HELSINGIN SENIORISÄÄTIÖ ONKO KOKEMUKSIA

PEKU HKI

ONKO KOKEMUKSIA VANHUSTEN HOIDOSTA KYSEISEN SÄÄTIÖN VANHAINKODEISTA JA MITEN VANHUKSIA KOHDELLAAN VANHAINKODEISSA ONKO PALJON EPÄPÄTEVÄÄ
HENKILÖKUNTAA MUMMONI MENOSSA SINNE ??

72

23257

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huhulintu!

      Huhulintu lensi ja kertoi juuri, että eräässä Seniorisäätiön vanhainkodissa kaksi sairaanhoitajaa ja 8 lähihoitajaa yhdeltä osastolta on juuri sanonut itsensä irti ja ensimmäiset ovat jo lähteneet pois. Nyt huuli pyöreänä ihmetellään, missä vika, kuka hoitaa kesällä ja kesän jälkeen kyseisen osaston vanhukset? Ihmettelen vaan, tietävätkö omaiset joukkoirtisanoutumisesta ? Ja kuinka heille se on selitetty? Miksi 10, jopa 15 vuotta talossa olleet dementoituneiden vanhusten hoitoon perehtyneet ammattiosaajat lähtevät talosta yksi toisensa jälkeen? Onko Seniorisäätiön hallitus ja johto tietoinen kyseisestä joukkoirtisanoutumisesta ja sen todellisista syistä?

      • Vierestä seurannut

        Totta puhut. Seniorisäätiö tekee sellaisia sopimuksia, että ne eivät tue suomen lakia hoidon suhteen. "PELKKÄÄ SÄÄSTÖÄ SÄÄTIÖLLE" Ei ole varaa maksaa palkkoja henkilökunnalle, jotka osaavat työnsä ja ovat kouluttaneet ammattiinsa. Otetaan kouluttamatonta henkilökuntaa keikkatyöhön, joita vakinainen henkilökunta joutuu koko ajan ohjaamaan oman työn lisäksi?????????????????????????????????????????


      • Huhulintu!
        Vierestä seurannut kirjoitti:

        Totta puhut. Seniorisäätiö tekee sellaisia sopimuksia, että ne eivät tue suomen lakia hoidon suhteen. "PELKKÄÄ SÄÄSTÖÄ SÄÄTIÖLLE" Ei ole varaa maksaa palkkoja henkilökunnalle, jotka osaavat työnsä ja ovat kouluttaneet ammattiinsa. Otetaan kouluttamatonta henkilökuntaa keikkatyöhön, joita vakinainen henkilökunta joutuu koko ajan ohjaamaan oman työn lisäksi?????????????????????????????????????????

        Kaikki Seniorisäätiön hoitajat, jotka ovat lämminsydämisiä, empaattisia ja dementiatyöhön erikoistuneita! Katsokaa ja ihmetelkää , kuinka seniorisäätiössä yritetään tunkea sinut muottiin, jossa tapetaan luova hulluus vanhustenhoidossa, eli inhimillinen vanhusten hoito. Seniorisäätiö säilöö vanhukset neljän seinän sisälle ja jos vapaehtoisia ulkoiluttajia ei ole, ei ole toivoakaan ulospääsystä. Ruoka on just just syötävää, ankeaa kuivaa pöperöä, jolla on kuitenkin hienot nimet, kuten kukkoa punaviinissä. Viiniä ruoassa on vain nimessä ja toisaalta nämä vanhukset söisivät paljon mieluummin vaikkapa pottua ja lihapullia. Nyt, kun hoitajien paikkoja on auki pilvin pimein, mieti, kun työpaikkaa haet, haluatko olla vanhusten säilöjä, silloin haet Seniorisäätiölle, mutta jos haluat hoitaa van huksia inhimillisesti vanhuksen omia arvoja kunnioittaen, silloin jatkat työpaikan etsintää.


      • Kokenut huhulintu

        Itse kyseisessä kodissa työssä olleena, ihmettelen että tämä joukkoirtisanoutuminen tapahtui vasta nyt, toinenkin osasto saisi tehdä saman. Todellinen syy on ollut olemassa jo vuosikausia ja säätiön johto ei ole millään tavalla puuttunut asiaan, pari ihmistä on saanut kiusata mielin määrin työtekijöitään lukuisista valituksista huolimatta. Työilmapiiri on todella raskas niin hoitajille kuin asukkaillekin.


      • Ei muotissa!
        Huhulintu! kirjoitti:

        Kaikki Seniorisäätiön hoitajat, jotka ovat lämminsydämisiä, empaattisia ja dementiatyöhön erikoistuneita! Katsokaa ja ihmetelkää , kuinka seniorisäätiössä yritetään tunkea sinut muottiin, jossa tapetaan luova hulluus vanhustenhoidossa, eli inhimillinen vanhusten hoito. Seniorisäätiö säilöö vanhukset neljän seinän sisälle ja jos vapaehtoisia ulkoiluttajia ei ole, ei ole toivoakaan ulospääsystä. Ruoka on just just syötävää, ankeaa kuivaa pöperöä, jolla on kuitenkin hienot nimet, kuten kukkoa punaviinissä. Viiniä ruoassa on vain nimessä ja toisaalta nämä vanhukset söisivät paljon mieluummin vaikkapa pottua ja lihapullia. Nyt, kun hoitajien paikkoja on auki pilvin pimein, mieti, kun työpaikkaa haet, haluatko olla vanhusten säilöjä, silloin haet Seniorisäätiölle, mutta jos haluat hoitaa van huksia inhimillisesti vanhuksen omia arvoja kunnioittaen, silloin jatkat työpaikan etsintää.

        Hyvä, että koet huolta hoitajien luovan hulluuden katoamisesta!! Olen kuitenkin eri mieltä kanssasi monestakin asiasta.. Olen ollut töissä Seniorisäätiöllä ja minulla on sieltä hyvin positiivisia muistoja. Ruokaan sekä muutenkin riittävään ravinnon saamiseen on kiinnitetty suurestikin huomiota ja vanhuksille tarjoillaan helteidenkin aikana riittävästi nesteitä,jottei he pääse kuivumaan kuten monessa muussa paikassa. Lisäksi vanhuksia ulkoilutetaan etenkin kesäisin todella paljon, jos he sitä haluavat. Oletko ollut joskus töissä Säätiön jossain kodissa, kun sinulla on noin vahvoja kannanottoja? Itse suosittelen lyhyellä (jouduin lopettamaan muista syistä), mutta sitäkin paremmalla kokemuksella Helsingin Seniorisäätiötä jokaiselle luovasti hullulle sekä rauhallisemmalle hoitajalle!!


      • Sutusan
        Vierestä seurannut kirjoitti:

        Totta puhut. Seniorisäätiö tekee sellaisia sopimuksia, että ne eivät tue suomen lakia hoidon suhteen. "PELKKÄÄ SÄÄSTÖÄ SÄÄTIÖLLE" Ei ole varaa maksaa palkkoja henkilökunnalle, jotka osaavat työnsä ja ovat kouluttaneet ammattiinsa. Otetaan kouluttamatonta henkilökuntaa keikkatyöhön, joita vakinainen henkilökunta joutuu koko ajan ohjaamaan oman työn lisäksi?????????????????????????????????????????

        Ikinä ei ole palkka jäänyt maksamatta.


    • Konjakkia iltaisin!

      Mummosi pääsee hyvään hoitoon, vakituinen henkilökunta on todella pätevää, mutta nämä ns. keikkalaiset osaksi epäpätevää hoitoalalle! Säätiön pitäisi oikeasti pitää huolta siitä minkälaista työntekijää otetaan työhön! Paikalla olleena katsoin useasti, kun omainen joka on katsomassa omaa mummoansa tai vaariansa menee hoitohenkilökunnan tiloihin hakeakseen jotain, vaikka liesituulettimen yläpuolella lukee "VAIN HENKILÖKUNNAN KÄYTÖSSÄ KEITTIÖN KAAPIT" Että silleen lukutaito omaisille on todella unohtunut! Ps. Omaiset lukekaa AAPINEN uudestaan!

    • Kerran kuukaudessa!

      Oletko ajatellut oikeasti käydä katsomassa lähiomaistasi useinkin? On sellaisia omaisia, että kun saavat mummonsa tai vaarinsa hoitoon, "MUIDEN HOLHOTTAVAKSI" unohdetaan vanhus sinne, "on oma avioelämä, on kesämökki, on ulkomaanmatkat, on omat lapset harrastuksineen, on työ, josta ei voi joustaa, on vaikka mitä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! vitun huono OMATUNTO että mummo tai vaari haetaan jouluaaattona KOTIIN? Katsokaa peiliin ja miettikää asioita!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pääsetkö helpommalla, oletko nyt sit onnellinen perintöä kyttäessä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vitun PELLLE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Anonyymi

        Voitko tuomita kun et tiedä. Kielenkäyttösi on ala-arvoista. Et voi tietää millainen mummo/vaari, isä, äiti on kyseessä. Haluaisitko itse käydä tapaamassa isää tai äitiä joka pahoinpiteli sinua henkisesti ja fyysisesti koko lapsuuteni ja nuoruutesi ajan? Näitä juttuja olen kuullut paljon! Tuomitse sitten kun sinulla on syyttäjän pahvit taskussa. Siihen asti keskity työhösi mikä se sitten onkaan. Nimimerkki: syyttelyyn kyllästynyt


    • Säätiön hoitaja

      Palkka on pieni.

    • Keikkalainen

      Antinkodissa toimii todella hyvin virikepalvelut ja kuntoutuspalvelut. Aamut ovat kiireisiä ja silloin ei ole hoitajilla ylimääräistä aikaa antaa asukkaille. Illat ovat leppoisia ja moni pääsee ulos. Antinkodissa on myös luovasti lahjakkaita hoitajia, jotka omatoimisesti keksivät asukkaille puuhaa. Parhaat osastot etenkin Anastasia ja Alli, joissa eletään tavallista ja joustavaa arkea eikä tuijoteta liikaa pilkkuja:)

    • ..........

      Melko huono henkinen. Tosin poikkeuksiakin löytyy. Hoidon taso riippuu osastosta -osissa vanhukset laitetaan jo neljän jälkeen petiin, tai aloitetaan laittamaan. Iltapalaa ei ollut, kun olin siellä.

    • jannekolme

      Hei! Olen seniorisäätiöllä töissä keittiössä. mukava paikka muuten mutta yksi keittiö nainen on hirviö. Älkää tulko sinne töihin nuoret.

      • Läskinaama

        Sen lisäksi yksi miespuolinen läskiperse-lähihoitaja- luuseri olevinaan muun henkilökunnan yläpuolella ja ennen kaikkea vihaa opiskelijoita.


    • Hirveetäpaskaa

      Henkilökunnan välillä huono ilmapiiri. Hoitajat haukkuvat toisiaan ja opiskelijoita syrjitään ihan huolella. Totta se on että 4 jälkeen laitetaan ihmisiä jo petiin. Hoitajat istuvat kahvihuoneessa ja asukkaat vaeltavat keskenään osastolla.

    • Alianssi

      Sairaanhoitaja ja lähihoitajat osasto3 puhuvat seläntakana huonoja asioita kun olin opiskelian roolissa siellä. Kyseisen osaston sairaanhoitaja antoi ohjeen että pitää antaa lääkkeitä ja ei haittaa vaikka ei ole lääkelupaa ja toisena päivänä hän sitten kielisi asian ettei saa antaa lääkkeitä.Yhteläisyyksiä ja käytöstapoja ei siis ole kyseisessä paikassa. Kun menee opiskeliana niin sinulla ei ole edes työssäoppimisohjaajaa sanotaan että kaikki saa ohjata sinua. Vaikka sinä tekisit kovasti työtä silti he antavat huonon numeron ja väittävät että et osaa mitään ja et ole tehnyt mitään. Työntekijätkin minulle on sanoivat että odottavat että määräaikainen työsopimus loppuu niin he aikovat loppettaa työnsä eivät siis suosittele paikkaa.Jokainen hoitaja haluaa että hänen työskentelytavan mukaan mennään ja jos tekee toisin saa toiset opiskeliat/hoitajat kuulla asiasta.Olin hoiva-avustaja opiskeliana osasto 3 tellervossa.

    • 18kanto8

      Pitkänmatkan lähiomaisille ei anneta tietoja, kun et käy täällä niin emme myöskään Anna tietoja sinulle.
      Lähiomainenkin voi olla sairas, mutta sitä ei kysytä vaan syytetään käymättömyydestä.

      • Anonyymi

        Loistava kommentti. Emme voi tuomita kun emme tiedä, työmme on hoitaa, ei leikkiä tuomaria. Se herttainen mummo tai pappa joka meille niiin iki-ihana on voinut säännöllisesti piestä lapseensa sellaiset henkiset ja fyysiset vammat ettei niitä pysty edes terapeutti korjaamaann. Olen nähnyt näitä tapaisia tämän 35: n vuoden aikana turhan usein. Mutta toki jos sinulla on lakimiehen pahvit taskussa voit tehdä asiasta tutkintapyynnön, epäilen kyllä vahvasti...... Nämä kaikki tietävät yleispoliisit ovat todella rasittavia ja älykkyysosamääräkin on mitä on. En toivo tuomitsijaa, ainakaan tätä kkroilijaa hoitamaan vanhempiani, enkä itseäni, saati lapsiani. Sivistyksen taso näkyy jo tekstissä!


    • Anonyymi

      Aivan sama meininki nyt vuonna 2020 kesällä. Sijaisia koko paikka täynnä, yhtäaikaa lopetti 7 hoitajaa, tilalle ei tullut ketään pestiin . Keikkalaisia pyörii joka osasto ja joka talo täynnä. Olen tehnyt keikkaa ja tuttava oli sijaisena, siellä todella huono henki. Ei kannata mennä. Antinkoti, aivan hirveät 2 oh huutamalla ja haukkumalla ojentavat työntekijöitä. Haetaan kokoajan työntekijöitä. Maski naamalla koko työvuoron, missään muualla ei olla. Jos olet ilman maskia huutaminen koko osaston kuullen alkaa esimiehiltä. Pelkäävät kaupungin lopettavan ostopalvelvelut jos yksikin korona tapaus.Mariankodissa oli usea ja kaikki kuolivat. Kauheita kaikki talot, kävin koko säätiön läpi keikkaa tekemässä, en mene enää. Muita paikkoja on missä on paremmin asiat. Ei jatkoon..

      • Anonyymi

        En myöskään pitänyt paikasta. Kävin keikkaa tekemässä ja siellä haukutaan opiskelijoita ja sijaisia. Vähin äänin häivyin, en ole ottanut enää aikoihin yhtään työvuoroa mistään Seniorisäätiön paikasta. Todella hierarkinen ja huono ilmapiiri lähes joka osastolla missä lävin. Ei voi suositella kenellekään. Äärimmäisessä rahapulassa edes en ole ajatellut mennä enää. Onneksi on ihan kivoja muita paikkoja, missä on mukava keikkailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En myöskään pitänyt paikasta. Kävin keikkaa tekemässä ja siellä haukutaan opiskelijoita ja sijaisia. Vähin äänin häivyin, en ole ottanut enää aikoihin yhtään työvuoroa mistään Seniorisäätiön paikasta. Todella hierarkinen ja huono ilmapiiri lähes joka osastolla missä lävin. Ei voi suositella kenellekään. Äärimmäisessä rahapulassa edes en ole ajatellut mennä enää. Onneksi on ihan kivoja muita paikkoja, missä on mukava keikkailla.

        Minulla on hyviä kokemuksia kaikista Seniorisäätiön taloista.Osastoilla on mukava ja ammattitaitoinen henkilökunta sekä esimiehet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En myöskään pitänyt paikasta. Kävin keikkaa tekemässä ja siellä haukutaan opiskelijoita ja sijaisia. Vähin äänin häivyin, en ole ottanut enää aikoihin yhtään työvuoroa mistään Seniorisäätiön paikasta. Todella hierarkinen ja huono ilmapiiri lähes joka osastolla missä lävin. Ei voi suositella kenellekään. Äärimmäisessä rahapulassa edes en ole ajatellut mennä enää. Onneksi on ihan kivoja muita paikkoja, missä on mukava keikkailla.

        Onneksi voit nennä muualle!! Ei kannata yleistää koko säätiötä yksittäisiä mätämunia on joka paikassa!


    • Anonyymi

      Olin joskus töissä tuolla. Aamuvuorossa minulla oli 13 hoidettavaa (yksin tuo määrä). Jos vuoron tunnit jakaa asukkaiden kesken, niin voi laskea, ettei kovin laadukasta hoitoa voi tarjota, vaikka miten juoksee ja yrittää parhaansa. En enää ikinä mene takaisin!

      • Anonyymi

        En ihan usko että sinulla on ollut 13 hoidettavaa osastolla :) aamuvuorossa normaalisti 5 henkilöä ja vaikka olisi 4,niin siltikään ei tuota määrää ole yhdellä. Jos on ollut, olet suostunut itse siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ihan usko että sinulla on ollut 13 hoidettavaa osastolla :) aamuvuorossa normaalisti 5 henkilöä ja vaikka olisi 4,niin siltikään ei tuota määrää ole yhdellä. Jos on ollut, olet suostunut itse siihen.

        En usko minäkään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ihan usko että sinulla on ollut 13 hoidettavaa osastolla :) aamuvuorossa normaalisti 5 henkilöä ja vaikka olisi 4,niin siltikään ei tuota määrää ole yhdellä. Jos on ollut, olet suostunut itse siihen.

        Anonyymi 2021.01.11 klo 18:06:45 kirjoittaa, ettei usko. kun joku kertoo että on joutunut hoitamaan yksin 13 asiakasta. Myös muita kommentteja on tullut, ettei häntä muka uskota. Kiitos päivän parhaista nauruista!!! KUOLEN NAURUUN!!! Tottakai se on totta. Eihän se nyt ole mitään ihmeellistä, että joutuu hoitamaan yksin 13 asiakasta, jos on niin tyhmä, että siihen suostuu. Eihän siihen tarvita muuta, kuin se, että useampi hoitaja puuttuu vuorosta, ja yhdeltä tullaan kysymään esimerkiksi, että voitko hoitaa yksin esim. jonkun tietyn yksikön , tai tietyn kerroksen asiakkaat, vaikka yleensä yksikössä/ kerroksessa olisi kaksi hoitajaa paikalla. Pyydetään siis tekemään toistenkin työt. Tämmöiseen ei missään nimessä pidä suostua. Siitä pitää nostaa hirveä haloo, että ei suostu sellaiseen. Aina voi vaikka kävellä pihalle. Ei tuollaiseen pidä alistua. Itse vastaavassa tilanteessa meuhkasin esihenkilölle, että jos joudun olemaan yksin kahden hoitajan kerroksessa, ja hoitamaan puuttuvan työkollegankin asiakkaat, niin irtisanoudun välittömästi, enkä tee edes irtisanomisajan töitä, vaan lähden heti. Ja jos joudun maksamaan siitä jonkun sanktion, niin maksan sen sitten, mutta en jää taloon. Tämän meuhkaamisen jälkeen ilmestyi yhtäkkiä Seuren keikkalainen mystisesti töihin, enkä joutunut olemaan yksin. Ei saa olla liian kiltti. Moni on, enkä tätä ymmärrä. Pystyn toki hoitamaan vaikka 20 asiakasta yksin, mutta se tarkoittaa sitä, että aamuvuorossa on viimeisen asiakkaan aamutoimet tehty klo 15:00. Eli tämmöiseen ei siis missään nimessä pidä suostua.


    • Anonyymi

      EPÄPÄTEVÄ, capslock.
      Ei esimies/hoitokoti ota riskiä palkatakseen epäpätevän.
      Päteväkin voi olla työhön sopimaton, voi olla henkilökohtaisia ongelmia mitkä heijastuu työhön. Vaikka ne tuskin ketään kiinnostaa miksi joku voi huonosti..

    • Anonyymi

      Omaiseni on Pakilakodissa hoidettavana lyhytaikaisyksikössä. Osa hoitajista on todellakin tylyjä omaisiakin kohtaan. Asiakaspalvelutaidot tuntuvat olevan toissijaisia. Hoitajat panettelevat toisiaan, eikä viesti kulje. Aikuisia ihmisiä juotetaan punaisista muovimukeista ja ruoka on kaikkeen tyytyväisen vanhuksenkin mielestä ala-arvoista. Häpeällistä hoitotyötä. Onneksi on muitakin hoitopaikkoja. Helsingin kaupungin luulisi olevan kiinnostuneen ostopalvelupaikkojensa laadusta.

      • Anonyymi

        Helsingin kaupungilla on huonommin kuin monilla yksityisillä eli ei varaa sanoa.


    • Anonyymi

      Olen jo kauan ihmetellyt hoitohenkilökunnan käyttäytymistä. Viesti ei kulje ja vanhuksille puhutaan epäkunnioittavasti. Huono henki on ulkopuolisen yksikköön tulijan helppo aistia. Hieman tuli selvitystä ikävään henkeen kun pääsin tänään keskustelemaan I B osastonhoitajan kanssa. Harvinaisen epäkohtelias ja alalle sopimaton esimiehen käytös ei voi olla vaikuttamatta myös alaisten toimintatapaan. Ei koskaan enää jalallakaan tuohon taloon.

    • Anonyymi

      21.5.2021

      Millaisia kokemuksia PAKILAKODISTA (pitkäaikaisasukkaat) vuodelta 2020-2021?

      Onko normaalia, että asukkaat ovat kahden hengen huoneissa?

    • Anonyymi

      TEPA ..............MIEHENI OLLUT 4 KK MUISTISAIRAUTENSA JA VAIKEAN SOKERITAUTINSA TAKI PAKILAKODISSA . VIIHTYY, HOITAJAT KIVOJA JA RUOKA HYVÄÄ. MUTTA TOIMINTA PUUTTUU TÄYSIN . SÄÄTIÖN PITÄISI PALKATA VAIKKA JOKU TUNTIPALKALLA KÄYMÄÄN TEETTÄMÄSSÄ JOKA PÄIVÄ JOTAIN KIVAA ASKAREITA. HOITAJAT EI TYÖLTÄÄN KERKIÄ. MAKSU KYLLÄ ON RIITTÄVÄ ETTEI SÄÄTIÖN KUULUISI RIKASTUA VANHUSTEN KUSTANNUKSELLA.

      • Anonyymi

        Nyt tämä sama hoitokoti eli pakilakoti on näyttänyt tod. kasvonsa. wc pönttö on niin vanha ja vuotaa jatkuvasti, syytetään muistisairasta miestäni et hän näplää sitä. HÄN ENNEN TERVEENÄ OLLESSAAN KORJASIKIN KAIKEN KÄDENTAIDOT OMAAVANA MIEHENÄ. MUT SE NAPPI JOSTA HUUHDELLAAN JUMITTUU PYSTYYN, TIEDÄN KUN KÄYN VESSASSA ITSEKIN KÄYDESSÄNI. NYT TYTTÄRENI JA MINÄ ON PYYDETTY UUSIMAAN KOKO PÖNTTÖ, KATOTAAN KUINKA SIINÄ KÄY. JA MIHIN TÄSTÄ VALITETAAN JOS HOITAJILLE PUHUMINEN EI AUTA. TEPA VAIMO


    • Kyseinen hoitola kuristi mummoani, onneksi.

    • Anonyymi

      Työnantajana varsin vastenmielinen ja säätiön toiminta lähentelee jotain kulttia. Pelaavat ihan omilla säännöillään ja esimiehissä osa täysin kykenemättömiä hoitamaan työtänsä. Kiertäisin hyvin kaukaa, sekä asiakkaana, että hoitajana säätiön jokaisen talon.

      • Anonyymi

        Minulla on kyllä työnantajasta hyvä kokemus.Seniorisäätiön koteihin on ollut aina mukava mennä keikalle ja yksiköissä on ollut mukava työskennellä ja keikkalaisena minua kohdellaan kyllä hyvin.


    • Anonyymi

      Mikäköhän on tämän hetken tai viimeaikojen tilanne vaikka Pakila kodissa?

      • Anonyymi

        Huomasinkin jälkikäteen monia kommentteja eli lukaisenpa niitä ensin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomasinkin jälkikäteen monia kommentteja eli lukaisenpa niitä ensin!

        Luulen, että säätiön jokaisissa taloissa vähän sama tilanne. Asukkaat tulevat kaupungin jonoista, joissa pääsääntöisesti jo valmiiksi erittäin huonokuntoisia vanhuksia. Toki mielelläni heitäkin hoidan, mutta valitettavasti työn kuormittavuus tuntuu myös omassa kehossa ja herkästi palaa loppuun. Jos useampana päivänä esimerkiksi suihkulavetilla viedään asiakkaita ahtaissa tiloissa kiireessä suihkuun niin välillä tuntui, että ois tehnyt mieli heittää hanskat tiskiin väsymyksestä. Ja työmotivaatiota ei lisännyt talojen pomot ja heidän pikkukätyrinsä. Itsellä on ollut se periaate elämässä, että jos näen roskan lattialla niin nostan sen itse,enkä hae itseäni vähemmän koulutetumpaa sitä tekemään. Hieman karrikoidusti ilmaisin asian, mutta selkeä hierarkia taloissa tuntuu olevan. Kauemmin taloissa olleet myös kertoneet sairaslomien kyttäämisen olevan ihan mahdotonta. Ja ennen piti kipeänäkin tulla töihin, koska esim. 37,8 ei ollut vielä osalle pomoista riittävästi kuumetta. Tähän onneksi korona toi helpotusta ja sai kipeänä parannella itseään rauhassa, siis toki vain jos oli flunssan oireita. Mutta summa summarumina voisin todeta, että en enää yhteenkään taloon astu varpaallanikaan ja toivotan kovasti tsemppiä ihmisille, jotka jaksavat säätiöllä töitä tehdä. Teette arvokasta työtä, vaikka sitä ei teille helpoksi ole tehty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulen, että säätiön jokaisissa taloissa vähän sama tilanne. Asukkaat tulevat kaupungin jonoista, joissa pääsääntöisesti jo valmiiksi erittäin huonokuntoisia vanhuksia. Toki mielelläni heitäkin hoidan, mutta valitettavasti työn kuormittavuus tuntuu myös omassa kehossa ja herkästi palaa loppuun. Jos useampana päivänä esimerkiksi suihkulavetilla viedään asiakkaita ahtaissa tiloissa kiireessä suihkuun niin välillä tuntui, että ois tehnyt mieli heittää hanskat tiskiin väsymyksestä. Ja työmotivaatiota ei lisännyt talojen pomot ja heidän pikkukätyrinsä. Itsellä on ollut se periaate elämässä, että jos näen roskan lattialla niin nostan sen itse,enkä hae itseäni vähemmän koulutetumpaa sitä tekemään. Hieman karrikoidusti ilmaisin asian, mutta selkeä hierarkia taloissa tuntuu olevan. Kauemmin taloissa olleet myös kertoneet sairaslomien kyttäämisen olevan ihan mahdotonta. Ja ennen piti kipeänäkin tulla töihin, koska esim. 37,8 ei ollut vielä osalle pomoista riittävästi kuumetta. Tähän onneksi korona toi helpotusta ja sai kipeänä parannella itseään rauhassa, siis toki vain jos oli flunssan oireita. Mutta summa summarumina voisin todeta, että en enää yhteenkään taloon astu varpaallanikaan ja toivotan kovasti tsemppiä ihmisille, jotka jaksavat säätiöllä töitä tehdä. Teette arvokasta työtä, vaikka sitä ei teille helpoksi ole tehty.

        Sellasta se on terveydenhoidossa malli, että ylhäältä alaspäin😂 Alimmat esimiehet ne vasta pikku ”valtaansa” käyttävätkin. Just kaikissa sairaus- ja lomajutuissa esimerkiksi. Aikoinaan esimies sanoi; ”Minä määrään!” Ei ollut työntekoon mitään merkitystä, kunhan kiusakseen😬


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellasta se on terveydenhoidossa malli, että ylhäältä alaspäin😂 Alimmat esimiehet ne vasta pikku ”valtaansa” käyttävätkin. Just kaikissa sairaus- ja lomajutuissa esimerkiksi. Aikoinaan esimies sanoi; ”Minä määrään!” Ei ollut työntekoon mitään merkitystä, kunhan kiusakseen😬

        Olen työskennellyt hoitajana säätiössä ja monessa muussakin työpaikassa ja nuo kirjoittelut vaikuttaa ihan keksityiltä jutuilta, koskien poissaoloja,johtoa ynm.

        Kyllä hoitajan työhön kuuluu keskeisenä, asiakkaiden auttaminen ja suihkuttaminen Jos sulla ei ole siihen halua ja jaksamista niin älä mollaa muita,se jos mikä on kiusaamista ja moraalitonta toimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulen, että säätiön jokaisissa taloissa vähän sama tilanne. Asukkaat tulevat kaupungin jonoista, joissa pääsääntöisesti jo valmiiksi erittäin huonokuntoisia vanhuksia. Toki mielelläni heitäkin hoidan, mutta valitettavasti työn kuormittavuus tuntuu myös omassa kehossa ja herkästi palaa loppuun. Jos useampana päivänä esimerkiksi suihkulavetilla viedään asiakkaita ahtaissa tiloissa kiireessä suihkuun niin välillä tuntui, että ois tehnyt mieli heittää hanskat tiskiin väsymyksestä. Ja työmotivaatiota ei lisännyt talojen pomot ja heidän pikkukätyrinsä. Itsellä on ollut se periaate elämässä, että jos näen roskan lattialla niin nostan sen itse,enkä hae itseäni vähemmän koulutetumpaa sitä tekemään. Hieman karrikoidusti ilmaisin asian, mutta selkeä hierarkia taloissa tuntuu olevan. Kauemmin taloissa olleet myös kertoneet sairaslomien kyttäämisen olevan ihan mahdotonta. Ja ennen piti kipeänäkin tulla töihin, koska esim. 37,8 ei ollut vielä osalle pomoista riittävästi kuumetta. Tähän onneksi korona toi helpotusta ja sai kipeänä parannella itseään rauhassa, siis toki vain jos oli flunssan oireita. Mutta summa summarumina voisin todeta, että en enää yhteenkään taloon astu varpaallanikaan ja toivotan kovasti tsemppiä ihmisille, jotka jaksavat säätiöllä töitä tehdä. Teette arvokasta työtä, vaikka sitä ei teille helpoksi ole tehty.

        Paljon riippuu itsestä miten suhtautuu muihin työntekijöinä ja asukkaisiin asiakkaina. Vanha sananparsi "niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan" on monessa ihan tosi. Toisaalta, jotkut valittavat kaikesta ja toiset kestävät valittamatta vaikka mitä.
        Oli kuitenkin mielenkiintoista lukea näitä kommentteja.
        Jäin miettimään, että olisiko täällä kirjoittelun lisäksi hyvä laittaa eteenpäin viestiä, miten työpaikoissa työntekijöitä kohdellaan. Vaikka anonyyminä, jollei muuten uskalla. Kyllä joku ne lukee. Ja tarpeeksi kun tulee palautetta, niin muutosta tulee pakosta.
        Helsingin kaupungin ostopalveluista menee varmasti tieto eteenpäin esim. Hel/palaute-sivuston kautta, jollei muita keinoja keksi.
        Vielä enemmän ihmettelen asukkaiden omaisia. Jos omaistasi kohdellaan huonosti, siitä kannattaa tehdä ilmoitus eteenpäin, täältä tuskin viesti kulkee kenellekään, joka asioihin voisi vaikuttaa.


    • Anonyymi

      Olin töis en nyt seniorisäätoällä ja todella huono henkisyys. Ja sit lähdin pois ja neljä muuta. En missään ole tavannu niin huonoo henkee. Mutta ei ole sit muuttunu minä olin 2008vuonna on aikaa.

      • Anonyymi

        Minua on kyllä kohdeltu hyvin.Kannattaa hankkia kokemukset itse eikä olla kuulopuheiden varassa.


    • Anonyymi

      Sehän on vain ihanaa, että säätiöllä riittää myös tyytyväisiä työntekijöitä. Jokaisen kokemus asioista on kuitenkin aina henkilökohtainen ja jokainen voi kertoa vapaasti oman mielipiteensä ilman, että tarvitsee olla kiusaaja tai valehtelija. On positiivista kuulla myös hyviä asioita säätiöstä, koska itselleni jäi todella ikävä fiilis. Ihanaa kevättä kaikille!

    • Anonyymi

      Itse olen ollut pitkään säätiöllä töissä ja viihtynyt hyvin. Osastonhoitajat ovat erilaisia mutta jokaisessa hyvät ja huonot puolensa niin kuin kaikilla. Asukkaita kohdellaan hyvin ja arvostavasti. Virikkeellisyyttäkin on. Paljon järjestetään konsertteja, eläimiä vierailee ja lapsia. Ulkonakin järjestetään toimintaa. Meillä on myös oma keittiö ja ammattilaisia löytyy sieltä ja tekevät aivan ihanaa ruokaa. Seniorisäätiö on kehuttu ja tykätty paljon myös omaisten puolelta. Korona on verottanut ja eletty vaikeita aikoja. Niin on myös muuallakin. Pääsääntöisesti ihanai työkavereita ja keikkalaisia sekä opiskelijoita. En käsitä tätä paskamyrskyä täällä joidenkin osalta. Taloja on monia ja minä puhun pakilan ja Antinkodin puolesta. Kivaa päivää :)

    • Anonyymi

      Paljon riippuu itsestä miten suhtautuu muihin työntekijöinä ja asukkaisiin asiakkaina. Vanha sananparsi "niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan" on monessa ihan tosi. Toisaalta, jotkut valittavat kaikesta ja toiset kestävät valittamatta vaikka mitä.
      Oli kuitenkin mielenkiintoista lukea näitä kommentteja.
      Jäin miettimään, että olisiko täällä kirjoittelun lisäksi hyvä laittaa eteenpäin viestiä, miten työpaikoissa työntekijöitä kohdellaan. Vaikka anonyyminä, jollei muuten uskalla. Kyllä joku ne lukee. Ja tarpeeksi kun tulee palautetta, niin jotain tapahtuukin.
      Helsingin kaupungin ostopalveluista menee varmasti tieto eteenpäin esim. Hel/palaute-sivuston kautta, jollei muita keinoja keksi.
      Vielä enemmän ihmettelen asukkaiden omaisia. Jos omaistasi kohdellaan huonosti, siitä kannattaa tehdä ilmoitus eteenpäin, täältä tuskin viesti kulkee kenellekään, joka asioihin voisi vaikuttaa.

    • Anonyymi

      Nyt on Antinkodissa avoimena yöhoitajan vakituinen paikka. Tämä kiinnostaa minua kovasti. Onko kokemuksia tästä Antinkodista, ja nimenomaan öistä siellä? Olen nähnyt hoitoalalla vuosien varrella lukuisissa eri kohteissa pk-seudulla niin paljon p...skaa, että kohta alkaa usko mennä, ettei hyviä paikkoja ole täällä enää missään. Tuntuu, ettei mihinkään enää uskalla mennä töihin, kun kuitenkin pettyy. Olisiko tässä kuitenkin mukava työyksikkö? Kanttaako hakea?

      • Anonyymi

        Tämä kiinnostaisi myös minua. Luin säätiön sivuilta, että 2 yökköä on aina jokaisessa ryhmäkodissa ja jos 10-12 asukasta ryhmäkodeissa niin vaikuttaa ihan hyvältä hoitajamitoitukselta. Jos ymmärsin oikein...


    • Anonyymi

      Pieni lisäys äskeiseen. Vaikka olen nähnyt paljon p...kaa pk-seudulla eri kohteissa, EN OLE koskaan työskennellyt Seniorisäätiöllä. Huonot kokemukset ovat tulleet ihan muista paikoista!

      • Anonyymi

        En ole koskaan Antinkodissa työskennellyt, joten omakohtaista kokemusta minulla ei ole.

        Olen kuitenkin huomannut, että ko. paikassa on JATKUVASTI paikka tarjolla.
        Kannattaa miettiä, miksi näin.


    • Anonyymi

      KAIKKI paikat näyttävät paperilla ja netissä hyviltä.

      Helsingin Seniorisäätiön omavalvontasuunnitelman (v. 2022) mukaan Antinkodissa on 94 asukasta ja 3 yökköä.

      • Anonyymi

        Arvasin, että liian hyvää ollakseen totta!


      • Anonyymi

        Kuulostaa kyllä todella raskaalta


      • Anonyymi

        Monessa paikassa pk-seudulla on noin 90 asukasta, ja kolme yökköä. Se on käsittääkseni yötä vasten normi lakisääteinen määrä. Se on ihan liian vähän, mutta eiväthän päättäjät tätä ymmärrä, tai eivät vain välitä. Vielä tätäkin suuremmaksi ongelmaksi on muodostunut monessa paikassa kuitenkin se, että usein kolmesta yököstä puuttuu yksi, ja tulee kaaos, kun yötä yritetään pyörittää kahdella hoitajalla. Sitten kun nämä kaksi hoitajaa vievät tästä palautetta eteenpäin, niin seuraavat iltavuorolaiset ovat kusessa. Eli kun iltavuoron aikana selviää, että taas yksi yökkö puuttuu, pakotetaan joku illasta jäämään vielä tuplavuoroon tekemään myös yövuoro. Tätä ei jaksa kukaan, ja porukka alkaa irtisanoutumaan. Onhan näitä paikkoja...Hopeatien Palvelutalo, Riistavuoren seniorikeskus, Kivelän Seniorikeskus, Puistolan palvelutalo, Kinaporin seniorikeskus, Madeton palvelutalo, Töölön seniorikeskus, Myyrmäen senioriokeskus...Ei helvetti...Lista on niin loputon, etten jaksa luetella. Terveisin: Kaksikymmentä vuotta alalla, ja kaiken nähnyt!


    • Anonyymi

      Myös lähiesimiehiä esim. osastonhoitajia käy sääliksi. Kyllähän he hoitajia palkkaisivat, mutta kun hoitajia ei vain ole! Tyhjästä on paha työntekijöitä repäistä!

    • Anonyymi

      Tämä ei ole totta🙄ainakaan se paikka missä olen töissä. Tuo kommentti järjetön ja joka sanoo noin ei tiedä paljoa vanhusten hoidosta. Kaikki asukkaita hoidetaan yksilöllisestä. Ja jokainen ammattinsa osaava tietää mitä tekee🤗

      • Anonyymi

        Taloissa ja osastoissa eroja. Osassa tosi kiva henkilökunta ja osassa taas ei niinkään. Keikkalaisena menettelee, mutta vakkariduunia en säätiöltä ehkä kuitenkaan ottaisi ihan tuosta vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taloissa ja osastoissa eroja. Osassa tosi kiva henkilökunta ja osassa taas ei niinkään. Keikkalaisena menettelee, mutta vakkariduunia en säätiöltä ehkä kuitenkaan ottaisi ihan tuosta vaan.

        Ja ei ole ainoastaan säätiön ongelma se, että jos menet töihin osastolle jossa on samat hoitajat työskennelleet yli 10 vuotta niin todennäköisesti päädyt tekemään asiat samalla tavalla kuin he tekee KOSKA HOITOTYÖTÄ EI VAAN VOI TEHDÄ MUULLA TAVOIN😄


    • Anonyymi

      Säätiöllä töissä olleena en todellakaan voi kehua kyseistä paikkaa. Palkoissa oli jatkuvasti epäselvyyksiä, palkanlasku oli ylimielinen eikä osannut juuta jaata sanoa. Talossa on kolme esihenkilöä ketkä eivät koskaan osaa vastata selkeästi mihinkään. Yrittävät koijata minkä ehtivät ja vetoavat pykäliin mitä eivät noudata edes. Tuolta on moni yökkö lähtenyt pois työkuorman takia sekä työpaikka kiusaamisen vuoksi. Ja vuosia ollut sama rumba et porukka lähtee. Haastattelussa sulle kehutaan paikkaa maasta taivaaseen ja sanotaan et sovitut asiat onnistuu, mutku alotat työsi niin sävel onkin erilainen.. Että kokemuksesta voin sanoa että jos voit valita mihin menet töihin niin älä ainakaan säätiölle on paljon parempia paikkoja paremalla palkalla ja johdolla.

      • Anonyymi

        Jokunen vuosi sitten tein yövuoroja säätiölle ja muistan et raskasta oli ja aamuvuoro kehtasi vielä valittaa kun välillä jokunen vaippa oli falskannut. Varmasti nyt vielä raskaampaa kun osastolta ei saa poistua ja toisen osaston yökön kanssa ei saa tehdä parityötä…tai näin ainakin monessa muussa paikassa on sääntönä.


      • Anonyymi

        Olen työskennellyt säätiössä joka kodeissa ja palkoissa en ole virheitä huomannut.
        Talot ovat hyvin erilaisia mutta hyvin ovat työt hoituneet kaikkien henkilöiden kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokunen vuosi sitten tein yövuoroja säätiölle ja muistan et raskasta oli ja aamuvuoro kehtasi vielä valittaa kun välillä jokunen vaippa oli falskannut. Varmasti nyt vielä raskaampaa kun osastolta ei saa poistua ja toisen osaston yökön kanssa ei saa tehdä parityötä…tai näin ainakin monessa muussa paikassa on sääntönä.

        Niin on vieläkin, ja kuivituksia aivan törkeesti. Aamuvuoro istuu kahvilla 9 asti ja sit valittaa kun vaipat on märkiä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on vieläkin, ja kuivituksia aivan törkeesti. Aamuvuoro istuu kahvilla 9 asti ja sit valittaa kun vaipat on märkiä..

        No anna istua, ei kannata noin kamalasti olla kiinnostunu muitte töistä mee sinne tekemää jabmee muualle valittaa.


    • Anonyymi

      Pakilakodissa tein keikkaa vuosia eri osastoilla ja totesin, kuinka erilaisia nämä pienkodit ovat asukkaineen, henkilökuntineen ja osastonhoitajineen. Toisissa hyvä henki ja sijaisten vastaanotto, toisissa taas huono. Erittäin paljon on vaikutusta työyhteisöön myös osastonhoitajan tapa toimia, esim os1 , lyhytaikaisten hoito-osastolla vakituisten hoitajien joukkokato johtunee (henkilökunnan kertomana) suurimmalta osin lähiesimiehen tylystä ja ikävästä johtamistavasta!
      Joutunut valitettavasti myös toteamaan tämän todeksi, joten lopetin keikkailun kyseiseen yksikköön.

    • Anonyymi

      Nyt pakilakodissa vapaa yökön paikka. Onko mitään tietoa millainen on :)

    • Anonyymi

      Yks yökkö joka teki tuolla duunia, haukkui työnantajansa todella maan rakoon. En tiedä onko vielä siellä töissä mutta outoa on jos on. Niin vastenmieliseksi koki paikan kaikkinensa.

    • Anonyymi

      Minulla ei valitettavaa ainakaan Mariankodista.

    • Anonyymi

      Sitä se Suomen laiton hyökkäyssota Neuvostoliittoon on teettänyt, kuolleita on tullut roppakaupalla.
      Silloinkin on ollut nähtävissä sodan kylmät kasvot.
      Miesmenetyksiä rintamalla.
      Kotijoukot jääneet oman onnensa nojaan, näkemään nälkää ja potemaan sairauksia, lapsia kuoli monissa perheissä, pätevän hoidon puuttuessa, miehet päästettiin rintamalta lomalle hautaamaan rakkaitaan.
      Ja sodasta takaisin tulleet miehet raajarikkoina ja sekopäinä , rintamapeloista ja traumoista, kotiutuneet kotiin, jos se vielä on ollut pystyssä, perheen keskelle.
      Heidän, perheenpään henkisen pahoinvoinnin on moni heidän jälkeläisensä ja perheenjäsenensä, jos niitä on ollut, moni saanut kokea ja tuntea myös nahoissaan.
      Suomessa sota muistetaan lähinnä Karjalasta, jonka silloinen Neuvostoliitto vaati itselleen sodan loputtua.
      Tämä on yksi totuus historian lehdillä.
      Karjalasta tuli pysyvä ja unohtumaton, poliittinen aihe ja ase Suomeen, poliittisena vaikutusyrityksenä tuleville sukupolville, syytää kaikki tapahtunut Itänaapurin niskaan.
      Palkintona osalle veteraaneja rintamamiestila, josta entinen omistaja oli kalunnut puuston, niin että ei ollut jäänyt metsään muuta kuin puoliksi maatuneita risuja, pelloiksi kuokittava hallainen suo, linnuille ei kunnon pesimäpuuta. Tilanhoidon velvoitteet sälytettiin perheille niskaan.
      Tehkää lapsia kaatuneita korvaamaan, kehotettiin perheitä.
      Jälkeläisiä syntyi, lapsia , jotka nyt ovat valtiovallan kiroamat, suuret ikäluokat, jotka enimmäkseen köyhinä ovat tientukko ja liian suuri menoerä maata johtavien mielestä, nyt vanhoina ja tuottamattomina, joskus nuorempana, nyt alas ajetun maaseudun ylläpitäjinä vanhempiensa jalanjäljissä ahertaneina, myöhemmin EU:n alas ajamien pientilojen perillisinä, Ruotsiin lähetettyinä, sinne jääneinä sotalapsina, Ruotsiin lähteneinä nälkäpakolaisina.
      Ja nyt heidät jätetään oman onnensa nojaan Hyvinvointialueiden, Suomen terveydenhuollon alasajon myötä, Hallituksen ja viisaiden päättäjien toimesta.
      Karjala kyllä muistetaan.
      Sota-ajan monin tavoin kärsinyttä traumasoitettua ja alistettua kansaa ei.

    • Anonyymi

      No hyvin aikaa hoitajien istuskella, ei missään nimessä kerrota omaisille kuulumisia. Vältellään ihan. 2h olin äitini huoneessa, kukaan ei käynyt arkipäivänä. Äitini täysin autettava. Kun kysytään tietoja ei tiedetä. Mitään virikejuttuja ei tehdä. Ei aktivoida vanhuksia. Plärätään kännyköitä ja röhnötetään tuoleilla varsinkin viikonloppuisin, kun pomot pois. Sitten on hankala omainen, kun tivaa asioita ja haukutaan omainen. En oo ikinä törmännyt työpaikkaan missä työntekijät istuvat niin paljon on arki tai pyhä, päivällä siis. Viikko-ohjelmaa ei ole asukkaille. Laajasalon palvelutalossa on joka paikassa monipuolinen ohjelma.

    • Anonyymi

      Ukraina ja Nato ja sotatalous ja sotaharjoitukset ovat tällä hetkellä niitä pohjattomia säkkejä Suomelle, joihin Suomen valtion rahat virtaavat.
      Ja myös rikkaat, hyväosaiset suomalaiset vievät muiden suomalaisten kukkarot tyhjiksi.

      Ja mikä on se investointivimma ulkomaalaisille yrityksille, niihinkin syydetään rahaa satumaisia määriä, maksetaan siitä, että suomi on kohtapuoliin pelkästään ulkomaalaisten hallinnassa?

      Fasisteilla on kiire saada kaikki pahat tehtyä, nyt kun ne ovat vallan huipulla.
      Fasistit ovat myyneet Suomen itsenäisyyden.

      Kehityksessä on ollut täysillä mukana, Sauli Niinistö, joka huomasi, että NATOon Suomen viemisestäkään, eikä liioin Ukrainan sotaan osallistumisesta hän, eikä Suomen fasistit, joutuneet vastuuseen.

      Ja nyt julkinen, vähätuloisten terveydenhuoltokin romutetaan Suomessa täysin.

      Rikkailla on Hesassa oma yksityinen syöpäsairaala ja rahaa muutenkin tukuttain, niin että he kyllä voivat ostaa itselleen terveyttä, mielin määrin.

      Ja lapsilleen rikkaat ostavat koulutuspaikkoja, nyt kun sekin ilo, itsensä ja tulevaisuutensa kehittäminen, viedään Suomen lapsilta ja nuorilta.

      Kaikki hyväpalkkaiset virat valuvat hyväosaisten fasistinilkkien lapsille ja nuorille, köyhien perheiden lapset jätetään fasistien luoman aidan ulkopuolelle.

    • Anonyymi
      UUSI

      Säätiössä edelleen henkilökuntaa liian vähän. Keikkalaisia ihan hirveesti, ketää ei kiinnosta kiinnittyä sinne. Esimiehet juoruu toimistoissaan, ei paljoo kentällä näy. Ruoka asukkaille huonoa, ihan mautonta. Säästetään esim; mehussa, niin laimeaa litkua että. Hoitajana tein siellä muutaman vuoron, ei kiitos. Ikinä en veisi läheisiäni sinne hoitoon, en ikinä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1887
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1574
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1296
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1234
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1232
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1196
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1170
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1160
    Aihe