Ihmisen kehittyessä apinasta osa rodusta lähti pohjoiseen ja osa jäi Afrikkaan. Pohjoisessa ihmiset joutuivat tuhansia vuosia raatamaan saadakseen nykyisen hyvinvoinnin.
Afrikassa ihmiset eivät tehneet tuhansien vuosien aikana mitään hyvinvointinsa eteen vaan näkivät järkevämmäksi vain olla ja tulla toimeen mahdollisimman pienellä työllä.
Nyt he sitten vaativatkin, että pohjoisen ihmisten pitää ottaa heidät vastaan ja tarjota heille ilmaiseksi samat oltavat kuin pohjoisilla ihmisillä.
Outoa logiikkaa!
Oikein nauratti eilen illalla Ylen ohjelmassa, kun somalityttö kysyi, miksi aina kaikista maahanmuuttajista negatiivisesti puhuttaessa mainitaan vain somalit, vaikka maahanmuuttajia tulee monesta maasta. Oli oikein hämmästynyt.
Ei tullut hänen mieleensä, voisiko tuo johtua siitä, että juuri somalit ovat aivan törkeän yliedustettuina lähes kaikissa mahdollisissa rikostilastoissa!
Luulevatko he tosiaan, että suomalaiset ovat niin tyhmiä, että haluaisivat muuttaa yhteiskuntansa heidän yhteiskuntansa tasolle, jossa mm. naisilla ei ole mitään arvoa, raiskaukset ovat hyväksyttäviä ja elämän tason eteen ei itse täydy tehdä mitään.
Tämä taso on länsimaissa ohitettu jo satoja vuosia sitten.
Historia lyhyesti
21
420
Vastaukset
- hahah....
Eikö tuo juuri osoita sen että suomalaiset hyväksyvät maahanmuuttajat ja ovat ystävällisiä kunhan nämä maahanmuuttajat vain yrittävät sopeutua, käydä töissä ja olla asiallisia?
Somalit taasen eivät käyttäydy hyvin joten heistä ei myöskään pidetä. Täysin luonnollista ja hyväksyttävää.
Jos ei kyseinen somalityttö ymmärrä tätä niin saa katsoa itseään peiliin ja miettiä olisiko järkeä sivistää itseään hieman.- Ikivanha
hitto, tilsitään itsemme, me Finskit, koska meillähän on valtaosan omastakin mielestä taipuvaisuutta alkoholismiin, sisäsiittoisuuteen ja kuoleman sairaalloiseen melankoliaan.
Ei meillä mitään tee, nyyh nyyh, me nyt ollaan vähän tällaisia antakee anteeksi.
Meistä ei pidetä mm.Eestissä, nyyh ja IHME!
Finskiä halveerataan espanjassa, niisk.
Jenkkilässä finskiä haukutaan Sveduksi, APUA! kuolen!
Anteeksi, anteeksi, en mahda mitään sille että olen finski.
Voi muuten kertoa että suurimmalle osalle se on aivan se ja sama, onko joku somali vai mikä onkaan.
Ei ihme, että tuollaisena vähemmistön edustajana
haluat erityiskohtelua ettei toinen vähemmistöksi leimaantunut saa valtaväestön antimia yhtä paljon kuin sinä.
sinustahan täällä kuuluu pitää?
Varsinkin ku käyttäydyt niin hyvin.
todella omituinen ja kuvaa pohjatonta tietämättömyyttä.
Somalityttö oli harvinaisen oikeassa. Samaa olen kysellyt täällä, mutta aina vain intetään tuota typeryyttä: maahanmuuttaja = muslimi = somali.
Maahanmuuttoviraston tilastoista löytyvät turvapaikanhakijat maittain. Voit itse tutkia, miten paljon mistäkin maasta on hakijoita Suomessa ja muut tiedot:
http://www.migri.fi/netcomm/content.asp?article=3127
Tilasto ulkomaalaisten rikolllisuudesta 2005:
www.optula.om.fi/uploads/i9oum887.pdf
Naisten asema Somaliassa on selkeästi parempi kuin monissa muissa Afrikan ja Aasian maissa. Naiset ovat mukana politiikassa ja naiset pitävät esimerkiksi avioliitossa oman nimensä. Raiskaukset eivät ole hyväksyttyjä Somalian kulttuurissa, päinvastoin. Mitä somalien Suomessa tekemiin raiskauksiin tulee, niin vuonna 2007 poliisin tietoon tulleista yli 700 raiskauksesta 6 oli somalin tekemiä. Sattumoisin Viron kansalainen syyllistyi raiskaukseen 6 tapauksessa. Tässä tilasto, josta voi hakea tietoja:
http://pxweb2.stat.fi/Dialog/varval.asp?ma=020_polrik_tau_102_fi&ti=Rikokset ja niiden selvitt%E4minen vuodesta 1980&path=../Database/StatFin/oik/polrik/&lang=3&multilang=fi
Otetaan näytteeksi toinen vakava rikosryhmä, henkirikokset. Somalit vuonna 2007 0 tapausta, virolaiset 0 tapausta.- ihmettelijä.
Hienosti kaivoit yhdet tietyt vuodet esille.
Mikään ei vain poista sitä faktaa, että juuri somalit tekevät eniten rikoksia, varsinkin seksuaalirikoksia. Jos tutkitaan useampaa vuotta, esim. 2003-2007 somalit syyllistyivät 264 kertaa rikokseen 1000 somalia kohti Suomessa!
Suomalaisilla luku oli 71 1000 suomalaista kohti.
Siinä nyt hieman faktaa, jota et voi mitenkään kieltää.
Ilman liikennerikkomuksia (ylinopeussakot yms, somalit syyllistyivät kaikista maailman kansoista eniten rikoksiin Suomessa 2003-2007, mukaanlukien siis suomalaiset itsekin!
Ja pitää muistaa, että noina vuosina somalien määrä on nyt vasta kunnolla nousemassa.
Jos olisit vähänkin asunut muissa maissa, tietäisi, että somalien maine ja kotimaansa olot ei todellakaan ole mitään sattumaa.
Jos he ovat niin hieno kansa kuin annat ymmärtää, miksi ihmeessä he meidän pahojen suomalaisten keskelle haluavat, jopa maksavat siitä "köyhinä" kymmenien tuhansien matkakulut?
Monet nuoret vaan ajattelevat sinisilmäisinä, että heillä vaan on niin kovin huonot olot kotimaassa ja heitä syrjitään.
Ikä ja kokemus muuttaa vaan kummasti mieltä vuosien saatossa. Saatpa nähdä itsekin. ihmettelijä. kirjoitti:
Mikään ei vain poista sitä faktaa, että juuri somalit tekevät eniten rikoksia, varsinkin seksuaalirikoksia. Jos tutkitaan useampaa vuotta, esim. 2003-2007 somalit syyllistyivät 264 kertaa rikokseen 1000 somalia kohti Suomessa!
Ilman liikennerikkomuksia (ylinopeussakot yms, somalit syyllistyivät kaikista maailman kansoista eniten rikoksiin Suomessa 2003-2007, mukaanlukien siis suomalaiset itsekin!
Ja pitää muistaa, että noina vuosina somalien määrä on nyt vasta kunnolla nousemassa.
Jos olisit vähänkin asunut muissa maissa, tietäisi, että somalien maine ja kotimaansa olot ei todellakaan ole mitään sattumaa.
Jos he ovat niin hieno kansa kuin annat ymmärtää, miksi ihmeessä he meidän pahojen suomalaisten keskelle haluavat, jopa maksavat siitä "köyhinä" kymmenien tuhansien matkakulut?
Monet nuoret vaan ajattelevat sinisilmäisinä, että heillä vaan on niin kovin huonot olot kotimaassa ja heitä syrjitään.
Ikä ja kokemus muuttaa vaan kummasti mieltä vuosien saatossa. Saatpa nähdä itsekin.tilastosta minkä vuoden haluat, minkä kansallisuuden haluat ja minkä rikostyypin haluat. Viime vuotta ei vielä ole tilastoitu. Kannattaa muuten muistaa sekin, että Helsingissä oli nuorten tekemien ryöstöjen piikki, jonka aiheutti yksi somalinuorten jengi. Somalivanhemmat hoitivat asian lähettämällä katupartioita ja poliisi ottamalla pääpukarit kiinni. Kolme heistä on tuomittu karkotettaviksi.
Väitteesi somalien huonosta maineesta ja heidän halustaan tulla nimenomaan Suomeen on absoluuttisen perätön. Somalit ovat vaeltaneet 1800-luvulta asti työläisinä, opiskelijoina ja ammatinharjoittajina. Turvapaikanhakijoina he ovat alkaneet liikkua vasta sisällissodan vuosina. Somalien määrä eri maissa:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Somalit
Brittiläinen tutkimus kertoo - ei suinkaan mistään huonosta maineesta - vaan somalien sopeutuvuudesta uusiin ympäristöihin ja myös siitä, että he pyrkivät mieluiten maihin, joissa on jo runsaasti somaleja - Isoon-Britanniaan, Alankomaihin, Kanadaan. Näihin maihin he myös yrittävät yhdistää perheensä.
http://www.sussex.ac.uk/migration/documents/mwp23.pdf- selvästi...
ihmettelijä. kirjoitti:
Ikä ja kokemus muuttaa vaan kummasti mieltä vuosien saatossa. Saatpa nähdä itsekin.oikeammassa kuin sinä.
- ihmettelijä.
sharyn kirjoitti:
tilastosta minkä vuoden haluat, minkä kansallisuuden haluat ja minkä rikostyypin haluat. Viime vuotta ei vielä ole tilastoitu. Kannattaa muuten muistaa sekin, että Helsingissä oli nuorten tekemien ryöstöjen piikki, jonka aiheutti yksi somalinuorten jengi. Somalivanhemmat hoitivat asian lähettämällä katupartioita ja poliisi ottamalla pääpukarit kiinni. Kolme heistä on tuomittu karkotettaviksi.
Väitteesi somalien huonosta maineesta ja heidän halustaan tulla nimenomaan Suomeen on absoluuttisen perätön. Somalit ovat vaeltaneet 1800-luvulta asti työläisinä, opiskelijoina ja ammatinharjoittajina. Turvapaikanhakijoina he ovat alkaneet liikkua vasta sisällissodan vuosina. Somalien määrä eri maissa:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Somalit
Brittiläinen tutkimus kertoo - ei suinkaan mistään huonosta maineesta - vaan somalien sopeutuvuudesta uusiin ympäristöihin ja myös siitä, että he pyrkivät mieluiten maihin, joissa on jo runsaasti somaleja - Isoon-Britanniaan, Alankomaihin, Kanadaan. Näihin maihin he myös yrittävät yhdistää perheensä.
http://www.sussex.ac.uk/migration/documents/mwp23.pdfItse otit juuri yhden ainoan vuoden esille, minä otin useamman vuoden tilaston.
>Voit itse etsiä tilastosta minkä vuoden haluat, minkä kansallisuuden haluat ja minkä rikostyypin haluat. Viime vuotta ei vielä ole tilastoitu.>
Otin usean vuoden, ja otin kaikki rikostyypit. Tuo mielestäni kertaa asian puolueettomannin. Ja siinä somalit paljastuvat kaikista kansoista eniten rikoksia tekeväksi.
Tätä et pystynyt mitenkään kumoamaan, ainoastaan höpisemään, että viime vuotta ei ole vielä tilastoitu.
Olen itse asunut neljässä Länsi-Euroopan maassa ja työkavereita asuu muualla. Jokaisessa maassa tähän asti juuri somaleilla ollut huonoin maine.
Ja lähes poikkeuksetta he syyllistyvät eniten rikoksiin, aivan kuten Suomessakin.
>Väitteesi somalien huonosta maineesta ja heidän halustaan tulla nimenomaan Suomeen on absoluuttisen perätön.>
Miten voit väittää, että tämä on perätön??
Siis mielestäsi heillä ei ole halua tulla Suomeen?
Oletko seurannut lainkaan uutisia tai pakolaistilostoja. Omasta halustaanhan he tänne tulevat.
En väittänyt missään, että he haluavat ainostaan Suomeen tulla.
Olisi oikeasti mielenkiintoista kuulla, miten perustelet tuon väitteesi, että heidän halu tulla Suomeen on absoluuttisen perätön! - ihmettelijä.
selvästi... kirjoitti:
oikeammassa kuin sinä.
Näytä yksi kohta, kiitos.
ihmettelijä. kirjoitti:
Itse otit juuri yhden ainoan vuoden esille, minä otin useamman vuoden tilaston.
>Voit itse etsiä tilastosta minkä vuoden haluat, minkä kansallisuuden haluat ja minkä rikostyypin haluat. Viime vuotta ei vielä ole tilastoitu.>
Otin usean vuoden, ja otin kaikki rikostyypit. Tuo mielestäni kertaa asian puolueettomannin. Ja siinä somalit paljastuvat kaikista kansoista eniten rikoksia tekeväksi.
Tätä et pystynyt mitenkään kumoamaan, ainoastaan höpisemään, että viime vuotta ei ole vielä tilastoitu.
Olen itse asunut neljässä Länsi-Euroopan maassa ja työkavereita asuu muualla. Jokaisessa maassa tähän asti juuri somaleilla ollut huonoin maine.
Ja lähes poikkeuksetta he syyllistyvät eniten rikoksiin, aivan kuten Suomessakin.
>Väitteesi somalien huonosta maineesta ja heidän halustaan tulla nimenomaan Suomeen on absoluuttisen perätön.>
Oletko seurannut lainkaan uutisia tai pakolaistilostoja. Omasta halustaanhan he tänne tulevat.
Olisi oikeasti mielenkiintoista kuulla, miten perustelet tuon väitteesi, että heidän halu tulla Suomeen on absoluuttisen perätön!englantilaistutkimuksen?
Somalit pyrkivät aktiivisesti muuttamaan maihin, joissa on vanhat somaliyhteisöt, joita Euroopassa ovat Britannia ja Alankomaat, ja lisäksi Yhdysvallat ja Kanada. Suurin määrä ulkomailla asuvia somaleja (jos katsoit sen toisen linkin!) asuu muissa Afrikan maissa.
Sinun olisi pitänyt käydä pikkuisen läpi eri rikostyyppejä, kuten minä tein, ja verrata muihin kansalaisuuksiin - kuten myös tein. Vakavissa rikoksissa somalit ovat hämmästyttävän vähän edustettuja, jos poistetaan se pieni ryhmä, jonka poliisi on jo eliminoinut ja kolme määrätty karkotettaviksi (kuten myös mainitsin).
Paitsi mainittu perusteellinen tutkimus, myös tietoni somaleista (jotka ovat päätyneet Suomeen aluksi, koska tänne oli mahdollista tulla Venäjän kautta, sitten ihmiskuljettajien reittien vuoksi, myös Venäjän kautta, ja joista monet ovat jo poistuneet Ruotsiin, Yhdysvaltoihin ja Kanadaan) on selvästi parempaa kuin sinun huhupuheesi.- Missä on
sharyn kirjoitti:
englantilaistutkimuksen?
Somalit pyrkivät aktiivisesti muuttamaan maihin, joissa on vanhat somaliyhteisöt, joita Euroopassa ovat Britannia ja Alankomaat, ja lisäksi Yhdysvallat ja Kanada. Suurin määrä ulkomailla asuvia somaleja (jos katsoit sen toisen linkin!) asuu muissa Afrikan maissa.
Sinun olisi pitänyt käydä pikkuisen läpi eri rikostyyppejä, kuten minä tein, ja verrata muihin kansalaisuuksiin - kuten myös tein. Vakavissa rikoksissa somalit ovat hämmästyttävän vähän edustettuja, jos poistetaan se pieni ryhmä, jonka poliisi on jo eliminoinut ja kolme määrätty karkotettaviksi (kuten myös mainitsin).
Paitsi mainittu perusteellinen tutkimus, myös tietoni somaleista (jotka ovat päätyneet Suomeen aluksi, koska tänne oli mahdollista tulla Venäjän kautta, sitten ihmiskuljettajien reittien vuoksi, myös Venäjän kautta, ja joista monet ovat jo poistuneet Ruotsiin, Yhdysvaltoihin ja Kanadaan) on selvästi parempaa kuin sinun huhupuheesi.Se sinun "englantilaistutkimuksesi" on yhden tanskalaisen somalijärjestöjen jäsenen englantilaisessa yliopistossa kirjoittaja "tutkimus".
Jos olisit vähänkin sitä tutkinut, olisit huomannut, että se ei ole mikään laaja tutkimus, vaan tosiaan yhden ainoan tanskalaisen somaliystävän kirjoitus. Vähän lähdekritiikkiä, kiitos!
>Sinun olisi pitänyt käydä pikkuisen läpi eri rikostyyppejä, kuten minä tein, ja verrata muihin kansalaisuuksiin - kuten myös tein. >
Näin minä nimenomaan tein, sinä et! Sinä kerroit vain kahdesta kansalaisuudesta, somaleista ja virolaisista. Ja vain kahdesta rikoksyypistä yhdeltä (!) vuodelta, minä useiltaä vuosilta.
Väität koko ajan ihan sekavia. - Kaptah
paljon kuvaavampia.
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Maahanmuuttajat yliedustettuina Helsingin väkivaltarikoksissa/1135233936906 - suomisomali
ihmettelijä. kirjoitti:
Itse otit juuri yhden ainoan vuoden esille, minä otin useamman vuoden tilaston.
Olisi oikeasti mielenkiintoista kuulla, miten perustelet tuon väitteesi, että heidän halu tulla Suomeen on absoluuttisen perätön!Voi herranjestas... Kyllähän niitä somalien rikoksia näytellään uutisissa ja lehdissä, mutta tiedätkö kuinka monen maahanmuuttajan HYVÄT TEOT palkitaan/näytetään julkisuudessa? Ei kauhean monen. Monet somalit käyttäytyvät julkisilla paikoilla paremmin kuin suomalaiset, mutta onhan niitä nuoria kapinallisia, ketkä tykkäävät tehdä niitä pikkurikoksia. Monet suomalaisnuoret tekevät niitä samoja pikkurötöksiä, mutta ei läheskäään yhtä moni saa siitä varkaan -leimaa...
Joten ota se pää pois perseestäsi ja yritä katsoa maailmaa NORMAALIN suomalaisen silmin, eikä rasistisen rekkakuskin, jonka työt on selvästikin jokin maaahanmuuttaja vienyt, kun kerran olet noin katkera.
Ainiin, oma somali-isäni on tulkkina EU:n hommissa, maksanut itse lakiopiskelunsa Italiassa, on uskollinen yhdelle naiselle ja on mahtava isä kolmelle tyttärelle. Kuulostaa minusta helvetin paljon paremmalta, kuin monet suomalaiset isät.
in a nutshell, kaikki maahanmuuttajat eivät ole patalaiskoja varkaita, niitä hyviäkin löytyy... - o.o.o
suomisomali kirjoitti:
Voi herranjestas... Kyllähän niitä somalien rikoksia näytellään uutisissa ja lehdissä, mutta tiedätkö kuinka monen maahanmuuttajan HYVÄT TEOT palkitaan/näytetään julkisuudessa? Ei kauhean monen. Monet somalit käyttäytyvät julkisilla paikoilla paremmin kuin suomalaiset, mutta onhan niitä nuoria kapinallisia, ketkä tykkäävät tehdä niitä pikkurikoksia. Monet suomalaisnuoret tekevät niitä samoja pikkurötöksiä, mutta ei läheskäään yhtä moni saa siitä varkaan -leimaa...
Joten ota se pää pois perseestäsi ja yritä katsoa maailmaa NORMAALIN suomalaisen silmin, eikä rasistisen rekkakuskin, jonka työt on selvästikin jokin maaahanmuuttaja vienyt, kun kerran olet noin katkera.
Ainiin, oma somali-isäni on tulkkina EU:n hommissa, maksanut itse lakiopiskelunsa Italiassa, on uskollinen yhdelle naiselle ja on mahtava isä kolmelle tyttärelle. Kuulostaa minusta helvetin paljon paremmalta, kuin monet suomalaiset isät.
in a nutshell, kaikki maahanmuuttajat eivät ole patalaiskoja varkaita, niitä hyviäkin löytyy...taas puhutaan Moverimaisesti maahanmuuttajista.
- Luinko oikein
sharyn kirjoitti:
englantilaistutkimuksen?
Paitsi mainittu perusteellinen tutkimus, myös tietoni somaleista (jotka ovat päätyneet Suomeen aluksi, koska tänne oli mahdollista tulla Venäjän kautta, sitten ihmiskuljettajien reittien vuoksi, myös Venäjän kautta, ja joista monet ovat jo poistuneet Ruotsiin, Yhdysvaltoihin ja Kanadaan) on selvästi parempaa kuin sinun huhupuheesi.somalitkin ovat käyttäneet ihmiskuljetusreittejä.
Niidenhän piti olla pakolaisia.
Miksi tuollaisia perusrikollisia haalitaan juuri Suomeen?
Laittaisitko vielä tietoa, miten karkotus laitettiin toimeen ja minne ne kolme karkotettiin. - mette.neegermann
suomisomali kirjoitti:
Voi herranjestas... Kyllähän niitä somalien rikoksia näytellään uutisissa ja lehdissä, mutta tiedätkö kuinka monen maahanmuuttajan HYVÄT TEOT palkitaan/näytetään julkisuudessa? Ei kauhean monen. Monet somalit käyttäytyvät julkisilla paikoilla paremmin kuin suomalaiset, mutta onhan niitä nuoria kapinallisia, ketkä tykkäävät tehdä niitä pikkurikoksia. Monet suomalaisnuoret tekevät niitä samoja pikkurötöksiä, mutta ei läheskäään yhtä moni saa siitä varkaan -leimaa...
in a nutshell, kaikki maahanmuuttajat eivät ole patalaiskoja varkaita, niitä hyviäkin löytyy...Eritoten somalit ovat tunnettuja monitaparikollisia ja helvetin kovia valehtelemaan.
somali EU-hommissa tulkkina jee jee.. Jospa repisit mustan perseen pois päästäsi ja saapastelet takaisin afrikkaan.
Mielestäni sekoitat asioita. Puhut hyvinvoinnista jonka eteen on vuosituhansia raadettu. Kuitenkin nykyinen länsimaisen hyvinvoinnin historia (jota todennäköisesti tarkoitat) pohjaa rakenteiltaan korkeintaan muutaman sadan vuoden päähän. Silloin kehittyneet Afrikan valtiot ovat olleet kaukana edellä suomalaista kehitystä ja elintasoa.
Oikeastaan tuo piirre "selviytyä mahdollisimman pienellä työllä" on hyvinkin inhimillinen kaikkia ihmisiä koskettava ominaisuus. Eihän raskaalla työllä ole itseisarvoa, vain tuloksella mitä sillä saavutetaan. Ihminen pyrkii saavuttamaan mahdollisimman paljon mukavuuksia mahdollisimman pienellä työllä. Jopa omaisuuden kartuttaminenkin pohjaa tulevaan aikaan, jolloin ei ehkä jaksa tehdä työtä ja silloin voi turvautua säästöihin.
Ihmisissä on valtavia eroja suhtautumisessa työhön. Ensinnäkin kuinka suunnitelmallisia ja pitkälle tulevaisuuteen hänen työnsä tähtää ja sitten mikä on riittävän suuri säästö tulevaisuutta ajatellen. Erot ovat kuitenkin yksilöllisiä, ei ryhmään liittyviä.
Mikään ihmisryhmä ei ole selvinnyt helpolla, vaan nälkäkuoleman estäminen on vaatinut jatkuvaa taistelua. Jokaisessa ryhmässä on vapaamatkustajia. Nykyisen käsittämättömän suuren vapaamatkustajien joukon mahdollistaa vain tuotannon käsittämätön tehokkuus menneeseen verrattuna. Vapaamatkustajia ovat aivan samoin työtä karttavat yhteiskunnan tukien varassa elävät kuin kultalusikka suussa syntyneet joutilaatkin.- mette.soderman
Vastikään oli lehdessä artikkeli siitä, missä töissä olisi aina hommia, koska suomalaiset eivät niitä halua: kokki, bussikuski, rakennusmies, siivooja. Juuri noissa töissä on maahanmuuttajia. Lisäksi tietysti kaustyöhön täytyy tuoda ihmisiä ulkomailta; mansikanpoimijoita tulee tänä kesänä 10 000, mm. Ukrainasta, koska mansikanviljelijän sanoin suomalaisnuori pysyy pellolla kaksi päivää ja häipyy. Lakan ja mustikan poimijoita tulee Thaimaasta.
Suomalaisille kelpaavat nykyään vain siistit sisätyöt. Muihin hommiin tarvitsemme ulkomaalaisia ja maahanmuuttajia. Haittana ovat ylimitoitetut vaatimukset suomenkielen taitamisesta - kun silloin asumassani talossa tehtiin suuri remontti, työntekijät olivat Virosta, Venäjältä, Ukrainasta ja yksi skotti. Työnjohtaja käytti englantia. Paljonko suomenkieltä siivooja tarvitsee?- Römpötti
"Suomalaisille kelpaavat... sisätyöt." Täyttä puppua. Erohan tulee siitä että esim. Thaimaassa tulee toimeen marjanpoiminnasta saadulla korvauksella, Suomessa ei. Ja somaleille ei kelpaa mikään työ - vain joka kymmenes on duunissa.
- suomi suomalaisille
noniin mette,teet propagantaa ulkomaan duunarin autuaaksi tekevästä ihanuudesta.
selaa ny joutessas suomalaisen työn ja tekijöiden historiaa.
esim.kokin,bussikuskin,raksa duunarin sekä siivoojan ammatit olivat arvostettuja duuneja.esim.siivoojan kokopäivä duuni antoi kunnon toimeentulon kunnes työt ulkoistettiin orjatyö firmoille jotka polkivat palkat maanrakoon ja toivat muukalaistyövoimaa tekemään työn josta meitin siivoojat eivät saaneet elantoaan.
raksalla sai ammattimiehet senverran liksaa että pystyi kunnonelämään puolenvuoden duunilla ,verotuksen vuoksi piti olla työttömänä loppuvuosi.
nyt yksi skotti,eestin serkut ja velivenäläinen tekee työt pilkkahintaan harmaalle orjafirmalle,niinettä kyllä suomalainen tekee mutta eihän niin tyhmä ole että rikkaille talkootyötä tekee.tekisitkö itte......täh - Outo kysymys
Toinen asia joka vaikuttaa somalien "suosioon" on heidän haluttomuutensa osallistua työelämään. Työllisyysaste pyörii edelleen kympin pinnassa vaikka ovat olleet täällä täysihoidossa jo parikymmentä vuotta.
"Pohjoisessa ihmiset joutuivat tuhansia vuosia raatamaan saadakseen nykyisen hyvinvoinnin."
"Afrikassa ihmiset eivät tehneet tuhansien vuosien aikana mitään hyvinvointinsa eteen vaan näkivät järkevämmäksi vain olla ja tulla toimeen mahdollisimman pienellä työllä."
Siis johtuuko ero ilmastosta - vai sattuiko Afrikkaan vain jäämään ne laiskurit?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1343453Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen382713Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302515Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631202448Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .372376- 1161845
Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3141502Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1741488Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.3121371- 661238