Hei kaikille!
Kertokaahan te riitelevä porukka minulle, mikä on Fatiman käden merkitys?
Onko sillä Islamin kanssa mitään tekemistä?
Sen olen kuullut että siinä on 5 Islamin peruspilaria mutta, liittyykö käteen mitään tarinaa?
En halua mitään asiattomia vastauksia vaan todellista tietoa, ja mieluummin suomeksi.
Kiitos.
Fatiman käsi
12
7450
Vastaukset
- tietäjä
http://www.tkukoulu.fi/mamu/opetus/islamintaide1.html
>Kansantaiteessa esiintyy lisäksi usein pahalta silmältä eli kateellisten ihmisten katseelta suojaavia symboleita: yleisin on levitetty ("pystyyn nostettu") kämmen, niin sanottu Fatiman käsi. Samaa tarkoitusta palvelevat myös turkoosikivet ja turkoosi väri.<- minerva
tuo käsijuttu mene jo taikauskon puolelle ja sehän on kai islamissa kiellettyä?
- Taha Islam
minerva kirjoitti:
>eikös tuo käsijuttu mene jo taikauskon puolelle ja sehän on kai islamissa kiellettyä?
Menee ja on. - Kafiiri numero 1
Taha Islam kirjoitti:
>eikös tuo käsijuttu mene jo taikauskon puolelle ja sehän on kai islamissa kiellettyä?
Menee ja on.>>eikös tuo käsijuttu mene jo taikauskon puolelle ja sehän on kai islamissa kiellettyä?
>Menee ja on.
- Muhammadille ilmestyi enkeli
- Enkeli saneli Muhammadille Koraania
- Ne, jotka eivät usko Muhammadia, Allah käristää ikusessa tulessa
Niin, tämähän _ei_ole_ taikauskoa :D - samra
Taha Islam kirjoitti:
Menee ja on.Eli käsi ei liity Islamiin, niinkö vastaukset on ymmärrettävä?
Entä 5 Islamin peruspilaria joita käden 5 sormea kuulemani mukaan edustavat, onko juttu aivan huuhaata?
Kiitos. - Duuu
samra kirjoitti:
Eli käsi ei liity Islamiin, niinkö vastaukset on ymmärrettävä?
Entä 5 Islamin peruspilaria joita käden 5 sormea kuulemani mukaan edustavat, onko juttu aivan huuhaata?
Kiitos.Kuulinpa eräältä museo oppaalta että Fatima on Muhammedin tytär. Enpä usko että tämä Fatiman käsi ja turkoosin värin käyttäminen olisi niinkään taikauskoa vaan yleinen tapa ja uskomus.
- Anonyymi
minerva kirjoitti:
Islamissa on taikauskoa. Jo ajalta ennen islamia periytyen.
- Yakup
Koraanissa ei ole Fatiman nimi!
- azxcdgfvgh
Fatima oli Muhammedin ensimmäinen tytär, ja muslimit pitävät häntä esikuvana ns."kunnollisesta" naisesta. Fatiman käsi-amuletin on tarkoitus suojata pahoiltahengiltä.
Fatima on naisten esikuva ja fatiman käsi on todellakin suojaava niin pahoilta hengiltä kuin kateellisuudeltakin... Plus että se on myös kaunis ;)
- Anonyymi
Fatima oli profeetta Muhamedin tytär ja kerrotaan, että kun Muhamed haluttiin murhata, Fatima sai nostettua kätensä eteen. Useissa koruissa islamilasissa maissa on myös Fatimankäden symboolissä keskellä veripisara. Fatiman käso on suojela samoin kuin turkoosi koruissa.
- Anonyymi
Fatiman käsi on se millä islamisti tarttuu lampaan karvoista kiinni, kun on astumisen aika.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279