Ihan sairasta juttua

Kössönöm

Onkohan tämä tyyppi tosissaan?

"No moro!
Kirjoittanut: Herran terttu ( Se Aito) 17.2.2009 klo 08.47

"...kuinka eettistä on pistää omat syntinsä jonkun toisen kannettavaksi?"

Totta kai olomme on tosi huojentunut, kun toinen (Jeesus)on tapettu meidän puolestamme. Jos meidät tapettaisiin syntiemme takia, kukaan ei oikeastaan kärsisi mitenkään ja synnit jäisivät sovittamatta. Sitten kultaisessa kaupungissa ei olisi kivaa viettää ikuisuutta.

"Siis jos Pitsburgh tappaisi jonkun ja Juhani1965 lupautuisi ottamaan syyn niskoilleen ja istumaan rikoksesta aiheutuneen tuomion, niin eihän silloin Pittsburgh voisi olla syytön. Vai voiko jollain logiikalla?"

Juhani1965:n pitäisi siinä tapauksessa olla Jeesus1965. Ei ole itsestään selvää, kuka voi toisen synnit sovittaa. Sen täytyy olla Jumalan asettama sijaiskärsijä."

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000012&posting=22000000041786018

- Kummallista, että joku tuollaista kirjoittaa. Onko tuo vitsi, vai mitä tuo on? Miksi kenenkään pitäisi kärsiä?

40

929

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toisinaan epäillyt, ettei Herran Terttu mikään oikea uskis ole. Trollaa vaan.

• Kössönöm

mutta tuo sama teema on esillä Suomen valtionkirkossa. Ihan sairasta selittää pokkana, että jonkun piti kitumalla kuolla, jotta jumala olisi tyytyväinen. Ja joka siis tarinan mukaan oli itse siitä jumaluudesta kolmannes.

• Kössönöm kirjoitti:

mutta tuo sama teema on esillä Suomen valtionkirkossa. Ihan sairasta selittää pokkana, että jonkun piti kitumalla kuolla, jotta jumala olisi tyytyväinen. Ja joka siis tarinan mukaan oli itse siitä jumaluudesta kolmannes.

puuhun naulatun Jessen tarinassa ole mitään järkeä kieltämättä, jos sitä järjellä ajatellaan. No looginen ajattelu ei ole uskisten ominta aluetta. Sen verran täytyy korjata, että se ei ole kolmannes, vaan Isä=Poika=Pyhä Henki, ne ovat sama, mutta kuiteskin silleen niinku eri mutta silti sama mutta kuitenki eri jne. Näin olen kolminaisuusopin käsittänyt.

• Kössönöm
        Aatami9 kirjoitti:

puuhun naulatun Jessen tarinassa ole mitään järkeä kieltämättä, jos sitä järjellä ajatellaan. No looginen ajattelu ei ole uskisten ominta aluetta. Sen verran täytyy korjata, että se ei ole kolmannes, vaan Isä=Poika=Pyhä Henki, ne ovat sama, mutta kuiteskin silleen niinku eri mutta silti sama mutta kuitenki eri jne. Näin olen kolminaisuusopin käsittänyt.

isä = jumala
        pyhä henki = jessen siittäjä
        jesse = istuksii kuolemansa jälkeen isänsä oikealla puolella ja tulee sitten joskus tuomitsemaan niin eläviä kuin kuolleita, koska isukilla pitää kiirusta, paitsi että ne on kaikki kolme yhtä ja samaa heppua.

Miksi yhteiskuntaa ylläpitää valtionkirkkoa? Ei järjen häivää koko touhussa. Pannumyssyäijät puhuvat paskaa hyvällä palkalla.

• Kössönöm kirjoitti:

siellä häämöttää.

Välimeren pohjukassa elää verikosto on yhä
        voimissaan.

• Kössönöm kirjoitti:

isä = jumala
        pyhä henki = jessen siittäjä
        jesse = istuksii kuolemansa jälkeen isänsä oikealla puolella ja tulee sitten joskus tuomitsemaan niin eläviä kuin kuolleita, koska isukilla pitää kiirusta, paitsi että ne on kaikki kolme yhtä ja samaa heppua.

Miksi yhteiskuntaa ylläpitää valtionkirkkoa? Ei järjen häivää koko touhussa. Pannumyssyäijät puhuvat paskaa hyvällä palkalla.

puhutaan paljon paskaa.

Ostoskanava on täynnä sitä itteensä.

• Kössönöm
        Zelig kirjoitti:

siellä häämöttää.

Välimeren pohjukassa elää verikosto on yhä
        voimissaan.

ei ihan tähän tarinaan sovi. Eikös siinä ole ideana tappaa jonkun toisen suvun jäsen, jos on tuntenut kokevansa vääryyttä. Näin olen ollut ymmärtävinäni.

Uskonnot perustuvat seksiin ja väkivaltaan. Niitä kahta juttua kieputellaan uskonnossa kuin uskonnossa suuntaan jos toiseenkin. On pipliassa ruokaohjeitakin, mutta ei mitenkään merkittävän paljon. Sukupuolielämä ja tappaminen ovat ne perusteemat alusta loppuun.

• Kössönöm kirjoitti:

ei ihan tähän tarinaan sovi. Eikös siinä ole ideana tappaa jonkun toisen suvun jäsen, jos on tuntenut kokevansa vääryyttä. Näin olen ollut ymmärtävinäni.

Uskonnot perustuvat seksiin ja väkivaltaan. Niitä kahta juttua kieputellaan uskonnossa kuin uskonnossa suuntaan jos toiseenkin. On pipliassa ruokaohjeitakin, mutta ei mitenkään merkittävän paljon. Sukupuolielämä ja tappaminen ovat ne perusteemat alusta loppuun.

oli väärä sana, mutta veriuhri olisi ehkä parempi.

• Kössönöm
        Zelig kirjoitti:

oli väärä sana, mutta veriuhri olisi ehkä parempi.

Mutta miksi? Koko tarina on aivan älytön, mutta nämä hartaat uskikset vaan jankuttavat sitä yhtä samaa koko ajan.

Uhrasiko tämä jumalolento kolmanneksen itsestään, jotta ei niin kovasti ottaisi päähän ihmisten tavallinen ihmiselämään kuuluva toiminta?

• Kössönöm kirjoitti:

Mutta miksi? Koko tarina on aivan älytön, mutta nämä hartaat uskikset vaan jankuttavat sitä yhtä samaa koko ajan.

Uhrasiko tämä jumalolento kolmanneksen itsestään, jotta ei niin kovasti ottaisi päähän ihmisten tavallinen ihmiselämään kuuluva toiminta?

Jahven ja hänen papistonsa kannalta olisi,
        jos ihmisillä olisi kivaa keskenään niin, että
        Herre Isoherran palvominen unohtuisi.

Asiasta toiseen, huomasitko, että pistin sulle viestin?

• Kössönöm
        Zelig kirjoitti:

Jahven ja hänen papistonsa kannalta olisi,
        jos ihmisillä olisi kivaa keskenään niin, että
        Herre Isoherran palvominen unohtuisi.

Asiasta toiseen, huomasitko, että pistin sulle viestin?

Sähköpostiinko?

• Kössönöm kirjoitti:

Sähköpostiinko?

Mulla ei ole sun email-osoitetta. Klikkasin sitä
        viesti-kuvaketta.

• Kössönöm
        Zelig kirjoitti:

Mulla ei ole sun email-osoitetta. Klikkasin sitä
        viesti-kuvaketta.

En tajua siitä mitään. Kaikki tiedot on päin helvettiä.

• Kössönöm kirjoitti:

En tajua siitä mitään. Kaikki tiedot on päin helvettiä.

Galleriaan. En tajua minäkään. Mutta jos ehdit
        niin käy katsomassa viesti-osastoa. En ole koskaan
        aiemmin lähettänyt tahi vastaanottanut niitä.

• Herran terttu ( Se Aito)
        Kössönöm kirjoitti:

Minusta on hauskaa nähdä Jeesuksen roikkuvan ristillä minun vuokseni. Jumala riiputtaa lihaansa vain minun tähteni. Huisaa!

• Koska ilman verenvuodatusta ei ole sovitusta. Jeesuksen veri vuosi 2000v. sitten, koska se oli ainut kelpaava veri sovittamaan koko ihmiskunnan synnin, menneet ja tulevat.

• verifetissi teillä uskiksilla oikein on? Ei riitä että intoilette jostain vtn "sovintoverestä" tms., teidän pitää vielä kerran viikossa juodakin sitä. Eikö ritualisoitu kannibalismi riittänyt?

• Kössönöm

ihan kohta kohdalta mieti ja kerro mitä tolkkua sinä siinä näet.

jumala loi maailman, kolmennes tästä jumaluudesta siitti vielä yhden kolmanneksen, jonka sitten piti kuolla, koska ihmiset ovat keljuja, mutta ei hän sitten oikeasti kuollutkaan, vaan tulee sitten joskus tuomitsemaan niin elävät kuin kuolleet, joista fifty-sixty porukasta joutuu joko helvettiin perskarvojen ikuiseen kärvennykseen ja toinen sakki harppua soittelemaan. Jotain järkeä vai?

• Aatami9 kirjoitti:

verifetissi teillä uskiksilla oikein on? Ei riitä että intoilette jostain vtn "sovintoverestä" tms., teidän pitää vielä kerran viikossa juodakin sitä. Eikö ritualisoitu kannibalismi riittänyt?

Jeesuksen aikalaisetkin, jopa opetuslapset loukkaantuivat, kun Jeesus kertoi heille tulevasta sovituksesta ristillä ja siitä, että hän on elämän leipä. Joka syö elämän leipää, hän elää iankaikkisesti, lupasi Jeesus seuraajilleen.

• purje kirjoitti:

Jeesuksen aikalaisetkin, jopa opetuslapset loukkaantuivat, kun Jeesus kertoi heille tulevasta sovituksesta ristillä ja siitä, että hän on elämän leipä. Joka syö elämän leipää, hän elää iankaikkisesti, lupasi Jeesus seuraajilleen.

Samaa tuubaa, mitä on sen tuhannen kerran nähty aiemminkin. "Tää on meidän juttu. Ei sitä voi ymmärtää, jos ei Jesse täytä sydäntä voimallaan. Turhaan odotat loogista selitystä, lällällää!"

• Kössönöm kirjoitti:

ihan kohta kohdalta mieti ja kerro mitä tolkkua sinä siinä näet.

jumala loi maailman, kolmennes tästä jumaluudesta siitti vielä yhden kolmanneksen, jonka sitten piti kuolla, koska ihmiset ovat keljuja, mutta ei hän sitten oikeasti kuollutkaan, vaan tulee sitten joskus tuomitsemaan niin elävät kuin kuolleet, joista fifty-sixty porukasta joutuu joko helvettiin perskarvojen ikuiseen kärvennykseen ja toinen sakki harppua soittelemaan. Jotain järkeä vai?

aivan oikeasti ristillä. Jumala herätti hänet kuolleista kolmantena päivänä niin kuin on kirjoitettu. Jos sinä uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet herättänyt kuolleista ja tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi, niin sinä pelastut. Room.10:9-11
        Jumalan tahto on, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.
        1Tim.2:3-5
        Totuus on Jeesus Kristus. Hän on myös Tie ja Elämä.

• Kössönöm
        purje kirjoitti:

aivan oikeasti ristillä. Jumala herätti hänet kuolleista kolmantena päivänä niin kuin on kirjoitettu. Jos sinä uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet herättänyt kuolleista ja tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi, niin sinä pelastut. Room.10:9-11
        Jumalan tahto on, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.
        1Tim.2:3-5
        Totuus on Jeesus Kristus. Hän on myös Tie ja Elämä.

suostu edes ajattelemaan koko tarinan järjettömyyttä. Antaa olla.

• Ihminen pystyy antamaan anteeksi asioita ilman verenvuodatusta, mutta jumala ei. On teillä kyllä aika vammainen jumala.

Kunnon draamakuningatar: "Voi ei, tunteitani on loukattu!"
        *Jumala sortuu paviljonkinsa askelmille dramaattisesti*
        "En ikinä anna tätä anteeksi! En ikinä!"
        *Silmävärin mustuttama kyynel valuu jumalan meikatun posken yli ja tummentaa verenpunaisen ylähuulen ulkoreunan*

• Aatami9 kirjoitti:

Samaa tuubaa, mitä on sen tuhannen kerran nähty aiemminkin. "Tää on meidän juttu. Ei sitä voi ymmärtää, jos ei Jesse täytä sydäntä voimallaan. Turhaan odotat loogista selitystä, lällällää!"

myös sinua varten, mutta pyydä Jeesusta näyttämään se, mitä et vielä ymmärrä. Minä olen pyytänyt ja hän on näyttänyt sen, mitä on hyväksi nähnyt minun kohdallani, jotta voisin uskoa.

• Kössönöm kirjoitti:

suostu edes ajattelemaan koko tarinan järjettömyyttä. Antaa olla.

mutta totta.

• jason_dax kirjoitti:

Ihminen pystyy antamaan anteeksi asioita ilman verenvuodatusta, mutta jumala ei. On teillä kyllä aika vammainen jumala.

Kunnon draamakuningatar: "Voi ei, tunteitani on loukattu!"
        *Jumala sortuu paviljonkinsa askelmille dramaattisesti*
        "En ikinä anna tätä anteeksi! En ikinä!"
        *Silmävärin mustuttama kyynel valuu jumalan meikatun posken yli ja tummentaa verenpunaisen ylähuulen ulkoreunan*

antaa tulla tulikiveä taivaan täydeltä tai pistää
        näppärän pikku-tsunamin tappaen tuhansia.

• Retrohetero
        purje kirjoitti:

mutta totta.

mihin?

• wanha teini
        Zelig kirjoitti:

antaa tulla tulikiveä taivaan täydeltä tai pistää
        näppärän pikku-tsunamin tappaen tuhansia.

...kiihkouskis tekisi saman pelastaakseen ihmiset synneiltä. Tästä ei ole epäilystäkään. Kehottaahan Raamattu pahoinpitelemään lapsiakin.

• Retrohetero kirjoitti:

mihin?

Raamattuun, Jumalan sanaan.
        Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä.Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus. Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt. Joh.1:1-5

• lesbojen kohdallakin
        purje kirjoitti:

Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä.Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus. Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt. Joh.1:1-5

katso:

http://www.youtube.com/watch?v=A20l6HFL0Qs&feature=related

• purje kirjoitti:

myös sinua varten, mutta pyydä Jeesusta näyttämään se, mitä et vielä ymmärrä. Minä olen pyytänyt ja hän on näyttänyt sen, mitä on hyväksi nähnyt minun kohdallani, jotta voisin uskoa.

Itsesuggerointi ei ole minun juttuni.

• ***.*.*.*.***
        purje kirjoitti:

>>>>Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

• ***.*.*.*.*** kirjoitti:

>>>>Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

Sana, Jeesus Kristus.

• Apostoli_Tz
        Aatami9 kirjoitti:

verifetissi teillä uskiksilla oikein on? Ei riitä että intoilette jostain vtn "sovintoverestä" tms., teidän pitää vielä kerran viikossa juodakin sitä. Eikö ritualisoitu kannibalismi riittänyt?

Ovatko verenluovuttajat verifetissejä tai SPR:n verenluovutukseen kutsuvat tahot?

Sanotaan myös, että maamme itsenäisyys on lunastettu veteraanien verellä. Verifetismiä?

Ei, vaan näyttäisi siltä, että ilman uskontoakin verellä on olennainen rooli elämän suhteen.

On myös mielenkiintoista, että monissa muissa uskonnoissa verellä on myöskin keskeinen rooli, kristinusko ei ole siinä poikkeus. Onko "veriveljeys" sinulle tuttu käsite? Taas verellä on merkittävä rooli...

Ja sanotaanhan, että "veri on vettä sakeampaa...".

• Kuk regus susej
        Apostoli_Tz kirjoitti:

Ovatko verenluovuttajat verifetissejä tai SPR:n verenluovutukseen kutsuvat tahot?

Sanotaan myös, että maamme itsenäisyys on lunastettu veteraanien verellä. Verifetismiä?

Ei, vaan näyttäisi siltä, että ilman uskontoakin verellä on olennainen rooli elämän suhteen.

On myös mielenkiintoista, että monissa muissa uskonnoissa verellä on myöskin keskeinen rooli, kristinusko ei ole siinä poikkeus. Onko "veriveljeys" sinulle tuttu käsite? Taas verellä on merkittävä rooli...

Ja sanotaanhan, että "veri on vettä sakeampaa...".

on eri asia kuin verenluovutus, ja miten kehtaat verrata veteraaneja ja tämän kaltaisia verellä sotkijoita:
        "Raamatun
        Kirjoittanut: viisautta 17.2.2009 klo 11.55

Herran Jeesuksen veressä olemme pelastetut. Herran Jeesuksen veri puhdistaa syntiset. Veressä on voimaa ja veri vapauttaa. Olkaamme hyvässä turvassa Jeesuksen veressä ja armossa, veren voimalla olemme Herran veren kautta puhdistetut, elävässä veressä."

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000012&posting=22000000041790431

Lyhyessä pätkässä mainitsee veren 8 kertaa.

• Apostoli_Tz
        Kuk regus susej kirjoitti:

on eri asia kuin verenluovutus, ja miten kehtaat verrata veteraaneja ja tämän kaltaisia verellä sotkijoita:
        "Raamatun
        Kirjoittanut: viisautta 17.2.2009 klo 11.55

Herran Jeesuksen veressä olemme pelastetut. Herran Jeesuksen veri puhdistaa syntiset. Veressä on voimaa ja veri vapauttaa. Olkaamme hyvässä turvassa Jeesuksen veressä ja armossa, veren voimalla olemme Herran veren kautta puhdistetut, elävässä veressä."

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000012&posting=22000000041790431

Lyhyessä pätkässä mainitsee veren 8 kertaa.

Pappani tunteneena (JR8:n konekiväärimies) ihan hyvin kehtaan.

"Herran Jeesuksen veressä olemme pelastetut."

"Matti Meikäläisen veressä olen pelastunut", voisi joku verenluovutuksen tähden pelastunut sanoa.

Jeesus luovutti verensä, jotta pelastuisimme. Miten se eroaa verenluovutuksesta muuten, kuin että verenluovuttaja ei luovuta kaikkea vertaan?

P.S Veteraaneissa oli myös uskovia ja Rydin puoliso kehoitti aloittamaan klo 12 rukoukset Suomen puolesta sotien aikana.

• Kuk regus susej
        Apostoli_Tz kirjoitti:

Pappani tunteneena (JR8:n konekiväärimies) ihan hyvin kehtaan.

"Herran Jeesuksen veressä olemme pelastetut."

"Matti Meikäläisen veressä olen pelastunut", voisi joku verenluovutuksen tähden pelastunut sanoa.

Jeesus luovutti verensä, jotta pelastuisimme. Miten se eroaa verenluovutuksesta muuten, kuin että verenluovuttaja ei luovuta kaikkea vertaan?

P.S Veteraaneissa oli myös uskovia ja Rydin puoliso kehoitti aloittamaan klo 12 rukoukset Suomen puolesta sotien aikana.

verestä höpöttävä sekunda-ateisti on verrattavissa veteraaniin, no, omapa on ongelmasi.

""Matti Meikäläisen veressä olen pelastunut", voisi joku verenluovutuksen tähden pelastunut sanoa."
        Tuskinpa kukaan palvoisi verenluovuttajaa, paitsi ehkä joku tärähtänyt.

"Jeesus luovutti verensä, jotta pelastuisimme. Miten se eroaa verenluovutuksesta muuten, kuin että verenluovuttaja ei luovuta kaikkea vertaan?"
        Verenluovuttaja pelastaa myös todellisessa elämässä.

"Rydin puoliso kehoitti aloittamaan klo 12 rukoukset Suomen puolesta sotien aikana."
        Ja siinä nähdään miten paljon rukous auttaa, Suomi hävisi sodan.

• sitten

ihmisen täytyy sovittaa lain rikkominen nykysuomessa joko kärsimällä rahan luovuttamisesta sakon muodossa tai vapaudenriistosta vankilassa? Laitetaan vain Jumalan tilalle yhteiskunta. Muuta eroa ei ole.

Lainrikkomus = synti. Välttämättä mitään jumalia ei ole tai jos on, eivät ne meitä vaadi muuta noudattamaan kuin luonnonlakeja.

• Kössönöm

Mitä se oikeastaan on? Kuka tietää? Kaoottista touhua enimmäkseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      28
      2527
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      114
      2126
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      122
      1809
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      97
      1803
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1547
    6. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      139
      1140
    7. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1085
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      89
      1031
    9. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      21
      1022
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      987
    Aihe