Työvoimapula, työvoimapula, ei löydy työvoima. Ei ole riittävästi työvoimaa
No helvetti jos on työvoimapula tehkää asialle jotain. Repikää ihmisiä vaikka suoraan kodeista. Tähän tarvitaan talvisodan meininkiä, eikä mitään vitun direktiivi byrokratia pelleilyä. Ei se lasten hoitamiunen nyt niin vaikeata voi olla, että siihen tarvitaan joku tutkinto ennen kuin sitä voi tehdä.
Ei vittu tästä tule mitään
3
161
Vastaukset
- on...
Toi on kyllä ihan totta. Huvittavia nämä Kokoomuksen ja Keskustan "tarvitsemme 100.000 maahanmuuttajaa tekemään paskaduuneja" -puheet kun maassa on neljännesmiljoona työtöntä ja maahanmuuttajien työllisyysprosentti on hulppeat 29, joista somalien ja irakilaisten ei pääse edes kymmenen yli.
Ehkäpä pitäisi korjauttaa systeemiä siten ettei ihmisten kannata jäädä kotiin nostelemaan korvauksia. Miksei voitaisi esimerkiksi ehdollistaa tukia siten että pakolais- ja työttömyyskorvauksiin vaadittaisiin esim. 15h/vko siivousta valtion määräämässä paikassa (virastot, sairaalat, koulut jne). Työvoimapula hupenisi hetkessä ja mukavuudenhaluiset työttömät ja pakolaiset saisivat tulta perseen alle päästäkseen pois siivoamasta.- Työtätekevä
...parempi vaihtoehto olisi se, että minimipalkat nostettaisiin sille tasolle, että koko palkka ei mene työmatka- ja ruokailukuluihin.
- työtön mies
Niin tai selkeesti helpotettaisiin osa-aikatyön tekeminen työttömyyden aikana !
Eli ei rangaistaisi leikkaamalla niitä pieniä työmarkkinatukia jos lyhytaikainen työrupeama sattuisi joskus kohdalleen ??!!!
Työstä täytyy saada palkkaa , eli palkkatyö on se ratkaisu !
Lopetetaan se työttömien leimaaminen ja annetaan sensijaan porkkanaa ? Olen samaa mieltä , että työstä täytyy saada toimeentulonsa !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724184Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o963607Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363329- 512860
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182329- 402318
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222052- 231646
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami141517Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?321506