sitten kun maksuohjelma päättyy. Mutta itse ajattelin kuitenkin maksaa vuosittain, ei tarvi miettiä, onko minulla vaadittuja summia talletettuna tilillä vai ei... Koska laskelmat pitää tehdä kuitenkin joka vuosi, niin miksi niitä ei sitten maksaisi heti pois.
- virtuaali
tilittäjä kirjoitti:
lukee näin
Maksukyvyn paraneminen
Mikäli velallisen maksukyky on parantunut vähintään 610€ kalenterivuodessa sen vuoksi, että hänen tulonsa ovat kasvaneet tai hänen välttämässi menonissa on tapahtunut vähentymistä, on velalisen suoritettava velkojilleen kolmeneljäsosaa (3/4) lisääntyneistä varoistaan. Laskelma tehdään heti vuoden alussa ja mahdolliset lisäsuoritukset tehdään maaliskuun aikana. Suoritukset tehdään jako-osuuksien mukaisesti. Lisäsuoritusvelvollisuutta laskettaessa on aina ensin parantuneesta tilanteesta täytettävä mahdolliset perheen miinusvarat, jotta päästään ns. 0-tilanteeseen molempien osapuolien osalta.
näin lukee minun oikeuden päätöksessä, tosin päätös on annettu 09.2002 - summa mitä saa
virtuaali kirjoitti:
lukee näin
Maksukyvyn paraneminen
Mikäli velallisen maksukyky on parantunut vähintään 610€ kalenterivuodessa sen vuoksi, että hänen tulonsa ovat kasvaneet tai hänen välttämässi menonissa on tapahtunut vähentymistä, on velalisen suoritettava velkojilleen kolmeneljäsosaa (3/4) lisääntyneistä varoistaan. Laskelma tehdään heti vuoden alussa ja mahdolliset lisäsuoritukset tehdään maaliskuun aikana. Suoritukset tehdään jako-osuuksien mukaisesti. Lisäsuoritusvelvollisuutta laskettaessa on aina ensin parantuneesta tilanteesta täytettävä mahdolliset perheen miinusvarat, jotta päästään ns. 0-tilanteeseen molempien osapuolien osalta.
näin lukee minun oikeuden päätöksessä, tosin päätös on annettu 09.2002tienata ilman lisätilitystä on nykyään jotain 800e/v. Kun mulla loppui järjestely vuonna 2003, sain velkojalta kirjeen n kolme kk ennen maksuohjelman päättymistä.
Velkoja oli seurannut verotietojani ja laskenut, että joudun lisätilityksiin parilta viime vuodelta. En itse edes älynnyt, että saatan joutua, sillä minun ainoa tuloni oli koko ajan ollut työkyvyttömyyseläke.
Tuloni kuitenkin nousi vuosien varrella yli rajan siksi, koska verotus laski huomattavasti ja jonakin vuonna oli tavallista suurempi indeksikorotus. En siksi osannut itse laskea, koska muita tuloja ei ollut.
Siinä kävi vielä niin, että velkoja laski lopulta oikean lisätilityksen ja maksoin lisätilitykset maksuohjelman päättymisen jälkeen parin kuukauden aikana. Pyysin luottotietoni asiakastiedosta kun virallinen maksuohjelma päättyi ja ne kyllä olivat heti ok, eikä ne lisätilitykset vaikuttaneet millään tavoin.
- sitten laskuttaa
Itse teen niin, että maksan nyt ohjelmani mukaisesti sen loppuun ja sitten kun velkojalla on vielä sitä tarkistusaikaa, niin luotan vankasti siihen, että tarkistavat huolella ja varmasti lähettävät laskun perässä jos jotain jää maksettavaa.
Näin ovat tehneet kaksi ystävääni, joiden ohjelmat ovat jo päättyneet.
Oman maksuohjelmani aikana olen ollut muutaman pätkän työttömänä ja nyt viimeisen vuoden taas tienannut enemmän kuin mitä ohjelmaa tehtäessä tuloikseni laskettiin.
Jahka viimeisen velkajärjestelyvuoden verotus valmistuu, näkee velkoja tulot loppuun asti ja laskee sitten miten laskeekin lisätilityksiä. Ja lasku tulee varmasti.
Mikäli summa on kovin iso, pistän senkin taas pieniksi palasiksi ja makselen sitä sitten. Pitää katella sitten kun asia on kohalla.
Nyt en säästä tietenkään mitään jemmaan enkä itse ala mitään laskeskelemaan. Sitä varten on ekonomit laskentaohjelmineen töissään.
Maksan sen nyt mitä maksan, mitään en omista enkä meinaa omistaakaan lähivuosina. Rahaa menee matkailuun ja harrastuksiin ja niiden yhdistelmiin (sukeltaminen Indonesian saaristossa). Kaikki sellaisia asioita, joita ei voi multa pois periä mikään velkajärjestely.- ...........
Jokainen voi tietysti tehdä miten haluaa, mutta itse ainakin haluan velkajärjestelyn päättyvän kokonaisuudessaan sinä päivänä kun se on ilmoitettu. Maksuohjelman mukaiset maksut on maksettu ja lisätilitykset tilitetty velkojille joka vuosi, niin eipä tarvi odotella enää postia velkojilta.
- minulla tuli
........... kirjoitti:
Jokainen voi tietysti tehdä miten haluaa, mutta itse ainakin haluan velkajärjestelyn päättyvän kokonaisuudessaan sinä päivänä kun se on ilmoitettu. Maksuohjelman mukaiset maksut on maksettu ja lisätilitykset tilitetty velkojille joka vuosi, niin eipä tarvi odotella enää postia velkojilta.
lisätilityksiä maksuohjelman päätyttyä, niin silti luottotiedot palautuivat silloin kun maksuohjelma piti päättyä alkuperäisen ohjelman mukaan. Tilitin sen jälkeen lisät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1087558
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1065286Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1163526Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p253491Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352554Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191876Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3551527Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961521Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311356Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?591349