Olen puolen vuoden aikana lihonnut 10 kiloa ja olo on kuin elefantilla... tuntuu että suurin osa on turvotusta johon en löydä syytä..olo on nykyään muutenkin väsynyt ja iho todella kuiva... käyn kävelyillä ja muutenkin yritän syödä "normaalisti".. viikonloppuisin kyllä joskus lipsuu mutta en usko että se lipsuminen on painon nousuni syy... nykyään olen huomannut että vatsa turpoo samantien kun olen syönyt..aivan sama syönkö salaattilautasen vai lämpimän ruoan.. rupee jo käymään itsetunnon päälle kun mahtuu enään verkkareihin... saman turvotuksen olen myös nykyään huomannut kasvoissani ruoan syönnin jälkeen..onkos mulla kohtalotovereita??? joskus aamuisin sormeni ovat myös paisuksissa ja silmä luomeni...Tää on kyll aivan hirveetä...apuja ja neuvoja otetaan vastaan!!!!!
turvotus ja 10 kilon painon nousu
7
8320
Vastaukset
- jelppii..
joo no mulla loppu turvotusolo siihen paikkaan ko lopetin leivän syönnin..yleensäkin leipä minusta turvottaa..oli se sitten vaaleata tai tummaa..eli pelkkä näkkäri on ihan hyvä.se johtuu siitä hiivasta mikä leivässä on..
ootko myöskään miettinyt jos sulla on joku laktoosi-intoleranssi?
suosittelen rasvaista ja sokeristen tuotteiden karsimista ruokavaliosta pois..ja myös se kohtuusyöminen ja tunnin liikunta päivittäin on hyväksi. - samat
oireet oli äidilläni. Vaivasi väsymys ja kuiva iho ja paino nousi. Lääkärillä käynti auttoi. Todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta. Yksi verikoe ja lääkitys loppuelämäksi. Virkeys palasi ja ihon kuivuus väheni.
Itselläni olen havainnut tuoreen leivän, pullan ja kaiken missä on hiivaa ja maustetun jogurtin turvottavan. Veden juonti on minulla auttanut jonkin verran.- onko paluuta
täytyypä harkita tuota lääkärissä käyntiä... olisikohan toi kilpirauhasjuttu suvussa..nimittäin siskollani on kilpirauhasen vajaaa/vai olikohan se liikatoiminta... mutta hänellä ei ole ollut tälläisiä oireita..vaan hän laihtui ja joutui tutkimuksiin kun sydän rupes oireileen..siksi en ole edes ajatellut että olisiko minulla samaa ongelmaa...No, mutta olen ajatellut jättää noi vaaleat jauhot ja rasvaiset ruoat nyt vähemmälle...jos oireet eivät häviä täytyy ilmeisesti käydä lekurilla...
- jompikumpi
onko paluuta kirjoitti:
täytyypä harkita tuota lääkärissä käyntiä... olisikohan toi kilpirauhasjuttu suvussa..nimittäin siskollani on kilpirauhasen vajaaa/vai olikohan se liikatoiminta... mutta hänellä ei ole ollut tälläisiä oireita..vaan hän laihtui ja joutui tutkimuksiin kun sydän rupes oireileen..siksi en ole edes ajatellut että olisiko minulla samaa ongelmaa...No, mutta olen ajatellut jättää noi vaaleat jauhot ja rasvaiset ruoat nyt vähemmälle...jos oireet eivät häviä täytyy ilmeisesti käydä lekurilla...
vajaa tai liikatoiminta, yleensä vajaatoiminta aiheuttaa kuvaamiasi oireita. Myös keliakia, ruoka-aine allergia ja esimerkiksi proriasis aiheuttavat samantapaisia oireita joskus. Laktoosi-intoleranssi ei lihota, vaan turvottaa lähinnä vatsaa ja aiheuttaa vatsavaivoja. Kannattaa käydä lääkärillä jos oireet ovat voimakkaat. Tsemppiä!
- käväistä
onko paluuta kirjoitti:
siellä lääkärissä heti eikä odotella. Vasta sitten kun tiedät tulokset, voit alkaa miettiä muita vaihtoehtojaja syitä, jos kaikki arvot on normaalit.
- lääkäriin...
käväistä kirjoitti:
siellä lääkärissä heti eikä odotella. Vasta sitten kun tiedät tulokset, voit alkaa miettiä muita vaihtoehtojaja syitä, jos kaikki arvot on normaalit.
Kilpirauhassairautta ei kannata päästää pitkälle, joten sen mahdollisuus on tärkeää sulkea pois heti. Aloittajan oireet kuullostavat hyvin tutuilta ja etenkin, kun on sukurasite, niin kannattaa suunnata mahdollisimman pian verikokeisiin.
Olen vajaatoimintainen, lääkityksellä. Turvotus tuntuu ikuiselta. Eniten turpoan alkoholista, makeasta ja nopeista hiilihydraateista. Noista olen lähes kokonaan luopunutkin. Yksikin siideri tai iltapalaksi syöty sämpylä näkyy seuraavana aamuna pöhötyksenä, joten helpompi olla ilman.
- Paino
Kilpirauhaskokeet ainakin kannattaa otattaa TSH ja T4V.
Jos vatsa heti turpoaa ruan jälkeen, olisko laktoosi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin33811756IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3597966Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut933083Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?982258Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1562219Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?81656- 1101261
Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin551103Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus26908Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60793