Pier Pao Pason SALÓ

sAdoGiRl

Pier Pao Pason vääntämä häntäjöötti, nim: SALÓ Ja Sodoman blaa, blaa, blaa...

Siinä takuuvarma b-lehva. Siin syörää ruskeit pökäleit, ja ne höyryöö kattilas ku makkaarat. Hyi taatana!

JUONI
Kartanoon linnoittautunut, erittäin vinksahtanut, natzahtava homolesboremmi harrastaa pedofiliaa, mummocrafiikkaa, homoilua, paskafetismejä ym lasten sexuaalista hyväksikäyttöä unohtamatta.

Sadonatsien kidnappaamat, alistetut vanhemmat pakotetaan kopeloimaan lapsiaan ja isät kuksimaan poikiaan[eppuriffi]. Sairasta! Jos lusikka tipahtaa, joudut syömään sillä ihmisen...
Ei ihme, että ohjaaja lahdattiin raa-asti leffan valmistumisen ja ensiesityksen jälkeen.

OPETUS
Älä koskaan tiputa lusikkaa hullujen kartanossa.

17

1513

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Veteranfan

      Ohjaaja Pasolini filmasi Markiisi De Sade teoksen Sodoman & Gomorran 120.päivää moraalisesti toisen maailmansodan loppuvaiheeseen,jossa sotaan pettyneet fasistit ja sadistit eivät sulata tappiotaan muullatavalla kuin purkamalla vihaansa elämellisellä tavalla jälkipolvelleen.
      Kyseessä on täysin vihaa lietsova moraliteetti ylimielistä ylimistöä kohtaan,jonka jotkut katsojista tulkitsivat täysin väärällä tavalla mm. lahtaamalla elokuvan ohjaaja.

      • upea elokuva.


      • teorema
        Mr.White kirjoitti:

        upea elokuva.

        Pasolini oli kyllä taiteilija isolla t:llä. Teki mm. Jeesuksesta realistisen elokuvan(Matteuksen evankeliumin)jota arvostetaan paremmissakin piireissä.
        Salo´ jäi hänen viimeiseksi työkseen. Se on 5 tähden elokuva ja taide-elokuvien mestariteos. Pasolini oli myös ansioitunut runoilija ja taisi kirjoittaa myös pari romaania.
        Omistaako joku muita leffoja Pasolinilta kuin ne 4 suomijulkaisua, tai jossain divareissa myytävää Matteuksen evankeliumia?


      • tuhat ja kaksi
        teorema kirjoitti:

        Pasolini oli kyllä taiteilija isolla t:llä. Teki mm. Jeesuksesta realistisen elokuvan(Matteuksen evankeliumin)jota arvostetaan paremmissakin piireissä.
        Salo´ jäi hänen viimeiseksi työkseen. Se on 5 tähden elokuva ja taide-elokuvien mestariteos. Pasolini oli myös ansioitunut runoilija ja taisi kirjoittaa myös pari romaania.
        Omistaako joku muita leffoja Pasolinilta kuin ne 4 suomijulkaisua, tai jossain divareissa myytävää Matteuksen evankeliumia?

        Omistan Pasolinin tuotannosta:
        - Salò eli Sodoman 120 päivää,
        - Tuhannen ja yhden yön tarinoita,
        - Decamerone,
        - Canterburyn tarinoita.


      • manco good

        Onko kenelläkään tietoa:

        Katsoin tuon Sergio Leonen Vain muutaman dollarin tähden- elokuvan ja siinä oli ekstra materiaalina dokumentteja. Yhdessä mainittiin että elokuvan tuottaja on tuottanut myös Fellinin ja Pasolinin elokuvia. Joten, Onko sama TUOTTAJA ollut SEKÄ Pasolinin Salossa ETTÄ Leonen dollaritrilogioissa? Tietenkin on pienet piirit Italiassa, mutta... Ainakin Dario Argento tuotti jotain juttuja Lucio Fulcille, joten haluan vain saada selville Leonen ja Pasolinin mahdolliset yhteydet toistensa tuotantoihin. =)


    • FinancialXxX

      En tiedä oliko viestin tarkoitus olla provo, mutta niin, tosiaan... varmasti löytyy itseasiassa montakin sellaista kokematonta elokuvan katsojaa joka pitää Saloa roskana. Lähinnä tämä perustuu kuitenkin pikemminkin elokuvan moraaliseen kestämättömyyteen 15-vuotiaan mielessä kuin siihen että elokuvassa olisi todellisuudessa mitään vikaa.

      Elokuva jonka vuoksi yksi kaikkien aikojen parhaimmista ohjaajista murhattiin... sen täytyykin olla ajatuksia herättävä? Eli mitä tästä opimme - vaikka paras leffa on aina se suosituin niin paras taiteellinen leffa ei ole yleensä se suosituin.

      • ammatikseen_kriitikko....

        Mitäköhän sadisteja tähän topiciin on taas päästetty kirjoittelemaan? Saló ei ole mitään muuta kuin sitä, mitä itse leffassa syödään: paskaa.
        Tokihan elokuva on järkyttävä, erilainen ja takuuvarmasti luokkansa erottuvin elokuva. Monen muka-taiteilijan mielestä näiden kriteerien perusteella elokuva on jo "nerokas" tai "taiteellinen". Kiasmaankin viedään tehosekottimessa lingottua paskaa ihan vain siksi, että se kuvottaa ihmisiä.

        Miksi pelkkä kuvottavan kuvaus olisi missään mielessä arvostettavaa? Syljen jokaisen päälle, joka kehtaa typeryydessään nostaa hattuaan senttiäkään tällaiselle mielisairaalle potaskalle. Hoitoa suosittelen.


      • hauskaa_hommaa.....
        ammatikseen_kriitikko.... kirjoitti:

        Mitäköhän sadisteja tähän topiciin on taas päästetty kirjoittelemaan? Saló ei ole mitään muuta kuin sitä, mitä itse leffassa syödään: paskaa.
        Tokihan elokuva on järkyttävä, erilainen ja takuuvarmasti luokkansa erottuvin elokuva. Monen muka-taiteilijan mielestä näiden kriteerien perusteella elokuva on jo "nerokas" tai "taiteellinen". Kiasmaankin viedään tehosekottimessa lingottua paskaa ihan vain siksi, että se kuvottaa ihmisiä.

        Miksi pelkkä kuvottavan kuvaus olisi missään mielessä arvostettavaa? Syljen jokaisen päälle, joka kehtaa typeryydessään nostaa hattuaan senttiäkään tällaiselle mielisairaalle potaskalle. Hoitoa suosittelen.

        On varmasti ollut hauskaa näytellä Saló-elokuvassa.. työnkuvaus: paskan syöntiä, hiirien ottaminen vaginaan...


      • presidente
        hauskaa_hommaa..... kirjoitti:

        On varmasti ollut hauskaa näytellä Saló-elokuvassa.. työnkuvaus: paskan syöntiä, hiirien ottaminen vaginaan...

        Eikös Pasolini kuvannut Salo´-elokuvallaan Fasismia ja vallanpitäjien himoja...
        Miten se paskan syönti teidän mielestä fasismia kuvaa?


      • FinancialXxX
        ammatikseen_kriitikko.... kirjoitti:

        Mitäköhän sadisteja tähän topiciin on taas päästetty kirjoittelemaan? Saló ei ole mitään muuta kuin sitä, mitä itse leffassa syödään: paskaa.
        Tokihan elokuva on järkyttävä, erilainen ja takuuvarmasti luokkansa erottuvin elokuva. Monen muka-taiteilijan mielestä näiden kriteerien perusteella elokuva on jo "nerokas" tai "taiteellinen". Kiasmaankin viedään tehosekottimessa lingottua paskaa ihan vain siksi, että se kuvottaa ihmisiä.

        Miksi pelkkä kuvottavan kuvaus olisi missään mielessä arvostettavaa? Syljen jokaisen päälle, joka kehtaa typeryydessään nostaa hattuaan senttiäkään tällaiselle mielisairaalle potaskalle. Hoitoa suosittelen.

        Oleks sä ammatikseen joku levykriitikko vai?

        Kyseinen leffahan perustuu tunnustetun maailmanfilosofin Saden kirjoituksiin, joten jos elokuvan filosofinen särmä ei löydy niin kenties itsessäsi ei ole filosofin aineksia. Miellyttävyydestä ei ole varsinaisesti nyt kyse, vai arvosteletko kaiken miellyttävyyden mukaan hedonistisesti - silloinhan myös seksuaalinen miellyttävyys olisi oikein vaikka se olisikin väärin. Get it?

        Kuvottavankin kuvaus voi olla arvostettavaa, koska se on yhtä paljon osa tätä maailmaa pidit siitä tai et. Yleensä hoitoa tarvitsevat pikemminkin sellaiset ihmiset jotka eivät pysty käsittelemään vakavia asioita kehittävällä tavalla. Voithan vastata tähänkin, että mikä tekee paskansyönnistä sitten vakavan asian ja vastaukseni on - kenties ei mikään - tai että - kenties riippuu oletko se sinä joka sitä paskaa popsii.

        Mitä elokuvaan kuitenkin tulee niin tässä keskustelussa on jäänyt täysin huomiotta itse filmatisointi, joka -tiedättehän- on kuitenkin -melko- tärkeä elokuvassa. Eli Salossa tosiaan mielestäni äärimmäisen hyvät näyttelijäsuoritukset, värit, kuvaus, äänet yms. Pasolinille ominainen huumori diologissa (enkä puhu siis mistään kakka-jutuista).


      • sergei leoni
        FinancialXxX kirjoitti:

        Oleks sä ammatikseen joku levykriitikko vai?

        Kyseinen leffahan perustuu tunnustetun maailmanfilosofin Saden kirjoituksiin, joten jos elokuvan filosofinen särmä ei löydy niin kenties itsessäsi ei ole filosofin aineksia. Miellyttävyydestä ei ole varsinaisesti nyt kyse, vai arvosteletko kaiken miellyttävyyden mukaan hedonistisesti - silloinhan myös seksuaalinen miellyttävyys olisi oikein vaikka se olisikin väärin. Get it?

        Kuvottavankin kuvaus voi olla arvostettavaa, koska se on yhtä paljon osa tätä maailmaa pidit siitä tai et. Yleensä hoitoa tarvitsevat pikemminkin sellaiset ihmiset jotka eivät pysty käsittelemään vakavia asioita kehittävällä tavalla. Voithan vastata tähänkin, että mikä tekee paskansyönnistä sitten vakavan asian ja vastaukseni on - kenties ei mikään - tai että - kenties riippuu oletko se sinä joka sitä paskaa popsii.

        Mitä elokuvaan kuitenkin tulee niin tässä keskustelussa on jäänyt täysin huomiotta itse filmatisointi, joka -tiedättehän- on kuitenkin -melko- tärkeä elokuvassa. Eli Salossa tosiaan mielestäni äärimmäisen hyvät näyttelijäsuoritukset, värit, kuvaus, äänet yms. Pasolinille ominainen huumori diologissa (enkä puhu siis mistään kakka-jutuista).

        Salossa on muutes Ennio Morricone tehnyt musiikit. Ei mikään turha kaveri hänkään.


      • Bi-sexi
        presidente kirjoitti:

        Eikös Pasolini kuvannut Salo´-elokuvallaan Fasismia ja vallanpitäjien himoja...
        Miten se paskan syönti teidän mielestä fasismia kuvaa?

        Luulen että paskan syönnin merkitys oli kuvata fasismin piilohomoutta ja Fasisteja "toisen pesän" hedelmää,paskaa syöväksi kansaksi. Pasolini itse oli kommunisti ja homo ja silti ihaili näiden "vihollistensa" kulttuuria. Sai Pasolini sitten lopulta kunniakkaan kuoleman kun hänen poika-seksi-orjansa ajoi hänen päältään. Kannattaa muuten lukea Olemme kaikki vaarassa- kirja, missä on koottu mm. Pasolinin oikeuden käyntejä mm.pedofilaa,jumalan pilkkaa. Pasolinin neroutta ei voi kiistää, mutta kaikilla meillä on pimeät puolet =)


      • sea6
        ammatikseen_kriitikko.... kirjoitti:

        Mitäköhän sadisteja tähän topiciin on taas päästetty kirjoittelemaan? Saló ei ole mitään muuta kuin sitä, mitä itse leffassa syödään: paskaa.
        Tokihan elokuva on järkyttävä, erilainen ja takuuvarmasti luokkansa erottuvin elokuva. Monen muka-taiteilijan mielestä näiden kriteerien perusteella elokuva on jo "nerokas" tai "taiteellinen". Kiasmaankin viedään tehosekottimessa lingottua paskaa ihan vain siksi, että se kuvottaa ihmisiä.

        Miksi pelkkä kuvottavan kuvaus olisi missään mielessä arvostettavaa? Syljen jokaisen päälle, joka kehtaa typeryydessään nostaa hattuaan senttiäkään tällaiselle mielisairaalle potaskalle. Hoitoa suosittelen.

        jep. kielletään taas kaikki. sylje sinä omaan persereikääs ( noh taidat niin jo tehdäkin...) , onko sulla persoonallisuushäiriö ylemmyydentunteesta kun muita tuomitset... Hoitoa suosittelen.


      • FilosofianmaisteriHERO
        FinancialXxX kirjoitti:

        Oleks sä ammatikseen joku levykriitikko vai?

        Kyseinen leffahan perustuu tunnustetun maailmanfilosofin Saden kirjoituksiin, joten jos elokuvan filosofinen särmä ei löydy niin kenties itsessäsi ei ole filosofin aineksia. Miellyttävyydestä ei ole varsinaisesti nyt kyse, vai arvosteletko kaiken miellyttävyyden mukaan hedonistisesti - silloinhan myös seksuaalinen miellyttävyys olisi oikein vaikka se olisikin väärin. Get it?

        Kuvottavankin kuvaus voi olla arvostettavaa, koska se on yhtä paljon osa tätä maailmaa pidit siitä tai et. Yleensä hoitoa tarvitsevat pikemminkin sellaiset ihmiset jotka eivät pysty käsittelemään vakavia asioita kehittävällä tavalla. Voithan vastata tähänkin, että mikä tekee paskansyönnistä sitten vakavan asian ja vastaukseni on - kenties ei mikään - tai että - kenties riippuu oletko se sinä joka sitä paskaa popsii.

        Mitä elokuvaan kuitenkin tulee niin tässä keskustelussa on jäänyt täysin huomiotta itse filmatisointi, joka -tiedättehän- on kuitenkin -melko- tärkeä elokuvassa. Eli Salossa tosiaan mielestäni äärimmäisen hyvät näyttelijäsuoritukset, värit, kuvaus, äänet yms. Pasolinille ominainen huumori diologissa (enkä puhu siis mistään kakka-jutuista).

        "Yleensä hoitoa tarvitsevat pikemminkin sellaiset ihmiset jotka eivät pysty käsittelemään vakavia asioita kehittävällä tavalla. "

        Tiedän potilaita, joille moisen katsominen on potilaiden puuhaa, eli ovatko he siis riittävän älykkäitä käsittelemään elokuvia elokuviina? =Ei. Miksi näin?>

        >Esimerkiksi köyhä ja itsensä huono-osaiseksi kokeva kaveri vs. rikas kaveri tai muuten vaan menestyvä kaveri, tai näin huono-osaiseksi itsensä kokeva asian harhaisesti kokee.
        Kuvitellaan, että ensimmäinen aukoo jälkimmäiselle pääparkaansa kesken Salon, miksi?

        Tässä kohtaa kellojen pitää soida ja helvetin kovaa!
        Syy on ongelmatapauksen itsensä sisällä. Puutteellisuuden ja lapsellisuuden ydin on löytynyt! Takerrutaan siis suomalaiseen perisyntiin, kateuteen, joka muuttaa muotoaan vittuiluksi sille altistuneen itsensä sitä välttämättä tiedostamatta. Tälläinen ihminen näkee hirveän vaivan haukkuessaan ja arvostellessaan kaikkea mahdollista ja eritoten kateudenkohteitaan.
        Ihmisen, jolla asiat on hyvin, ei tarvitse tuhlata aikaansa moiseen lapsellisuuteen.
        Tälläinen ihminen ei muiden tekemisiistä välitä. Hän kuuluu parhaaseen a ryhmään, koska hän voi antaa olla!

        Paras a-ryhmä ymmärtää siis hyvän elokuvanpäälle, kuten salo on! Siksi juuri me kaikki Salon suuret ystävät kuulumme ehdottomaan eliittiin, ja saamme olla siitä ylpeitä!

        Nyt kolminkertainen hurraahuuto Salolle!: HURRAA! HURRAA! HURRAA!


    • mtv

      Onko Salo tullut tv:stä joskus?

      • up!

        Luulen että on tullut, koska Russ Maijerinkin leffoja on tullut neloselta. "Roskan paavin", John Watersin leffa tulee tänään telkusta, viihdettä josta olen mediamaksunkin valmis maksaa:) dirty shame.


      • el pawe
        up! kirjoitti:

        Luulen että on tullut, koska Russ Maijerinkin leffoja on tullut neloselta. "Roskan paavin", John Watersin leffa tulee tänään telkusta, viihdettä josta olen mediamaksunkin valmis maksaa:) dirty shame.

        Onko parempaa vappu- elokuvaa kuin Salo´?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4689
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2279
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1526
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1024
    Aihe