Orivesi: BUU!!!!

haluan pois!

Älkää ikinä,siis ikinä muuttako tänne orivedelle!

Paskempaa paikkaa ei maa päällään kanna,välillä tuntuu et asuisin mieluummin vaikka Irakissa..

Työttömyys on huipussaan,juoppoja notkuu kesät talvet pitkin keskustaa,kaikki tietää toistensa asiat ja juoruaa,taksikuskit ovat pahimmasta päästä!
Eihän asiakkaan henk.kohtasia asioita saa taksikuskitkaan seuraaville asiakkaille kertoa?
Mielestäni se on laitonta?

Teiniäidit,yksinhuoltajat,skinit ja muut hullut valtaa koko paikan!

Silti tätä paikkakuntaa mainostetaan mukavana ja lapsiperhe ystävällisenä "kaupunkina"

Ei jumalauta! Tää on kaikkea muuta!

Tontteja menee kaupaksi,mut ostajat ei tiedäkään koko totuutta tästä Helvettiäkin pahemmasta paikasta!

Varmaan moni ihmettelee,miksi sitten asun täällä?

Koska pois en voi lähteä vielä moneen vuoteen henk.kohtaisista syistä..Täytyy vaan kärsiä:(
Hulluksi kohta kuitenkin täällä tulen..

19

1926

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samanlaisen viestin

      enpä kyllä löydä sitä enää täältä, mutta jatka samaan tyyliin jos se helpottaa.

      Pahaa vaan pelkään, että Orivesi ei ole yhtään sen kummosempi paikka kuin mikään muukaan, nii että ei se ilmaston vaihdoksesta parane.

      Taitaa se paha olo tulla sisältä päin, mieti, voisko sitä puolta mitenkään hoitaa?

      • sinnepäinkään

        Kyllä se Orivesi on kummosempi paikka... Aivan sieltä niin, ja syvältä....
        Nyt sen oikein tajuan kun olen päässyt muuttamaan pois. Ilmastonvaihdos paransi elämänlaatua 110%.
        Olen aloittajan kanssa samaa mieltä, etenkin taksikuskit on varsinaisia juoruämmiä, ja paikkakunta on sisäänpäinlämpiävä ja nurkkakuntainen.


      • laittoi...

        aiemman viestin eli ainakin meitä on nyt kaksi jotka ymmärtävät Oriveden huonouden. Toki hankalahan teien jotka olette Orivedellä asuneet koko ikänsä on tietää mistään paremmasta. Siitä olenkin teille katkera, että te mainostatte tätä hyvänä paikkana ja tarjoatte tontteja ihmisille mutta itse olette täysin erilaisia kuin normaalin Suomalaiset. Itse olen asunut monessa paikassa ja Orivesi on ylivoimaisesti huonoin. Mutta jonkunhan se huonoinkin täytyy olla, ei kai sille mitään voi!


      • rakennuslaki
        laittoi... kirjoitti:

        aiemman viestin eli ainakin meitä on nyt kaksi jotka ymmärtävät Oriveden huonouden. Toki hankalahan teien jotka olette Orivedellä asuneet koko ikänsä on tietää mistään paremmasta. Siitä olenkin teille katkera, että te mainostatte tätä hyvänä paikkana ja tarjoatte tontteja ihmisille mutta itse olette täysin erilaisia kuin normaalin Suomalaiset. Itse olen asunut monessa paikassa ja Orivesi on ylivoimaisesti huonoin. Mutta jonkunhan se huonoinkin täytyy olla, ei kai sille mitään voi!

        kertoo 1§:ssä lain yleiset tavoitteet. Orivedellä ei tiedetä mitä tarkoittaa ekolooginen, taloudellinen ja kestävä kehitys. Orivesi mainostaa Tampereella aktiivisesti omakotitontteja. Mutta onko Orivedellä töitä näille muuttajille vai kuvitellaanko siellä että he kulkevat muuaalla töissä. Kyllähän ysitietä pääsee, mutta onko oikein että ajetaan autoilla työmatkaa 100 kilometriä päivässä. Toivottavasti ympäristökeskus näkisi tämän yhteikuntarakennetta hajottavan epäkohdan ja puuttuisi Oriveden tonttipolitiikkaan.

        Orivedellä ollaan "hankalia" ja virkamiehet "simputtavat" aiheetta. Omistan entisen Längelmäen alueella 7 hehtaarin tilan ja olen yrittänyt hake alupaa rakentaa ko. tilalle. Kylillä kun keskustelee kaikki ottavat kantaa kuinka yhteistyökyvytön ympäristötoimen toimialajohtaja on. Perjantaina sain rakennusvalvonnasta kirjeen jossa kehotettiin että minun pitää kuulla naapureita vaikka olen rakentamassa vain laavua metsätalouskäyttöön. Kaiken kukkuraksi tilani rajoittuu vesistöön ja ranta-alueella on vesijättöä. lunastin tuon vesijätön ja maksoin jo osakaskunnalle määräyksen mukaisesti lunastuskorvauksen. Mutta kun naapuri sattui oleen erimieltä kuin maanmittari hän valitti toimituksesta maaoikeuteen. Siis nyt Oriveden kaupungin rakennusvalvonta meinaa että he julkaisevat lehdessä kuulutuksen että osakaskunna jäsenet voivat lausua mielipiteen laavun rakentamisesta. Kuulutuksella hintaa 105 eeroa, näkisin että täysin turhaa simputusta. Väitän että Suomessa ei ole rakennettu laavua missä on naapurit kuultu. Luvattomiin rakennuksiin he eivät halua puuttua. Onhan se hyvä että he mahdollistavat tälläisen harrastuksen minulle!


      • nakka111
        rakennuslaki kirjoitti:

        kertoo 1§:ssä lain yleiset tavoitteet. Orivedellä ei tiedetä mitä tarkoittaa ekolooginen, taloudellinen ja kestävä kehitys. Orivesi mainostaa Tampereella aktiivisesti omakotitontteja. Mutta onko Orivedellä töitä näille muuttajille vai kuvitellaanko siellä että he kulkevat muuaalla töissä. Kyllähän ysitietä pääsee, mutta onko oikein että ajetaan autoilla työmatkaa 100 kilometriä päivässä. Toivottavasti ympäristökeskus näkisi tämän yhteikuntarakennetta hajottavan epäkohdan ja puuttuisi Oriveden tonttipolitiikkaan.

        Orivedellä ollaan "hankalia" ja virkamiehet "simputtavat" aiheetta. Omistan entisen Längelmäen alueella 7 hehtaarin tilan ja olen yrittänyt hake alupaa rakentaa ko. tilalle. Kylillä kun keskustelee kaikki ottavat kantaa kuinka yhteistyökyvytön ympäristötoimen toimialajohtaja on. Perjantaina sain rakennusvalvonnasta kirjeen jossa kehotettiin että minun pitää kuulla naapureita vaikka olen rakentamassa vain laavua metsätalouskäyttöön. Kaiken kukkuraksi tilani rajoittuu vesistöön ja ranta-alueella on vesijättöä. lunastin tuon vesijätön ja maksoin jo osakaskunnalle määräyksen mukaisesti lunastuskorvauksen. Mutta kun naapuri sattui oleen erimieltä kuin maanmittari hän valitti toimituksesta maaoikeuteen. Siis nyt Oriveden kaupungin rakennusvalvonta meinaa että he julkaisevat lehdessä kuulutuksen että osakaskunna jäsenet voivat lausua mielipiteen laavun rakentamisesta. Kuulutuksella hintaa 105 eeroa, näkisin että täysin turhaa simputusta. Väitän että Suomessa ei ole rakennettu laavua missä on naapurit kuultu. Luvattomiin rakennuksiin he eivät halua puuttua. Onhan se hyvä että he mahdollistavat tälläisen harrastuksen minulle!

        Itsekin sieltä pois muuttaneena voin sanoa että kyllä elämänlaatu kummasti parani kun pääsi pois sieltä. Niin kauan kun siellä asui ajatteli paikan olevan ihan ok, mutta kun pois sieltä muutti niin todellakin huomasi miten kamala paikka Orivesi on asua.. Ei enää ikinä kiitos.


      • toistoa

        No, jo on paljon huonoa Orivedestä.
        Haluan kuitenkin kehua palveluja esim. työkkärin väki on tosi ammattilaisia ja ystävällisiä.
        On kokemusta isommasta kaupungista ja siellä palvelu ei todellakaan samalla tasolla.
        Itse muualta muuttaneena olen sen suoraan kertonut ja huomannut miten "valtaväestö" käyttäytyy. Todella huonosti ja moukkamaisesti, humalassa ei saisi asioida!!
        Kiitos Oriveden työkkärin väelle, te olette ihmisen asialla.


      • Ajp
        rakennuslaki kirjoitti:

        kertoo 1§:ssä lain yleiset tavoitteet. Orivedellä ei tiedetä mitä tarkoittaa ekolooginen, taloudellinen ja kestävä kehitys. Orivesi mainostaa Tampereella aktiivisesti omakotitontteja. Mutta onko Orivedellä töitä näille muuttajille vai kuvitellaanko siellä että he kulkevat muuaalla töissä. Kyllähän ysitietä pääsee, mutta onko oikein että ajetaan autoilla työmatkaa 100 kilometriä päivässä. Toivottavasti ympäristökeskus näkisi tämän yhteikuntarakennetta hajottavan epäkohdan ja puuttuisi Oriveden tonttipolitiikkaan.

        Orivedellä ollaan "hankalia" ja virkamiehet "simputtavat" aiheetta. Omistan entisen Längelmäen alueella 7 hehtaarin tilan ja olen yrittänyt hake alupaa rakentaa ko. tilalle. Kylillä kun keskustelee kaikki ottavat kantaa kuinka yhteistyökyvytön ympäristötoimen toimialajohtaja on. Perjantaina sain rakennusvalvonnasta kirjeen jossa kehotettiin että minun pitää kuulla naapureita vaikka olen rakentamassa vain laavua metsätalouskäyttöön. Kaiken kukkuraksi tilani rajoittuu vesistöön ja ranta-alueella on vesijättöä. lunastin tuon vesijätön ja maksoin jo osakaskunnalle määräyksen mukaisesti lunastuskorvauksen. Mutta kun naapuri sattui oleen erimieltä kuin maanmittari hän valitti toimituksesta maaoikeuteen. Siis nyt Oriveden kaupungin rakennusvalvonta meinaa että he julkaisevat lehdessä kuulutuksen että osakaskunna jäsenet voivat lausua mielipiteen laavun rakentamisesta. Kuulutuksella hintaa 105 eeroa, näkisin että täysin turhaa simputusta. Väitän että Suomessa ei ole rakennettu laavua missä on naapurit kuultu. Luvattomiin rakennuksiin he eivät halua puuttua. Onhan se hyvä että he mahdollistavat tälläisen harrastuksen minulle!

        Pitäähän sitä rakennusvalvontaviranomaisten keksiä itselleen töitä, kun ei muuten ole riittävästi. Olisit vaan rakentanut laavus ilman kummempia kyselyitä, niin tekevät muutkin. Onko ongelma siinä, että rakennat laavuas vesijättömaalle, joka ei ole vielä virallisesti sinun? Kyllä siinä viranomaisen on hankala mennä lupaa antamaan. Ihan vain uteliaisuudesta, että mihin tarvitaan laavua metsätaloudessa?


      • Että näin
        laittoi... kirjoitti:

        aiemman viestin eli ainakin meitä on nyt kaksi jotka ymmärtävät Oriveden huonouden. Toki hankalahan teien jotka olette Orivedellä asuneet koko ikänsä on tietää mistään paremmasta. Siitä olenkin teille katkera, että te mainostatte tätä hyvänä paikkana ja tarjoatte tontteja ihmisille mutta itse olette täysin erilaisia kuin normaalin Suomalaiset. Itse olen asunut monessa paikassa ja Orivesi on ylivoimaisesti huonoin. Mutta jonkunhan se huonoinkin täytyy olla, ei kai sille mitään voi!

        Välillä tuntuu että Orivesi on koulukiusaajien paratiisi,opettajat vähättelee ja aina on kiusatussa vika.


      • Lupa kuin haettu
        rakennuslaki kirjoitti:

        kertoo 1§:ssä lain yleiset tavoitteet. Orivedellä ei tiedetä mitä tarkoittaa ekolooginen, taloudellinen ja kestävä kehitys. Orivesi mainostaa Tampereella aktiivisesti omakotitontteja. Mutta onko Orivedellä töitä näille muuttajille vai kuvitellaanko siellä että he kulkevat muuaalla töissä. Kyllähän ysitietä pääsee, mutta onko oikein että ajetaan autoilla työmatkaa 100 kilometriä päivässä. Toivottavasti ympäristökeskus näkisi tämän yhteikuntarakennetta hajottavan epäkohdan ja puuttuisi Oriveden tonttipolitiikkaan.

        Orivedellä ollaan "hankalia" ja virkamiehet "simputtavat" aiheetta. Omistan entisen Längelmäen alueella 7 hehtaarin tilan ja olen yrittänyt hake alupaa rakentaa ko. tilalle. Kylillä kun keskustelee kaikki ottavat kantaa kuinka yhteistyökyvytön ympäristötoimen toimialajohtaja on. Perjantaina sain rakennusvalvonnasta kirjeen jossa kehotettiin että minun pitää kuulla naapureita vaikka olen rakentamassa vain laavua metsätalouskäyttöön. Kaiken kukkuraksi tilani rajoittuu vesistöön ja ranta-alueella on vesijättöä. lunastin tuon vesijätön ja maksoin jo osakaskunnalle määräyksen mukaisesti lunastuskorvauksen. Mutta kun naapuri sattui oleen erimieltä kuin maanmittari hän valitti toimituksesta maaoikeuteen. Siis nyt Oriveden kaupungin rakennusvalvonta meinaa että he julkaisevat lehdessä kuulutuksen että osakaskunna jäsenet voivat lausua mielipiteen laavun rakentamisesta. Kuulutuksella hintaa 105 eeroa, näkisin että täysin turhaa simputusta. Väitän että Suomessa ei ole rakennettu laavua missä on naapurit kuultu. Luvattomiin rakennuksiin he eivät halua puuttua. Onhan se hyvä että he mahdollistavat tälläisen harrastuksen minulle!

        Längelmäen kirkon portailla seistessä ei voi kuin kauhulla katsella vastapäiselle rannalle kohonnutta uudenkarheaa mökkisumaa. Yksikin tönö näyttää olevan rannassa kiinni.Annetut rakennusluvat ovat luvanhaltijan näköisiä ilmeisesti?!
        Eikö Längelmäen Kirkkolahden alue olekaan suojelualuetta?!


      • näin oriveellä
        Lupa kuin haettu kirjoitti:

        Längelmäen kirkon portailla seistessä ei voi kuin kauhulla katsella vastapäiselle rannalle kohonnutta uudenkarheaa mökkisumaa. Yksikin tönö näyttää olevan rannassa kiinni.Annetut rakennusluvat ovat luvanhaltijan näköisiä ilmeisesti?!
        Eikö Längelmäen Kirkkolahden alue olekaan suojelualuetta?!

        Taitaa olla mökkikylän rakentaja kunnallispolitiikassa mukana. Orivedellä on omat säännöt monessa asiassa, http://www.finlex.fi/fi/viranomaiset/foka/2011/20111675


      • laitetaanuuskantelu
        näin oriveellä kirjoitti:

        Taitaa olla mökkikylän rakentaja kunnallispolitiikassa mukana. Orivedellä on omat säännöt monessa asiassa, http://www.finlex.fi/fi/viranomaiset/foka/2011/20111675

        ja vielä kaiken kukkuraksi eivät ole pyytäneet anteeksi lainvastaista menettelyä, ovat kuin mitään ei olla tehty.........näin siis oriveteläinen rakennusvalvonta ja kunnalliselämä toimii!


    • Demonwii

      Onhan se ihan totta että Orivedellä on vähän järjestäytynyttä rikollisuutta kuten "natseja". Mutta heillä on varmasti kavereita ympäri suomea. Tuon juoruhomman suhteutan asukaslukuun. Orivesiläisiä on kuitenkin suhteellisen vähän. Tuokin jakautuu vähän ikaluokittain. Toisaalta vanhoja juoruämmiä kiinnostaa vähän kaikki, kun ei heillä muutakaan tekemistä ole (eläkeläiset, jännityksen etsijät, peteettiset valehtelijat... ym.).

      Itse koitan ainakin päästä täältä suomen persereijästä vahin äänin pois. Heti kun vaan asunto paikka jostain vapautuu niin pam sinne ja sassiin. Orivesi on niin kusipäistä ja sisäsiittoista porukkaa. Periks ei anneta ja vielä oikeudessakin valehdellaan loppuun asti. Sekin vielä että perus Orivesiläisten kanssa saa kaikki poliisi asiat viedäkin oikeuteen riitautettuna kun ei kukaan mitään myönnä tehneensä. Ikinä ei ylpeyttään niellä. Ihan karmeaa porukkaa.

      Samat autot rullaa kylänpassia ja saastuttaa sitä keskustaa. Siinä onkin sellanen musta savupilvi siksi oriveden yläpuolelle. Ei niinkuin esim juupajoella UPM tehtaat... Eikö tuohonkin vaan voisi poliisit puuttua. Jatkuvasti kuulee kumin vingutusta kesäsin ja sitä kun nastoja ruovitetaan pilalle... Sielä täällä peltikin rytisee vaikka kyllähän se varsinkin talvella rytisee muutenkin... Eikös orivesi ollut vielä jollain suomen vaarallisimpien kaupungin listalla tyyliin ihan kärjessä tai kärkipäässä ainakin?

      Joo hatunnosto niille työkkärin tyypeille, mutta ei se tätä läävää pelasta. Pysykää kaukana.

    • orivedestä tykkäävä

      joo-o...turhaan te siellä marisette, tehkää elämällenne jotain älkääkä itkekö siellä!

    • juji

      mänttä on vielä pahempi

    • How did I get here?

      Vituttavinta tässä kylässä on se, että täälä on väkilukuun suhteutettuna hitosti kusipäitä. Sekä, jos kerran leimataan jokskin niin oot se aina, oot se silti vaikka et todellisuudessa ole sellainen miksi ihmiset sua luulee.

      Sekä palvelut kusee ja harrastusmahdollisuudet on olemattomat ellet sitten halua harrastaa lentopalloa, oli tääl joskus hanmoodo eipä oo enää.

      Emt kai täält rehellisesti sanottuna jotain hyvää löytyy mm. on tääl kusipäiden lisäks mukaviakin ihmisiä.

      Sen mä tiedän, että en mä täälä loppu elämääni tuu asumaan, heti pois kun mahdollista.l

    • terveisiätampereelta

      Mielestäni sun kannattaisi muuttaa sitten toiseen paikkaan. Tuskin mikään henk koht syykään saa jäämään.

    • hitosti puhuu

      Vituttavinta tässä kylässä on se, että täälä on väkilukuun suhteutettuna hitosti kusipäitä.

      puhuiko tuossa väkilukuun suhteutettuna se enemmiston ääni????

      • SaakoSaariseltaPesää

        ei oo Orivedellä kusipäitä, vaan paskapäitä. Mua ei haittaa jos naidessa vähän lirauttaa, mutta paskantaminen menee ohi.........Oriveteläiset ovat paskapäitä


    • How did I get here?

      "puhuiko tuossa väkilukuun suhteutettuna se enemmiston ääni????"

      Voi joku muakin pitää kusipäänä, jos sää sitä meinasit? Se on vähän kakspiippunen juttu, että miten määritellään kusipää. Toiset pitää toisia mukavina tyyppeinä toisten mielestä ne ei oo mukavia ja päinvastoin.

      Voi ehkä olla näin jälkiviisaana mietittynä vähän yli ampuva toi mun kommentti, enhän mä täältä kaikkia tunne. Sekä kusipääkin oli ehkä hieman radikaali ilmaisu. Mut en kiellä silti sitä faktaa etteikö niitä täältä löytyisi, enkä kiellä sitä etteikö jotkut mua sinä pitäisi.

      Mut joo mitäpä tässä sen enempää valittamaan asiat kuitenkin pohjimmiltaan hyvin, vaikka kaupunki ei ookkaan maailman paras joten ei muuta kun minä kuittaan ja peace for everyone!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5828
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3555
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1905
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1730
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1576
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1502
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1378
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1376
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1317
    Aihe