Olen monesti kuullut sanat: Jeesus on Herra. Nyt tuli mieleeni kysyä: minkä Herra se Jeesus oikeastaan onkaan?
Ihmettelen
16
301
Vastaukset
- Maruanne*
Herra. Kaikkien luotujen Herra, niiden, jotka maan alla ovat, niiden, jotka maan päällä ovat ja niiden, jotka taivaassa ovat. Kaikki on Hänestä Häneen ja Hänessä kaikki pysyy voimassa.
Jokaisella herrallakin on herransa. Jeesus on se herrain Herra ja kuningasten Kuningas.- Maruan-ne
Kuitenkaan Hän ei työnnä ketään pois luotaan, joka uskossa haluaa kurottautua Häntä kohden.
http://www.youtube.com/watch?v=HSb1-9i-fDA&feature=related - Jeesus on Herra
Maruan-ne kirjoitti:
Kuitenkaan Hän ei työnnä ketään pois luotaan, joka uskossa haluaa kurottautua Häntä kohden.
http://www.youtube.com/watch?v=HSb1-9i-fDA&feature=relatedTässä saman nimiset sivut:
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Ovatpa keksineet ottaa hyvän nimen sivuilleen.
- Mie vaan
Sekä Maruanne* että Maruan-ne siteeraatte suoraan Raamattua, mutta valitettavasti se ei sano minulle mitään. Mitä tuo sama on omin sanoin sanottuna? Siis minkä herra?
- oiuyuio
Valtaa, voimaa, suuruutta, arvokasta jne.
Kuitenkaan unohtamatta että Jeesus on myös veljemme. Hän ymmärtää meitä eikä siis ole kaukana kuin joku maallinen herra.
Herra tarkoittaa myös Jumalaa.
Hän on siis kaiken Herra.
Meidän Herramme, jolle kuulumme.
Siis todella hieno sana. - Mie vaan
Sain vastauksia; sellaisia, joita usein toistetaan. Mitäköhän nuo kaikki tarkoittavatkaan? Ovatkohan toistajat sisäistäneet nuo vastauksensa? Vai ovatkohan vaan opetelleet ulkoa?
No, olipahan miten oli. En aio jäädä enää pohtimaan tätä asiaa, sillä sain vastauksia, joita saan kaikilta, joiden kanssa keskustelen. Jäin pohtimaan, että osaavatkohan vastausten antajat ajatella?Ajatus herruudesta ei istu tämän ajan kulttuuriin,jossa pilkataan johtajia ja päättäjiä.
Demokratia on tehnyt ihmisistä tasarvoisia,jonka seuraksena johtajuus on menettänyt sille kuuluvan arvovallan.
Herroja on ollut historin aikana paljon ja monenlaisia.On ollut hyviä ja huonoja.
Jeesus on Herra. jonka herruus on sieltä minne ihminen ei voi mennä.tai nähdä.
siis ei tästä maailmasta,- Mie vaan
kuksa07 kirjoitti:
Ajatus herruudesta ei istu tämän ajan kulttuuriin,jossa pilkataan johtajia ja päättäjiä.
Demokratia on tehnyt ihmisistä tasarvoisia,jonka seuraksena johtajuus on menettänyt sille kuuluvan arvovallan.
Herroja on ollut historin aikana paljon ja monenlaisia.On ollut hyviä ja huonoja.
Jeesus on Herra. jonka herruus on sieltä minne ihminen ei voi mennä.tai nähdä.
siis ei tästä maailmasta,Siis Jeesus on näkymättömyyden Herra, niinkö? Minulla ainakin tulee tämä mieleeni, kun en ole koskaan Jeesusta nähnyt eli Hän on näkymätön. Mutta toisaalta Jeesus on totuus. Olisikohan niin, että Totuus on Herra? Kaikkiin asioihin löytyy siis totuus ja se on kaiken herra, vai olisiko näin? Jos ei etsi totuutta mistään, ei voi sitä löytääkään. Eli uteliaisuus kannattaa, ajattelen. Olen usein löytänyt totuuden asioihin, mutta... Raamattu ei puolla löydöksiäni, sillä ne ovat niin persoonallisia, kuten Jumalakin on, sillä Hän loi minutkin kuvakseen. Hän tietää millainen olen ja miten ilmennän Häntä sanoin ja teoin. Raamattu on ikäänkuin yleistekstiä ja Pyhä Henki on avannut tekstejä persoonallisiksi vastauksiksi. Tämä on tätä minun mietiskelyä.
Mie vaan kirjoitti:
Siis Jeesus on näkymättömyyden Herra, niinkö? Minulla ainakin tulee tämä mieleeni, kun en ole koskaan Jeesusta nähnyt eli Hän on näkymätön. Mutta toisaalta Jeesus on totuus. Olisikohan niin, että Totuus on Herra? Kaikkiin asioihin löytyy siis totuus ja se on kaiken herra, vai olisiko näin? Jos ei etsi totuutta mistään, ei voi sitä löytääkään. Eli uteliaisuus kannattaa, ajattelen. Olen usein löytänyt totuuden asioihin, mutta... Raamattu ei puolla löydöksiäni, sillä ne ovat niin persoonallisia, kuten Jumalakin on, sillä Hän loi minutkin kuvakseen. Hän tietää millainen olen ja miten ilmennän Häntä sanoin ja teoin. Raamattu on ikäänkuin yleistekstiä ja Pyhä Henki on avannut tekstejä persoonallisiksi vastauksiksi. Tämä on tätä minun mietiskelyä.
Jossakin on oltava totuus tai jonkun on tiedettävä miten tässä elämässä selviää,Oma ajatusmaailma on tällä hetkellä niin sekaisin että en voi luottaa siihen,totuus on oltava itseni ulkopoulella ja täysin riippumaton tunteista ja omista kokemuksista.
- Mie vaan
kuksa07 kirjoitti:
Jossakin on oltava totuus tai jonkun on tiedettävä miten tässä elämässä selviää,Oma ajatusmaailma on tällä hetkellä niin sekaisin että en voi luottaa siihen,totuus on oltava itseni ulkopoulella ja täysin riippumaton tunteista ja omista kokemuksista.
Niin, enpä nyt oikein tiedä tuota ulkopuolella on totuus -juttua. Minusta totuus löytyy sisältä, koska Jeesus sanoo, että Jumalan valtakunta on teissä sisäisesti.
Olen huomannut, että kun Pyhä Henki avaa tekstejä, niin huomaan, että näinhän minä todellisuudessa ajattelen itsekin syvimmällä sisimmässäni, mutten ole vaan hoksannut tehdä niin. Minusta totuus löytyy siis sisältä eikä ulkoa.
Olin aiemmin ulkoa sisäänpäin ohjautuva ihminen, mutta nykyään sisältä ulospäin ohjautuva. Tuo ensin mainittu näkyi siten, että tottelin kaikkia, jotka vaan käskivät minua joskus sillä seurauksella, että tajusin heidän jujuttavan minua. Nykyään tunnistan joitakin tilanteita jo edeltä käsin, enkä tee käskyjen mukaan, koska siitä on haittaa toisille ja mulle, mutta käskyttäjä ei sitä vaan huomaa tai ei halua huomata.
Nykyään pyrin tekemään siten, että kuuntelen sisintäni, joka neuvoo tekemään hyvää. Teen, jos asia on oikeasti hyvään vievä. Mie vaan kirjoitti:
Niin, enpä nyt oikein tiedä tuota ulkopuolella on totuus -juttua. Minusta totuus löytyy sisältä, koska Jeesus sanoo, että Jumalan valtakunta on teissä sisäisesti.
Olen huomannut, että kun Pyhä Henki avaa tekstejä, niin huomaan, että näinhän minä todellisuudessa ajattelen itsekin syvimmällä sisimmässäni, mutten ole vaan hoksannut tehdä niin. Minusta totuus löytyy siis sisältä eikä ulkoa.
Olin aiemmin ulkoa sisäänpäin ohjautuva ihminen, mutta nykyään sisältä ulospäin ohjautuva. Tuo ensin mainittu näkyi siten, että tottelin kaikkia, jotka vaan käskivät minua joskus sillä seurauksella, että tajusin heidän jujuttavan minua. Nykyään tunnistan joitakin tilanteita jo edeltä käsin, enkä tee käskyjen mukaan, koska siitä on haittaa toisille ja mulle, mutta käskyttäjä ei sitä vaan huomaa tai ei halua huomata.
Nykyään pyrin tekemään siten, että kuuntelen sisintäni, joka neuvoo tekemään hyvää. Teen, jos asia on oikeasti hyvään vievä.Minä oppetelen sitä sisältä ohjautumista vielä.
Olen yrittänyt etsiä raamatusta jotatin henkilökohtaista,noin vuosi sitten hoksasin kohdan,jossa jeesus paransi sokean miehen.38 vuotta hän on ollut sokea.Minä olen ollut itselleni sokea, en ohjautunut sisältä vaan muut sanoivat mitä tehdä,ajatella tai tuntea.
Nyt olen siinä vaiheessa et sydän on vielä sekaisin,enkä voi siihen luottaa,sen takia ulkoinen tuki tuntuu paremmalta ajatukselta.
Onneksi raamatussa on sanat,Särjettyä ruokoa hän ei muserra,suitsevaa kynttilää hän ei sammuta- Mie vaan
kuksa07 kirjoitti:
Minä oppetelen sitä sisältä ohjautumista vielä.
Olen yrittänyt etsiä raamatusta jotatin henkilökohtaista,noin vuosi sitten hoksasin kohdan,jossa jeesus paransi sokean miehen.38 vuotta hän on ollut sokea.Minä olen ollut itselleni sokea, en ohjautunut sisältä vaan muut sanoivat mitä tehdä,ajatella tai tuntea.
Nyt olen siinä vaiheessa et sydän on vielä sekaisin,enkä voi siihen luottaa,sen takia ulkoinen tuki tuntuu paremmalta ajatukselta.
Onneksi raamatussa on sanat,Särjettyä ruokoa hän ei muserra,suitsevaa kynttilää hän ei sammutaOot hoksannu hyvin :) Mie hoksasin sen kohdan, jossa opetuslapset ihmettelivät...
Jeesus parantaa sokeana syntyneen
1 Tien sivussa Jeesus näki miehen, joka oli syntymästään saakka ollut sokea.
2 Opetuslapset kysyivät häneltä: "Rabbi, kuka on tehnyt sen synnin, jonka vuoksi hän on syntynyt sokeana? Hän itsekö vai hänen vanhempansa?"
3 Jeesus vastasi: "Ei hän eivätkä hänen vanhempansa. Niin on tapahtunut, jotta Jumalan teot tulisivat hänessä julki.
Siis sama kohta, minkä sinä hoksasit. Helpotti, kun tajusin, ettei se synnistä johtunut, vaan sen vuoksi, jotta Jumalan teot tulis julki. Upeeta!
Eipä sen ohjauksen kuuleminen ole vieläkään helppoa minullekaan, mutta... opettelen. Tunnistan kyllä kömmähdykset, joskus liiankin hyvin. Vaikeinta on itselleen anteeksiantaminen :( Ehkä kaikki aikanaan; sen selkeän ohjauksen kuuleminen nimittäin. Mie vaan kirjoitti:
Oot hoksannu hyvin :) Mie hoksasin sen kohdan, jossa opetuslapset ihmettelivät...
Jeesus parantaa sokeana syntyneen
1 Tien sivussa Jeesus näki miehen, joka oli syntymästään saakka ollut sokea.
2 Opetuslapset kysyivät häneltä: "Rabbi, kuka on tehnyt sen synnin, jonka vuoksi hän on syntynyt sokeana? Hän itsekö vai hänen vanhempansa?"
3 Jeesus vastasi: "Ei hän eivätkä hänen vanhempansa. Niin on tapahtunut, jotta Jumalan teot tulisivat hänessä julki.
Siis sama kohta, minkä sinä hoksasit. Helpotti, kun tajusin, ettei se synnistä johtunut, vaan sen vuoksi, jotta Jumalan teot tulis julki. Upeeta!
Eipä sen ohjauksen kuuleminen ole vieläkään helppoa minullekaan, mutta... opettelen. Tunnistan kyllä kömmähdykset, joskus liiankin hyvin. Vaikeinta on itselleen anteeksiantaminen :( Ehkä kaikki aikanaan; sen selkeän ohjauksen kuuleminen nimittäin.Niin se hyväpuoli tässä jutussa on se et,kristus tuli kutsumaan syntisiä luokseen.
Ja se et opetuslapsetkin jotka saivat seurata Jeesuksen toimintaa ihan läheltä,eivät olleet perillä siitä,mitä hän tarkoitti.Se helpottaa tätä omaa kipuilua,ei tarvitse olla perillä joka asiasta voi luottaa valmiiseen sovitustyöhön ja jatkaa totuuden etsintää ittsestä ja elämästä.- Mie vaan
kuksa07 kirjoitti:
Niin se hyväpuoli tässä jutussa on se et,kristus tuli kutsumaan syntisiä luokseen.
Ja se et opetuslapsetkin jotka saivat seurata Jeesuksen toimintaa ihan läheltä,eivät olleet perillä siitä,mitä hän tarkoitti.Se helpottaa tätä omaa kipuilua,ei tarvitse olla perillä joka asiasta voi luottaa valmiiseen sovitustyöhön ja jatkaa totuuden etsintää ittsestä ja elämästä.Totta turiset! Saa opetella omaan tahtiinsa, vaikka joku välillä yrittääkin hoputtaa. Tai itse erehtyy hoputtamaan toista/toisia. Jatketaan matkaa! :)
Mie vaan kirjoitti:
Totta turiset! Saa opetella omaan tahtiinsa, vaikka joku välillä yrittääkin hoputtaa. Tai itse erehtyy hoputtamaan toista/toisia. Jatketaan matkaa! :)
Juu, näin teemme, valoa,iloa,kevättä ja Kristusta kohti,,,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1074691
- 1464529
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h464512- 1462954
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa292508- 1582184
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue202118- 401819
- 731380
Onko oikein että
Melkein puolen vuoden tutustumisen ja tiiviin yhteydenpidon jälkeen toinen katoaa selittämättä, kuin pieru Saharaan? No1761221