Ihmettelen

Mie vaan

Olen monesti kuullut sanat: Jeesus on Herra. Nyt tuli mieleeni kysyä: minkä Herra se Jeesus oikeastaan onkaan?

16

330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maruanne*

      Herra. Kaikkien luotujen Herra, niiden, jotka maan alla ovat, niiden, jotka maan päällä ovat ja niiden, jotka taivaassa ovat. Kaikki on Hänestä Häneen ja Hänessä kaikki pysyy voimassa.

      Jokaisella herrallakin on herransa. Jeesus on se herrain Herra ja kuningasten Kuningas.

    • Mie vaan

      Sekä Maruanne* että Maruan-ne siteeraatte suoraan Raamattua, mutta valitettavasti se ei sano minulle mitään. Mitä tuo sama on omin sanoin sanottuna? Siis minkä herra?

    • oiuyuio

      Valtaa, voimaa, suuruutta, arvokasta jne.
      Kuitenkaan unohtamatta että Jeesus on myös veljemme. Hän ymmärtää meitä eikä siis ole kaukana kuin joku maallinen herra.
      Herra tarkoittaa myös Jumalaa.

      Hän on siis kaiken Herra.
      Meidän Herramme, jolle kuulumme.

      Siis todella hieno sana.

    • Mie vaan

      Sain vastauksia; sellaisia, joita usein toistetaan. Mitäköhän nuo kaikki tarkoittavatkaan? Ovatkohan toistajat sisäistäneet nuo vastauksensa? Vai ovatkohan vaan opetelleet ulkoa?

      No, olipahan miten oli. En aio jäädä enää pohtimaan tätä asiaa, sillä sain vastauksia, joita saan kaikilta, joiden kanssa keskustelen. Jäin pohtimaan, että osaavatkohan vastausten antajat ajatella?

      • Ajatus herruudesta ei istu tämän ajan kulttuuriin,jossa pilkataan johtajia ja päättäjiä.
        Demokratia on tehnyt ihmisistä tasarvoisia,jonka seuraksena johtajuus on menettänyt sille kuuluvan arvovallan.
        Herroja on ollut historin aikana paljon ja monenlaisia.On ollut hyviä ja huonoja.

        Jeesus on Herra. jonka herruus on sieltä minne ihminen ei voi mennä.tai nähdä.
        siis ei tästä maailmasta,


      • Mie vaan
        kuksa07 kirjoitti:

        Ajatus herruudesta ei istu tämän ajan kulttuuriin,jossa pilkataan johtajia ja päättäjiä.
        Demokratia on tehnyt ihmisistä tasarvoisia,jonka seuraksena johtajuus on menettänyt sille kuuluvan arvovallan.
        Herroja on ollut historin aikana paljon ja monenlaisia.On ollut hyviä ja huonoja.

        Jeesus on Herra. jonka herruus on sieltä minne ihminen ei voi mennä.tai nähdä.
        siis ei tästä maailmasta,

        Siis Jeesus on näkymättömyyden Herra, niinkö? Minulla ainakin tulee tämä mieleeni, kun en ole koskaan Jeesusta nähnyt eli Hän on näkymätön. Mutta toisaalta Jeesus on totuus. Olisikohan niin, että Totuus on Herra? Kaikkiin asioihin löytyy siis totuus ja se on kaiken herra, vai olisiko näin? Jos ei etsi totuutta mistään, ei voi sitä löytääkään. Eli uteliaisuus kannattaa, ajattelen. Olen usein löytänyt totuuden asioihin, mutta... Raamattu ei puolla löydöksiäni, sillä ne ovat niin persoonallisia, kuten Jumalakin on, sillä Hän loi minutkin kuvakseen. Hän tietää millainen olen ja miten ilmennän Häntä sanoin ja teoin. Raamattu on ikäänkuin yleistekstiä ja Pyhä Henki on avannut tekstejä persoonallisiksi vastauksiksi. Tämä on tätä minun mietiskelyä.


      • Mie vaan kirjoitti:

        Siis Jeesus on näkymättömyyden Herra, niinkö? Minulla ainakin tulee tämä mieleeni, kun en ole koskaan Jeesusta nähnyt eli Hän on näkymätön. Mutta toisaalta Jeesus on totuus. Olisikohan niin, että Totuus on Herra? Kaikkiin asioihin löytyy siis totuus ja se on kaiken herra, vai olisiko näin? Jos ei etsi totuutta mistään, ei voi sitä löytääkään. Eli uteliaisuus kannattaa, ajattelen. Olen usein löytänyt totuuden asioihin, mutta... Raamattu ei puolla löydöksiäni, sillä ne ovat niin persoonallisia, kuten Jumalakin on, sillä Hän loi minutkin kuvakseen. Hän tietää millainen olen ja miten ilmennän Häntä sanoin ja teoin. Raamattu on ikäänkuin yleistekstiä ja Pyhä Henki on avannut tekstejä persoonallisiksi vastauksiksi. Tämä on tätä minun mietiskelyä.

        Jossakin on oltava totuus tai jonkun on tiedettävä miten tässä elämässä selviää,Oma ajatusmaailma on tällä hetkellä niin sekaisin että en voi luottaa siihen,totuus on oltava itseni ulkopoulella ja täysin riippumaton tunteista ja omista kokemuksista.


      • Mie vaan
        kuksa07 kirjoitti:

        Jossakin on oltava totuus tai jonkun on tiedettävä miten tässä elämässä selviää,Oma ajatusmaailma on tällä hetkellä niin sekaisin että en voi luottaa siihen,totuus on oltava itseni ulkopoulella ja täysin riippumaton tunteista ja omista kokemuksista.

        Niin, enpä nyt oikein tiedä tuota ulkopuolella on totuus -juttua. Minusta totuus löytyy sisältä, koska Jeesus sanoo, että Jumalan valtakunta on teissä sisäisesti.

        Olen huomannut, että kun Pyhä Henki avaa tekstejä, niin huomaan, että näinhän minä todellisuudessa ajattelen itsekin syvimmällä sisimmässäni, mutten ole vaan hoksannut tehdä niin. Minusta totuus löytyy siis sisältä eikä ulkoa.

        Olin aiemmin ulkoa sisäänpäin ohjautuva ihminen, mutta nykyään sisältä ulospäin ohjautuva. Tuo ensin mainittu näkyi siten, että tottelin kaikkia, jotka vaan käskivät minua joskus sillä seurauksella, että tajusin heidän jujuttavan minua. Nykyään tunnistan joitakin tilanteita jo edeltä käsin, enkä tee käskyjen mukaan, koska siitä on haittaa toisille ja mulle, mutta käskyttäjä ei sitä vaan huomaa tai ei halua huomata.

        Nykyään pyrin tekemään siten, että kuuntelen sisintäni, joka neuvoo tekemään hyvää. Teen, jos asia on oikeasti hyvään vievä.


      • Mie vaan kirjoitti:

        Niin, enpä nyt oikein tiedä tuota ulkopuolella on totuus -juttua. Minusta totuus löytyy sisältä, koska Jeesus sanoo, että Jumalan valtakunta on teissä sisäisesti.

        Olen huomannut, että kun Pyhä Henki avaa tekstejä, niin huomaan, että näinhän minä todellisuudessa ajattelen itsekin syvimmällä sisimmässäni, mutten ole vaan hoksannut tehdä niin. Minusta totuus löytyy siis sisältä eikä ulkoa.

        Olin aiemmin ulkoa sisäänpäin ohjautuva ihminen, mutta nykyään sisältä ulospäin ohjautuva. Tuo ensin mainittu näkyi siten, että tottelin kaikkia, jotka vaan käskivät minua joskus sillä seurauksella, että tajusin heidän jujuttavan minua. Nykyään tunnistan joitakin tilanteita jo edeltä käsin, enkä tee käskyjen mukaan, koska siitä on haittaa toisille ja mulle, mutta käskyttäjä ei sitä vaan huomaa tai ei halua huomata.

        Nykyään pyrin tekemään siten, että kuuntelen sisintäni, joka neuvoo tekemään hyvää. Teen, jos asia on oikeasti hyvään vievä.

        Minä oppetelen sitä sisältä ohjautumista vielä.
        Olen yrittänyt etsiä raamatusta jotatin henkilökohtaista,noin vuosi sitten hoksasin kohdan,jossa jeesus paransi sokean miehen.38 vuotta hän on ollut sokea.Minä olen ollut itselleni sokea, en ohjautunut sisältä vaan muut sanoivat mitä tehdä,ajatella tai tuntea.
        Nyt olen siinä vaiheessa et sydän on vielä sekaisin,enkä voi siihen luottaa,sen takia ulkoinen tuki tuntuu paremmalta ajatukselta.
        Onneksi raamatussa on sanat,Särjettyä ruokoa hän ei muserra,suitsevaa kynttilää hän ei sammuta


      • Mie vaan
        kuksa07 kirjoitti:

        Minä oppetelen sitä sisältä ohjautumista vielä.
        Olen yrittänyt etsiä raamatusta jotatin henkilökohtaista,noin vuosi sitten hoksasin kohdan,jossa jeesus paransi sokean miehen.38 vuotta hän on ollut sokea.Minä olen ollut itselleni sokea, en ohjautunut sisältä vaan muut sanoivat mitä tehdä,ajatella tai tuntea.
        Nyt olen siinä vaiheessa et sydän on vielä sekaisin,enkä voi siihen luottaa,sen takia ulkoinen tuki tuntuu paremmalta ajatukselta.
        Onneksi raamatussa on sanat,Särjettyä ruokoa hän ei muserra,suitsevaa kynttilää hän ei sammuta

        Oot hoksannu hyvin :) Mie hoksasin sen kohdan, jossa opetuslapset ihmettelivät...

        Jeesus parantaa sokeana syntyneen
        1 Tien sivussa Jeesus näki miehen, joka oli syntymästään saakka ollut sokea.
        2 Opetuslapset kysyivät häneltä: "Rabbi, kuka on tehnyt sen synnin, jonka vuoksi hän on syntynyt sokeana? Hän itsekö vai hänen vanhempansa?"
        3 Jeesus vastasi: "Ei hän eivätkä hänen vanhempansa. Niin on tapahtunut, jotta Jumalan teot tulisivat hänessä julki.

        Siis sama kohta, minkä sinä hoksasit. Helpotti, kun tajusin, ettei se synnistä johtunut, vaan sen vuoksi, jotta Jumalan teot tulis julki. Upeeta!

        Eipä sen ohjauksen kuuleminen ole vieläkään helppoa minullekaan, mutta... opettelen. Tunnistan kyllä kömmähdykset, joskus liiankin hyvin. Vaikeinta on itselleen anteeksiantaminen :( Ehkä kaikki aikanaan; sen selkeän ohjauksen kuuleminen nimittäin.


      • Mie vaan kirjoitti:

        Oot hoksannu hyvin :) Mie hoksasin sen kohdan, jossa opetuslapset ihmettelivät...

        Jeesus parantaa sokeana syntyneen
        1 Tien sivussa Jeesus näki miehen, joka oli syntymästään saakka ollut sokea.
        2 Opetuslapset kysyivät häneltä: "Rabbi, kuka on tehnyt sen synnin, jonka vuoksi hän on syntynyt sokeana? Hän itsekö vai hänen vanhempansa?"
        3 Jeesus vastasi: "Ei hän eivätkä hänen vanhempansa. Niin on tapahtunut, jotta Jumalan teot tulisivat hänessä julki.

        Siis sama kohta, minkä sinä hoksasit. Helpotti, kun tajusin, ettei se synnistä johtunut, vaan sen vuoksi, jotta Jumalan teot tulis julki. Upeeta!

        Eipä sen ohjauksen kuuleminen ole vieläkään helppoa minullekaan, mutta... opettelen. Tunnistan kyllä kömmähdykset, joskus liiankin hyvin. Vaikeinta on itselleen anteeksiantaminen :( Ehkä kaikki aikanaan; sen selkeän ohjauksen kuuleminen nimittäin.

        Niin se hyväpuoli tässä jutussa on se et,kristus tuli kutsumaan syntisiä luokseen.
        Ja se et opetuslapsetkin jotka saivat seurata Jeesuksen toimintaa ihan läheltä,eivät olleet perillä siitä,mitä hän tarkoitti.Se helpottaa tätä omaa kipuilua,ei tarvitse olla perillä joka asiasta voi luottaa valmiiseen sovitustyöhön ja jatkaa totuuden etsintää ittsestä ja elämästä.


      • Mie vaan
        kuksa07 kirjoitti:

        Niin se hyväpuoli tässä jutussa on se et,kristus tuli kutsumaan syntisiä luokseen.
        Ja se et opetuslapsetkin jotka saivat seurata Jeesuksen toimintaa ihan läheltä,eivät olleet perillä siitä,mitä hän tarkoitti.Se helpottaa tätä omaa kipuilua,ei tarvitse olla perillä joka asiasta voi luottaa valmiiseen sovitustyöhön ja jatkaa totuuden etsintää ittsestä ja elämästä.

        Totta turiset! Saa opetella omaan tahtiinsa, vaikka joku välillä yrittääkin hoputtaa. Tai itse erehtyy hoputtamaan toista/toisia. Jatketaan matkaa! :)


      • Mie vaan kirjoitti:

        Totta turiset! Saa opetella omaan tahtiinsa, vaikka joku välillä yrittääkin hoputtaa. Tai itse erehtyy hoputtamaan toista/toisia. Jatketaan matkaa! :)

        Juu, näin teemme, valoa,iloa,kevättä ja Kristusta kohti,,,


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1185
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1014
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      94
      771
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe