Säästövakuutus

arveluttaa!

Kuka osaa kertoa, pääseekö Nordean vapaaehtoisesta eläkevakuutuksesta mitenkään eroon. Nimikin on ihan harhaan johtava, muka vapaaehtoinen???

Kuukausittain maksamani rahat ovat kutistuneet olemattomiin ja laskusuhdanne jatkuu. Mikä neuvoksi? Enää en sinne senttiäkään maksa!

7

1637

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • --.

      se olisi kai paras keino,
      muutta siten postiosoite kotiin,

      kyllä sitä yhteen myöhemmin saa mennä, tunnen useita jotka ovat eronneet ja takaisin menneet aivan ilman eläkevakuutustakin.

    • että haluat...

      ootko varma , että haluat erota. Nythän sun kannattaa ostaa, kun on halpaa. Kyllä ne sieltä vielä nousee. Jos ei nyt ole rahantarvetta, niin anna olla. Ja kai ne siellä pankissa parhaiten tietävät, miten eroat...
      Kuinka pitkä vakuutuskausi sulla on ? Siis suunnitelma ?

      • kyllä

        ne siellä pankissa varmaan parhaiten tietää.....


    • etunsa ;)

      Ei asiakas ole enää kunkku. Pankin on saatava omansa, jotta se pystyy maksamaan osingot omistajilleen ajallaan.

      Kyllä tähän eläkevakuutuskuvioon vaihtoehto löytyy, siksi moni asiakas on jo lakkauttamassa maksunsa.

      Miettivät takuulla kuumeisesti siellä vakuutusyhtiössä ja Nordeassa mitä tehtäisiin, ettei tule sijoittajat vihaisena koputtamaan ovelle :)

      • mikähän se olis

        vaihtoehto meinaan.


      • tietenkin
        mikähän se olis kirjoitti:

        vaihtoehto meinaan.

        Indeksirahastot, ETF:t (ja jossain tapauksessa myös aktiivisesti hoidetut) sekä suorat osakesijoitukset.

        Pankissa näistä ei tietyistä syistä puhuta kuin puolella suuta.


    • pitkäaikainen

      pitkäaikaisen säästämisen idea on nimenomaan siinä että koska talouden tilanteet vaihtelevat ,säännöllisellä ostamisella tasataan vaihtelut. tarkoittaa että kun olet aikaisemmin ostanut kalliilla ja nyt ostat halvalla, niin halvan hinnan aikaan saat samalla rahalla kaksi kappaletta kalliin ajan yhden sijasta. keskimäärin olet siis ostanut samaan hintaan. eläkesäästämisessä 15 vuotta on min. jos nyt keskeytät niin kurssilaskun aiheuttamaa tappiota et voi korjata.tappiokin syntyy vasta kun irtisanot vakuutuksen ja nostat säästöt.minä sanon että jatka, ja mielummin korota säästösummaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      466
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe