Erkki Tuomiojako darwinisti?

Firestarter13

Alla linkki hänen luentoonsa Helsingin yliopistossa joka julkaistiin sittemmin myös Alkoholipolitiikka lehdessä. Ja jossa hän puhuu jo edesmenneestä Alkon pääjohtajasta Pekka Kuusesta sekä siteeraa tätä ja on, outoa kyllä valinnut juuri evolutionisteja puoltavan katkelman:

http://www.tuomioja.org/index.php?mainAction=showPage&id=952&category=2

Ensin Tuomiojan valitsema katkelma Pekka Kuusen tekstistä ""Kun me ymmärrämme itsemme evoluutioon tuotteiksi ja evoluution kärkiolennoiksi, silloin me muutamme käyttäytymistämme".

Ja perään Erkki Tuomiojan oma kommentti siihen:

"Kuusi pyrki tiedon avulla rakentamaan parempaa yhteiskuntaa ja ilman tätä pyrkimystä maailma olisi ihmiselle huonompi paikka elää."

Sana tieto on tässä yhteydessä synonyymi sanan totuus kanssa. Eli aika selviltä todisteiltahan nuo Tuomiojan evolutionistisesta ajatusmaailmasta kyllä näyttävät, varsinkin kun otetaan konteksti huomioon.

9

499

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuomioja sangen

      koulutettu mies on, oli hänen poliittisista mielipiteistään mitä mieltä hyvänsä.

      Evoluutioteorian hyväksyminen korreloi erittäin vahvasti koulutustason kanssa, kun taas evoluutioteorian hylkääminen korreloi vahvasti kouluttamattomuuden, kreationismin ja nibiru- ym. huuhaan hyväksymisen kanssa, josta käytkin sangen erinomaisena esimerkkinä.

      • kreationisti,

        metiä niihin nibiruihin, eihän me uskota että maailmankaikkeus olisi miljardeja vuosia vanhaa tai laajenisi koko ajan jättimäisessä kompleksisessa kaaoksessa. Sitäpaitsi se että hyväksyy evoluution ei kasvata älykkyysosamäärääsi millään lailla.


      • hihhuleita,
        kreationisti, kirjoitti:

        metiä niihin nibiruihin, eihän me uskota että maailmankaikkeus olisi miljardeja vuosia vanhaa tai laajenisi koko ajan jättimäisessä kompleksisessa kaaoksessa. Sitäpaitsi se että hyväksyy evoluution ei kasvata älykkyysosamäärääsi millään lailla.

        eriväriset logot vaan T-paidan rinnuksessa.
        Ei evoluutioteorian hyväksyminen älykkyysosamäärää kasvata, sen hylkääminen ja taikauskon hyväksyminen on kuitenkin aika selkeä todiste siitä, että pään sisällä kaikuu pahasti.


      • jep jep
        kreationisti, kirjoitti:

        metiä niihin nibiruihin, eihän me uskota että maailmankaikkeus olisi miljardeja vuosia vanhaa tai laajenisi koko ajan jättimäisessä kompleksisessa kaaoksessa. Sitäpaitsi se että hyväksyy evoluution ei kasvata älykkyysosamäärääsi millään lailla.

        alkuperäinen väite rivien välistä luettuna "koulutuksen ja älyn kasvaessa hyväksytään evoluutio"...josta kreatonisti keksii että väitetään "evoluution hyväksyminen lisää älykkyyttä"


      • Apo-Calypso
        jep jep kirjoitti:

        alkuperäinen väite rivien välistä luettuna "koulutuksen ja älyn kasvaessa hyväksytään evoluutio"...josta kreatonisti keksii että väitetään "evoluution hyväksyminen lisää älykkyyttä"

        Taisi hihu juuri todistaa, että kreationismi ja järki eivät juuri viihdy samassa päässä.


      • kreationisti, kirjoitti:

        metiä niihin nibiruihin, eihän me uskota että maailmankaikkeus olisi miljardeja vuosia vanhaa tai laajenisi koko ajan jättimäisessä kompleksisessa kaaoksessa. Sitäpaitsi se että hyväksyy evoluution ei kasvata älykkyysosamäärääsi millään lailla.

        Creationist view, Theistic evolution, Naturalistic Evolution
        College graduates 25%, 54%, 16.5%
        No high school diploma 65%, 23%, 4.6%


        "As expected, more highly educated adults believe in "evolution:"

        74% of people with post-graduate degrees believe in "evolution," as do:
        48% of college graduates
        50% of adults with some college
        41% of adults with high school or less "

        http://www.religioustolerance.org/ev_publi.htm


      • Pelottaa
        MrKAT kirjoitti:

        Creationist view, Theistic evolution, Naturalistic Evolution
        College graduates 25%, 54%, 16.5%
        No high school diploma 65%, 23%, 4.6%


        "As expected, more highly educated adults believe in "evolution:"

        74% of people with post-graduate degrees believe in "evolution," as do:
        48% of college graduates
        50% of adults with some college
        41% of adults with high school or less "

        http://www.religioustolerance.org/ev_publi.htm

        Apua


    • ...jos tunnustautuu ateistiksi, niin pistää todellisuuden selityskyvyssä evoluutioteorian luomisteoria edelle.

      Evoluutioteoria tuottaa hyviä ratkaisuja myös tietotekniikassa eikä vain biologiassa. Ja nimenomaan äärettömän monimutkaisissa ja matemaattisesti mahdottomissa ongelmissa.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Geneettinen_algoritmi

      Todennäköisesti hän on myös Newtonisti rajoitetuilla ongelma-alueilla ja Einsteinisti kun lähestytään valonnopeuksia. Ja Flemingisti (keksi penisilliinin) kun iskee kurkkutulehdus.

    • PBS

      Tähän voi todeta ainoastaan: Entäs sitten?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      16
      572
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      518
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      42
      447
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe