Eli siis, ostin tässä yhdeltä harrastajalta Karvalehteä, ne olivat jo saapuessaan ruskehtavia päistä, eivätkä muutenkaan mitenkään priima kunnossa. Tuuheita olivat kyllä, eli ei ollut otettu pistokkaita mistää, vaan ihan vapaasti olivat saaneet kasvaa kun oli yksi melkein 80cm pitkä. Mutta ongelma oli se että ne vain vajosivat melkein pohjaan. Ja olivat siis ruskeita ja niistä tulee sellaista ihan vaaleenvihreetä ja tosi vaaleaa "moskaa". Siitä välillä lähtee lehtiä, ja ne kelluu niinkun "kiharana".. Mikähän tätä kasvia vaivaa? Haluisin apua, sillä kun ensimmäisen kerran ostin toiselta myyjältä, siltä tuli pienempi satsi mutta ne oli oikeasti tosi hyväkuntoisia. Kaikki muut kasvit eli vallisneriat ja Rasvalehdet kyl ihan kasvaa moitteettomasti. Nyt ois todella avun tarvetta, kunhan ei tulis maksamaan paljoa..
Huonovointinen Karvalehti?
2
259
Vastaukset
- tuo karvalehti
ei kasva mullakaan kaikki. siis akvaariossani on karvalehteä, tai oli, kolmessa kohtaa, ja puolet sai nyppiä ylös kahden viikon jälkeen kun "mätänivät" pystyyn. osa kukoistaa kyllä pois tiehensä. lannoitus on PMDD ja hiukkanen jotain pohjalannoitusta en muista mitä. muut kasvit toimii! joten voinee sanoa että jos jokin ei klikkaa niin se ei klikkaa, ja tämän karvalehden osalla vaan ei aina kaikki toimi.. luultavasti poistan koko puskat sotkemasta akvaani enemmälti ja keskityn punaisiin puskiin ;)
- tetraset
Minulla ne nyt kasvaa uuden Aqua Glo T8 20W loisteputken ansiosta(?), viimeksi ei kasvanut, lisäksi Seran Florenette A ja Sera Florena (nestemäinen sekä tabletti lannoitus, karvalehdellähän ei juuria, joten se ei tabletista hyödy) Muut kasvitkin ovat ottaneet kasvaakseen, mutta oishan kiva, jos ois vielä rehevämpää :)
Eli onkohan lannoitteissa sulla mahdollisesti vikaa? Mulla edelliset mätäni, ostin uudet ja hankit lannoitteet ja uuden valon, johan passaa kaikki kasvit..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241576- 301426
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!731270- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 541008
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18992Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per179883