Tule markka kultainen...

kissyourfreedomgoodbye

...kohta kun euro romahtaa täydellisesti ja sataeurosilla voi pyyhkästä persettään niin on oiva aika ottaa vanha kunnon markka kehiin,ja vastuu Suomen rahapolitiikasta Suomen Pankille.Tosin tämä vaatisi vastuullisia päättäjiä em.elimeen,löytyisiköhän mistään?Samaan syssyyn erottaisiin koko haisevasta EU:sta,ihanaa!Lamassa taitaa sittenkin piillä odottamattomia mahdollisuuksia!

11

506

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lamassa ei oltu

      EU:ssa ja korot pomppas 15-16%. Siinä oli moni kovilla

      • NORSu

        90-luvun
        lamassa ei oltu EU:ssa ja korot pomppas 15-16%. Siinä oli moni kovilla    
        ---------------------------------------------


        luulin muistavani kaiken,

        mutta en kyllä muista tuota kun sanoit.
        kun korot hieman hitaammin alenivat kun nyt niin en kyllä muista korkeita korkoja 1992 jälkeen, siis varsinaisessa lamassa.

        kertoisitkos pankkimiehelle?


      • päästäsi
        NORSu kirjoitti:

        90-luvun
        lamassa ei oltu EU:ssa ja korot pomppas 15-16%. Siinä oli moni kovilla    
        ---------------------------------------------


        luulin muistavani kaiken,

        mutta en kyllä muista tuota kun sanoit.
        kun korot hieman hitaammin alenivat kun nyt niin en kyllä muista korkeita korkoja 1992 jälkeen, siis varsinaisessa lamassa.

        kertoisitkos pankkimiehelle?

        vuoden 92- miten se liittyy tekstiin?"siis varsinaisessa lamassa" omituisia keksit.
        Et ymmärtäny, etkä muistanut oikeastaan mitään. En voinut olla nauramatta"pankkimiehelle"

        Taisit paskoa vaippoihisi viime laman aikoihin, joka oli 90-94- pahimmillaan ja tiliotteitakin tuolta 90-luvulta vielä löytyy, joista korot näkyy.


      • päästäsi kirjoitti:

        vuoden 92- miten se liittyy tekstiin?"siis varsinaisessa lamassa" omituisia keksit.
        Et ymmärtäny, etkä muistanut oikeastaan mitään. En voinut olla nauramatta"pankkimiehelle"

        Taisit paskoa vaippoihisi viime laman aikoihin, joka oli 90-94- pahimmillaan ja tiliotteitakin tuolta 90-luvulta vielä löytyy, joista korot näkyy.

        .
        ”vuoden 92- miten se liittyy tekstiin?"siis varsinaisessa lamassa" omituisia keksit.”


        Edellinen kirjoitti tuolla tavoin.

        ”90-luvun lamassa ei oltu EU:ssa ja korot pomppas 15-16%.”
        ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

        Minun tiedon ja muistini mukaan, korot eivät nousseet laman aikana,
        vaan suunta oli ”alaspäin sahaava”, siis aina laskeva,
        mutta paljon epämääräisemmin ja hitaammin kuin nyt.
        -92 jälkeen en muista korkeita korkoja saneesi,
        sitä ennen kyllä sai 18,5 % ja tietysti vanhat 3v. talletukset tuottivat 13 %.

        JOS KERROT mitä korkeita korkoja sinä muistat, vuodet ja prosentit,
        heitän siten vastineeksi kunnon taulukon.

        ----------------
        "Taisit paskoa vaippoihisi viime laman aikoihin, joka oli 90-94-"

        tuolloin oli jo kaikki lapsetkin lukion käyneitä ja jatko-opintoihin lähtivät, et sillälailla.


      • lainan korkoa
        ErkkiSi kirjoitti:

        .
        ”vuoden 92- miten se liittyy tekstiin?"siis varsinaisessa lamassa" omituisia keksit.”


        Edellinen kirjoitti tuolla tavoin.

        ”90-luvun lamassa ei oltu EU:ssa ja korot pomppas 15-16%.”
        ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

        Minun tiedon ja muistini mukaan, korot eivät nousseet laman aikana,
        vaan suunta oli ”alaspäin sahaava”, siis aina laskeva,
        mutta paljon epämääräisemmin ja hitaammin kuin nyt.
        -92 jälkeen en muista korkeita korkoja saneesi,
        sitä ennen kyllä sai 18,5 % ja tietysti vanhat 3v. talletukset tuottivat 13 %.

        JOS KERROT mitä korkeita korkoja sinä muistat, vuodet ja prosentit,
        heitän siten vastineeksi kunnon taulukon.

        ----------------
        "Taisit paskoa vaippoihisi viime laman aikoihin, joka oli 90-94-"

        tuolloin oli jo kaikki lapsetkin lukion käyneitä ja jatko-opintoihin lähtivät, et sillälailla.

        niin kuin asiayhteydestä pitäisi tajuta, sitä ei kannata verrata talletuskorkoon,sekä alkaa inttämään ja kehumaan itseään pankkiiriksi.


      • muisten edelleen
        lainan korkoa kirjoitti:

        niin kuin asiayhteydestä pitäisi tajuta, sitä ei kannata verrata talletuskorkoon,sekä alkaa inttämään ja kehumaan itseään pankkiiriksi.

        "jos tarkoitetaan
        lainan korkoa
           niin kuin asiayhteydestä pitäisi tajuta, sitä ei kannata verrata talletuskorkoon"
        -----------------------------------------------------
        kyllä ja ei,
        lainakorot alenivat tuolloin nopeampaan tahtiin, koska niissä ei tehty 3-vuoden kiinteitä sopimuksia.

        Tuloin saattoi olla samalla henkilöllä 3v ja 13 % tilillä rahaa ja
        lainaa jonka korko oli 12 %
        ja lainakoron voi vähentää verotuksessa, lähes aina,
        kun nyt ei saa kuin oman asunnon ja sijoituskohteen lainoista.

        Silloin vähennettiin lainakorko palkkatulosta,
        useimmilla vähennyt olivat 50-55 % luokkaa,
        kun nykyään se on 28-29 %.

        Myös tuota edeltävän aikana voitti 2-3 % kun piti rahaa talleteltuna ja oli velkaa,
        koska, velkakoron puolitti verotus, eikä talletuksista mennyt veroa.

        Verohan tuli joskus 2000 luvulla, ensin 29 %


    • Armoa pliis

      Liikasen Erkki.

      Luoja armahda Suomen kansaa,ettei toivomasi skenaario toteudu

      • aloittaja

        ..korkoprosenttien lisäksi kertoa mistä lama oikeastaan sai alkunsa.Holtiton ULKOMAISTEN valuuttalainojen jako oli syy.Vastuullisella kansallisella rahapolitiikalla tällainen ei olisi edes mahdollista.Korot olivat vain seuraus siitä kun kansallinen taloutemme sotkettiin siihen kuulumattomilla elementeillä.


      • aloittaja kirjoitti:

        ..korkoprosenttien lisäksi kertoa mistä lama oikeastaan sai alkunsa.Holtiton ULKOMAISTEN valuuttalainojen jako oli syy.Vastuullisella kansallisella rahapolitiikalla tällainen ei olisi edes mahdollista.Korot olivat vain seuraus siitä kun kansallinen taloutemme sotkettiin siihen kuulumattomilla elementeillä.

        Neuvostoliiton hajoaminen ja idänkaupan romahtaminen,

        toisena, Suomenhan on kautta aikojen olut pakko devalvoida, jota pärjäämme kilpailussa,
        maatalous, paperiteollisuus, laivanrakennusteollisuus, ym. raskas teollisuus, yms.

        Kuinkahan tästä eteenpäin, nousemmeko enää koskaan..


      • aloittaja
        ErkkiSi kirjoitti:

        Neuvostoliiton hajoaminen ja idänkaupan romahtaminen,

        toisena, Suomenhan on kautta aikojen olut pakko devalvoida, jota pärjäämme kilpailussa,
        maatalous, paperiteollisuus, laivanrakennusteollisuus, ym. raskas teollisuus, yms.

        Kuinkahan tästä eteenpäin, nousemmeko enää koskaan..

        ..kekkosen junaileman idänkaupan romahdus oli myös osasyy 90-luvun lamaan.Nykyään ongelmaa ei todellakaan ole työn tuottavuudessa tai kannattavuudessa vaan koko rahoitusjärjestelmämme on läpimätä.Jos kiinnostaa olen avautunut aiheesta täällä

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000003&conference=4000000000000048&posting=22000000041725785


      • Vilho.
        aloittaja kirjoitti:

        ..kekkosen junaileman idänkaupan romahdus oli myös osasyy 90-luvun lamaan.Nykyään ongelmaa ei todellakaan ole työn tuottavuudessa tai kannattavuudessa vaan koko rahoitusjärjestelmämme on läpimätä.Jos kiinnostaa olen avautunut aiheesta täällä

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000003&conference=4000000000000048&posting=22000000041725785

        "Nykyään ongelmaa ei todellakaan ole työn tuottavuudessa tai kannattavuudessa"

        väitän että "koko syy" on juuri kannattavuudessa,
        useat asiat perustuvat tukiaisiin, suomessa ei olisi paperiteollisuutta, ei laivanrakennusteollisuutta, ei maataloutta, jos niitä ei olisi pidetty tukien ja devalvoinnin avulla pystyssä.

        Pitäisi tehdä enemmän oikeesti kannatava työtä !

        useita kannattamattomia pidetään verovaroin, kokonaiskannattavaisuus hämärtyy, kukaan ei enää hallitse tilanteita, kaikki pyytää aina vain lisää.

        Tällä hetkellä ja viimeiset vuodet on Nokia pitänyt suomen pystyssä,
        Nokian paino vähenee aina , jos Nokia lähteen tulee Suomeen Islannin ja Balttimaiden tilanne, niin yli varojemme elämme ja rahaa kierrätämme.

        (tiedän joka maassa on tukia, mutta mittakaava on erilainen, se on eri lailla harkittuja, ei sitä saa se kuka eniten osaa huutaa)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      115
      926
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      566
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      549
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe