käännyin islamiin

15v poika

hei!olen 15v muslimi poika ja minulla on teille asiaa:minä olen syntynyt sekulaariin kristittyyn,tavalliseen suomalaiseen perheeseen.
kun olin n.13v,aloin miettiä elämäni merkitystä:miksi elämme,mitä kuoleman jälkeen...jne.
aloin tutkia ensin kristin uskoa.uskoin ensin löytäneeni elämäni tarkoituksen,mutta kun luin eräänä päivänä keskiaikaista kirkkohistoriaa,silmiini osui teksti:"kirkkkolaitos hankki itselleen ja papistolle rahaa aneilla."minussa heräsi vastenmielisyys kristinuskoa kohtaan,koska kirkko käytti rahat itseensä,ei köyhiin ja heikkoihin.aloin tutkia muita uskontoja.
mikään niistä ei vaikuttanut aidolta,ne olivat teennäisiä.sattumalta,viime vuonna,luin suomen kielisen koraanin;olin ihmeissäni,siitä löytyi ihmisoikeudet,naisten ja miesten tasa-arvo,ja kaikki mistä nykyään jauhetaan.olin kuin halolla päähän lyöty,MITEN 1400vuotta vanha kirja voi olla niin nykyaikainen?Aloin tutkimaan islamia ja tämä kaunis uskonto teki minuun vaikutuksen.
nyt olen kääntynyt islamiin,vaikka kukaan muu kuin Jumala ei sitä tiedä.
joudun rukoilemaan salaa,koska pelkään vanhempieni reaktiota;he pitävät islamia terrorismin uskontona,mikä on väärin.
pyydän teitä hyvä lukija lukemaan edes kerran lukemaan koraani läpi elämässänne.
EHKÄ se tekee teihin samanlaisen vaikutuksen kuin se teki minuun

69

2626

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesus varoitti kauan sittten!

      rauhan uskonnosta joka tulee hanen jalkeensa!
      selainen joka eksyttaa jopa valitunkin jos mahdollista!
      Matteus 24,24
      Markus 13,22

      Sinun on luettava Torah vahintain seitseman kertaa sanasta sanaan enenkuin ymarrys alka kasvaa!

      • Kaitsu80 (myspace.com/)

        Paavalikin (Joseph Smithin ohella) sopii tuohon:

        (Tämä on englanniksi, American Standard Editionista, koska monissa Suomalaisissa Raamatuissa käännös on ihan harakoilla)

        Notice how Jesus described false prophets as Paul described himself, by words (doing) “SIGNS” and “MIRACLES”:

        Matt.24:23. “At that time if anyone says to you, 'Look, here is the Christ!' or, 'There he is!' do not believe it. 24. For false Christ’s and false prophets will appear and perform great SIGNS and MIRACLES to deceive even the elect (disciplines) - if that were possible. 25. See, I have told you ahead of time (told YOU, disciplines, as a warning). 26. "So if anyone tells you, 'There he is, out in the desert,' (Paul’s "Jesus revelation" on road to Damascus) do not go out; or, 'Here he is, in the inner rooms,' ("Jesus-revelation" in prison) do not believe it (Mohammed did not claim to have seen Jesus in desert/house, nor say to be Messiah/Christ, but Paul "prophesied" for example about persecutions of Christians in future, that were already reality and so not prophecy at all, and even claimed to be wittness to resurrection of Jesus, so God soon killed him as He promised to do in Deut.18:20-22 for ALL false prophets)….28. Wherever the corpse is (new religion), there the vultures will gather (satan strikes).”

        2.Corinth.12:12. “When I was with you, I certainly gave you every proof that I am truly an apostle, sent to you by God himself. For I patiently did many SIGNS and wonders and MIRACLES among you.”

        Lähde:

        http://www.nairaland.com/nigeria/topic-2602.0.html


    • Eräs lukija

      "siitä löytyi ihmisoikeudet,naisten ja miesten tasa-arvo,ja kaikki mistä nykyään jauhetaan"

      Kerro toki niin mistä? Jännittävää kyllä yksikään muslimimaa ei kykene näitä kunnolla toteuttamaan...

      • Entinen kristitty

        Monissa idän maissa elää vahva kulttuuri jolla ei ole mitään tekemistä Islamin kanssa. Voitko erotella että mitä "muslimimaat" sinulle tarkoittavat ja kerro minulle toki missä Islam opettaa alistamaan toista kun kerran tiedät ja spesifioit sanalla "muslimimaa"?

        Entäs Lestadiolaisnaiset? Eihän heilläkään ole oikeutta omaan kehoonsa...Lapsia on tehtävä niin paljon kuin mahdollista -Eikös se tee sitten suomesta kristityn maan joka alistaa naisiaan?

        Islam ei vaadi mm:
        Hunnuttamista, naisen ympärileikkausta, murhaamista Allahin nimessä,alistamista.

        Islam kieltää mm:
        Tappamisen,naisen ja miehen epätasa-arvon,koron kiskonnan,eläinten pitämisen huvitustarkoituksessa.

        Mikä on Islamin ydin? On vain yksi Jumala joka on luonut kaiken. Jumala on antanut meille vapaan tahdon jonka me palautamme hänelle mielellämme ja alistumme Jumalan tahtoon. Uskomme että Jumala johdattaa meidät tekemään niitä tekoja joita hän haluaa meidän tekevän -joihin ei kuulu terrorismi vaan rakastaminen ja elämän kunnioitus!

        Onko jotenkin vaikea ottaa asioista selvää ennenkuin laittaa valheita toisten piikkiin?


      • ........
        Entinen kristitty kirjoitti:

        Monissa idän maissa elää vahva kulttuuri jolla ei ole mitään tekemistä Islamin kanssa. Voitko erotella että mitä "muslimimaat" sinulle tarkoittavat ja kerro minulle toki missä Islam opettaa alistamaan toista kun kerran tiedät ja spesifioit sanalla "muslimimaa"?

        Entäs Lestadiolaisnaiset? Eihän heilläkään ole oikeutta omaan kehoonsa...Lapsia on tehtävä niin paljon kuin mahdollista -Eikös se tee sitten suomesta kristityn maan joka alistaa naisiaan?

        Islam ei vaadi mm:
        Hunnuttamista, naisen ympärileikkausta, murhaamista Allahin nimessä,alistamista.

        Islam kieltää mm:
        Tappamisen,naisen ja miehen epätasa-arvon,koron kiskonnan,eläinten pitämisen huvitustarkoituksessa.

        Mikä on Islamin ydin? On vain yksi Jumala joka on luonut kaiken. Jumala on antanut meille vapaan tahdon jonka me palautamme hänelle mielellämme ja alistumme Jumalan tahtoon. Uskomme että Jumala johdattaa meidät tekemään niitä tekoja joita hän haluaa meidän tekevän -joihin ei kuulu terrorismi vaan rakastaminen ja elämän kunnioitus!

        Onko jotenkin vaikea ottaa asioista selvää ennenkuin laittaa valheita toisten piikkiin?

        "Entäs Lestadiolaisnaiset? Eihän heilläkään ole oikeutta omaan kehoonsa...Lapsia on tehtävä niin paljon kuin mahdollista -Eikös se tee sitten suomesta kristityn maan joka alistaa naisiaan?"

        Nyt kirjoitat täysin marginaalisesta ilmiöstä.

        "Islam ei vaadi mm:
        Hunnuttamista, naisen ympärileikkausta, murhaamista Allahin nimessä,alistamista."

        Älä viitsi valehdella. Koraani käskee naisia pitämään huivia, Koraanissa kannustetaan väkivaltaan ei-muslimeita vastaan.

        "Islam kieltää mm:
        Tappamisen,naisen ja miehen epätasa-arvon,koron kiskonnan,eläinten pitämisen huvitustarkoituksessa."

        Koraanissa on useita kohtia, joissa yllytetään tappamaan ei-muslimeita.

        Naiset ovat islamin oppien mukaan puutteellisia mieleltään ja uskoltaan, helvetissä suurin osa ihmisistä on naisia jne. Islamissa ei todellakaan ole mitään tasa-arvoa naisten ja miesten välillä. Päinvastoin.


        Kaiken kaikkiaan viestisi on tyypillistä Al-Taqiyya. Tämän tyyppiset viestit ovat yleisiä siinä vaiheessa kun muslimiyhteisö on vielä suhteellisen heikko ja positiivisen imagon ylläpitäminen on elintärkeää. Myöhemmin, kun islam on edennyt tarpeeksi, tämänlaisten viestien tilalla esiintyy yhä vaativampaa ja uhkailevampaa tekstiä.


      • hunnusta
        Entinen kristitty kirjoitti:

        Monissa idän maissa elää vahva kulttuuri jolla ei ole mitään tekemistä Islamin kanssa. Voitko erotella että mitä "muslimimaat" sinulle tarkoittavat ja kerro minulle toki missä Islam opettaa alistamaan toista kun kerran tiedät ja spesifioit sanalla "muslimimaa"?

        Entäs Lestadiolaisnaiset? Eihän heilläkään ole oikeutta omaan kehoonsa...Lapsia on tehtävä niin paljon kuin mahdollista -Eikös se tee sitten suomesta kristityn maan joka alistaa naisiaan?

        Islam ei vaadi mm:
        Hunnuttamista, naisen ympärileikkausta, murhaamista Allahin nimessä,alistamista.

        Islam kieltää mm:
        Tappamisen,naisen ja miehen epätasa-arvon,koron kiskonnan,eläinten pitämisen huvitustarkoituksessa.

        Mikä on Islamin ydin? On vain yksi Jumala joka on luonut kaiken. Jumala on antanut meille vapaan tahdon jonka me palautamme hänelle mielellämme ja alistumme Jumalan tahtoon. Uskomme että Jumala johdattaa meidät tekemään niitä tekoja joita hän haluaa meidän tekevän -joihin ei kuulu terrorismi vaan rakastaminen ja elämän kunnioitus!

        Onko jotenkin vaikea ottaa asioista selvää ennenkuin laittaa valheita toisten piikkiin?

        islam ei kehoita naista hunnuntamaan itseään ?
        jos olet oikeasti muslimi , ja olet lukenut koraania tai tiedät mitä sisältyy sunnan noudattamiseen, tiedät myös rakas ystävä että huivi on asia minkä käytöstä ei ole mitään epäselvyyttä eikä erinäisiä näkemyksiä yhdenkään koulukunnan kesken .


      • Pirjo K.
        Entinen kristitty kirjoitti:

        Monissa idän maissa elää vahva kulttuuri jolla ei ole mitään tekemistä Islamin kanssa. Voitko erotella että mitä "muslimimaat" sinulle tarkoittavat ja kerro minulle toki missä Islam opettaa alistamaan toista kun kerran tiedät ja spesifioit sanalla "muslimimaa"?

        Entäs Lestadiolaisnaiset? Eihän heilläkään ole oikeutta omaan kehoonsa...Lapsia on tehtävä niin paljon kuin mahdollista -Eikös se tee sitten suomesta kristityn maan joka alistaa naisiaan?

        Islam ei vaadi mm:
        Hunnuttamista, naisen ympärileikkausta, murhaamista Allahin nimessä,alistamista.

        Islam kieltää mm:
        Tappamisen,naisen ja miehen epätasa-arvon,koron kiskonnan,eläinten pitämisen huvitustarkoituksessa.

        Mikä on Islamin ydin? On vain yksi Jumala joka on luonut kaiken. Jumala on antanut meille vapaan tahdon jonka me palautamme hänelle mielellämme ja alistumme Jumalan tahtoon. Uskomme että Jumala johdattaa meidät tekemään niitä tekoja joita hän haluaa meidän tekevän -joihin ei kuulu terrorismi vaan rakastaminen ja elämän kunnioitus!

        Onko jotenkin vaikea ottaa asioista selvää ennenkuin laittaa valheita toisten piikkiin?

        Vääräuskoisen saa tappaa. Sehän on kirjoitettu pyhään kirjaan!


      • Verellä!
        Entinen kristitty kirjoitti:

        Monissa idän maissa elää vahva kulttuuri jolla ei ole mitään tekemistä Islamin kanssa. Voitko erotella että mitä "muslimimaat" sinulle tarkoittavat ja kerro minulle toki missä Islam opettaa alistamaan toista kun kerran tiedät ja spesifioit sanalla "muslimimaa"?

        Entäs Lestadiolaisnaiset? Eihän heilläkään ole oikeutta omaan kehoonsa...Lapsia on tehtävä niin paljon kuin mahdollista -Eikös se tee sitten suomesta kristityn maan joka alistaa naisiaan?

        Islam ei vaadi mm:
        Hunnuttamista, naisen ympärileikkausta, murhaamista Allahin nimessä,alistamista.

        Islam kieltää mm:
        Tappamisen,naisen ja miehen epätasa-arvon,koron kiskonnan,eläinten pitämisen huvitustarkoituksessa.

        Mikä on Islamin ydin? On vain yksi Jumala joka on luonut kaiken. Jumala on antanut meille vapaan tahdon jonka me palautamme hänelle mielellämme ja alistumme Jumalan tahtoon. Uskomme että Jumala johdattaa meidät tekemään niitä tekoja joita hän haluaa meidän tekevän -joihin ei kuulu terrorismi vaan rakastaminen ja elämän kunnioitus!

        Onko jotenkin vaikea ottaa asioista selvää ennenkuin laittaa valheita toisten piikkiin?

        Suoraan Koraanista, käskee alistamaan:

        "Taistelkaa heitä vastaan, kunnes pakanuuden viettelys lakkaa ja keskuudessamme vakiintuu ainoan Jumalan palveleminen."(2:193)
        "...vuodattakaa pakanain verta missä tahansa heitä tapaattekin. Ahdistakaa ja piirittäkää heitä ja väijykää heitä kaikkialla,"(9:5)
        "Muista, kuinka Herrasi julisti enkeleille: »Olen kanssanne; tukekaa siis niitä, jotka uskovat. Täytän pian uskottomien sydämet pelolla; silloin hakatkaa poikki heidän kaulansa ja heidän kaikki sormensa.»"(8:12)

        Tuo voisi olla suoraan Stalinin käskyistä, vai todistaisitko että näin ei ole??

        "Taistelkaa kapitalisteja vastaan, kunnes mammonan viettelys lakkaa ja keskuudessamme vakiintuu ainoan Puolueen palveleminen."

        "..vuodattakaa kapitalistien verta missä tahansa heitä tapaattekin. Ahdistakaa ja piirittäkää heitä ja väijykää heitä kaikkialla,"

        ""Muista, kuinka julistin KGB:lle: »Olen kanssanne; tukekaa siis niitä, jotka ovat uskollisia. Täytän pian pettureiden sydämet pelolla; silloin hakatkaa poikki heidän kaulansa ja ampukaa seulaksi.»


    • ...
    • ja vaikutus oli

      Olen lukenut Koraanin, ja sen seurauksena aloin herätä tajuamaan, miksi islamilainen maailma on sellainen kuin se on. Sen jälkeen luin Muhammadin elämäkerran ja Buharin hadith-kokoelman. Siinä vaiheessa totesin, että mitä syvemmin islamiin perehtyy, sen vastenmielisempi ideologia se on.

      Sitä en sano, etteikö islamissa voisi olla MITÄÄN kaunista tai mieltä ylentävää. Jos lukee erittäin valikoivasti, voi ravita sisäistä kaunosieluaan myös islamilla. Tähän tarkoitukseen on kuitenkin paljon parempiakin ideologioita/uskontoja, jos on ihan pakko noudattaa jotain ulkopuolelta annettua elämänopasta. Jos islamin tekstejä lukee rehellisesti, löytää joka tapauksessa paljon enemmän törkyä ja rumuutta kuin mieltä ylentävää ja kaunista. Senpä vuoksi en viitsi juuri islamia puolustella. Ideologia, jossa on enemmän pahaa kuin hyvää, ei ole hyvä ideologia eikä myöskään johda hyvään.

      Otan osaa puolestasi. Nuori ihminen kulkee innoissaan harhaan. Toivottavasti kasvat henkisesti vahvaksi ihmiseksi, jotta et takerru kyseiseen ideologiaan, vaan olet armottoman kriittinen ideologiaa kohtaan ja luovut siitä päästyäsi nykyisen kasvuvaiheen ohi. Islam on totalitaristinen ideologia, ei pelkkä uskonto. Islam sopii vain ihmisille, jotka tarvitsevat elämän jokaiselle osa-alueelle ulkopuolisen antamat yksityiskohtaiset säännöt ja rituaalit.

      • Kaitsu80 (myspace.com/)

        Olisit vain lukenut Koraanin ja pysynyt siinä, kun et ei-uskovana pysty ymmärtämään edes sitä. Piti sitten lähteä myös haditheihin (Buhari ei ole edes ainoa), joita minä en edes Muslimina pidä läheskään täysin luotettavina (hyvinä ohjenuorina monille aloille elämää ja Koraanin ymmärtämistä kyllä, jos todellakin valikoi ne hyvät eikä pahat asiat).

        Nimittäin en edes epäile etteikö saatana olisi iskenyt juuri haditheihin. Se teki sen Jeesuksenkin kohdalla juuri esim. Paavalin muodostaman opin muodossa, jolla ei ole oikeastaan mitään tekemistä profeetta Jeesuksen opin kanssa.

        Ikävä sanoa, mutta ilmeisesti sinä et sitten (ainakaan vielä) kuulu niihin Allahin valitsemiin pelastettuihin, jotka ymmärtää pelin hengen. Ja teitä on paljon. Todella paljon.


      • Kaitsu80 (myspace.com/)
        Kaitsu80 (myspace.com/) kirjoitti:

        Olisit vain lukenut Koraanin ja pysynyt siinä, kun et ei-uskovana pysty ymmärtämään edes sitä. Piti sitten lähteä myös haditheihin (Buhari ei ole edes ainoa), joita minä en edes Muslimina pidä läheskään täysin luotettavina (hyvinä ohjenuorina monille aloille elämää ja Koraanin ymmärtämistä kyllä, jos todellakin valikoi ne hyvät eikä pahat asiat).

        Nimittäin en edes epäile etteikö saatana olisi iskenyt juuri haditheihin. Se teki sen Jeesuksenkin kohdalla juuri esim. Paavalin muodostaman opin muodossa, jolla ei ole oikeastaan mitään tekemistä profeetta Jeesuksen opin kanssa.

        Ikävä sanoa, mutta ilmeisesti sinä et sitten (ainakaan vielä) kuulu niihin Allahin valitsemiin pelastettuihin, jotka ymmärtää pelin hengen. Ja teitä on paljon. Todella paljon.

        ...sen verran vielä että olen niin vakuuttunut sen ideologian parhaimmuudesta maailmalle levinneenä sopivasti jokaiseen maahan (vaikkakaan en ehkä täysin nykyisessä muodossa), että todellakin jatkan sen levittämistä koko maailmalle vaikka en edes enää uskoisikaan siihen itse (siis uskonhan minä kuitenkin).

        Ja voi pojat mitä jälkeä olen jo tehnyt sen levittämisessä, tietäisitpä vain...

        Olen jo saanut mm. myspacessa (myspace.com/kaitsu80) useita viestejä kuinka ihmiset ovat löytäneet Islamin teorioideni kautta, ja muita hyvin imarteleviakin viestejä muilta Muslimeilta, jotka aikovat myös levittää niitä. Siinä on minun elämäntehtäväni, ei minun elämässäni lopulta ole enää edes muuta sisältöäkään. Eikä tarvitsekaan, välttämättä (vaikkakin naista joskus harvoin vielä tuntuisi tarvitsevan).

        Minun kirjoitukseni siitä kuinka Jeesuksen vertaukset (joita kukaan muu Muslimi ei ollut huomannut ennen minua) ennustivat Islamin, leviävät jo tärkeimmillä kielillä kuin kulovalkea....


    • ..................

      Kiitos Jumalalle, että Hän johdatti sinut oikeaan uskoon! Kaikki vaikeuksien kestäminen ja vaivannäkö palkitaan.

    • Korppi

      Onnea vain mikäli sinusta kerran tuntuu, että olet nyt löytänyt itsellesi sen oikean uskonnon. Mutta mietipä vielä. Olet sangen nuori ja nuoriso kun tunnetusti on helposti aatteiden ja muunlaisten hienoltatuntuvien ajatusten vietävissä (itse tiedän, ei siitä kovin kauaa ole, kun samanikäinen olin).
      Oletan, että perheesi on luterilainen. Ja kirkkohistoriaa lukeneena sinun pitäisi tietää, että luterilaisuus haarautui katolilaisuudesta, yhtenä syynä juuri tuo anekauppa. Kristinusko itsessään ei tuohon anekauppaan johtanut, vaan ahneet ihmiset, joita löytyy uskonnosta kuin uskonnosta ja joita kirkkolaitos oli ilmeisestikin täynnä keskiajalla. Pitäisin jossain määrin siis kirkkolaitoksen ja uskon erillään toisistaan varsinkin, kun kyseessä sattuu olemaan vieläpä keskiaika. Näkökulmastani siis vastenmielisyytesi kristinuskoa kohtaan on jokseenkin outoa tuon teesin perusteella.
      Itse en koraania ole lukenut, mutta käsittääkseni opus on aika samankaltainen tooran (ja vanhan testamentin)kanssa. Kyseiset asiat niistäkin siis löytyvät. Asiat "mistä nykyään jauhetaan" sattuvat muuten olemaan asioita, joista on puhuttu ja tullaan todennäköisesti puhumaan maailmantappiin asti, joten ei ole mikään ihme, että niistä löytyy jonkinlainen kannanotto koraanissakin.
      Niin ja yleensä islamin uskoon kääntymisen merkiksi uskonnontunnustus lausutaan juhlallisesti todistajan läsnäollessa, ja kääntynyt noudattaa täysin islamin lakeja, kuten kunnon muslimin pitää.
      Jos kerta sydämessäsi olet omaksunut Allahin jumalaksesi, niin kerro ihmeessä vanhemmillesi, älä suotta häpeile. Itsehän tiedät, ettet kannata terrorismin uskontoa.
      Ja noottina tähän loppuun, jokainen uskonto on enemmän tai vähemmän etääntynyt aivan alkuperäisestä ajatuksestaan ihan ihmisten ansiosta (epäaitoja, teennäisiä, kuten itse sanoit). Mietipä sitä.

      • oleellinen osa.

        Islamissahan ahneudella on suorastaan institutionaalinen asema. Tästä esimerkkeinä vaikkapa orjakaupan salliminen ja ryöstelyn salliminen.


      • !!!!

        näin se on


    • Abu-Bakr

      ota yhteyttä

      • silmalappuja

        kun islamiin erehdyt sielta et paase kuin kuolemalla.
        Vaikka poytaisit ristiriitoja et saa edes huomata sita!
        Islam on mafiajarjesto!


    • masama bin landelta

      muhammed oli pedofiili, vanha ukko nai lapsen. Sama ukko sekoitti juutalaisuutta ja kristinuskoa ja kehitteli oman soppansa jota sinäkin nyt lusikoit. Varo vähän vai haluutko helvettiin.

    • pakene sitä ajoissa

      Islamissa ei ole mitään mikä antaisi eurooppalaiselle tyydytystä elämään. Terrorin uskonto!

    • Uskoon tullut

      Minä sain tulla uskoon Jeesukseen Kristukseen myös nuorena. Aloin ajattelemaan kysymystä mitä tapahtuu kuolemaan jälkeen. Ymmärsin, etten ainakaan taivaaseen ole matkalla, eihän minulla ollut mitään tekemistä Jumalan ja uskovien kanssa.
      Kuitenkin Jeesus ilmestyi minulle eräänä yönä. Sain silloin kokea aidolla tavalla syntien anteeksisaamisen ja pelastusvarmuuden. Tiedän varmasti, että Jeesus on totta, Hän elää, Hän on Jumalan Poika. Hän on totuus. Raamattu on ihmeellinen kirja, koska se on Jumalan Sanaa ja Jumala puhuu sen kautta. Islam ei anna kenellekään pelastusvarmuutta, sillä eihän kukaan ihminen voi elää täydellisesti. IHminen tarvitsee anteeksisantamuksen ja elävän Pelastajan. Uskomalla Jeesuksen sovintokuolemaan ja ylösnousemukseen voit saada rauhan tunnollesi.
      Voi miten köyhä onkaan Koraanin opetus: yritä omilla ansioillasi, ehkä Allah hyväksyy sinut, ehkä ei. Mutta Jeesus sanoi: Joka minun luokseni tulee, sitä minä en heitä ulos ja minä annan hänelle ikuisen elämän. Pelastus on suurista suurin Jumalan lahja Jeesuksen uhrikuoleman perusteella jokaiselle joka ottaa sen vastaan uskossa.

      • Entinen kristitty

        Kristinusko on lahko joka syntyi muutamassa vuodessa. Uusi testämentti sensijaan on kirjoitettu satoja vuosia tapahtumien jälkeen,puhumattakaan siitä kuinka paljon raamattua on muutettu kirkonisien toimesta vuosisatojen aikana.

        Jumala on armollinen ja näkee kaiken,hän näkee mikä SINÄ ja MINÄ olemme.
        Miten Kristus voi luvata sinulle yhtään mitään? Ainahan voidaan väittää (niinkuin lahkoihin kuuluukin!) että kun uskot sitä ja tätä ja teet niin ja näin niin pelastut! Sinun elävä pelastaja on ihminen -ei Jumala ja toisen ihmisen palvominen on Jumalasta pois kääntymista!

        En koskaan saanut sellaista rauhaa uskomalla Jeesukseen kuin se rauha minkä saan kun tunnustan että on YKSI JUMALA joka näkee sydämeni ja tietää minut minun Luojana ja on anteeksiantava.
        Jeesus on kristityille kainalosauva koska he eivät usko Jumalan hyvyyteen ja siihen että usko Jumalaan riittää! Ei tarvitse olla täydellinen kun teet oman parhaasi,se riittää.
        -On opetettu ettei uskonnossa saa polttaa itseään loppuun...

        Pilkkaat Koraania vaikka selvästi et ole edes sitä lukenut -onko sellainen sinunkaltaiselle hyvälle Kristitylle sopivaa? Kivi on helppo heittää.

        Luuletko pelastuvasi ilman että teet asian eteen mitään muuta kuin uskot? Mites se meni..Usko ilman tekoja on kuollutta?

        Jos haluat uskoa ihmiseen ja asettaa hänet Jumalan edelle..Se on vaarallista,muista se...


      • Uskoon tullut
        Entinen kristitty kirjoitti:

        Kristinusko on lahko joka syntyi muutamassa vuodessa. Uusi testämentti sensijaan on kirjoitettu satoja vuosia tapahtumien jälkeen,puhumattakaan siitä kuinka paljon raamattua on muutettu kirkonisien toimesta vuosisatojen aikana.

        Jumala on armollinen ja näkee kaiken,hän näkee mikä SINÄ ja MINÄ olemme.
        Miten Kristus voi luvata sinulle yhtään mitään? Ainahan voidaan väittää (niinkuin lahkoihin kuuluukin!) että kun uskot sitä ja tätä ja teet niin ja näin niin pelastut! Sinun elävä pelastaja on ihminen -ei Jumala ja toisen ihmisen palvominen on Jumalasta pois kääntymista!

        En koskaan saanut sellaista rauhaa uskomalla Jeesukseen kuin se rauha minkä saan kun tunnustan että on YKSI JUMALA joka näkee sydämeni ja tietää minut minun Luojana ja on anteeksiantava.
        Jeesus on kristityille kainalosauva koska he eivät usko Jumalan hyvyyteen ja siihen että usko Jumalaan riittää! Ei tarvitse olla täydellinen kun teet oman parhaasi,se riittää.
        -On opetettu ettei uskonnossa saa polttaa itseään loppuun...

        Pilkkaat Koraania vaikka selvästi et ole edes sitä lukenut -onko sellainen sinunkaltaiselle hyvälle Kristitylle sopivaa? Kivi on helppo heittää.

        Luuletko pelastuvasi ilman että teet asian eteen mitään muuta kuin uskot? Mites se meni..Usko ilman tekoja on kuollutta?

        Jos haluat uskoa ihmiseen ja asettaa hänet Jumalan edelle..Se on vaarallista,muista se...

        Jokainen voi lukea Uudesta testamentista, miten kirstinusko sai alkunsa.Kristuksen ihmiseksi syntyminen, hänen ristinkuolemansa ja ylösnousemuksensa oli ennustettu Vanhassa testamentissa satoja vuosia aikaisemmin. Kaikki ennustukset toteutuivat kirjaimellisesti, koska Raamattu on Jumalan Sana. Kristinusko ei ole oikeastaan uskonto laisinkaan.Kyse on enemmästä, suhteen löytämisestä elävään Vapahtajaan. Tämä on mahdollista, koska Jeesus elää!
        Uusi testamentti kirjoitettiin hyvin pian Jeesuksen taivaaseen nousemisen jälkeen, ei satoja vuosia myöhemmin. Kaikista antiikin ajan kirjoista Raamattu on ylivoimaisesti luotettavin, sillä siitä on kaikkiaan noin. 20000 kopiota. Ne jotka väittävä , että Raamattua on muutettu tai vääristelty eivät tunne asioita. Todistakoon väitteensä, jos pystyvät.Kukaan ei ole tähän mennessä pystynyt osoittamaan, ainuttakaan historiallista epätotuutta Raamatusta.
        En pilkkaa KOraania, sillä ei toisen vakaumusta pidä pilkata. Olen kuitenkin lukenut KOraania paljon. Tunnen Islamin opit ja historian paremmin kuin useimmat muslimit. Muslimeille on hoettu, että Koraani on parempi kuin Raamattu ja se on myös viimeinen Jumalan ilmoitus. Tämä on vain hokemaa, ei mitään muuta. Kun vertaa toisiinsa Raamatun ja Koraanin sisältöä, niiden historiallisia kertomuksia tai opetuksia elämästä,
        Jumalasta, pelastuksesta jne. on helppo nähdä ero.
        Monet Koraanin historialliset kertomukset ovat vääristeltyjä Raamatun kertomuksista, ja historiallisesta virheellisiä. Koraani neuvoo ihmisiä pelastumaan omilla teoillaan ja sittenkin koko asia jää epävarmaksi. Koraani lupaa paratiisin varmuudella vain niille jotka tappavat ja tulevat itse tapetuksi ns. pyhässä sodassa Islamin puolesta. Tästä syystä itsemurhaiskijöitä riittää. Koraani on täynnä vihaa vääräuskoisia ja erityisesti juutalaisia kohtaan. Kristityt ovat myös vääräuskoisia.
        Jos Koraani olisi Jumalan Sanaa, se olisi sopusoinnussa aikaisemman Jumalan ilmoituksen kanssa, sillä ei Jumalan tarvitse korjailla aikaisempia sanomisiaan. Nyt kuitenkin Koraanissa kumotaan Jumalan aikaisemmat sanat, ja vääristellään jopa historialliset tosiasiat. Muslimien tulisi uskaltaa lukea vähän historiaakin, eikä uskoa sokeasti kaikkea, mitä imaamit opettavat. Ei valhe voi koskaan olla Jumalan Sanaa. Ja Raammatun viimeisellä lehdellä varoitetaan, ettei Jumalan sanoihin saa lisätä mitään, eikä ottaa mitään pois. Muslimit kuitenkin väittävät, että koska Korrani on viimeinen sana, niin se kumoaa aikaisemman. Sehän on järjetöntä. Ei Jumala niin tietämätön voi olla , että hän kumoisi historialliset tosiasiat.
        Olen onnellinen siitä, että sain tulla nuorena tuntemaan totuuden ja sain rauhan tunnolleni Jeesuksen Kristuksen täytetyssä sovintotyössä. Tämä lahja on jokaista ihmistä, myös muslimia varten.


      • Entinen kristitty
        Uskoon tullut kirjoitti:

        Jokainen voi lukea Uudesta testamentista, miten kirstinusko sai alkunsa.Kristuksen ihmiseksi syntyminen, hänen ristinkuolemansa ja ylösnousemuksensa oli ennustettu Vanhassa testamentissa satoja vuosia aikaisemmin. Kaikki ennustukset toteutuivat kirjaimellisesti, koska Raamattu on Jumalan Sana. Kristinusko ei ole oikeastaan uskonto laisinkaan.Kyse on enemmästä, suhteen löytämisestä elävään Vapahtajaan. Tämä on mahdollista, koska Jeesus elää!
        Uusi testamentti kirjoitettiin hyvin pian Jeesuksen taivaaseen nousemisen jälkeen, ei satoja vuosia myöhemmin. Kaikista antiikin ajan kirjoista Raamattu on ylivoimaisesti luotettavin, sillä siitä on kaikkiaan noin. 20000 kopiota. Ne jotka väittävä , että Raamattua on muutettu tai vääristelty eivät tunne asioita. Todistakoon väitteensä, jos pystyvät.Kukaan ei ole tähän mennessä pystynyt osoittamaan, ainuttakaan historiallista epätotuutta Raamatusta.
        En pilkkaa KOraania, sillä ei toisen vakaumusta pidä pilkata. Olen kuitenkin lukenut KOraania paljon. Tunnen Islamin opit ja historian paremmin kuin useimmat muslimit. Muslimeille on hoettu, että Koraani on parempi kuin Raamattu ja se on myös viimeinen Jumalan ilmoitus. Tämä on vain hokemaa, ei mitään muuta. Kun vertaa toisiinsa Raamatun ja Koraanin sisältöä, niiden historiallisia kertomuksia tai opetuksia elämästä,
        Jumalasta, pelastuksesta jne. on helppo nähdä ero.
        Monet Koraanin historialliset kertomukset ovat vääristeltyjä Raamatun kertomuksista, ja historiallisesta virheellisiä. Koraani neuvoo ihmisiä pelastumaan omilla teoillaan ja sittenkin koko asia jää epävarmaksi. Koraani lupaa paratiisin varmuudella vain niille jotka tappavat ja tulevat itse tapetuksi ns. pyhässä sodassa Islamin puolesta. Tästä syystä itsemurhaiskijöitä riittää. Koraani on täynnä vihaa vääräuskoisia ja erityisesti juutalaisia kohtaan. Kristityt ovat myös vääräuskoisia.
        Jos Koraani olisi Jumalan Sanaa, se olisi sopusoinnussa aikaisemman Jumalan ilmoituksen kanssa, sillä ei Jumalan tarvitse korjailla aikaisempia sanomisiaan. Nyt kuitenkin Koraanissa kumotaan Jumalan aikaisemmat sanat, ja vääristellään jopa historialliset tosiasiat. Muslimien tulisi uskaltaa lukea vähän historiaakin, eikä uskoa sokeasti kaikkea, mitä imaamit opettavat. Ei valhe voi koskaan olla Jumalan Sanaa. Ja Raammatun viimeisellä lehdellä varoitetaan, ettei Jumalan sanoihin saa lisätä mitään, eikä ottaa mitään pois. Muslimit kuitenkin väittävät, että koska Korrani on viimeinen sana, niin se kumoaa aikaisemman. Sehän on järjetöntä. Ei Jumala niin tietämätön voi olla , että hän kumoisi historialliset tosiasiat.
        Olen onnellinen siitä, että sain tulla nuorena tuntemaan totuuden ja sain rauhan tunnolleni Jeesuksen Kristuksen täytetyssä sovintotyössä. Tämä lahja on jokaista ihmistä, myös muslimia varten.

        VAlitettavasti en lukenut kirjoitustasi alkua pidemmälle kun väitit että uusi testamentti on kirjoitettu pian Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen. Hieman sivistymättömämpikin tietää että uusi testamentti kirjoitettiin n400jkr ja esim. Nikean kirkolliskokoushan päätti mitä raamatusta poistetaan ja mitä siihen jätetään -millainen sanoma halutaan välittää. Tämä on historiasta löytyvä totuus- jos TOTUUS kiinnostaa.


      • uskoon tullut
        Entinen kristitty kirjoitti:

        VAlitettavasti en lukenut kirjoitustasi alkua pidemmälle kun väitit että uusi testamentti on kirjoitettu pian Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen. Hieman sivistymättömämpikin tietää että uusi testamentti kirjoitettiin n400jkr ja esim. Nikean kirkolliskokoushan päätti mitä raamatusta poistetaan ja mitä siihen jätetään -millainen sanoma halutaan välittää. Tämä on historiasta löytyvä totuus- jos TOTUUS kiinnostaa.

        Hyvä ystävä, voit itse lukea Uudesta testamentista, kuinka mm. Paavali, joka kuoli jo ennen vuotta 70jKr. kirjoitti sitä ennen kaikki kirjeensä. Samoin tekivät muutkin apostolit. Johanneksen Ilmestyskirja on kirjoitettu n.100 jKr. Nikean kirkolliskokouksessa ainoastaan vahvistettiin Raamatun kaanon, eli päätettiin mitkä kirjat otetaan mukaan Raamattuun. Uuden testamentin kirjat, puhumattakaan Vanhasta testamentista olivat siis jo olemassa kauan aikaa, ainoastaan niiden kokoelma vahvistettiin. Liikkeellä näet oli jo apostolien eläessä erilaisia harhaoppeja.
        Apostolien Kirjoitukset kuitenkin ja niiden alkuperä oli siis tunnettu jo 300 vuotta. Oikeiden ja tunnustettujen kirjojen perusteella oli helppo erottaa vääristellyt gnostilaiset harhakirjoitukset pois. Voimme luottaa Raamattuun Jumalan Sanana ehdottomasti. Väitteelle, että että kirkko olisi salannut jotakin tärkeää, ja jättänyt sen pois Raamatusta, on täysin perätön.


      • Kaitsu80 (myspace.com/)

        Jeesus todellakin korkeintaan sylkäisee sinua kohti.

        Luulet tietäväsi jotain HÄNESTÄ, vaikka sinulla on vain maailman suurin satukirja ja kirkonisien lausunnot hänestä...

        Ainoastaan raukat tarvitsevat ja turvautuvat "varmaan pelastukseen", sellaista kun ei ole, ei lopulta edes kr.uskossa, kun tarkasti Raamattua luetaan, eikä vain kirkonmiesten mielipiteitä. Vaan JEESUKSEN mielipiteitä!

        Kukaan ihminen ei voi kantaa toisen taakkaa, ei pitäisi olla mahdotonta tajuta.

        Valitettavasti sinulla oli vain "kaunis uni" (kuka ties vaikka saatanalta).

        Aivan kuten Paavalillakin.

        Mutta ehkä siinä oli hyvääkin, uskosi myötä olet lähempänä Islamia.


      • :((
        Kaitsu80 (myspace.com/) kirjoitti:

        Jeesus todellakin korkeintaan sylkäisee sinua kohti.

        Luulet tietäväsi jotain HÄNESTÄ, vaikka sinulla on vain maailman suurin satukirja ja kirkonisien lausunnot hänestä...

        Ainoastaan raukat tarvitsevat ja turvautuvat "varmaan pelastukseen", sellaista kun ei ole, ei lopulta edes kr.uskossa, kun tarkasti Raamattua luetaan, eikä vain kirkonmiesten mielipiteitä. Vaan JEESUKSEN mielipiteitä!

        Kukaan ihminen ei voi kantaa toisen taakkaa, ei pitäisi olla mahdotonta tajuta.

        Valitettavasti sinulla oli vain "kaunis uni" (kuka ties vaikka saatanalta).

        Aivan kuten Paavalillakin.

        Mutta ehkä siinä oli hyvääkin, uskosi myötä olet lähempänä Islamia.

        mm.koraani kehoittaa uskomaan tämän " maailman suurimman satukirjan" vanhoihin kirjoihin.

        al- baqara 2:285
        al- imran 3:3, 4
        al- ma´ida 5: 46, 47


        olethan varovainen sanoissasi.


      • ja meitä on
        Uskoon tullut kirjoitti:

        Jokainen voi lukea Uudesta testamentista, miten kirstinusko sai alkunsa.Kristuksen ihmiseksi syntyminen, hänen ristinkuolemansa ja ylösnousemuksensa oli ennustettu Vanhassa testamentissa satoja vuosia aikaisemmin. Kaikki ennustukset toteutuivat kirjaimellisesti, koska Raamattu on Jumalan Sana. Kristinusko ei ole oikeastaan uskonto laisinkaan.Kyse on enemmästä, suhteen löytämisestä elävään Vapahtajaan. Tämä on mahdollista, koska Jeesus elää!
        Uusi testamentti kirjoitettiin hyvin pian Jeesuksen taivaaseen nousemisen jälkeen, ei satoja vuosia myöhemmin. Kaikista antiikin ajan kirjoista Raamattu on ylivoimaisesti luotettavin, sillä siitä on kaikkiaan noin. 20000 kopiota. Ne jotka väittävä , että Raamattua on muutettu tai vääristelty eivät tunne asioita. Todistakoon väitteensä, jos pystyvät.Kukaan ei ole tähän mennessä pystynyt osoittamaan, ainuttakaan historiallista epätotuutta Raamatusta.
        En pilkkaa KOraania, sillä ei toisen vakaumusta pidä pilkata. Olen kuitenkin lukenut KOraania paljon. Tunnen Islamin opit ja historian paremmin kuin useimmat muslimit. Muslimeille on hoettu, että Koraani on parempi kuin Raamattu ja se on myös viimeinen Jumalan ilmoitus. Tämä on vain hokemaa, ei mitään muuta. Kun vertaa toisiinsa Raamatun ja Koraanin sisältöä, niiden historiallisia kertomuksia tai opetuksia elämästä,
        Jumalasta, pelastuksesta jne. on helppo nähdä ero.
        Monet Koraanin historialliset kertomukset ovat vääristeltyjä Raamatun kertomuksista, ja historiallisesta virheellisiä. Koraani neuvoo ihmisiä pelastumaan omilla teoillaan ja sittenkin koko asia jää epävarmaksi. Koraani lupaa paratiisin varmuudella vain niille jotka tappavat ja tulevat itse tapetuksi ns. pyhässä sodassa Islamin puolesta. Tästä syystä itsemurhaiskijöitä riittää. Koraani on täynnä vihaa vääräuskoisia ja erityisesti juutalaisia kohtaan. Kristityt ovat myös vääräuskoisia.
        Jos Koraani olisi Jumalan Sanaa, se olisi sopusoinnussa aikaisemman Jumalan ilmoituksen kanssa, sillä ei Jumalan tarvitse korjailla aikaisempia sanomisiaan. Nyt kuitenkin Koraanissa kumotaan Jumalan aikaisemmat sanat, ja vääristellään jopa historialliset tosiasiat. Muslimien tulisi uskaltaa lukea vähän historiaakin, eikä uskoa sokeasti kaikkea, mitä imaamit opettavat. Ei valhe voi koskaan olla Jumalan Sanaa. Ja Raammatun viimeisellä lehdellä varoitetaan, ettei Jumalan sanoihin saa lisätä mitään, eikä ottaa mitään pois. Muslimit kuitenkin väittävät, että koska Korrani on viimeinen sana, niin se kumoaa aikaisemman. Sehän on järjetöntä. Ei Jumala niin tietämätön voi olla , että hän kumoisi historialliset tosiasiat.
        Olen onnellinen siitä, että sain tulla nuorena tuntemaan totuuden ja sain rauhan tunnolleni Jeesuksen Kristuksen täytetyssä sovintotyössä. Tämä lahja on jokaista ihmistä, myös muslimia varten.

        todella paljon,siis Jeesuksen omia!

        tv. www.todistajat.net


      • Suomalainen m

        Jeesus ei ole Jumalan poika, vaan Jumalan Profeetta.
        Mieti hyvä ihminen hiukan. Esimerkiksi sitä, että miksi Jeesus voisi olla Jumalan poika, eikä Adam, Jeesus syntyi ihmeestä, hänellä ei ollut isää, mutta ei se tee hänestä Jumalan poikaa, Adamillä ei ollut isää eikä äitiä, miksi Jeesus muka?
        Sitten sellainen asia, että miten voi olla järkevää (oikeudellisesti esim.), että jos joku henkilö tekee rikoksen, joku toinen kantaa siitä vastuun. Eli kristinuskon mukaan Adam teki synnin ja se tuli ihmisten niskoille ja sitten Jeesus sovitti synnit ihmisiltä, menisikö tälläinen tapaus läpi missään oikeudessa maailmassa, tuskin.
        Vielä se, että jos Jeesus tai Maria tai joku muu kuin Jumala olisi Jumala, niin miksi raamatussa lukee: " Et ole koskaan kuullut Hänen ääntään tai nähnyt Hänen kasvojaan" joh 5:37
        "Kukaan ei ole koskaan nähnyt Häntä. Ja kukaan ei voi nähdä Häntä." tim 6:16
        "Kukaan ei voi nähdä Minua ja pysyä hengissä." exodus 33:20

        Eli ei ole kuin yksi Jumala, ilman partnereita tai poikia yms.


    • JonathanCross

      Jeesus on ainut tie Jumalan luo, muuta tietä ei voi mennä Jumalan kirkkauteen. Ikävä kyllä nimi muhamed tulee nimestä baphomet joka kuvaa saatanaa, tässä linkki

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Baphomet

      Lisäksi kun ajatellaan uskonhistoriaa niin Vanhan Testamentti on kirjoitettu 1400-400EKR ja sieltä löytyvät Messiaaniset kirjoitukset ja ennustukset jotka Jeesus toteutti. muhamed syntyi 600JKR, eli Vanha Testamentti oli kirjallisesti koossa jo 1000 vuotta ennen muhamedin syntymää. Kristinuskossa on profetaaliset kirjoitukset jotka Jeesus sitten täytti islmissa ei ole profetaalisia kirjoituksia. Tässä linkki siitä miten Jeesus toteutti Vanhan Testamentin Profetaaliset kirjoitukset:

      http://gamma.nic.fi/~jlindell/messias.htm

      Kun tutkit uskoja niin kannattaa mennä alkujuurille eli mitä sana sanoo asiasta ei kannata peilata sitä miten syntiset ihmiset ovat tehneet sanan varjolla. Heidän tekemisensä ei tuolloin perustunut Jumalan sanaan ja ei ollut sanan mukaista. Suosittelen tutustumaan Raamattuun ja Uuteen Testamenttiin ennenkaikkea Evankeliumeihin sieltä löytää totuudellisen opetuksen

      Jos haluat saada lisää tietoa islamista ja sen historiasta niin tässä linkki aiheesta:

      http://www.answering-islam.org/suomi/index.html

      Jumalan siunausta ja varjelusta matkallesi, eräs kaidan tien kulkija Jeesuksessa Kristuksessa

      • Entinen kristitty

        No kerroppa missä kohtaa raamatussa Jeesus itse sanoo olevansa Jumala? Käskikö Jeesus rukoilla itseään? Miksi Jeesus rukoili jos hän itse on Jumala?
        Montako kertaa raamattua on muunneltu,mikä mahtaa olla alkuperäinen totuus?
        Baphomet= Muhammed (saaws)? Kuulostaa samalta kuin Matti=Keijo?

        NÄmä messiaaniset kirjoitukset kun voi tulkita ihan miten haluaa,valiettavasti. Jos jossain lukisin suoraa tekstiä,vaan kun ei.
        Uskon että se on paholaisen ansa saada ihmiset harhaan pikkuhiljaa...Unohdetaan vanha testamentti ja sen opetukset...


      • Entinen kristitty

        Oho! Siis se että joku vääntää sen Muhammediksi (saaws) on todellakin tuossa linkissäkin tulkittu hyvin hatarasti Matti=Keijo?
        Luin tuon wikipedian linkin tuosta baphometista...temppeliherrat palvoivat häntä...Tiedätkö ketä temppeliherrat olivat? Kristittyjä!
        Nykyajan temppeliherrat ovat vapaamuurareita ovat kristittyjä -yhteisöjen tukipilareita! Onko hienoa?


      • JoanthanCross
        Entinen kristitty kirjoitti:

        No kerroppa missä kohtaa raamatussa Jeesus itse sanoo olevansa Jumala? Käskikö Jeesus rukoilla itseään? Miksi Jeesus rukoili jos hän itse on Jumala?
        Montako kertaa raamattua on muunneltu,mikä mahtaa olla alkuperäinen totuus?
        Baphomet= Muhammed (saaws)? Kuulostaa samalta kuin Matti=Keijo?

        NÄmä messiaaniset kirjoitukset kun voi tulkita ihan miten haluaa,valiettavasti. Jos jossain lukisin suoraa tekstiä,vaan kun ei.
        Uskon että se on paholaisen ansa saada ihmiset harhaan pikkuhiljaa...Unohdetaan vanha testamentti ja sen opetukset...

        Jeesus sanoo minä ja Isä olemme yhtä ja se joka on nähnyt minut on nähnyt Isän. Jeesus on alisteinen Jumalalle ja Jumalan oikealla puolella ja tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. Jeesuksen varmentavat Vanhan Testamentin Messiaaniset Profetiat, mahomedia ei kukaan varmenna. Jeesus teki ihmeitä mahomed ei tehnyt yhtään ihmettä. Lisäksi Vanha Testamentti oli koossa jo 1000 vuotta ennen koko mahomedia. Suosittelen tutkimaan noita Messias ennustuksia.

        http://gamma.nic.fi/~jlindell/messias.htm

        Lisäksi Raamattu ennustaa pedon merkin joka on mahdollisesti mikro siru joka asetetaan ihmiseen ja käteinen tulee ehkä poistumaan käytöstä kokonaan. Tuon merkin ottavilla ei ole enää osuutta Jumalaan ja pelastukseen.


      • Entinen kristitty
        JoanthanCross kirjoitti:

        Jeesus sanoo minä ja Isä olemme yhtä ja se joka on nähnyt minut on nähnyt Isän. Jeesus on alisteinen Jumalalle ja Jumalan oikealla puolella ja tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. Jeesuksen varmentavat Vanhan Testamentin Messiaaniset Profetiat, mahomedia ei kukaan varmenna. Jeesus teki ihmeitä mahomed ei tehnyt yhtään ihmettä. Lisäksi Vanha Testamentti oli koossa jo 1000 vuotta ennen koko mahomedia. Suosittelen tutkimaan noita Messias ennustuksia.

        http://gamma.nic.fi/~jlindell/messias.htm

        Lisäksi Raamattu ennustaa pedon merkin joka on mahdollisesti mikro siru joka asetetaan ihmiseen ja käteinen tulee ehkä poistumaan käytöstä kokonaan. Tuon merkin ottavilla ei ole enää osuutta Jumalaan ja pelastukseen.

        Missä sanotaan että yksikään ihminen olisi nähnyt Jumalan? Mooses ei saattanut katsoa Jumalaa.
        Voi olla että Jeesus tarkoitti sillä sitä että puhui opetuksistaan -hänen opetuksissaan oli kyllä Jumalallisuus,mutta kerro minulle kohta jossa Jeesus sanoi olevansa Jumala?
        Miten voi olla Jumala ja toisaalta alisteinen Jumalalle? Ei kai se ole tulkinnanvarainen asia? Minä olen aina minä en nyt yhtä ja kohta toista.
        Se että Jeesus tuomitsee eläviä ja kuolleita tulee uskontunnustuksesta eikä Jeesuksen opetuksesta. Sanoiko Jeesus että hän tulee olemaan Jumala/Jumalan vertainen tuomitsija? Eihän Jeesus tuominnut eläessäänkään vaan kielsi meitä kaikkia tuomitsemasta.
        Ihmeiden tekeminenkö on se mitä sinä odotat? Eikö kaikki mitä ympärilläsi näet ole Jumalan ihmeitä? Noin vähäuskoinenko olet?
        Eihän Jeesuskaan tehnyt ihmeitä kun joku sitä pyysi.
        Islma ei kielläkään Vanhaan testamenttia vaan kannattaisi todellakin tutustua Koraaniin...Sieltä löytyy Aabraham,Nooa ja Mooses.
        On vähän vaikea keskustella sellaisen kanssa joka ei tiedä mistä edes väittelee.
        Etkä varmasti tiennyt sitäkään että Jeesus on yksi suurimmista,arvostetuimmista profeetoista Islamin mukaan joka opetti todella paljon ihmisille -olematta Jumala kuitenkaan!


      • Entinen kristitty
        JoanthanCross kirjoitti:

        Jeesus sanoo minä ja Isä olemme yhtä ja se joka on nähnyt minut on nähnyt Isän. Jeesus on alisteinen Jumalalle ja Jumalan oikealla puolella ja tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. Jeesuksen varmentavat Vanhan Testamentin Messiaaniset Profetiat, mahomedia ei kukaan varmenna. Jeesus teki ihmeitä mahomed ei tehnyt yhtään ihmettä. Lisäksi Vanha Testamentti oli koossa jo 1000 vuotta ennen koko mahomedia. Suosittelen tutkimaan noita Messias ennustuksia.

        http://gamma.nic.fi/~jlindell/messias.htm

        Lisäksi Raamattu ennustaa pedon merkin joka on mahdollisesti mikro siru joka asetetaan ihmiseen ja käteinen tulee ehkä poistumaan käytöstä kokonaan. Tuon merkin ottavilla ei ole enää osuutta Jumalaan ja pelastukseen.

        Kuka on tämä pienellä kirjoitettu mahomed?


    • Siskosi Islamissa

      Kiitokset Jumalalle, että Hän johdatti sinut oikeaan uskoon.
      Älä anna muiden vaikuttaa päätökseesi, koska vain Jumala ja sinä tiedätte parhaiten miltä tuntui valita Islam.
      Kaikki kärsimys jota tulet kokemaan, sitä palkitaan.
      Olisi hyvä jos kävisit moskeijassa, ja sieltä saisit kavereita jotka auttavat sinua eteenpäin, saisit lisää tietoa ja uskosi vahvistuisi entistä enemmän.
      Kaikkea hyvää sinulle!
      T

      • ioper´+

        "Älä anna muiden vaikuttaa päätökseesi, koska vain Jumala ja sinä tiedätte parhaiten miltä tuntui valita Islam"

        Jokainen tietää, miltä tuntuu tuudittautua itsepetokseen. Se tuntuu hyvältä. Moni on rakastunut huijariin, ja se on tuntunut ihanalta. On vain täytynyt sulkea silmänsä kaikelta ja tuudittautua uuteen tunteeseen. Eihän siinä vaiheessa olekaan mitään ongelmia.

        Ongelmat tulevat siinä vaiheessa, kun vahingossa avaa silmänsä ja joutuu kohtaamaan todellisuuden. Tämä on äärimmäisen tukala tilanne, jos on esimerkiksi kääntynyt islamiin (tai johonkin muuhun kulttiin), koska itsensä repäiseminen irti on todella vaikeaa. Se vaatisi oman erehtymisen myöntämistä ja pöydän putsaamista, uuden kultin mukanaan tuoneiden tapojen ja ystävien jättämistä ja niin edelleen. Useimmat käännynnäiset eivät ole psykologisesti riittävän vahvoja repäistäkseen itseään irti. Jos he olisivat, he eivät olisi koskaan tunteneet tarvetta liittyä tällaiseen kulttiin. Näin ollen he ovat ansassa itsensä kanssa ja itsepetos ikuistaa sen ansan. Se on surullinen kohtalo.

        Itse olen tutkinut islamin kirjoituksia melko laajasti. Väittäisin, että tiedän islamista paljon enemmän kuin moni suomalainen käännynnäinen. Minun on todettava, etten missään olosuhteissa suosittelisi kääntymistä islamiin. Silloin kun en tiennyt islamista mitään, ajattelin, että se on loppujen lopuksi uskonto siinä kuin muutkin. Kun perehdyin islamiin, havaitsin, että se on totalitaristinen ideologia uskonnon kaapuun piilotettuna. Mitä enemmän olen tutkinut islamin tekstejä, eri koulukuntien näkemyksiä, tunnettuja islamilaisia ajattelijoita, sitä suuremmaksi vastenmielisyyteni islamia kohtaan on kasvanut. Silloin kuin aloin tutkia islamia, en voi sanoa, että minulla olisi ollut negatiivista tunteita islamista. Tunsinhan islamista lähinnä vain arkkitehtuurin ja sofistikoituneet koristekuviot ja muun vastaavan. Mutta mitä enemmän islamiin perehtyy, sitä rumemmalta se näyttää. Se on surullista, mutta vaaditaan suuremman luokan itsepetosta, että voi pitää islamia hyvänä ja hyvää tuottavana ideologiana.


    • olen lukenut raamatun nelj...

      snasta sanaan. ja lkisaksi kerrala t anakhin, -38 raamatus j -92 raamatun. Samalla joud uin karsimaan kmmenkunta vaaraa usj=kontoa pois.

      Siten tuli 9/11. Suta enen en ollut kuullutkan islamista. Aloin tutkia sita. Yhdistelin raamatun tietoja ja sovittelin niita ysteen.

      Koraaani paljastui petokseksi.Koraania tehdaaan ja muutellaan vielakin.
      Torahia ei saa muuttaa, koska se on Jumalan kirja ja pitaa paikkansa.
      Muslimkit tekee koraanin mieleisekseen.
      Torahn vaatii ihmisen mieleisekseen.


      on helppoa liittya islamiin jos ei tunne raamattua. kysymyksessa on laumahenki,maaginen yhkailu ja pelottelu ja palkkiot..

      Torahin Jumala ei osta ihmisia lupauksilla eika
      ota vastaan varastettua tavaraa.
      Ei anna lahjuksia eika ota.

    • Mormoonihiiri

      olet todella asiallisen ja viisaan miehen(Muhamed) teksteihin jäänyt koukkuun. Onnitteluni(not).

      • Entinen mormoonihiiri

        Niin,no mormonithan uskovat että Jeesus on vanhan testamentin Jumala,ja joka loi maailman Mikaelin kanssa..Mikäs siinä,usko vaikka että naapurin isäntä loi maailman! Ja että Joseph Smith -lapsivaimoineen oli Jumalan profeetta...huh
        Muista että kuolet joskus niinkuin me kaikki ja on sanottu: Älä pidä muita Jumalia...Sitten on myöhäistä...


    • hahahahahahahahahah

      islamin "pyhä" pedofiili proffa muhammed on sitten sunkin profeetta ja sä et saa enää syödä joulukinkkua koska islam kieltää porsaan lihan ja sitten et saa käyttää alkoholia ja sun on pakko rukoilla vähintään viidesti päivässä mielikuvitusta olentoa!

      • kalkkunaaaa

        onneksi suurimassa osassa maista kinkun tilalla onkin kalkkuna :D


    • tämän tarinan

      todenperäisyyttä.

    • Ei kirkollinen

      Valtion kirkkolaitos syntyi n. 300-luvulla, kun keisarit halusivat alistaa kirkon alamaiseksensa. Ei kenestäkään tule uskovaista kasteessa ja olemalla jonkun instituution jäsen. En kuulu kirkkoon, mutta ole uudestisyntynyt. Olen ottanut Jeesuken Krististuksen elämäni Herraksi. On aivan eri asia olla tapakristitty kuin syntyä uudesti ylhäältä pyhän Hengen ja Jumalan sanan perusteella.

    • Larry the Chef

      Itsesi, vanhempasi, perheesi, sukusi, ystäväsi, kansasi, maasi, ja perinteesi pettänyt surkea pikku paska.

      Syljet sotaveteraanien ja lottien kasvoille.

      Muista tämä kun kuolet aikanaan kippurassa sillan alla.

      Sillä sinulla ei ole oikeutta mihinkään siihen hyvään mitä Suomalainen sivistys ja kulttuuri on meille tänne luonut.

      • olet häpeäksi

        Sinun tekstiäsi lukiessa tulee vaan mieleen että Larry (mikset supisuomalaisesti Lauri???) olet häpeäksi perheellesi ja maallesi.
        Sotaveteraanit ja lotat taistelivat VAPAAN Suomen puolesta. Tähän vapauteen kuuluu myös uskonnonvapaus!


      • Larry the Chef
        olet häpeäksi kirjoitti:

        Sinun tekstiäsi lukiessa tulee vaan mieleen että Larry (mikset supisuomalaisesti Lauri???) olet häpeäksi perheellesi ja maallesi.
        Sotaveteraanit ja lotat taistelivat VAPAAN Suomen puolesta. Tähän vapauteen kuuluu myös uskonnonvapaus!

        Niitä uskonsa hylänneitä, kuunaamaisia, isoperseisiä ämmiä jotka ovat niin kyrvän perään että mielummin alistuvat mokomaan aavikkokauppiaan hassispäissään keksimään satu-uskontoon saadakseen edes jonkinlaisen miehen, kuin hoitaisivat kroppansa ja naamansa siihen kuntoon että Suomalainen mies heihin koskisi.


    • Yuunus

      Joillakin ihmisillä on se käsitys, että islamiin siirtyminen vaatii julkisen tunnustuksen oppineiden miesten ja korkea-arvoisten sheikkien edessä, ja vielä jonkin juridisen instituution tai muun auktoriteetin antaman todistuksen. Haluamme lukijoiden tietävän, että mitään sellaisia vaatimuksia tai ehtoja ei tarvita kääntymisessä, sillä Allah Kaikkivaltias tuntee sydämen kaikki salaisuudet. Kuitenkin neuvomme kaikkia, jotka ovat ottaneet islamin uskonnokseen, rekisteröitymään sopivan viranomaisen luona. Se helpottaa pyhiinvaellusmatkalle pääsyä ja myös sitä, että uskova kuoltuaan saa arvokkaan hautauksen.

      Jos jolla kulla on vilpitön halua tulla muslimiksi ja hän on vakuuttunut siitä, että islam on totuuden uskonto, jonka Allah antoi koko ihmiskunnalle, tulisi hänen viivyttelemättä lausua "Shahada", uskontunnustus. Pyhä Koraani on selkeä tämän asian suhteen. Allah vahvistaa:

      "Oikea uskonto Jumalan edessä on Islaam"


      (Koraani 3:18)

      Toisessa Pyhän Koraanin jakeessa Allah kertoo:

      "Tänä päivänä Minä olen saattanut täydelliseksi teidän uskontonne ja sallinut mielisuosioni ylenpalttisesti tulla teidän osaksenne: olen armossani antanut Islaamin teidän uskonnoksenne."


      (Koraani 5:3)

      Muhammed (saas), Allahin profeetta sanoi: Islamin perusta on viisi pilaria:

      1. Todistaa, ettei ole muuta Jumalaa kuin Allah ja että Muhammed (saas) on Hänen sanansaattajansa
      2. Suorittaa rukoukset
      3. Antaa Zakat (almuvero)
      4. Paastota Ramadan-kuussa
      5. Tehdä pyhiinvaellusmatka Mekkaan.
      http://keskustelu.suomi24.fi/comment/reply/6846894

    • tiirismaa

      Olin keskustelemassa eräällä islamilaisella sivustolla sananvapaudesta islamissa. Yhtäkkiä leskustelu lopetettiin ja nimimerkkini poistettiin käytöstä. Syyksi ilmoitettiin, että en vastannut kysymyksiin ja että käytin vääriä lähteitä, mm. sanomalehtiä. Todellinnen syy lienee se, että minut havaittiin epäuskoiseksi, jota ei voi käännyttää islamiin. Sananvapaus on arka aihe islamissa. Tämän havaitsee lukemalla islamilaisten keskustelusivustojen sääntöjä, jotka ovat täynnä erilaisia sananvapauden kieltoja. Yllätyksekseni eräs innokkaimpia ja kiihkeimpiä keskustelijoita oli sivuston valvoja. Hänellä oli oikeus poistaa toisen keskustelijan viesti ja jopa oikeus kieltää toista keskustelijaa osallistumasta mihinkään keskusteluun poistamalla hänen nimimerkkinsä käytöstä. Tätä valtaa hän myös käytti. Ilmeisesti tämä vallankäyttö on islamin perusperiaatteiden mukaista. Koraani ei kerro, onko ihmisellä sananvapautta vai ei.

    • lutterilainen

      sun on saatana houkutellu vääräl polul

      miksi vaihdat rakastavan ja anteeksiantavan Jumalan sellaiseen,joka vihaa ja rankaisee

      kristinusko rakentuu rakkauden ja anteeksiantamuksen pohjalta,islam vihan ja rangaistuksen ja tuhon,

      itse olen myöskin 15 vuotta vanha ja silti ymmärrän,että ainoa tapa pelastua on usko Jeesukseen,niin kuten anteeksiantava kirkkomme opettaa

      paras ruveta kuule hiukka miettimähän,jollet halua helvettiin

    • Jake-Kafir-Waits

      Keksitty juttu, Abdi.

    • minä olen lukenut

      Minäkin olen lukenut Koraanin. Minua siinä vaivasi kamala helvetillä peloittelu.
      Ja mitä tulee miesten ja naisten tasa-arvoon, niin siinä islamilainen maailma on vielä satoja vuosia jäljessä ns. länsimaista.
      Mutta onnea valitsemallasi tiellä.

    • asioita

      eli elämän tarkoitusta ja olen tutustunut Koraanin kirjoituksiin. Minä taas olen sinua kymmeniä vuosia vanhempi, joten kristinusko on kulkenut rinnallani ja olen siihen hyvin perehtynyt mutta jotenkin se on aina tuntunut niin vieraalta.

      Meillä on kaikki suhteellisen hyvin täällä Suomessa ja silti ihmiset valitta, kun ei ole kaikkea ja lisää pitäisi saada. Ahneus, kateus itserakkaus lisääntyy hyvinvointi valtioissa, enää ei kukaan välitä toiseta. Ihmisillä on masennusta, alkoholismia vaikka kaikkea on ja mm.nämä asiat ovat saaneet minut miettimään, miksi Kristityt eivät auta toisiiaan, kun on paha olla paremminkin hylkäävät ystävänsä tai naapurinsa, kun huomaavat, että jokin on huonosti.

      Tutustumalla Muslimeihin ja heidän uskontoonsa, olen huomannut myös kuinka vahvan vaikutuksen se on minuun tehnyt. He pitävät huolta perheestään, suvustaan, naapureistaan ja ystävistään ja kaikki ovat uskonveljiä ja sisaria keskenään.

      Minusta siinä ei ole mitään pahaa mihin uskontoon kuuluu, meillä on valinnanvapaus täällä Suomessa. Tiedän, että olet alaikäinen ja vanhempasi eivät selvästi pidä Islamilaisuudesta ja ehkä näiden asioiden vuoksi pelkäät kertoa asiasta vanhemmillesi mutta jonain päivänä,toivoisin sinun kuitenkin sen tekevän, myös oman itsesi vuoksi.

      Itse olen pohtinut sinun iässäsi samoja asioita mutta ei ollut rohkeutta tehdä itsenäisiä päätöksiä. Aloitan Koraanin lukemisen vielä uudestaan, koska ajattelen samoin Islamin uskosta, kuin sinä, miten kaunista, ehkä minäkin vielä jonain päivänä kuulun tähän uskontoon.

    • niin,jotta

      no,mä dikkaan näitä.

      www.todistajat.net

      www.netmission.fi

      www.uskojaurheilu.fi

    • hölömöukko

      Niin sitä pitää !
      Islam on todella kaunis varsinaisen rakkauden uskonto.
      Hienoa kun tuollainen paljon elämää kokenut ja tutkinut on löytänyt totuuden.

      Islam on todella suvaitsevainen uskonto. Seuratkaa mitä maailmalla tapahtuu,niin humaatte.
      Hedelmistään puu tunnetaan.

    • soittoja odotellessa
    • minä123vaan

      Omin sanoin ovat edessäni puhuneet ja myös nähnyt. monet siis todella monet miehet sanovat olevansa muslimeja, vaikka oikeasti ovat tekopyhiä(iraq,iran,somali ym.). Harrastavat seksiä monen tytön kanssa jonka jälkeen menevät nuoren neitsyt naisen kanssa naimisiin eli tekevät naisesta esineen eli henkisyys pois, kiroilevat koko ajan, käyttävät kavereita hyväkseen, pitävät outona jos ei usko jumalaan, juovat alkoholia,väkivaltaisia, puhuvat selän takana, isät näyttävät pojillee seksuaallisia kuvia, menevät syyriaan,viroon ym. pettämään vaimojaan sieltä kun saa halvalla huoran, toiset haluvat monta vaimoa koska yksi ei riitä eli tekevät naisesta esineen, eivätkä näe naisen henkistä puolta. Koraani ja raamattu olivat joskus melkein samanlaisia. pieniä eroja vain.
      Itse pysyn kristittynä, vaikka näenkin miten muut kristityt käyttävät uskonotoa väärin.

    • minävaan123

      Tee samanlailla miten Jeesus teki Jumalan takia niin saat hyvän elämän itsellesi ja muille. Kristittynä se on mulle tärkeintä. Jeesus ei ole Jumala. Raamatussa ja koraanissa varoitetaan väärä uskoisista. Sanovat uskovansa, mutta kun ovat yksin tekevät syntiä.
      Kuulin että yhdellä muslimilla oli paljon rahaa kotona ja lopulta joku varasti hänen avaimensa islamin keskuksesta ja haki rahat. Luotti liikaa ihmisiin kertomalla rahoista.

    • Panoramix

      Koraani käskee yksiselitteisesti:
      "Kamppaile uskottomia ja teeskentelijöitä vastaan ja ole heille ankara, sillä he saavat sijansa Helvetissä, ja se vasta on huono määränpää!" (66:9)
      "Taistelkaa heitä vastaan, kunnes he maksavat nöyrinä veronsa" (9:29). "Taistelkaa uskottomia vastaan [...], vangitkaa ja saartakaa heidät ja väijykää heitä kaikkialla" (9:5) ja "surmatkaa heidät, missä heitä kohtaattekin" (2:191)
      "Älkää ottako juutalaisia ja kristittyjä ystäviksenne" (5:51).
      Koraanin mukaan "uskottomat ovat epäpuhtaita" (9:28) ja se kieltää pitämästä näitä ystävinä, vaikka nämä olisivat isiä tai veljiä (3:28, 9:23).
      Koraani kehottaa olemaan tottelematon uskottomia kohtaan ja "kamppailemaan kovasti heitä vastaan"
      (25:52)
      Tässä on mielenkiintoinen lause rauhan ja suvaitsevaisuuden uskonnon "pyhästä" kirjasta:
      Katumuksen suura 5. "Mutta kun pyhät kuukaudet ovat kuluneet, niin vuodattakaa pakanain verta missä tahansa heitä tapaattekin. Ahdistakaa ja piirittäkää heitä ja väijykää heitä kaikkialla, mutta jos he kääntyvät (oikeaan Jumalan uskoon), rukoilevat... ja antavat almut, niin päästäkää heidät menemään." Ainakin vääräuskoiset koirat tietävät, mikä heitä odottaa...

      Islam on jo kauan sitten julistanut muille sodan, ei ole muuta vaihtoehtoa kuin taistella.

      • Agnostikko555

        Kyllähän tuosta islamista oli hesarissa vähän aikaa sitten. Nuori poika sanoi, että Muhamedin pilakuvan piirtäjän on kuoltava - se lukee koraanissa.

        Mitä nämä 7 neitsyt puheet itsemurhapommittajille ovat? Nekin ovat kai koraanista?

        Ja sitten tuo USA:n terroristi hyökkäys. Se jotenkin osuu yllämainittuihin jakeisiin..

        Tosin kristinuskossakin on historiassa ristiretkiä. Mutta raamatussa ei kehoiteta missään kohdassa tappamaan ketään. Se lukee kymmenessä käskyssä. että ÄLÄ TAPA. Ja se on Jumalan sana Moosekselle.

        Kylmät väreet menee kun lukee noita koraanin jakeita.


    • egwgw

      ;olin ihmeissäni,siitä löytyi ihmisoikeudet,naisten ja miesten tasa-arvo,ja kaikki mistä nykyään jauhetaan
      Tasa-arvo??

    • fgtyjbhhh

      ei kukaan tule isän tykö kuin minun kauttani sanoi Jeesus sillä ei ole ihmisille muuta nimeä annettu missä pelastua. Ei uskonnot pelasta vaan JUMALAN POIKA JEESUS. Kun pahaa tehdään ja tapetaan niin eivät ne tekijät taivaaseen pääse eivätkä ole kristittyjä. Joka uskoo MINUUN se elää vaikka olisi kuollut, sanoi JEESUS.

      • Oikeauskoinen

        Filippiläiskirje 2:10 "niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,"

        Kuninkaitten Kuninkaan ja herrain Herran (Jeesuksen) edessä joutuu myös Muhammed polvistumaan.


      • tanukka-vanukka

        antaa tulla minulle vain kaikki kristinuskosta
        ja islam kritiikistä


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3513
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1415
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      49
      1202
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      177
      1129
    Aihe