Kytkin Saunalahti-liittymän kylkiäisenä saamani Saunalahden Wippies boxin entisen Homeline modeemin tilalle. Heti heräsi muutamia kysymyksiä:
Ennen pääsin kaikkiin Homeline-modeemini asetuksiin käsiksi paikallisen IP:n http://192.168.10.1 kautta. Siinä pystyin vapaasti säätämään kaikkia mahdollisia palomuurin asetuksia ja palveluita.
Wippies boxissa vastaava paikallinen IP on http://192.168.0.1
Täältä kun klikkaa linkkiä setup, niin joihinkin asetuksiin pääsee käsiksi mutta suurimpaan osaan ei.
Onko nyt niin että itse en pääse tämän boxin asetuksiin muuta kautta kuin Wippies palvelimen https://my.wippies.com/settings/ kautta? Eli olenko täysin riippuvainen tästä palvelimesta mikäli haluan säätää Wippies boksiani? Vai pääsenkö sinne suoraan jonkin toisen IP:n kautta?
Muistelen että jossain Wippies mainoksessa sanottiin, että Saunalahden huolto pääsee muuttamaan boxin asetuksia tarvittaessa. En pidä ajatuksesta. En ole kommunisti. Kaikki se mikä on oman kotini seinien sisäpuolella, niin vain ja ainoastaan minulla saa olla kontrolli siihen, ei kenelläkään muulla.
Saunalahden Wippies boxi
6
2003
Vastaukset
- onko tuo totta?
Siis että käyttäjä ei itse pääse oman boksinsa kaikkiin asetuksiin käsiksi mutta Saunalahti pääsee? No huh huh jos noin on...
En tiedä Homeboxista mutta useimmissa bokseissa, ainakin jos on palomuuri ym. ja sitä voi säätää web-selaimella, on myös mahdollisuus estää etänä tapahtuva boksin säätäminen. Näin on kaikissa niissä bokseissa ainakin mitä minulla on, mm. SMC Barricade -palomuurit, Netwjork-wlantukiasema/palomuuri, A-linkin adsl-modeemit jne. kaikissa voi estää etänä tapahtuvan laitehallinnan ja onpa se jopa oletuksenakin estetty.- Wippikippi
Wippies palvelimeen mulla on käyttäjätunnukset ja sitä kautta pääsy oman boksin joihinkin asetuksiin, mutta se on jo toinen juttu.
- Ei jummarra
Googlasin ja hukuin nörttien nippelitietoon josta asioihin vihkiytymätön ei ymmärrä mitään. Kukaan ei sano missään lyhyesti ja ymmärrettävästi mikä Wippesboksi on. Ehkä se on tarkoitettu vain nörteille, ei meille muille?
- Jakoboksi
Wippiesboksi sisltää hyvän palomuurin ja nettiyhteyden jakamisen, joko langallisesti (4 ethernet pistoketta) tai langattomasti (Wlan antenni). Sen voi kytkeä ADSL modemiksi tai Nettitikun kanssa 3G reitittimeksi. Minulla on ollut jo monta vuotta, ensin harmaa ja nykyään musta malli. Musta on uudempi ja sisltää liitännän myös nettikameralle. Lue lisää sivulta www,wippies.fi
- WTWippies
Jakoboksi kirjoitti:
Wippiesboksi sisltää hyvän palomuurin ja nettiyhteyden jakamisen, joko langallisesti (4 ethernet pistoketta) tai langattomasti (Wlan antenni). Sen voi kytkeä ADSL modemiksi tai Nettitikun kanssa 3G reitittimeksi. Minulla on ollut jo monta vuotta, ensin harmaa ja nykyään musta malli. Musta on uudempi ja sisltää liitännän myös nettikameralle. Lue lisää sivulta www,wippies.fi
Saunalahti lähettää näitä laitteita ilmaiseksi? Olisin todellakin halukas tietämään lisää aiheesta. En ymmärrä, miten on mahdollista että sain postilla laitteen, vaikka en ole sitä tilannut saatika edes Saunalahden asiakas?!?¤#%!
- Väärä vastaanottaja
WTWippies kirjoitti:
Saunalahti lähettää näitä laitteita ilmaiseksi? Olisin todellakin halukas tietämään lisää aiheesta. En ymmärrä, miten on mahdollista että sain postilla laitteen, vaikka en ole sitä tilannut saatika edes Saunalahden asiakas?!?¤#%!
Jos saan tavaraa, jota en ole tilannut, palautan yleensä postiin. Joku muu saattaa malttamattomana odotella kaipaamaansa postia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1013098GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431157- 831142
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521045Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!32997- 67868
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 53847
- 44822
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24791