Gallup

Kössönöm

Mikä uskovaisissa on mielestänne ärsyttävintä?

63

1250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • >>>Gallup
      Kössönöm Mikä uskovaisissa on mielestänne ärsyttävintä?

      • Kössönöm

        Uskovaisella tarkoitetaan ihan yleisesti sellaista tyyppiä, joka uskoo johonkin henkiolentoon, jota jumalaksikin sanotaan. Variaatioissa toki löytyy, mutta teema on sama.


      • paitsiossa
        Kössönöm kirjoitti:

        Uskovaisella tarkoitetaan ihan yleisesti sellaista tyyppiä, joka uskoo johonkin henkiolentoon, jota jumalaksikin sanotaan. Variaatioissa toki löytyy, mutta teema on sama.

        mitä tarkoitit ja kuinka yrität provosoida ihmisiä omaan joukkoosi.
        Kun lukee näitä kirjoitelmia täällä netissä, ei tarvitse edes paljoa lukea, kun jo voi sanoa, että olemme kovasti "samasta puusta veistettyjä". Ei meissä paljoa eroja ole. Jos sinä pilkkaat Jumalaa, minä saatan osoittaa, että olet itse viallinen ja uskon silmiltäsi sokea. Näin molemmat teemme vääryyden, olemme samanlaisia. Miten niin? No, kun sinä pilkkaat Jumalaasi, joka on kaiken Luoja ja Herra, sinä et ole tullut Häntä vielä tuntemaan, koska et halua, et ainakaan vielä. Ehkäpä sinua ei ole kutsuttu Hänen seuraansa, elät paitsiossa.
        Minun vääryyteni ilmenee siinä, että arvostelen sinua, kuin et Jumalan armoa ansaitsisikaan. Kuitenkaan usko ei voi olla yksinoikeus minulle, koska se on kaikille tarjolla.

        Mikäli et voi yhtyä noihin mietteisiini, olen sinulle ärsyttävä ihminen, koska luotan Jumalan suunnitelmaan jokaisen ihmisen kohdalla.


      • Kössönöm
        paitsiossa kirjoitti:

        mitä tarkoitit ja kuinka yrität provosoida ihmisiä omaan joukkoosi.
        Kun lukee näitä kirjoitelmia täällä netissä, ei tarvitse edes paljoa lukea, kun jo voi sanoa, että olemme kovasti "samasta puusta veistettyjä". Ei meissä paljoa eroja ole. Jos sinä pilkkaat Jumalaa, minä saatan osoittaa, että olet itse viallinen ja uskon silmiltäsi sokea. Näin molemmat teemme vääryyden, olemme samanlaisia. Miten niin? No, kun sinä pilkkaat Jumalaasi, joka on kaiken Luoja ja Herra, sinä et ole tullut Häntä vielä tuntemaan, koska et halua, et ainakaan vielä. Ehkäpä sinua ei ole kutsuttu Hänen seuraansa, elät paitsiossa.
        Minun vääryyteni ilmenee siinä, että arvostelen sinua, kuin et Jumalan armoa ansaitsisikaan. Kuitenkaan usko ei voi olla yksinoikeus minulle, koska se on kaikille tarjolla.

        Mikäli et voi yhtyä noihin mietteisiini, olen sinulle ärsyttävä ihminen, koska luotan Jumalan suunnitelmaan jokaisen ihmisen kohdalla.

        että ateismipalstalla yritän provosoida ateisteja joukkooni? Ime sukkaas.

        En minä mitään jumalia pilkkaa, naureskelen vaan niihin uskovia.

        Sinä olet aivopesty säälittävä ihmisparka. Mutta syytön minä siihen olen.


      • paitsiossa
        Kössönöm kirjoitti:

        että ateismipalstalla yritän provosoida ateisteja joukkooni? Ime sukkaas.

        En minä mitään jumalia pilkkaa, naureskelen vaan niihin uskovia.

        Sinä olet aivopesty säälittävä ihmisparka. Mutta syytön minä siihen olen.

        atteja haali, niitähän on pilvin pimein lähettyvilläsi ja raadollisesti sinun egoasi pönkittämässä.

        Et taaskaan vastaa kysymykseeni: mitä tekisit itse, että voisit auttaa surevaa ihmistä, ei hän sillä tule autetuksi, jos muita vierelläeläjiä naureskelet.

        Osaisin minäkin kirjoittaa vaikka kuinka paljon löperiä sanoja, mutta en viitsi alentua tasollesi, siihen älykköjen joukkoon, joiden elämää hallitsee täysi tyhjyys.

        Olen hyvin hellästi äitini kasvattama ja pelkän iltarukouksen saanut lapsena oppia, pyhäkoulua kävin ja minut johdatettiin aina sellaisiin asuinympäristöihin, joissa Jumalaa ei pilkattu, jossas apua pyydettiin, että huomennakin oli leipää syötävänä. Kaikesta kasvatuksestani huolimatta totean olevani monasti langennut ihminen, tehnyt sitä, mikä ei Jumalan silmissä ole otollista ja hyvää, mutta tiedän olevani lunastettu ja se riittää. Tässä tietoisuudessa ei ole sirunkaan vertaa aivopesua, sellaista en hyväksyisi kohdalleni. Tästä syystä tuntuu joskus pahalta lukea täältä niiden ihmisten kohtaloista, joita on yritetty aivopestä lapsena. Kohdallani on ollut sattumaa, että sain syntyä kotiin, joka oli avoin ja ymmärtävä, jossa sai itse tehdä valintoja, olihan ovia auki moneen suuntaan.

        Nuorena ihminen on ehdoton. Minä rakastuin kotikirkkoni kauneuteen, sen rauhaa tuovaa hiljaisuuteen ja urkumusiikin saattelemana sain liittyä niiden joukkoon, jotka ovat Jumalan omia.
        Eläytymiskyky ja aistien avoimmuus ovat kristityille etuoikeus. Sitä sinullekin toivon Kössönöäm.


    • e.k.v

      Jos puhutaan krisuhihuista ja islamisteista niin tilanne on jokseenkin selvä.

      Valehteleminen.

    • Uuskova

      ..itsensä pettäminen.

      • Ei auta mikään

        Oikeastaan pelkään sellaista uskovaista, joka sanoo olevansa ehdottomasti ainoalla oikealla tiellä. Hänellä on 'totuus' joka on muuttumaton kivikova määre ja sitä hän tuputtaa sinullekin. Ei anna minkäänlaista mahdollisuutta vuoropuheluun tai toisenlaiseen 'totuus'-näkemykseen. Myöskään hänen kalloonsa ei mene sana 'DARWIN' eikä tietenkään elovuutioteoria ilman jumalia. Hänen mielestään Jumala loi ja muuta vaihtoehtoa ei ole. Eniten minua kuitenkin ihmetyttää, että kehityksessä kaikki muu kehitys on tullut nykyäikaan ja , mutta uskovainen lukee kirjaimellisesti raamatun oppeja ja vielä uhoo niillä. (En minäkään tee enää ruokaa isoäitini keittokirjasta, vaan käytän uusia moderneja ratkaisuja. Sama kaikessa muussa). On niin paljon, mikä inhottaa, niin jopa vanhojen luupäiden lauserakenteet ja jo kuolleitten sanojen käyttö ja niillä estotta kiroilun muun uhkailevan helvetinkauhulla manaaminen ja taivasosuuden menettäminen toiselle osapuolelle, jos tämä sanoo yksinkertaisesti ETTEI USKO KOKO JUMAL'HÖPOTYKSEEN.


    • Suljetaan omatunto toiminnasta.

    • Näyttääkin esimerkkiä.

      Minun mielestäni juuri ensimmäisen vastauksen tyyli.

      • Kössönöm

        Viesti hävisi jonnekin.

        Piti sanomani, että uskiksissa ärsyttää eniten se, että ne haluavat pahaa niille ihmisille, jotka eivät usko johonkin jumalaan samalla tavalla kuin he. Luvataan diipadaapaa kaikkea hyvää, jos uskot "oikeasti" kuten he/hän, mutta jos et usko, niin joudut kitumaan ikuisesti. Sairasta touhua!


      • Näen punaista
        Kössönöm kirjoitti:

        Viesti hävisi jonnekin.

        Piti sanomani, että uskiksissa ärsyttää eniten se, että ne haluavat pahaa niille ihmisille, jotka eivät usko johonkin jumalaan samalla tavalla kuin he. Luvataan diipadaapaa kaikkea hyvää, jos uskot "oikeasti" kuten he/hän, mutta jos et usko, niin joudut kitumaan ikuisesti. Sairasta touhua!

        Näen tosiaan punaista, kun uskovainen selittää viilipyttynaamallaan, että jonkun aikuisen/lapsen sairaus on jumalan rankaisu tämän tai vanhempien tekemästä synnistä. - Minusta sellaista uskovaista ihmistä ei saisi olla, mutta valitettavasti tällaisiakin on.


      • Kössönöm
        Näen punaista kirjoitti:

        Näen tosiaan punaista, kun uskovainen selittää viilipyttynaamallaan, että jonkun aikuisen/lapsen sairaus on jumalan rankaisu tämän tai vanhempien tekemästä synnistä. - Minusta sellaista uskovaista ihmistä ei saisi olla, mutta valitettavasti tällaisiakin on.

        Katsoin silloin Kauhajoen koulusurman jälkeen jumalanpalvelusta ja kyllä inhotti se syyllistäminen. Harmi kun sitä lähetystä ei löydy netistä.

        Mutta tässä on osa "sanomaa".

        http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1595010


      • paitsiossa
        Kössönöm kirjoitti:

        Katsoin silloin Kauhajoen koulusurman jälkeen jumalanpalvelusta ja kyllä inhotti se syyllistäminen. Harmi kun sitä lähetystä ei löydy netistä.

        Mutta tässä on osa "sanomaa".

        http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1595010

        mutta nyt kyllä tunnen, miten yrität kaivaa jotain sellaista järkytystä taas esiin, jonka kohteena et ole itse joutunut olemaan ja siksi sitä on helppo käyttää kristityn ihmisen mielipiteitä vastaan.

        Tähän yhteiseen hätäämme jonkun oli jotain sanottava, otettava hoiviin itkevä nuori ja suunniltaan oleva lapsen vanhempi. Et voi tarkoittaa, että lohduttaminen oli pahasta ja tuskinpa omakaan lohdutuksesi olisi tullut ymmärretyksi, jos olisit mennyt sanomaan sureville:"Jumalaa ei ole, älkää turhia itkekö,..." Tai, mitä olisit sanonut? Miten olisit asian hoitanut? Tehtävä oli raskas, eikä lainkaan helppo. Jälkikäteen voi kaikkea syytellä.

        Totuushan oli kuitenkin se, että yhden ihmisen paha olo koitui monien surmaksi. Miksi pahuudesta ei saisi puhua, kun se kuitenkin niin kiehtoo ja
        ihmisen vangitsee?

        Kysyn uudelleen: mitä olisit sanonut noille ihmisille, jotka olivat lohduttomia? Vastaa, Kössönöm!


      • paitsiossa kirjoitti:

        mutta nyt kyllä tunnen, miten yrität kaivaa jotain sellaista järkytystä taas esiin, jonka kohteena et ole itse joutunut olemaan ja siksi sitä on helppo käyttää kristityn ihmisen mielipiteitä vastaan.

        Tähän yhteiseen hätäämme jonkun oli jotain sanottava, otettava hoiviin itkevä nuori ja suunniltaan oleva lapsen vanhempi. Et voi tarkoittaa, että lohduttaminen oli pahasta ja tuskinpa omakaan lohdutuksesi olisi tullut ymmärretyksi, jos olisit mennyt sanomaan sureville:"Jumalaa ei ole, älkää turhia itkekö,..." Tai, mitä olisit sanonut? Miten olisit asian hoitanut? Tehtävä oli raskas, eikä lainkaan helppo. Jälkikäteen voi kaikkea syytellä.

        Totuushan oli kuitenkin se, että yhden ihmisen paha olo koitui monien surmaksi. Miksi pahuudesta ei saisi puhua, kun se kuitenkin niin kiehtoo ja
        ihmisen vangitsee?

        Kysyn uudelleen: mitä olisit sanonut noille ihmisille, jotka olivat lohduttomia? Vastaa, Kössönöm!

        sillä tehdään näitä.


      • Kössönöm
        paitsiossa kirjoitti:

        mutta nyt kyllä tunnen, miten yrität kaivaa jotain sellaista järkytystä taas esiin, jonka kohteena et ole itse joutunut olemaan ja siksi sitä on helppo käyttää kristityn ihmisen mielipiteitä vastaan.

        Tähän yhteiseen hätäämme jonkun oli jotain sanottava, otettava hoiviin itkevä nuori ja suunniltaan oleva lapsen vanhempi. Et voi tarkoittaa, että lohduttaminen oli pahasta ja tuskinpa omakaan lohdutuksesi olisi tullut ymmärretyksi, jos olisit mennyt sanomaan sureville:"Jumalaa ei ole, älkää turhia itkekö,..." Tai, mitä olisit sanonut? Miten olisit asian hoitanut? Tehtävä oli raskas, eikä lainkaan helppo. Jälkikäteen voi kaikkea syytellä.

        Totuushan oli kuitenkin se, että yhden ihmisen paha olo koitui monien surmaksi. Miksi pahuudesta ei saisi puhua, kun se kuitenkin niin kiehtoo ja
        ihmisen vangitsee?

        Kysyn uudelleen: mitä olisit sanonut noille ihmisille, jotka olivat lohduttomia? Vastaa, Kössönöm!

        et edes nikkiä käytä ja koko ajan olet kimpussani mollaamassa. Mitä se mahtaa sinun jessesi siihen sanoa, kun noin raukkamaisesti toimit? Katso nyt sieltä sämgyn alta, ettei siellä ole jessen lähettämää mörköä sinua vaanimassa, koska olet ollut tuhma. IIIIIIK!


      • paitsiossa
        Nas.se kirjoitti:

        sillä tehdään näitä.

        kirjoita hieman selkeämmin! Olet minulle jäätävän kylmä ihminen, en milloinkaan ole saanut sinulta edes yhtä mielekästä sanaa luettavakseni. Harmillista, kun kuitenkin aina jotain mukamas "väläyttelet"ja menet joka kerta asian viereen.


      • paitsiossa
        Kössönöm kirjoitti:

        et edes nikkiä käytä ja koko ajan olet kimpussani mollaamassa. Mitä se mahtaa sinun jessesi siihen sanoa, kun noin raukkamaisesti toimit? Katso nyt sieltä sämgyn alta, ettei siellä ole jessen lähettämää mörköä sinua vaanimassa, koska olet ollut tuhma. IIIIIIK!

        Näin siis vastaat aivan normaaliin kysymykseen: miten olisit asiaa itse hoitanut?

        En ole kimpussasi, en ole sinusta niin kiinnostunut, en ihaile sanojesi yksinkertaisuutta, ihmettelen vain, miten vähän jaksat toista ihmistä tulkita. Minusta saat olla suhteellisen rauhassa, mutta kun tulee se hetki, jolloin sinuun tarttuu jotakin Pyhää, rakastettavaa ja jolloin saat näkökykysi uudistumisen, silloin tajuat ehkä minuakin. Sanon, ehkä, sillä ihmisten luonne-eroavuudet voivat olla melkoiset ja kaksi kristittyäkään ei toistaan ymmärrä, miksi ateisti ja kristitty ymmärtäisivät.


    • ärsyttää..

      Minua ärsyttää eniten se, kun uskovaiset aina voittavat kaikki väittelyt.

      • Kössönöm

        Millä tavalla uskovaiset voittavat väittelyt? Kuvitelmissaan kenties?


      • Kuk regus susej
        Kössönöm kirjoitti:

        Millä tavalla uskovaiset voittavat väittelyt? Kuvitelmissaan kenties?

        voittaa uskovaisten piirissä mitä tahansa.


    • jota myös lähetystyöksi kutsutaan. Heidän jumalansa on muka käskenyt levittää uskontoa ja sitä he myös tekevät. Kirkassilmäiset ja -otsaiset idiootit selittävät, että et pääse taivaaseen jos et usko. Hölynpölyä sanon minä.

    • Ärsyttävintä.

      Se etteivät ne millään opi.Tiedon teoria ja käytäntö ovat kovasti hukassa.

    • iskias

      Miten joku voi olla niin hölmö ja aivopestävissä?

      Vääristynyt minä- ja maailmankuva.

      • Kössönöm

        minäkeskeistä uskontoa. Minä-minä-minä. Kaikki lähtee siitä, että uskovainen laittaa oikeassa järjestyksessä jalat housuntrumppuihin ja pääsee sillä tavalla taivaaseen. En kai kärjistänyt liikaa?

        Mutta idea on tuossa.


      • iskias
        Kössönöm kirjoitti:

        minäkeskeistä uskontoa. Minä-minä-minä. Kaikki lähtee siitä, että uskovainen laittaa oikeassa järjestyksessä jalat housuntrumppuihin ja pääsee sillä tavalla taivaaseen. En kai kärjistänyt liikaa?

        Mutta idea on tuossa.

        myös kun omaa palautettani kirjoitin vaan totuuden torvi paras torvi. Pääasia ettei tuomion pasuuna;)


      • Kössönöm
        iskias kirjoitti:

        myös kun omaa palautettani kirjoitin vaan totuuden torvi paras torvi. Pääasia ettei tuomion pasuuna;)

        että joku laittaa kädet ristiin ja sanoo jotain mitä siihen uskontoon sitten kuuluukin, tai siinä että jonkun mielestä tolppaa pitää kiertää myötäpäivään, eikä vastapäivään. Ihan yhtä älytöntä.

        Mutta siinä on ero, että ensinmainittu on yhteiskunnallisesti hyväksyttävää ja jopa suotavaa, mutta viimeksimainittu on tie suljetulle osastolle. Piipaa-äijät hakevat ja se on sitten siinä. Nappia naamaan ja lepositeisiin.

        Helvetti että tämä maailma on älytön paikka.


      • paitsiossa
        Kössönöm kirjoitti:

        minäkeskeistä uskontoa. Minä-minä-minä. Kaikki lähtee siitä, että uskovainen laittaa oikeassa järjestyksessä jalat housuntrumppuihin ja pääsee sillä tavalla taivaaseen. En kai kärjistänyt liikaa?

        Mutta idea on tuossa.

        heppoisia mielipiteissänne. Ihan huvittaa, kun lukee teitä. Miten ateistin kanssa voisi viihtyä? Joo, viihtyy, kun panee muut ihmiset tekemään raskaimmat sielunhoitotyöt ja itse virnuilee kuin piru kirkon aidalla häntäänsä heilutellen. Te ette ota vastuuta oikein mistään, ette ainakaan sitä ilmaise kuin kielteisin kommentein, kun joku kristitty jotain tekee ja toimii, kuten omatuntonsa sanoo. Eiköhän teidän kannattaisi antaa virrata sen "tiedon" sijaan tekoja, vai haluatteko antaa itsestänne todella ylihelppouden ja itseriittoisuuden kuvan.
        Kössönöminkin usko ateismiin näyttää olevan aika heikohkoa, kun pitää lähteä hakemaan tukea muilta "samoin ajattelevilta" pinnallisuuden keskellä eläviltä pakanoilta. (anteeksi, paha sana tässä maassa). No, tapansa kullakin. Kun omat rahkeet ovat höllässä, muualta löytyy kannattelijoita.

        Harmi, klo on pian yksi yöllä. Yötä tuskin on tarkoitettu näihin mietteisiin, joten hyvät yöt kaikille.


      • ertert
        paitsiossa kirjoitti:

        heppoisia mielipiteissänne. Ihan huvittaa, kun lukee teitä. Miten ateistin kanssa voisi viihtyä? Joo, viihtyy, kun panee muut ihmiset tekemään raskaimmat sielunhoitotyöt ja itse virnuilee kuin piru kirkon aidalla häntäänsä heilutellen. Te ette ota vastuuta oikein mistään, ette ainakaan sitä ilmaise kuin kielteisin kommentein, kun joku kristitty jotain tekee ja toimii, kuten omatuntonsa sanoo. Eiköhän teidän kannattaisi antaa virrata sen "tiedon" sijaan tekoja, vai haluatteko antaa itsestänne todella ylihelppouden ja itseriittoisuuden kuvan.
        Kössönöminkin usko ateismiin näyttää olevan aika heikohkoa, kun pitää lähteä hakemaan tukea muilta "samoin ajattelevilta" pinnallisuuden keskellä eläviltä pakanoilta. (anteeksi, paha sana tässä maassa). No, tapansa kullakin. Kun omat rahkeet ovat höllässä, muualta löytyy kannattelijoita.

        Harmi, klo on pian yksi yöllä. Yötä tuskin on tarkoitettu näihin mietteisiin, joten hyvät yöt kaikille.

        Sielua ei tarvitse hoitaa, koska sitä ei ole.

        "Te ette ota vastuuta oikein mistään"

        Sielu ja Jumala eivät ole mitään, joten ei niist6ä tarvitse vastuuatkaan kantaa. Muusta ateistit sitten kantavatkin vastuuta.

        "Eiköhän teidän kannattaisi antaa virrata sen "tiedon" sijaan tekoja, vai haluatteko antaa itsestänne todella ylihelppouden ja itseriittoisuuden kuvan. "

        Se, että ei höpötä mielikuvitusystävänsä kanssa, ei tarkoita sitä, ettei tekisi oikeasti merkityksellisiä asioita. Esimerkiksi todennäköisesti maailman suurin hyväntekijä on ateisti.

        "Kun omat rahkeet ovat höllässä, muualta löytyy kannattelijoita. "

        Tuo pätee sinuun hyvin. Olet perinyt ennakkoluulosi varsin kätevästi.


      • paitsiossa
        ertert kirjoitti:

        Sielua ei tarvitse hoitaa, koska sitä ei ole.

        "Te ette ota vastuuta oikein mistään"

        Sielu ja Jumala eivät ole mitään, joten ei niist6ä tarvitse vastuuatkaan kantaa. Muusta ateistit sitten kantavatkin vastuuta.

        "Eiköhän teidän kannattaisi antaa virrata sen "tiedon" sijaan tekoja, vai haluatteko antaa itsestänne todella ylihelppouden ja itseriittoisuuden kuvan. "

        Se, että ei höpötä mielikuvitusystävänsä kanssa, ei tarkoita sitä, ettei tekisi oikeasti merkityksellisiä asioita. Esimerkiksi todennäköisesti maailman suurin hyväntekijä on ateisti.

        "Kun omat rahkeet ovat höllässä, muualta löytyy kannattelijoita. "

        Tuo pätee sinuun hyvin. Olet perinyt ennakkoluulosi varsin kätevästi.

        miten ateisti asioita käsittelee. No, ajankohta, silloin, kun muut vielä nukkuvat, sinä jo kimpaantuneena pusket päätäsi kirkon seinään.

        No, puhutaan sitten surusta, onko se tuttua sinulle? Miten suhtauduit hetkeen, jolloin joku rakkaasi lähti pois kuoleman kautta?
        Sanoiko sinulle kukaan yhtään lohduttavaa sanaa, puristiko hartioitasi ja antoi tuntea, että ottaa osaa? Jos olet jäänyt tästä osattomaksi, en voi kuin harmitella.

        Jumalasta ei kukaan ihminen voi kantaa vastuuta, ei tarvitse! Minun Jumalani ei halua edes lammasta uhrilahjakseen, saatikka muita ihmismielen tuottamia taikoja tai perinnettä.
        Kuitenkin Jumala on KAIKKI, myös sinä Hänessä elät, liikut ja olet. Jo tämä tietoisuus ja Sanaansa tutustuminen muuttaa sinua ja antaa sinullekin vastuuta muista ihmisistä.

        Kerro jotain siitä vastuusta, jota ateistina kannat? Miten hoidatte surutyötänne, vai läimäytättekö vain toista selkään ja sanotte: "Kyllä se tästä ohi menee." Vainajan kanssa eletty elämä muistuttaa jatkuvasti, teinkö oikein häntä kohtaan, rakastinko häntä aidosti, olisiko jotain voinut tehdä toisin? Surun aika voi olla hyvin eri pituinen eri ihmisillä. Kerro KÄYTÄNTÖÄ, ei pelkkää toteamusta. Sen osaavat muut tehdä yhtä hyvin kuin sinäkin.

        Kukahan se maailman suurin hyväntekijä on? (todennäköisesti, kuten sanot) Kerro, vai onko se salatietoa, jota ei kristitty saa tietää. Onko se jokin Mustan Raamatun lause, joka teitä kannattelee?

        En pelkää sinua yhtään, koska olet vain ihminen. En myöskään ala täällä latelemaan tapaisianne sanontoja, jotka liikkuvat lääkityksen ja mörköjen pelottelulla.

        Taas kysyn: miten kanssanne voisi kukaan normaali, tapakristittykään olla tekemisissä.
        On erittäin hyvää, että ihminen ei kaikkeen mene mukaan, on ennakkoluuloinen ja ajatteleva.


      • .-.-.
        paitsiossa kirjoitti:

        miten ateisti asioita käsittelee. No, ajankohta, silloin, kun muut vielä nukkuvat, sinä jo kimpaantuneena pusket päätäsi kirkon seinään.

        No, puhutaan sitten surusta, onko se tuttua sinulle? Miten suhtauduit hetkeen, jolloin joku rakkaasi lähti pois kuoleman kautta?
        Sanoiko sinulle kukaan yhtään lohduttavaa sanaa, puristiko hartioitasi ja antoi tuntea, että ottaa osaa? Jos olet jäänyt tästä osattomaksi, en voi kuin harmitella.

        Jumalasta ei kukaan ihminen voi kantaa vastuuta, ei tarvitse! Minun Jumalani ei halua edes lammasta uhrilahjakseen, saatikka muita ihmismielen tuottamia taikoja tai perinnettä.
        Kuitenkin Jumala on KAIKKI, myös sinä Hänessä elät, liikut ja olet. Jo tämä tietoisuus ja Sanaansa tutustuminen muuttaa sinua ja antaa sinullekin vastuuta muista ihmisistä.

        Kerro jotain siitä vastuusta, jota ateistina kannat? Miten hoidatte surutyötänne, vai läimäytättekö vain toista selkään ja sanotte: "Kyllä se tästä ohi menee." Vainajan kanssa eletty elämä muistuttaa jatkuvasti, teinkö oikein häntä kohtaan, rakastinko häntä aidosti, olisiko jotain voinut tehdä toisin? Surun aika voi olla hyvin eri pituinen eri ihmisillä. Kerro KÄYTÄNTÖÄ, ei pelkkää toteamusta. Sen osaavat muut tehdä yhtä hyvin kuin sinäkin.

        Kukahan se maailman suurin hyväntekijä on? (todennäköisesti, kuten sanot) Kerro, vai onko se salatietoa, jota ei kristitty saa tietää. Onko se jokin Mustan Raamatun lause, joka teitä kannattelee?

        En pelkää sinua yhtään, koska olet vain ihminen. En myöskään ala täällä latelemaan tapaisianne sanontoja, jotka liikkuvat lääkityksen ja mörköjen pelottelulla.

        Taas kysyn: miten kanssanne voisi kukaan normaali, tapakristittykään olla tekemisissä.
        On erittäin hyvää, että ihminen ei kaikkeen mene mukaan, on ennakkoluuloinen ja ajatteleva.

        "No, puhutaan sitten surusta, onko se tuttua sinulle? Miten suhtauduit hetkeen, jolloin joku rakkaasi lähti pois kuoleman kautta?"

        On ainakin minulle tuttua ja selvisin hyvin.
        Ympärilläni on paljon ateisteja, jotka lohduttavat tällaisina hetkinä. Ei tarvita uskoa tunteakseen myötätuntoa.

        Kerro jotain siitä vastuusta, jota ateistina kannat? Miten hoidatte surutyötänne, vai läimäytättekö vain toista selkään ja sanotte: "Kyllä se tästä ohi menee."

        Aika lailla noin, mutta vähän eri sanoilla ja eleillä. Ajattelin teidän näkökantaanne mutta minusta olisi ollut tunteetonta sanoa 8-vuotiaalle, jonka (ateisti) isoisä oli juuri kuollut että: Ei hätää pikkuinen isoisä palaa nyt iänkaiken helvetissä.

        Kukahan se maailman suurin hyväntekijä on? (todennäköisesti, kuten sanot) Kerro, vai onko se salatietoa, jota ei kristitty saa tietää.

        Paljastetaan nyt sinullekkin se ateistien ikiaikainen salaisuus: Suoraan mustan raamatun sivuilta Norman Borlaug. Hän ei painanut päätään ja rukoillut ruokaa nälkää näkeville. Hän otti ohjat käsiinsä ja muokkasi ruoan tuotantoa ja maanviljelyä. Hän on maailman hienoin ihminen. Etkä sä oo varmaan koskaan kuullukkaan. Vuonna 1970 voittaessaan nobelin rauhanpalkinnon hänen sanottiin pelastaneen miljardi ihmistä.
        Miljardi. Miljardi. Miljardi vuonna 1970 ja mies jatkaa yhä työtään (ikää 94) on varmaan pelastanu enemmän ku kirkko ikinä.


    • Milian***

      ..sitä, että sillä hetkellä kun on valinnut alka uskomaan kr.uskon jumalaan, on hän valinnut alkaa uskomaan myös helvettiin yhtä todellisena paikkana, kuin taivas-paratiisikin heille on. Eli hän sillä istumalla tuomitsee Kaikki lähiomaisensa, lapsensa jne helvetin IKUISIIN kärsimyksiin tajuamatta 1. sitä, mikä ja mitä on IKUISUUS, 2. ..että hänelle helvetin ollessa Todellinen paikka -missä lie-, hän HALUAA pahimman mahdolilsen kuviteltavissa olevan muka-rakastamilleen lähimmäisille.

      Niin vitun kornia, tyhmää, ajattelematonta ja tragikoomista: Hurskain uskovainenhan olisi se, joka pitäytyisi uskomasta mihinkään (kostaja-)jumaliin, vaan lähtisi kiltisti helvettiin kaikkien lähimmäistensä kanssa. Sitä olisi nimen omaan täydellinen rakastaminen, uskovaisen vinkkelistä.
      Mutta kun ne ei tajua. Ei vaikka ratakiskosta vääntäisi. Ja tuosta aiheesta olen käynyt jutustelua muutamien hihhujen kanssa ja voi visva niitä ilmeitä, kun koittavat selittää itseään tuosta järjettömästä sadistisuudesta ja narsismista ulos. Ja sitten alkavat ajattelemaan hiljakseen, että voihan vee, se onkin ehkä oikeassa...sen näkee ilmeestä kymmenen minuutin kohdalla.

      • Kössönöm

        että uskovaisilla on lapsia, joille he sanovat, että jos et nyt usko tähän jumalaan, niin sinä kärsit ikuisia tuskia kuolemasi jälkeen.

        Uskos nyt vaan Ville-Petteri ja syö kiltisti puurosi, niin jeesus on sitten tyytyväinen.


      • Milian***
        Kössönöm kirjoitti:

        että uskovaisilla on lapsia, joille he sanovat, että jos et nyt usko tähän jumalaan, niin sinä kärsit ikuisia tuskia kuolemasi jälkeen.

        Uskos nyt vaan Ville-Petteri ja syö kiltisti puurosi, niin jeesus on sitten tyytyväinen.

        Aniharva sitä mitä ilmeisimmin edes ajattelee. Että se pikku-petteri (äidin mielestä) sinne helvettiin todellakin joutuu hänen uskonsa mukaisesti.

        Uskovaista on hyvä herätellä ajattelemaan tätä seikkaa. Kuka haluaa olla niin äärimmäinen sadisti, että tahtoo lapsensakin kitumaan miljardeiksi tsiljardeiksi vuosiksi helvettiin? Saa olla ihan umpitollo uuvatti, että kehtaa myöntää ensinnäkään ääneen uskovansa sellaiseen jumalaan, joka niin toimisi.


      • Kössönöm
        Milian*** kirjoitti:

        Aniharva sitä mitä ilmeisimmin edes ajattelee. Että se pikku-petteri (äidin mielestä) sinne helvettiin todellakin joutuu hänen uskonsa mukaisesti.

        Uskovaista on hyvä herätellä ajattelemaan tätä seikkaa. Kuka haluaa olla niin äärimmäinen sadisti, että tahtoo lapsensakin kitumaan miljardeiksi tsiljardeiksi vuosiksi helvettiin? Saa olla ihan umpitollo uuvatti, että kehtaa myöntää ensinnäkään ääneen uskovansa sellaiseen jumalaan, joka niin toimisi.

        mutta kun ne eivät tajua sitä, että se on siinä uskomuksessa sisäänrakennettu!

        Näin joku aika sitten dokumentin lestadiolaisista ja kyllä kylmäsi sitä katsoa.

        Siinä sen perheen lapsista yksi sanoi, että on kummallista ajatella, että Afrikassa eivät ole kuulleet tästä meidän uskonnosta ja joutuvat sen takia helvettiin. ÄÄÄÄÄÄK!


      • paitsiossa

        vieläkään, kun Milian on tullut tänne "turhuuden markkinoille" ääntään antamaan.

        Eikö sinulle ole koskaan kukaan kertonut, että ihmisen helvetti on täällä maan päällä, miten se voisi enää kamalampaa olla, kuin miten me ihmiset tässä elämässämme toimimme?
        Minun mielestäni sinun helvettisi on sinua paljon murjoneet ihmiset, ne, jotka rohkenevat antaa tuomioita, hyljätä lapsiaan onnettomiin ajatuksiinsa. Tuomion sanoja kuuntelemalla, olet saanut jo tässä elämässä kokea maallisen helvetin.

        Tiedät varsin hyvin, että tämänlaatuinen ei ole Jumala. Hän on rakkaus ja rakkaus tekee ihmeitä.
        Toivon, että pystyt ajattelemaan ja omaksumaan tämä toisen puolen, etsimisesi tarkoituksen. Vasta sitten olet vapaa myös noista ajatuksistasi.


      • Milian***
        paitsiossa kirjoitti:

        vieläkään, kun Milian on tullut tänne "turhuuden markkinoille" ääntään antamaan.

        Eikö sinulle ole koskaan kukaan kertonut, että ihmisen helvetti on täällä maan päällä, miten se voisi enää kamalampaa olla, kuin miten me ihmiset tässä elämässämme toimimme?
        Minun mielestäni sinun helvettisi on sinua paljon murjoneet ihmiset, ne, jotka rohkenevat antaa tuomioita, hyljätä lapsiaan onnettomiin ajatuksiinsa. Tuomion sanoja kuuntelemalla, olet saanut jo tässä elämässä kokea maallisen helvetin.

        Tiedät varsin hyvin, että tämänlaatuinen ei ole Jumala. Hän on rakkaus ja rakkaus tekee ihmeitä.
        Toivon, että pystyt ajattelemaan ja omaksumaan tämä toisen puolen, etsimisesi tarkoituksen. Vasta sitten olet vapaa myös noista ajatuksistasi.

        Minusta on vain hyvä, että koet hinkua saada "oikaistua" asioita täällä ääneen. Kaltaisesi tekevät juuri sitä hyvää työtä kirkosta eroamisen ja toistaiseksi välimaastossa lilluvien tapa-kristittyjen ajattelun herättämisen eteen.

        "Eikö sinulle ole koskaan kukaan kertonut, että ihmisen helvetti on täällä maan päällä, miten se voisi enää kamalampaa olla, kuin miten me ihmiset tässä elämässämme toimimme? "

        On toki kertonut. He yleensä ovat olleet herätys-lahkoista ja fundamentalistisesti uskovia hihhuleita, joilla on suurin mahdollinen tarve selittää uskotoaan ja uskoaan niin ihquksi kuin vain voi.
        Helvetti on raamattunne mukaan paikka, jossa tapahtuu sitten sitä ja tätä. Mistä sinä olet tuon oman tulkintasi repinyt? Lahkodespoottinne vakuuttavasta mielipiteestä?


        "Minun mielestäni sinun helvettisi on sinua paljon murjoneet ihmiset, ne, jotka rohkenevat antaa tuomioita,"

        Aika kevyt helvetti sitten on. Minua murjoneita ihmisiä ei a. ole kovin montaa b. kukaan ei ole tehnyt sellaista, ettenkö pääsisi siitä yli ja kykenisi elämään asian kanssa sinuina. Ilman jumalia, jos sitä hait.
        Toisin sanoen kerrot siis, että minun helvettini olisikin uskovaiset, jotka haluavat minun menevän helvettiin?


        "Tuomion sanoja kuuntelemalla, olet saanut jo tässä elämässä kokea maallisen helvetin. "

        Mitä tuomion sanoja? Kerro. Ainoat, jotka minua niin raskaasti tuomitsevat, ovat hihhuloituneita uskovaisia helvetteineen.
        ...minä nimittäin pidän aivan äärimmääisen pahuuden merkkinä sitä, että joku HALUAA USKOA jonkun toisen joutuvan IKUISIIN KÄRSIMYKSIIN. Sekin, että kuvittelisi miinut mielessään kymmeneksi vuodeksi kidutuspenkkiin, jossa pistellään neuloilla kynsien alle joka kolmas sekunti.. lasten leikkiähän sellainen on. VAin äärimmäisen mielipuolinen sadisti tahtoisi ketään kitumaan miljooniksi vuosiksi mihinkään.


        "Tiedät varsin hyvin, että tämänlaatuinen ei ole Jumala. Hän on rakkaus ja rakkaus tekee ihmeitä."

        Minä tiedän mikä jumalanne on raamattunne mukaan. Jumalanne on ilkeä, ristiriitainen, ei-kaikkivoipa mielikuvitusolento, jolle suurinta nautintoa tuottaa luomakuntansa kärsimys.



        "Toivon, että pystyt ajattelemaan ja omaksumaan tämä toisen puolen, etsimisesi tarkoituksen."

        Miksi ihmeessä omaksuisin mitään tuollaista? Etsimiseni tarkoitus on Etsiä, ei päättää pysähtyä uskovaisen tavoin silloin, kun jokin keksitty "totuus" kuulostaa omaan napaan hyvältä. Elämään kuuluu myös sen nurja puoli.



        " Vasta sitten olet vapaa myös noista ajatuksistasi. "

        Miksi haluaisin vapaaksi rationaalisesta ajattelutavastani? En minä halua eroon siitä, mikä pitää minut humaanina ihmisenä, toisista välittävänä uteliaana etsijänä.
        Se, että sinä et tajua pysähtyneesi kusetukseen on harmillista. Ehkä jonain päivänä heräät huomaamaan, missä typeryydessä olet elämääsi tuhlannut.


      • paitsiossa
        Milian*** kirjoitti:

        Minusta on vain hyvä, että koet hinkua saada "oikaistua" asioita täällä ääneen. Kaltaisesi tekevät juuri sitä hyvää työtä kirkosta eroamisen ja toistaiseksi välimaastossa lilluvien tapa-kristittyjen ajattelun herättämisen eteen.

        "Eikö sinulle ole koskaan kukaan kertonut, että ihmisen helvetti on täällä maan päällä, miten se voisi enää kamalampaa olla, kuin miten me ihmiset tässä elämässämme toimimme? "

        On toki kertonut. He yleensä ovat olleet herätys-lahkoista ja fundamentalistisesti uskovia hihhuleita, joilla on suurin mahdollinen tarve selittää uskotoaan ja uskoaan niin ihquksi kuin vain voi.
        Helvetti on raamattunne mukaan paikka, jossa tapahtuu sitten sitä ja tätä. Mistä sinä olet tuon oman tulkintasi repinyt? Lahkodespoottinne vakuuttavasta mielipiteestä?


        "Minun mielestäni sinun helvettisi on sinua paljon murjoneet ihmiset, ne, jotka rohkenevat antaa tuomioita,"

        Aika kevyt helvetti sitten on. Minua murjoneita ihmisiä ei a. ole kovin montaa b. kukaan ei ole tehnyt sellaista, ettenkö pääsisi siitä yli ja kykenisi elämään asian kanssa sinuina. Ilman jumalia, jos sitä hait.
        Toisin sanoen kerrot siis, että minun helvettini olisikin uskovaiset, jotka haluavat minun menevän helvettiin?


        "Tuomion sanoja kuuntelemalla, olet saanut jo tässä elämässä kokea maallisen helvetin. "

        Mitä tuomion sanoja? Kerro. Ainoat, jotka minua niin raskaasti tuomitsevat, ovat hihhuloituneita uskovaisia helvetteineen.
        ...minä nimittäin pidän aivan äärimmääisen pahuuden merkkinä sitä, että joku HALUAA USKOA jonkun toisen joutuvan IKUISIIN KÄRSIMYKSIIN. Sekin, että kuvittelisi miinut mielessään kymmeneksi vuodeksi kidutuspenkkiin, jossa pistellään neuloilla kynsien alle joka kolmas sekunti.. lasten leikkiähän sellainen on. VAin äärimmäisen mielipuolinen sadisti tahtoisi ketään kitumaan miljooniksi vuosiksi mihinkään.


        "Tiedät varsin hyvin, että tämänlaatuinen ei ole Jumala. Hän on rakkaus ja rakkaus tekee ihmeitä."

        Minä tiedän mikä jumalanne on raamattunne mukaan. Jumalanne on ilkeä, ristiriitainen, ei-kaikkivoipa mielikuvitusolento, jolle suurinta nautintoa tuottaa luomakuntansa kärsimys.



        "Toivon, että pystyt ajattelemaan ja omaksumaan tämä toisen puolen, etsimisesi tarkoituksen."

        Miksi ihmeessä omaksuisin mitään tuollaista? Etsimiseni tarkoitus on Etsiä, ei päättää pysähtyä uskovaisen tavoin silloin, kun jokin keksitty "totuus" kuulostaa omaan napaan hyvältä. Elämään kuuluu myös sen nurja puoli.



        " Vasta sitten olet vapaa myös noista ajatuksistasi. "

        Miksi haluaisin vapaaksi rationaalisesta ajattelutavastani? En minä halua eroon siitä, mikä pitää minut humaanina ihmisenä, toisista välittävänä uteliaana etsijänä.
        Se, että sinä et tajua pysähtyneesi kusetukseen on harmillista. Ehkä jonain päivänä heräät huomaamaan, missä typeryydessä olet elämääsi tuhlannut.

        tekstiä Milianilta. Vastaat itse kysymyksiisi, joita minulle asetat, en toista niitä.

        Voin myöntää olevani "tapakristitty", jos se helpottaa olemistasi ja ajatteluasi uskovasta ihmisestä.
        Jeesuskin meni "tapansa mukaan pyhäkköön", joten sen saan minäkin tehdä. Tapojen sanotaan varjelevan ihmistä, niin miltä, toivottavasti ainakin ateismilta!

        Todellisuudessa, ei kukaan ihminen halua eroon Jumalasta! Olemme vain niin halukkaita korottamaan omaa ääntämme ja näyttämään pärjäämisemme mukamas ilman Jumalaa. Toden tullessa eteen kaikki polvet haluavat notkistua Pyhän edessä.


      • Milian***
        paitsiossa kirjoitti:

        tekstiä Milianilta. Vastaat itse kysymyksiisi, joita minulle asetat, en toista niitä.

        Voin myöntää olevani "tapakristitty", jos se helpottaa olemistasi ja ajatteluasi uskovasta ihmisestä.
        Jeesuskin meni "tapansa mukaan pyhäkköön", joten sen saan minäkin tehdä. Tapojen sanotaan varjelevan ihmistä, niin miltä, toivottavasti ainakin ateismilta!

        Todellisuudessa, ei kukaan ihminen halua eroon Jumalasta! Olemme vain niin halukkaita korottamaan omaa ääntämme ja näyttämään pärjäämisemme mukamas ilman Jumalaa. Toden tullessa eteen kaikki polvet haluavat notkistua Pyhän edessä.

        "Voin myöntää olevani "tapakristitty", jos se helpottaa olemistasi ja ajatteluasi uskovasta ihmisestä. "

        Miten se helpottaisi? Et ensinnäkään vaikuta tapakristityltä. Eikä se muuta minun ajattelutapaani mitenkään; pidän kaikkia taikauskoisia ihmisiä yhtä hölmöinä.


        "Jeesuskin meni "tapansa mukaan pyhäkköön", joten sen saan minäkin tehdä. "

        Aivan vapaasti. Mutta älä oleta, että kaikki niin haluasivat tehdä.


        "Todellisuudessa, ei kukaan ihminen halua eroon Jumalasta! Olemme vain niin halukkaita korottamaan omaa ääntämme ja näyttämään pärjäämisemme mukamas ilman Jumalaa. Toden tullessa eteen kaikki polvet haluavat notkistua Pyhän edessä. "

        Tämä on juuri sitä surkuhupaisaa uskovaisten oman uskon vahvistamista typerillä kuvitelmilla, joissa "kaikki" haluavat mukamas toimia niin kuin yksi uskovainen mielipiteineen. Vahvistaahan se kenties keskenäistä kuvitelmaanne, mutta me sen ulkopuoliset koemme pölötyksenne lähinnä lapsellisena. Näemme nimittäin syyn sille, joka on itsestään selvyys ja tuttu jokaiselle, joka on tutkinut lahkojen toimintaa. Tunnen joka kerta myötähäpeää, kun kuuntelen tai luen noita oman uskon vahvistamis saarnoja. Sinä et vain tajua, mitä puhut saati MIKSI. Siinä kaikki.
        Sinäkin olet vain höplästä vedetty ja asioista ymmärtämätön, taikauskoinen narsisti. Otan osaa.


      • paitsiossa
        Milian*** kirjoitti:

        "Voin myöntää olevani "tapakristitty", jos se helpottaa olemistasi ja ajatteluasi uskovasta ihmisestä. "

        Miten se helpottaisi? Et ensinnäkään vaikuta tapakristityltä. Eikä se muuta minun ajattelutapaani mitenkään; pidän kaikkia taikauskoisia ihmisiä yhtä hölmöinä.


        "Jeesuskin meni "tapansa mukaan pyhäkköön", joten sen saan minäkin tehdä. "

        Aivan vapaasti. Mutta älä oleta, että kaikki niin haluasivat tehdä.


        "Todellisuudessa, ei kukaan ihminen halua eroon Jumalasta! Olemme vain niin halukkaita korottamaan omaa ääntämme ja näyttämään pärjäämisemme mukamas ilman Jumalaa. Toden tullessa eteen kaikki polvet haluavat notkistua Pyhän edessä. "

        Tämä on juuri sitä surkuhupaisaa uskovaisten oman uskon vahvistamista typerillä kuvitelmilla, joissa "kaikki" haluavat mukamas toimia niin kuin yksi uskovainen mielipiteineen. Vahvistaahan se kenties keskenäistä kuvitelmaanne, mutta me sen ulkopuoliset koemme pölötyksenne lähinnä lapsellisena. Näemme nimittäin syyn sille, joka on itsestään selvyys ja tuttu jokaiselle, joka on tutkinut lahkojen toimintaa. Tunnen joka kerta myötähäpeää, kun kuuntelen tai luen noita oman uskon vahvistamis saarnoja. Sinä et vain tajua, mitä puhut saati MIKSI. Siinä kaikki.
        Sinäkin olet vain höplästä vedetty ja asioista ymmärtämätön, taikauskoinen narsisti. Otan osaa.

        sellaisena kyllä itseäni usein pidän, ainakin silloin, kun suvussa on kirkollisia juhlatapaamisia. Kaikkeen en viitsisi mennä, enkä menekään, mutta kuuluu hyviin tapoihin kohdata sukua ainakin silloin tällöin.

        Minulle taikausko on aivan jotain muuta kuin sinulle. Elämme koko ajan huiman taikauskon sisällä, palvomme idoleita, Madonnaa, ihmisiä yleensä, etsimme erilaisuutta, jännitystä ja pelottomuutta siihen, että me emme mene rikki.
        Ihminen luulee jaksavansa kohdata kaiken, mitä elämässä avautuu eteen, etsiipä vielä vaikeimman tienkin oppiakseen tuntemaan itseänsä.
        Elämä saattaakin mennä toisin. Tulee vastaan pettymyksiä ihmissuhteissa, tulee työttömyyttä, sairautta, me hajoamme, vaikka luulemme kestävämme.

        Miksi kaikki moinen vaiva, eihän ihmistä ole tarkoitettu kaikkea kokevaksi, vähempikin riittää.

        Sanot, mitä sanot ihmisen halusta pärjätä yksin maailmassa, olen siitä eri mieltä. Kukaan ei pärjää yksin, moni yrittää, vaan siellä erakkoudessaankin ihminen tarvitsee elantonsa ja eräs elämisemme ehto ovat muut ihmiset, lähimmäinen, hän, joka pysähtyy kohdallemme antaen auttavan kätensä. Tätä pidät "surkuhupaisana...lapsellisuutena yms."

        Puhut Milian ohi suusi ja paremman tietosi, sillä en kuulu mihinkään nk- lahkoon, jota joku kertomasi mukaan on "tutkinut niin, että tunnet myötähäpeää..." No, voi sentään, hassustihan ajattelet kristitystä ihmisestä. Lue uusiksi viimeisin lauseesi, tai no, panen sen tähän:" Sinäkin olet vain höplästä vedetty ja asioita ymmärtämätön, taikauskoinen narsisti. Otan osaa."

        Älä ota osaa, pidän puoleni, että minua ei lapsenuskostani mikään lahkon voima, ei myöskään tämän maailman taikausko saa vedättää pois, ateismista puhumattakaan.
        Kaikille on oma tiensä, valintoja voi tehdä. Rauhoitu minun kohdallani.


      • Milian***
        paitsiossa kirjoitti:

        sellaisena kyllä itseäni usein pidän, ainakin silloin, kun suvussa on kirkollisia juhlatapaamisia. Kaikkeen en viitsisi mennä, enkä menekään, mutta kuuluu hyviin tapoihin kohdata sukua ainakin silloin tällöin.

        Minulle taikausko on aivan jotain muuta kuin sinulle. Elämme koko ajan huiman taikauskon sisällä, palvomme idoleita, Madonnaa, ihmisiä yleensä, etsimme erilaisuutta, jännitystä ja pelottomuutta siihen, että me emme mene rikki.
        Ihminen luulee jaksavansa kohdata kaiken, mitä elämässä avautuu eteen, etsiipä vielä vaikeimman tienkin oppiakseen tuntemaan itseänsä.
        Elämä saattaakin mennä toisin. Tulee vastaan pettymyksiä ihmissuhteissa, tulee työttömyyttä, sairautta, me hajoamme, vaikka luulemme kestävämme.

        Miksi kaikki moinen vaiva, eihän ihmistä ole tarkoitettu kaikkea kokevaksi, vähempikin riittää.

        Sanot, mitä sanot ihmisen halusta pärjätä yksin maailmassa, olen siitä eri mieltä. Kukaan ei pärjää yksin, moni yrittää, vaan siellä erakkoudessaankin ihminen tarvitsee elantonsa ja eräs elämisemme ehto ovat muut ihmiset, lähimmäinen, hän, joka pysähtyy kohdallemme antaen auttavan kätensä. Tätä pidät "surkuhupaisana...lapsellisuutena yms."

        Puhut Milian ohi suusi ja paremman tietosi, sillä en kuulu mihinkään nk- lahkoon, jota joku kertomasi mukaan on "tutkinut niin, että tunnet myötähäpeää..." No, voi sentään, hassustihan ajattelet kristitystä ihmisestä. Lue uusiksi viimeisin lauseesi, tai no, panen sen tähän:" Sinäkin olet vain höplästä vedetty ja asioita ymmärtämätön, taikauskoinen narsisti. Otan osaa."

        Älä ota osaa, pidän puoleni, että minua ei lapsenuskostani mikään lahkon voima, ei myöskään tämän maailman taikausko saa vedättää pois, ateismista puhumattakaan.
        Kaikille on oma tiensä, valintoja voi tehdä. Rauhoitu minun kohdallani.

        ..ja tuskin tulet lopettamaankaan.
        Sanoissasi on ehkä vaaleanpunainen sävy, mutta sisältö on tyhjä.

        ".. mutta kuuluu hyviin tapoihin kohdata sukua ainakin silloin tällöin. "

        Ei kuulu. Se kuuluu kaksinaamaisten ihmisten käytökseen.


        "Elämme koko ajan huiman taikauskon sisällä, palvomme idoleita, Madonnaa, ihmisiä yleensä, etsimme erilaisuutta, jännitystä ja pelottomuutta siihen, että me emme mene rikki. "

        Puhut yhtäkkiä monikossa...
        Älä kuitenkaan lue minua noihin ihmispalvojiin. Minä en palvo jumalia, en ihmisiä, en mitään.
        Miten "etsitään pelottomuutta siihen, ettei menisi rikki"? Jokainen aikuinen ihminen tajuaa elämänkokemuksiensa kauttaa, että elämässä kuuluukin mennä rikki kehittykseen. Jos suljet itsesi tynnyriin, teet itsellesi vain hallaa.


        "Ihminen luulee jaksavansa kohdata kaiken, mitä elämässä avautuu eteen, etsiipä vielä vaikeimman tienkin oppiakseen tuntemaan itseänsä. "

        Miksi ihminen EI jaksaisi kohdata kaikkea? Mitä tapahtuu silloin, kun ei jaksa yhtäkkiä enää?
        Minulle sellaista vaihtoehtoa ei ole olemassakaan. Minä elän päivästä toiseen elämääni uteliaana ja seikkailumielisenä, en odottaen kuolemaa ja sen jälkeistä mitä lie. Toisin kuin te teette. Tuhlaatte elämänne tyhjänpäiväisyyteen, ja unohdatte/kiellätte itseltänne uudet kokemukset.
        Vaikeita teitä ON käytävä läpi oppiakseen, kehittyäkseen. Toiset, kuten sinä, et tunnu ymmärtävän tuota nk. elämän perussääntöä. Sellaiset juuri hajoavatkin ja haksahtavat uskontojen ja lahkojen vietäviksi.


        "Elämä saattaakin mennä toisin. Tulee vastaan pettymyksiä ihmissuhteissa, tulee työttömyyttä, sairautta, me hajoamme, vaikka luulemme kestävämme. "

        Voi valita haluako hajota vai olla sinnikäs ja edetä elämässään. Minä valitsen tiukoissakin paikoissa aina jälkimmäisen.
        Älä siis yleistä tuollaista lapsellista ajattelutapaa koskemaan kaikkiin. Sinä olet ilmeisesti hajonnut aikoinaan ja sitä kautta vajonnut taikauskoihin.


        "Miksi kaikki moinen vaiva, eihän ihmistä ole tarkoitettu kaikkea kokevaksi, vähempikin riittää. "

        Hyi. Elämä on elämistä ja kokemuksia täynnä, ja ne ovat NE, jotka ihmistä kasvattavat ja kehittävät. Itseään jarrutteleva, pidättäytyvä ja vähättelevä uskovainen on paras esimerkki hukkaan heitetystä ainoasta elämästä. Ja sitten sellainen kehtaa vielä tulla arvostelemaan sellaista, joka tahtoo kehittyä..Kyynel sentään.


        "Sanot, mitä sanot ihmisen halusta pärjätä yksin maailmassa, olen siitä eri mieltä. Kukaan ei pärjää yksin, moni yrittää, vaan siellä erakkoudessaankin ihminen tarvitsee elantonsa ja.."

        Missä kohtaa puhuin yksin pärjäämisestä? Tulkitsitkohan nyt aivan oikein? (sarkasmia huom)
        Ihminen on laumaeläin ja yhteiskunta toimii siten, että jokaiselle yksilölle ainakin tässä maassa on joko itse luotu tai toisten määrittämä paikka, asema ja "tarkoitus".


        " ja eräs elämisemme ehto ovat muut ihmiset, lähimmäinen, hän, joka pysähtyy kohdallemme antaen auttavan kätensä. Tätä pidät "surkuhupaisana...lapsellisuutena yms."

        Sinä vääntelet sanojani aivan miten sattuu. Auttavia käsiähän löytyy muualtakin, kuin uskovaisten piireistä.


        "Kaikille on oma tiensä, valintoja voi tehdä. Rauhoitu minun kohdallani. "

        Kaikki voivat valita oman tiensä.
        En oikein ymmärrä miten "rauhtoittua sinun kohdallasi". Olla noteeraamatta pöljyyksiäsi vai silittää päätä ja todeta, että "elä kusessasi ihan rauhassa"? Ei. Minä näen punaista joka kerta, kun joku "kristillinen olevinaan-ei-hihhuli" alkaa pelaamaan sanoilla ja luulee tekevänsä niillä samaa vaikutusta, jonka itse koki uskoontullessaan tai muun puuskan ollessa päällä.
        Kaikki eivät vain ole niin sinisilmäisiä ja auktoriteettiuskovaisia, kuin sinä.


      • paitsiossa
        Milian*** kirjoitti:

        ..ja tuskin tulet lopettamaankaan.
        Sanoissasi on ehkä vaaleanpunainen sävy, mutta sisältö on tyhjä.

        ".. mutta kuuluu hyviin tapoihin kohdata sukua ainakin silloin tällöin. "

        Ei kuulu. Se kuuluu kaksinaamaisten ihmisten käytökseen.


        "Elämme koko ajan huiman taikauskon sisällä, palvomme idoleita, Madonnaa, ihmisiä yleensä, etsimme erilaisuutta, jännitystä ja pelottomuutta siihen, että me emme mene rikki. "

        Puhut yhtäkkiä monikossa...
        Älä kuitenkaan lue minua noihin ihmispalvojiin. Minä en palvo jumalia, en ihmisiä, en mitään.
        Miten "etsitään pelottomuutta siihen, ettei menisi rikki"? Jokainen aikuinen ihminen tajuaa elämänkokemuksiensa kauttaa, että elämässä kuuluukin mennä rikki kehittykseen. Jos suljet itsesi tynnyriin, teet itsellesi vain hallaa.


        "Ihminen luulee jaksavansa kohdata kaiken, mitä elämässä avautuu eteen, etsiipä vielä vaikeimman tienkin oppiakseen tuntemaan itseänsä. "

        Miksi ihminen EI jaksaisi kohdata kaikkea? Mitä tapahtuu silloin, kun ei jaksa yhtäkkiä enää?
        Minulle sellaista vaihtoehtoa ei ole olemassakaan. Minä elän päivästä toiseen elämääni uteliaana ja seikkailumielisenä, en odottaen kuolemaa ja sen jälkeistä mitä lie. Toisin kuin te teette. Tuhlaatte elämänne tyhjänpäiväisyyteen, ja unohdatte/kiellätte itseltänne uudet kokemukset.
        Vaikeita teitä ON käytävä läpi oppiakseen, kehittyäkseen. Toiset, kuten sinä, et tunnu ymmärtävän tuota nk. elämän perussääntöä. Sellaiset juuri hajoavatkin ja haksahtavat uskontojen ja lahkojen vietäviksi.


        "Elämä saattaakin mennä toisin. Tulee vastaan pettymyksiä ihmissuhteissa, tulee työttömyyttä, sairautta, me hajoamme, vaikka luulemme kestävämme. "

        Voi valita haluako hajota vai olla sinnikäs ja edetä elämässään. Minä valitsen tiukoissakin paikoissa aina jälkimmäisen.
        Älä siis yleistä tuollaista lapsellista ajattelutapaa koskemaan kaikkiin. Sinä olet ilmeisesti hajonnut aikoinaan ja sitä kautta vajonnut taikauskoihin.


        "Miksi kaikki moinen vaiva, eihän ihmistä ole tarkoitettu kaikkea kokevaksi, vähempikin riittää. "

        Hyi. Elämä on elämistä ja kokemuksia täynnä, ja ne ovat NE, jotka ihmistä kasvattavat ja kehittävät. Itseään jarrutteleva, pidättäytyvä ja vähättelevä uskovainen on paras esimerkki hukkaan heitetystä ainoasta elämästä. Ja sitten sellainen kehtaa vielä tulla arvostelemaan sellaista, joka tahtoo kehittyä..Kyynel sentään.


        "Sanot, mitä sanot ihmisen halusta pärjätä yksin maailmassa, olen siitä eri mieltä. Kukaan ei pärjää yksin, moni yrittää, vaan siellä erakkoudessaankin ihminen tarvitsee elantonsa ja.."

        Missä kohtaa puhuin yksin pärjäämisestä? Tulkitsitkohan nyt aivan oikein? (sarkasmia huom)
        Ihminen on laumaeläin ja yhteiskunta toimii siten, että jokaiselle yksilölle ainakin tässä maassa on joko itse luotu tai toisten määrittämä paikka, asema ja "tarkoitus".


        " ja eräs elämisemme ehto ovat muut ihmiset, lähimmäinen, hän, joka pysähtyy kohdallemme antaen auttavan kätensä. Tätä pidät "surkuhupaisana...lapsellisuutena yms."

        Sinä vääntelet sanojani aivan miten sattuu. Auttavia käsiähän löytyy muualtakin, kuin uskovaisten piireistä.


        "Kaikille on oma tiensä, valintoja voi tehdä. Rauhoitu minun kohdallani. "

        Kaikki voivat valita oman tiensä.
        En oikein ymmärrä miten "rauhtoittua sinun kohdallasi". Olla noteeraamatta pöljyyksiäsi vai silittää päätä ja todeta, että "elä kusessasi ihan rauhassa"? Ei. Minä näen punaista joka kerta, kun joku "kristillinen olevinaan-ei-hihhuli" alkaa pelaamaan sanoilla ja luulee tekevänsä niillä samaa vaikutusta, jonka itse koki uskoontullessaan tai muun puuskan ollessa päällä.
        Kaikki eivät vain ole niin sinisilmäisiä ja auktoriteettiuskovaisia, kuin sinä.

        nimityksiä: "vaaleanpunainen sävy, kaksinaamainen ihminen,monikossa puhuja, tynnyritollo (oma viännös asiasta), hallanarka (myös oma väännös), no, enempää en viitsi hakea.

        Olet niin läpeesi täynnä kaikkea, mitä sanot minun olevan. No, yritän pysyä hiljaa...en viitsi, en jaksa moista tekstiä lukea, vähän niin kuin se nuorimies (kait hän mies oli) joka aikoinaan täällä puhutteli kaikkia atteja sanoilla rakas. Sitten tekstiä kilometrikaupalla.
        Se häiritsi minuakin, vaikka olisi kaiketi pitänyt vaikuiyttaa toisin, vaan kun ei vaikuttanut.

        Silloin pyysin häntä, että ei hyökkäisi, se kun ei saa aikaseksi mitään muuta kuin löylyveden heittoa valmiiksi kuuman kiukaan päälle.

        Minun puolestani myös sinä Milian saat elää elämäsi kuten haluat, niin teen minäkin, enkä ota vastaan sinulta yhtäkään ilkeää sanaa!
        Olet kakara!
        Olet paitsiossa! Keskustele fiksumpien ihmisten kanssa ja opi käytöstapoja ennen kuin se on liian myöhäistä.


      • Rakastava jumala my ass
        Kössönöm kirjoitti:

        mutta kun ne eivät tajua sitä, että se on siinä uskomuksessa sisäänrakennettu!

        Näin joku aika sitten dokumentin lestadiolaisista ja kyllä kylmäsi sitä katsoa.

        Siinä sen perheen lapsista yksi sanoi, että on kummallista ajatella, että Afrikassa eivät ole kuulleet tästä meidän uskonnosta ja joutuvat sen takia helvettiin. ÄÄÄÄÄÄK!

        Tuo on muuten aika kova pointti. Afrikassa lapset kärsivät nälästä, sairauksista, kuivuudesta ja kuumuudesta. Mutta kun lähdön aika tulee niin kaiken tämän kärsimyksen jälkeen jumala palkitsee heidät iänkaikkisella kitumisella helvetin liekeissä.


      • Milian***
        paitsiossa kirjoitti:

        nimityksiä: "vaaleanpunainen sävy, kaksinaamainen ihminen,monikossa puhuja, tynnyritollo (oma viännös asiasta), hallanarka (myös oma väännös), no, enempää en viitsi hakea.

        Olet niin läpeesi täynnä kaikkea, mitä sanot minun olevan. No, yritän pysyä hiljaa...en viitsi, en jaksa moista tekstiä lukea, vähän niin kuin se nuorimies (kait hän mies oli) joka aikoinaan täällä puhutteli kaikkia atteja sanoilla rakas. Sitten tekstiä kilometrikaupalla.
        Se häiritsi minuakin, vaikka olisi kaiketi pitänyt vaikuiyttaa toisin, vaan kun ei vaikuttanut.

        Silloin pyysin häntä, että ei hyökkäisi, se kun ei saa aikaseksi mitään muuta kuin löylyveden heittoa valmiiksi kuuman kiukaan päälle.

        Minun puolestani myös sinä Milian saat elää elämäsi kuten haluat, niin teen minäkin, enkä ota vastaan sinulta yhtäkään ilkeää sanaa!
        Olet kakara!
        Olet paitsiossa! Keskustele fiksumpien ihmisten kanssa ja opi käytöstapoja ennen kuin se on liian myöhäistä.

        Te uskovaiset narsistit olette tavallisimmillaan juuri tuollaisia suoraa (kansankielistä) puhetta arastelevia muka-nössyköitä, joilla ei riitä senttiäkään huumoria, sarkasmin tajua eikä ironiaa itseään kohtaan. Pahintahan on se, että joku todellakin osuu arkaan kohtaan. Sitten alkaa itku ja kilju. Ja vänkääminen, kuinka noilla sanoilla itseasiassa kirjoittaja peilaa itseään.
        Typerä voisi siihen mennäkin, mutta minä en. Ymmärrän ja tiedostan mitä ja miten kirjoitan.


        Väistit jälleen kaikki kysymykset ja suollat ruudun täyteen ajanhukkaa. Kiitos ei mistään.


        "Olet kakara!
        Olet paitsiossa! Keskustele fiksumpien ihmisten kanssa ja opi käytöstapoja ennen kuin se on liian myöhäistä."

        Pikkusieluiselle narsistin reppanalle olen varmasti vaikka mitä. POsitiivisessa valossa et minua näkisi, vaukka olisin siihen käärittynä.
        Ja että on myöhäistä mistä? Pelkän netti-kirjoittelun johdollako sinä päättelet, etten minä osaa käyttäytyä? Kuinka yksinkertaista ja niin surullisen tavallista näyttöä uskovaisen aivotoiminnasta.
        Omassa joukkiossasi olet varmastikin mitä palvotuin ja suloisin pikku-jeesus, täällä ja minulle et. Olet kanssaihminen, jonka tietämys uskontoon liittyvistä asioista on vähäinen ja silti toitotat "suuria totuuksia" täällä julki. Häpeän puolestasi edelleen.


    • bbnyc

      Oletko koskaan yrittänyt jutella hihhulille kasvokkain. Juttelet vähän aikaa ja sieltä tulee yht äkkiä jotain niin saamarin tyhmää. Hihhuli sanoo jotain niin tyhmää et sä meet ihan hiljaseks, jotain niin tyhmää et se on aivan käsittämätöntä.
      Sä haluut vaan nauraa ja itkee ja piestä sen saamarin idiootin.

      • Kössönöm

        mutta piestä en ole halunnut. Erään kerran eräs hellari tuli käymään tyttökaverinsa kanssa ja sanoi, että ennemmin hän antaa nalkään kuolevalle raamatun luettavaksi, kuin leivänpalan. Silloin näytin ovea.


      • .-.-.
        Kössönöm kirjoitti:

        mutta piestä en ole halunnut. Erään kerran eräs hellari tuli käymään tyttökaverinsa kanssa ja sanoi, että ennemmin hän antaa nalkään kuolevalle raamatun luettavaksi, kuin leivänpalan. Silloin näytin ovea.

        ...Ehkä tuli vähän liioiteltua siinä pieksemis jutussa, mutta ainakin kunnon mäjäytyksen voisin antaa.


      • hyvät naurut täältä
        Kössönöm kirjoitti:

        mutta piestä en ole halunnut. Erään kerran eräs hellari tuli käymään tyttökaverinsa kanssa ja sanoi, että ennemmin hän antaa nalkään kuolevalle raamatun luettavaksi, kuin leivänpalan. Silloin näytin ovea.

        Tulikin just mieleen yks tyyppi, jota tekis mieli mäjäyttää oikein olan takaa.

        http://www.youtube.com/watch?v=Lt1Yo610lG0

        Tyyppi on muuten oikea stereotypinen hihhuli, joka uskomustensa, misinformaation ja typeryytensä ansiosta (jos omaisi vähänkään valtaa tai istuisi vaikutusvaltavilla paikoilla) voisi saada uskomatonta tuhoa aikaan. Yksi syistä miksi ateistina meuhkaan on juuri kun tämmöisiä typeryyksiä osuu kohdalle.

        P.S tästä pitääkin aloittaa erillinen keskustelu
        "Uskonto jarruttaa tiedettä" tms.


    • Kuk regus susej

      milloin mistäkin, mutta kun pyytä heitä esittämään "todisteensa", he häipyvät, tai aloittavat muiden teorioiden "kumoamisen".

      • Kössönöm

        on useimmiten kysymys tyyliin: Miten tämä kaikki sitten olisi olemassa, jos ei olisi jumalaa.

        Juttele sitten tuommoisen kanssa.

        Luulenpa, että useimmat suomalaiset jumalaan noin niinku vähän sinnepäin uskovat, eivät ole koskaan sen kummemmin vaivautuneet edes pohtimaan koko asiaa. Tuskin ovat edes raamattuaan lukeneet.

        Mutta silti ovat kiivaasti vaatimassa että uskonnonopetusta kouluissa ja päiväkodeissa ei saa lopettaa ja huutamassa suureen ääneen, että mistä me sitten moraalin saamme, jos ei kristinuskosta!


    • eniten ärsyttää

      Palstalla on muutama älykäs hihhuli ja se on masentava epäkohta ateistisessa maailmassa.
      Voiko hihhuli olla ateistia viisaampi.
      Vedän jojot, otta niin pattiin.

      • .-.-.

        Ihminen on hyvä rationalisoimaan asioita joita hän alkoi uskoa irrationaalisista syistä.
        Älyköt ovat tässä mestareita.


    • ainaisesti

      Uksikset kertovat silmää räpäyttämättä ja ihan pokkana täysin perättömiä valheita, jotka on jo tälläkin palstalla sata kertaa aiemmin esitetty kiistattomillä faktoille todistaen pelkiksi valheiksi ja jotka uskikset itsekin tietävät perättömiksi valheiksi ja urbaanilegendoiksi.

      Silti näitä samoja valheita tarjotaan heti taas seuraavalla viikolla uudestaan ja uudestaan. Uskiksilla ei ole mitään moraalia jatkuvan valehtelun suhteen, vaan se on heidän mielestään täysin luvallista ja ihan normaalia hyvän tarkoituksen vuoksi. Uskovat katsovat että mikä tahansa teko joka tehdään jumalan sanan edistämiseksi on oikeutettu ja menee siksi kaiken muun moraalin edelle.

      Tämän vuoksi uskoviin ei voi koskaan luottaa missään asioissa, koska heillä ei ole mitään ns. normaalia moraalia, vaan ikioma uskonnollisen koodin moraalinsa, jossa valehtelu tai vaikkapa verinen kansanmurha on täysin hyväksyttävää, kun se tehdään oman jumalan nimissä.

    • Uskovainen ihminen saa bibliasta oikeuden olla suvaitsematon.
      Aivopesu aiheuttaa vihan tunteita, jotka suunnataan surutta joihinkin ihmisryhmiin.

      Uskovainen henkilö ei suvaitse, hyväksy, kestä.

      1) Seksuaalisia vähemmistöjä (homoja, lesboja)
      2) Ateisteja, toiseen jumalaan uskovia (yllättävää)
      3) Tiedettä
      4) Erilaisuutta (kaikille harmaat kaavut ja hymy pyllyyn)
      5) Järjen käyttöä, aivot narikkaan.
      6) Tätä vastausta. Nyt joudun kahvikuppi kädessä helvettiin......hähhäähähähähääää...

    • Mopopytty

      marttyyrinviitan ylikäyttö, vainoharhaisuus ja epärehellisyys.

    • 1. Hihut väittävät että usko on oma valinta ja sitten ei-uskovia tai "vääräuskoisia" tuupataan piplialla nenään kun uskovat väärin tai eivät usko!

      2. Ei nyt varsinaisesti ärsytä mutta hymyilyttää ja lähinnä säälittää se aivopesu millä tavalla hihu saadaan hirttämään itsensä siihen soopaan.

      3. miksi hihut eivät voi perustella sitä miksi juuri se heidän uskonsa niiden kaikkien tuhansien muiden joukossa on se oikea.

    • Muistinkin jälkeenpäin muiden viestejä lukiessan että ärsyttävintä ainakin tämän palstan hihuissa on se, miten aloittamaansa keskusteluun ei enään vastata.

      On niin kiire lentää sonnat pyrstössä kotio...

      • ***.*.*.*.***

        Uskovaisissa ärsyttävintä on se uskonnimissä tehdyt sodat ja joukkotuhot!

        sitten kehtäävät miljoonien ihmisten murhien jälkeen valittaa että heitä syrjitään vaikka uskovaiset ovat ne kovimmat syrjijät!

        sitten vielä se valikoiva muisti ja täydellinen oikean elämäntidon puuttuminen!


      • typyliini toisesta ajatusma...

        ja pään sisällä, niin mitä lie. Vastaa nyt mulle, mitä sun pääsi sisällä liikkuukaan?


      • typyliini toisesta ajatusma... kirjoitti:

        ja pään sisällä, niin mitä lie. Vastaa nyt mulle, mitä sun pääsi sisällä liikkuukaan?

        Jos minua tarkoitat niin kuva vissiin valehtelee! Tiedäthän, valot ja varjot ja silleen..

        Lopputuloshan on sama miten meitä tapetaan täällä. Politiikalla, uskonnoilla, luonnonmullistuksilla...

        Oishan se tietysti kiva jos sais valita miten sen henkensä heittää.

        Ei sen puoleen että itekkään aina tiedä mitä omassa päässä liikkuu vai liikkuko mitään.


    • Peikkojen kaveri

      ovat sellaiset, jotka roikkuvat muiden ihmisten kannoilla, syyttelevät ties mistä, tuputtavat uskoaan ja vaativat muita kääntymään heidän uskoonsa. Tällekin palstalle on pesiytynyt aika paljon uskovaisten pohjasakkaa. Näistä rasittavista uskovaisista pahimpia ovat ne, jotka luokittelevat toisella tavalla ajattelevat vihollisiksi, ja mm kutsuvat ateismipalstaa vihollisleiriksi, kuten hanna viimeviikolla.

      • Kössönöm

        Miten tuollaisia edes voi olla olemassa? Mutta maailma on ihmeellinen paikka.


    • .-.-.

      Tapahtui tänää ja ärsyttää vieläkin.

      Uskis/hihhuli tulee kerskumaan sillä että uskoo johonkin josta ei ole mitään todisteita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      200
      5138
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      124
      3170
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      142
      2417
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2374
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1992
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1566
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      116
      1510
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1403
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1230
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe