Kovasti kielenopinnoillaan täällä kehuskeleva Ankdam(?) on ilmeisesti kapea-alainen, vain kieliin keskittynyt ihminen. Sinun kaltaisiasi on muuten maailmalla mm sellainen,joka osaa 32 kieltä. Kertoi sen olevan helppoa, mutta muusta ei tiedä mitään. Mitä Suomi tekee pelkillä kapea-alaisilla "kielitieteilijöillä"? Hekö muka kehittivät Gsm-puhelimen tai F-securen tai Kemiran? Hekö maailmalla tekevät päätöksiä koko kansakuntaa hyödyttävistä laajoista asioista? He tekevät tosiasiassa vain niitä käännöksiä, joita laaja-alaiset johtajat heille tehtäväksi antavat, koska muuta he eivät kykene tekemään. Tarvitsemme laaja-alaisia johtajia ja hyviä asiantuntijoita, joilla on hyvä englannin, saksan/ranskan/venäjän/espanjan ja äidinkielen taito. Siinä heille riittävä kielitaito muun valtavan tarvittavan opiskelumäärän lisäksi. Sellaiset takovat Suomen menestyksen sillä aikaa, kun Ankdamit ja kumppanit näpertelevät suomenkielisille pakkoruotsiaan. Eh-heh.
Vastaukset 6
- löytyy!
Ruotsalaiseen kulttuuriin kuuuluu tunnetusti pinnallisuus.
Siis tärkeintä on muoto, ei sisältö. "Mitä Suomi tekee pelkillä kapea-alaisilla "kielitieteilijöillä"? Hekö muka kehittivät Gsm-puhelimen tai F-securen tai Kemiran? Hekö maailmalla tekevät päätöksiä koko kansakuntaa hyödyttävistä laajoista asioista?"
En ole kielitieteilijä, ei sellaiseksi oppikoulussa tultu, olen vain kertonut mitä itse olen oppikoulussa (vrt nykyinen yläaste ja lukio) opiskellut.
Kirjoitin ottaen kantaa siihen netti fennojen viljelemään "tulppateoriaan" jonka mukaan he eivät voi oppia mitää muita kieliä koska heidän on opiskeltava ruotsia (kovalevylle ei kuulemma mahdu enempää!)
Ja mitä kieliin tulee niin ihminen tarvitsee kieltä joka päivä lähes joka tilanteessa ja milloin mitäkin kieltä mutta sitä kännykkää ja niitä lannoitteita ei sentään tarvitse joka päivä keksiä. Yhtään päätöstä ei ole syntynyt ilman kieltä ja puhetta - ei yhtään.- on tärkeintä
osata? Sitä tässä on väännetty rautalangasta.
on tärkeintä kirjoitti:
osata? Sitä tässä on väännetty rautalangasta.
Tavalla tai toisella muuttaa RAHAKSI !
- ranska,
thatsit kirjoitti:
Tavalla tai toisella muuttaa RAHAKSI !
espanja, venäjä, kiina...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1361743
Naisten liian suuret vaatimukset?
Palstalla näkee usein vlituksia siitä, että naisilla on miehille liian suuria vaatimuksia. Haluankin nyt mielenkiinnosta2231151Johanna Tukiainen oli seonut ja hyökännyt ystävänsä kimppuun.
Ollut suora lähetys ja repinyt hiuksista ystäväänsä.172835Olen Aito Narsisti
Kysykää mitä haluatte liittyen tähän aiheeseen. Joitain kokemuksiani asiaan liittyen voin harkintani mukaan jakaa.258622- 33571
Outo liikkuja
Tämä tyyppi josta kirjoitettiin Ähtärin Ilmoitustaululla. Joka yritti varastaa auton meijeritieltä. Hän liikkui koulut12541- 188530
- 210527
- 41456
Iso käsi pormestarille hyvin hoidetusta työstä
Puolangan kunta on siistinyt Paljakan rinteitä kesän aikana – yksi keskeneräinen lakiasia hidastaa vielä rinnekeskuksen19454