Kotisivun näkyviin - olisko helppoja ohjeita?

oliskohan niitä

Tein yritykselleni joka on pieni tmi kotisivun, miten saisin näkyvyyttä. Mitkä olisivat helpot yksiselitteiset toimet, joilla ne saa näkyviin. Etsiikö ja löytääkö google kotisivun sanoista jo itsestään (niitä mihinkään lisäämättä)nämä sivut vai pitääkö ne johonkin optimoida?

Kiitos asiallisista vastauksista.

12

1639

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tällainen
    • löytyy helposti

      Katso tämä, erityisesti sivun alaosa:
      http://www.xsv.fi/hakemisto/

      Etsi sivullesi sopiva luokka tänne:
      http://www.linkkeja.com/

      Lisää tietoa mm. Googlesta ja palveluista täältä:
      http://www.web-palvelu.com/

      "vai pitääkö ne johonkin optimoida?"

      Ei sivuja "johonkin optimoida". Perusoptimointi tarkoittaa, että teet sivullesi selkeän tekstisisällön, joka on hakukoneiden ymmärtämässä muodossa. Eli esimerkiksi sivulla on otsikoissa otsikko-tagit ja sivun title-tag on asiallinen (ei esim "Uusi sivu 1").

      Jonkin verran sivustoasiaa ja asiallisia vinkkejä on myös huijaa.infon keskustelupalstalla:
      http://www.huijaa.info/
      Siellä on yrittäjälle muutenkin tärkeitä asioita!

      Eli tärkeimmät asiat:
      1. laita sivustosi teksti (=sisältö) kuntoon
      2. hanki ainakin muutamia linkkejä sivustoosi päin.

      Jos tämä kuulostaa ihan hebrealta, kannattaa sijoittaa muutama kymppi ja pyytää ammattilaista tekemään asiat puolestasi.

      • Tä?

        Muutama KYMPPI?? Asiantuntijatyöstä?
        Mulla oli semmoinen kuva, että asiantuntijayritykset pyytävät vähän enemmän kuin muutama kymppi. Noh, lama iskee joihinkin toimijoihin.


    • Sivut näkyviin

      Olen ylläpitänyt erilaisia kotisivuja jo yli 10 vuotta ja yhdessä käy tällä hetkellä 2000-5000 ihmistä päivässä.

      Rahattomana olen opiskellut "Markkinointia mahdollisimman edullisesti" yhtä kauan kuin olen ylläpitänyt sivujani ja nyt alan saada todistetta aikaiseksi, että "opiskeluni" ei ole mennyt hukkaan.

      Olen harkinnut pienimuotoisen koulutuksen järjestämistä. Koulutuksen lisäksi saisi mukaansa ison kasan paikkoja (100-300.000) jonne voisi ilmoitella omista kotisivuistaan.

      Olisiko Sinulla kiinnostusta koulutuksesta? Koulutusta järjestettäisiin alkuun jossain Helsinki-Espoo-Vantaa akselilla.

      • ei päätä eikä häntää

        "Koulutuksen lisäksi saisi mukaansa ison kasan paikkoja (100-300.000) jonne voisi ilmoitella omista kotisivuistaan."

        Tuo nyt ainakin on varmin tapa optimoida sivunsa päin metsää. Google rankaisee varmasti. Paikkoja joinne linkkinsä voi veloituksetta laittaa, ja joista on jotain hyötyä on kourallinen.

        Jatkahan opiskelua ennen kuin alat koulutusta järjestämään.


    • apuuva112

      Ehkä kaikkein helpoin tapa on opetella meta tagien käyttö sivuilla. Meta tagien tehtävä on vain ja ainoastaan jakaa hakukoneille tietoa.

      • höpönlöpönlöö

        Google ei käytä metatageja hakuihin. (lukuunottamatta google meta tageja, joista normi käyttäjän ei tarvitse tietää)


    • kotisivuja näkyviin
      • näillä pääsee jo pitkäl

        5 vihjettä hakukoneoptimointiin

        Toivottavasti on hyödyksi jollekin joka haluaa itse hakukoneoptimoida sivustonsa!


    • ilmaiseksi
      • tee seuraavasti

        Meta tagit kuntoon ( jos et tiedä mitä vidua niin googleta meta tagit)

        Lisää linkkejä (googleta lisää linkki) ja paina nappulaa 10 ensimmäisen kohdalla ja tee kuten käsketään.

        ammu suomi24 keskustelut täyteen linkkejä pikkusen tekstin kans jokaikiseen threadiin joka käsittelee aihetta edes välttävästi.

        Rekisteröidy jokaiselle forumille maailmassa ja lisää linkki allekirjoitukseen (tai jos meet lontooksi niin Signature) Keskustele asiallisesti.

        Perusta blogi tai kaks johon naputtelet nätisti linkkejä sinne sun sivulle, huomaamattomasti tottakai ettei Google suutu. Linkitä myös muualle ja Google arvostaa.

        Ja paras kaikista: ärsytä ja provosoi jengiä suuresti. Linkkejä tulee nopeempaa ku kerkeet sanua one million dollars.

        Sisältö. Kirjota hyvää settiä. linkkejä tulee hamaan tulevaisuuteen ja rankking nousee.

        näi se homma menee aikusten oikiasti. Ja sulle jolla on 5000 kävijää päivässä, paljo tulee rahaa abaut kuukauessa?


      • laksatiivi
        tee seuraavasti kirjoitti:

        Meta tagit kuntoon ( jos et tiedä mitä vidua niin googleta meta tagit)

        Lisää linkkejä (googleta lisää linkki) ja paina nappulaa 10 ensimmäisen kohdalla ja tee kuten käsketään.

        ammu suomi24 keskustelut täyteen linkkejä pikkusen tekstin kans jokaikiseen threadiin joka käsittelee aihetta edes välttävästi.

        Rekisteröidy jokaiselle forumille maailmassa ja lisää linkki allekirjoitukseen (tai jos meet lontooksi niin Signature) Keskustele asiallisesti.

        Perusta blogi tai kaks johon naputtelet nätisti linkkejä sinne sun sivulle, huomaamattomasti tottakai ettei Google suutu. Linkitä myös muualle ja Google arvostaa.

        Ja paras kaikista: ärsytä ja provosoi jengiä suuresti. Linkkejä tulee nopeempaa ku kerkeet sanua one million dollars.

        Sisältö. Kirjota hyvää settiä. linkkejä tulee hamaan tulevaisuuteen ja rankking nousee.

        näi se homma menee aikusten oikiasti. Ja sulle jolla on 5000 kävijää päivässä, paljo tulee rahaa abaut kuukauessa?

        Oikotietä onneen ei ole. Freeviral häiskä kerää itselleen rahaa tolla linkillä ja en suomalaisena siihen lähtis klikkaileen. Ja kuten edellisessä viestissä sanotaan, kirjota hyvää settiä ja tee itse työtä sivujen eteen.

        Pahapäisen hyviä neuvoja jotka kannattaa periaatteessa ottaa ihan ohjenuoraksi.


    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      439
      2014
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      207
      1710
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      184
      1478
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1471
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      50
      1157
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      1
      1122
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      130
      1068
    8. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      1006
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      978
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      34
      956
    Aihe