millaisia kummallisia/erikoisia/epätavallisia/"hassuja" pelkoja sinulla on?

Pelkääjän paikalla

niin...minua siis kiinnoistaisi kuulla millaisia kummallisia/erikoisia/epätavallisia/"hassuja" pelkoja ihmisillä on? Useat pelkäävät pimeää ja monet ukkostakin...mutta harvemmat taas pelkäävät esimerkiksi kauniita perhosia tai suloisia kissanpentuja. Olisi mielenkiintoista kuulla siis juuri näistä harvinaisemmista peloista/fobioista...
kertokaas jos uskallatte;)

113

12668

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fdafdsafsd

tai en voi varsinaisesti sanoa pelkääväni niitä, mutta ne on iljettävän puistattavia!

• ambe

Minä pelkään kusiaisia, eli kekomuurahaisia. Lisäksi pelkään tähtitaivasta.

• hiirukäsi
        ambe kirjoitti:

Minä pelkään kusiaisia, eli kekomuurahaisia. Lisäksi pelkään tähtitaivasta.

Usein pelkään joutuvani tuonne, kuin tekstitettävään kadotukseen. Onneksi läppärihiireni vie minut pois klik klik...

• *ei-anorektikko*
        hiirukäsi kirjoitti:

Usein pelkään joutuvani tuonne, kuin tekstitettävään kadotukseen. Onneksi läppärihiireni vie minut pois klik klik...

En osaa sanoa pelkäänkö, mutta minua ällöttää, etoo ja karmaisee nähdä samaa ikäluokkaani olevia ylipainoisia ihmisiä. Viestistäni voisi kuvitella, että olen syömishäiriöinen tai muuta vastaavaa, mutta olen 17-vuotias normaalipainoinen tyttö/nainen. Painoindeksini on 22. Syön normaalisti ja usein herkkuja, minulla ei ole taipumusta herkkään lihomiseen, voin syödä mitä huvittaa. Kuitenkin pelottaa koko aika ajatus siitä, että minusta tulee samanlainen, joita kammoksun. Idioottimaista minunkin mielestäni, mutten vois sille mitään... :/

• musmuska

No en tiiä, onko nää varsinaisesti fobioita, mutta mua ahdistaa mennä hissiin. Voin kyllä mennä sinne, mutta aina tulee se pelko, että se jää jumiin enkä pääse pois.
      Toinen on puhelimella asioiden hoito. Välttelen viimeiseen asti sitä, että pitää soittaa jonnekin, vaikka virastoon. Sen takia näpyttelen tutuille tekstareita mieluummin...En tiiä, miksi puhelimessa puhuminen ahdistaa, kun mieluummin hoidan asiat kasvotusten, eli en pelkää ihmisiä/sosiaalisia tilanteita :)

• etenkin tatit

En kulje metsässä syksyllä, koska kammoan (pelkään) sieniä ihan fobiaksi asti. Jos avaan lehden ja sienen kuva aukeaa yllättäen, lehti putoo kädestä ja saatan huutaa!
      En selaile lehtiä lekurin vastaanottotiloissa tai missään julkisissa paikoissa.

En käsitä, miten joku voi ottaa KÄTEEN tatin?? Niljakas, kauhua herättävä ja tämä kammo mulla oli jo lapsena.
      Meidän oli pakko käydä joskus sienessä ja veljeni katkaisi kepillä sienen ja nosti sen koppaan äkkiä heittämällä.
      Kopan peitimme muovilla ja juoksin se kädessäni ajatellen muuta.
      Jos näen telkkarissa sieniä niin huudan ennen kuin olen edes tajunnut niin tekeväni!!

Metri on etäisyys. Sitä lähemmäksi sieniä mua ei saa, jos saisi pyörtyisin tai kuolisin??

• riska_74

jos vaikka raflassa on ruoassa sientä, niin syötkö?

entä, jos saat jälkikäteen tietää syöneesi, niin mitä tapahtuu?

• kysyt!
        riska_74 kirjoitti:

jos vaikka raflassa on ruoassa sientä, niin syötkö?

entä, jos saat jälkikäteen tietää syöneesi, niin mitä tapahtuu?

En syö sieniä! Jos raflassa ruokailen, kysyn onko sieniä ja pyydän tilalle jotain muuta.
        Jos saan jälkikäteen tietää syöneeni, en toki okselle juokse, mutta mua inhottaa.

Pelko ei ole niinkään sidoksissa makuun vaan kosketukseen.
        Haju ja kosketus on mahdottomia ja jos joku tekee sienipizzaa, niin varon näkemästä sieniä enkä tietenkään syö itse.

• The_Evil_Of_Silence

Minä pelkään maailmaloppua, torakoita ja hämähäkkejä! Maailmanloppua inhoan ja pelkään sen takia, kun kyseessä on elämästä ja kuolemasta. Jos ihmiskunta tuhoutuisi ja vaikka minä selviytyisin onnettomuudesta, niin olisin täysin yksinäinen ja surullinen kuolleessa maailmassa eloonjäänneitten kanssa!

• maailmanlopusta

ei kukaan selviä hengissä! Eli maailmanloppua ei tarvi pelätä sen enempää kuin "yksittäistä kuolemaakaan". Kuolema vaan tulee väistämättä jokaisen eteen vuorollaan, tapahtuipa se sitten yksittäin tai maailmanlopussa.

• Mie pelkään Klovneja ja hämähäkkejä

Klovnit: Koskaan ei tiedä millainen tämä klovnina oleva ihminen on ja mitkä on hänen ajatukset vaikka antaa ymmärtää, että hän on iloinen persoona ja toimii lasten ilona, mutta kuitenki hän voi olla psykopaatti tjn. Koskaan en ole menny minneen tivoliin lapsena, koska pelkäsin jo silloin, että jos joku pelle tulee vastaa nii mä alan itkemään, sama asia on nytkin.. voitte pitää mua hulluna, mut tää on totuus.

Hämähäkit: Todella kammottavia karvasia otuksia, joita vaan muuten pelkään, koskaan en ole tykänny hämähäkeistä vaikka oliski lasin takana terraariossa. Niillä on pelottavat silmät. Vaikka hämpyt olis telkkarissa niin en pysty katsomaan, pahin leffa ikinä mun mielestä on se 8 jalkaiset kummajaiset. hyii!!!!

• kkkkj2

pelkään etten koskaan löydä sitä "todellista rakkautta" ja että jään yksin loppuelämäkseni tai joudun tyytymään ns. ei viehättäviin seuralaisiin..

• nelly 30-v

Olen pelänny siis koko ikäni oksentamista:( Se on aivan kauheeta jos oksettaa, muttei uskalla oksentaa...

• yrjökammo 33v.

Mulla myös sama pelko, ihan hirveää. Jos jollakulla perheessä on yrjötauti, tarkkailen kauhuissani millon itselläni alkaa. Ja pesen käsiä jokavälissä. Ihan pienestä asti olen kammonnut oksentamista, laitoin silloin jo kädet suun eteen ja oksentelin paniikissa minne sattuu.
        Olen tässä vanhemmalla iällä pohtinut onko yhteyttä siihen että pelkään sukeltamista ja hukkumisen / tukehtumisen tunnetta siinä yhteydessä. Ja se "ei saa henkeä" tulee myös oksentaessa eli liittyyköhän yhteen..
        No muita kammoja ei onneksi ole, mutta tuossa tarpeeksi. Jaksamista sinulle kohtalosisareni!

• ykätön
        yrjökammo 33v. kirjoitti:

Mulla myös sama pelko, ihan hirveää. Jos jollakulla perheessä on yrjötauti, tarkkailen kauhuissani millon itselläni alkaa. Ja pesen käsiä jokavälissä. Ihan pienestä asti olen kammonnut oksentamista, laitoin silloin jo kädet suun eteen ja oksentelin paniikissa minne sattuu.
        Olen tässä vanhemmalla iällä pohtinut onko yhteyttä siihen että pelkään sukeltamista ja hukkumisen / tukehtumisen tunnetta siinä yhteydessä. Ja se "ei saa henkeä" tulee myös oksentaessa eli liittyyköhän yhteen..
        No muita kammoja ei onneksi ole, mutta tuossa tarpeeksi. Jaksamista sinulle kohtalosisareni!

Mulla vaiva on vissiin ollu aina. 33 vuotta on opettanut olemaan oksentamatta. Vatsatauteja on toki ollut, mutta minähän en ylen anna, vaikka se helpottaisikin oloa. Viime "yrjötaudissa" nieleskelin kauhun vallassa pytyn vieressä, mutta sain pidäteltyä. Kamala olo oli ja kova kuumekkin nousi. Hirvee kammo. Niin paljon helpompaa olis vaan antaa tulla, mutta kun ei vaan pysty. Kaikista kamalinta tässä on se, että kun en kykene hoitamaan edes omaa oksennustautista tytärtäni. Isäntä joutuu yksin luuttuamaan, tuudittamaan tyttöä ja rauhoittelemaan kauhun lamauttamaa äitiä. Kammostani kärsii siis koko perheeni. =( Onneks osaavat vitsailla ja nauraa asialle. Ei siis toivottavasti fobia jatku suvussa. Siis: sormet korviin, silmät kiinni ja karkuun!!

• pelkään

sitä, en koskaan juo paljon alkoholia ku en haluu saada krapulaa ja oksentaa :D onneks en tykkääkään alkoholista, vähän viskistä vaan..

• Yleinen vuodattaja

Minulla on paljon pelkoja. Päivittäin pelkään muita ihmisiä. Selvitin pelkojani, en pelkää julkisia paikkoja, ennen kun niissä on ihmisiä. Pelkään siis tulla nähdyksi ja ehkä pilkatuksi.

Myös minä pelkään jääväni ilman puolisoa. Loppuelämä yksin pelottaa.

• Nainen83

Pelkään, että minulla on hiv. En uskalla mennä testeihin, vaikka tiedän, että pitäisi.

• ainakin

mm. koppakuoriaiset,ampiaiset,mehiläiset,herhiläiset.koppikset on maailman ällöttävintä mitä tiedän. myös hauki on kamala, tai lähinnä sen silmät.vanhat pienet hissit on kans kammottavia,enemmin kävelen.karhut,näen monesti niistä jopa painajaisia.lista jatkuu vielä mut noi on pahimpia.

• tavallisia ja omituisia

Tavanomainen löytyy: sosiaalisten tilanteiden pelko, joka oikeastaan on sosiaalinen ahdistushäiriö mutta myös fobian-tapainen koska esim. sovittu esittäytyminen jne työssä tai vapaa-aikana saattaa ahdistaa jo päiviä etukäteen ennen h-hetkeä.

Ennen oli joskus lapsena ahtaanpaikan kammo, en juurikaan ryöminyt lumilinnoissa ja tunneleissa tai muissa ahtaissa paikoissa joihin monet "rohkeat" pojat menivät.

Nykyään on ahtaanpaikan kammoa en tunnista mutta korkeiden paikkojen kammo on. En voi juuri 5 metriä korkeammalle kiivetä esim. tikapuita kun alkaa jo sydät tykyttämään ja kädet valkoisina puristan tikkaita.

Omituisia: maailmanloppu. En ole edes uskovainen mutta näen silloin tällöin unia maailmanlopusta, sataa tulta ja tulikiviä jne.. :) Ei ole oikeastaan fobia vaan ne unet ovat karmeita.

Toinen omituinen: veden alaiset karikot/kivet. Järvellä jos soutelen tai olen matkassa ja näen veden alla häämöttäviä karikoita, heti nousee adrenaliini. En tarkoita rannassa olevia kiviä tai sellaista vaan ihan matkan päässä rannasta jos yhtäkkiä näkyy iso kivi veden pinnan alla. Perhana, pakko katsoa muualle. Varmaan saisin sydärin jos vene kaatuisi ja joutuisin vedenvaraan sellaisen karikon viereen. Veden pinta jotenkin vääristää ja suurentaa hahmot ja saan sätkyt.

• <3 <3

nyt eletään lopun aikoja, alkoi Israelin itsenäistymisestä 1948.

Kirjoituksestasi tuli mieleen pari raamatunpaikkaa..

Luukkaan evankeliumi:
        19:40   Mutta hän vastasi ja sanoi: "Minä sanon teille: jos nämä olisivat vaiti, niin kivet huutaisivat."

Jooel:
        2:28   Näitten jälkeen minä olen vuodattava Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, vanhuksenne unia uneksuvat, nuorukaisenne näkyjä näkevät.

• pelottaa

..ja oikeastaan se on kammottavaa, kun yhtäkkiä näkee veden alla jotain! Sama jos satama-altaan reunalla katsoo ja näkee laivan potkurin... Uimahalleissa kaikki veden alla olevat jutut on inhottavia.. Sit taas jos katson kun järveä ruopataan, kun kaivurilla nostetaan pohjasta maata, se on hieno katsoa... Outo?

• xxf326
        <3 <3 kirjoitti:

nyt eletään lopun aikoja, alkoi Israelin itsenäistymisestä 1948.

Kirjoituksestasi tuli mieleen pari raamatunpaikkaa..

Luukkaan evankeliumi:
        19:40   Mutta hän vastasi ja sanoi: "Minä sanon teille: jos nämä olisivat vaiti, niin kivet huutaisivat."

Jooel:
        2:28   Näitten jälkeen minä olen vuodattava Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, vanhuksenne unia uneksuvat, nuorukaisenne näkyjä näkevät.

Raamattu SIIS TODELLA KERTOO sitä ymmärtäville että elämme tämän järjestelmän lopun aikaa. Jos sinä tunnet todella halua löytää jotain, aina arvokasta, niin katso www. jw.org

• Käärmeer. Näin painajaisunia missä käärme puri minua.
      Hämähäkit: Olen melkein aina pelännyt hämähäkkejä. Joksikin aikaa pääsin tästä pelosta, mutta nyt se tuli takaisin. Se on myös yleistynyt osaan muihin ötököistäkin O_o;

Ja ehkä oudon pelko.

Pelle Hermanni: Se on vain niin kamala. Nenä irtoaa ja se virnistelee... hr

• -.-*

Pelkään ihan tajuttomasti tulevani raskaaksi! Käytössä on kuitenkin tuplaehkäisy, joten todennäköisyyshän on todella minimaalinen... Kyllä ihminen voi kaikella stressata :/

• *Lyyli*

myös raskaaksi tulemisen pelko, pellet pelottaa ja kaikki yliluonnolliseen liittyvä, kummitukset yms. möröt, vaikkakin niitä ei ole olemassakaan. Pitäisi jättää ne kauhuleffat katsomatta. :D

• samankaltainen..
        *Lyyli* kirjoitti:

myös raskaaksi tulemisen pelko, pellet pelottaa ja kaikki yliluonnolliseen liittyvä, kummitukset yms. möröt, vaikkakin niitä ei ole olemassakaan. Pitäisi jättää ne kauhuleffat katsomatta. :D

pelko (en nyt ihan fobiaksi luokittelisi, mutta kuitenkin). Eli en uskalla puhaltaa ollenkaan ilmapalloja. Pelottaa, että räjähtää naamalle. Ihan vähän voin puhaltaa, mutta heti kun se pinta alkaa venyä, on pakko lopettaa. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä pelottavammaksi homma käy.:)

• vahingossa..
        samankaltainen.. kirjoitti:

pelko (en nyt ihan fobiaksi luokittelisi, mutta kuitenkin). Eli en uskalla puhaltaa ollenkaan ilmapalloja. Pelottaa, että räjähtää naamalle. Ihan vähän voin puhaltaa, mutta heti kun se pinta alkaa venyä, on pakko lopettaa. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä pelottavammaksi homma käy.:)

väärään viestiin, piti vastata tuohon ilmapalloviestiin.:)

• pelottaa
        vahingossa.. kirjoitti:

väärään viestiin, piti vastata tuohon ilmapalloviestiin.:)

pelkään hissejä. muuten ei ahtaat paikat ole niin pelottavia, mutta hissi pelottaa. kerran olen jäänyt hississä välille (oli pakko mennä hissillä sillä kertaa), mutta pelkäsin jo sitä ennen hissejä. yleensä menen kyllä portaita jos mahdollista, onhan se kunnon kannalta parempi käyttää portaita kuin hissiä!

• Yleinen vuodattaja

...ETÄISYYS. Kun ei yhdy, ei tule vauvojakaan. Mutta ne jotka yhtyvät, saavat kantaa mahdollisen vastuun hedelmöittymisestä. Miksi muuten ihmiset yhtyvät toisiinsa jos ei edes haluta vauvoja? Itsensä kanssa yhtymisessä jälkikasvun saanti on epätodennäköisempää.

Toinen varma ehkäisyväline MIEHILLE on lasillinen vettä. Se juodaan, mutta muuta sitten ei saakaan tehdä ;).

• Seksisankari
        Yleinen vuodattaja kirjoitti:

...ETÄISYYS. Kun ei yhdy, ei tule vauvojakaan. Mutta ne jotka yhtyvät, saavat kantaa mahdollisen vastuun hedelmöittymisestä. Miksi muuten ihmiset yhtyvät toisiinsa jos ei edes haluta vauvoja? Itsensä kanssa yhtymisessä jälkikasvun saanti on epätodennäköisempää.

Toinen varma ehkäisyväline MIEHILLE on lasillinen vettä. Se juodaan, mutta muuta sitten ei saakaan tehdä ;).

Pitäsköhän sun Vaihtaa kumppania jos ei oo auennu toi yhtymisen tarkotus.

• outo

Minä pelkään ilmapalloja, varsinkin jos ne on puhallettu todella täyteen. En halua koskea niihin enkä halua niitä lähelleni.

Lisäksi pelkään kauppakeskuksissa/huvipuistoissa/festivaaleilla olevia maskotteja. Siis ihmisiä jotka ovat pukeutuneet esim. joulupukeiksi, hullujen päivien haamuiksi yms. En vain missään nimessä halua jutella niille vaikka muuten olen erittäin sosiaalinen ihminen ja jos sellainen on kaupassa niin lähden yleensä kaupasta pois.

• government

Näinä aikoina herran pelko....:)

• stuba huba

että MIKKO KIVINEN esiintyy vielä jossain elokuvassa.

• on pelko

kannattaa pelätä vain itse pelkoa, eli ei kannata turhia pelätä

• ..pelkoja..

Itse kärsin pimeän pelosta..tuntuu että joku kokoajan katselee..HYI!

Noin reilu 15v. siten näin unta jossa tipuin vanhempieni parvekkeelta(asuin silloin vielä vanhempieni kanssa). Aamulla en muistanut koko unta, ennen kuin menin parvekkeelle normaalisti aamutupakille..VOI KAMALA! En voinut mennä lähellekkään kaidetta, vaan olin aivan selkä seinässä kiinni. Seuraavan kerran tämä korkeanpaikankammo ilmoitti olemassa olostaan kaverini luona. Olimme parvekkeella ja kaverini halusi näyttää minulle jotakin ja pyysi tulemaan katsomaan. Reteesti kävelin kammoa ajattelematta/muistamatta kaiteen luo ja sitten heitti päässä, tuntui kuin olisin tehnyt kuperkeikan takaperin ja vasten omaa tahtoani horjahdin taaksepäin. Vielä tänäkään päivänä en voi katsoa edes jos telkkarissa näytetään korkeita paikkoja; jalat ja kädet alkaa hikoilla ja varpaita kipristelee ja vatsassa kourii..esim. tämä uusi Pepsi mainos! Ei hemmetti! Pakko kääntää pää pois, miehelläni on hauskaa..Ja kaikki alkoi pelkästä unesta?!
      Sitten vielä nämä vanhat "verkkohissit"! Niistä näen painajaisia useasti ja tällaisessa talossa jossa niitä on, TODELLAKIN kävelen. Nehän nitisee ja kolisee ja niistä näkee ulos/alas,HYI HITTO! Ihan hirveitä..

• Orjy

Siinähän se otsikossa seisoo, että jään ilman toisen osapuolen rakkautta tykkänään. ensiksi pitäisi vaan löytää uusi toinen osapuoli, kun edellinen lähti toisen miehen matkaan.

• *Nainen*

Itsellänikin pelko liittyy rakkauteen ja mieheen, jota rakastan hyvin syvästi. Ajatuksissa on ollut, että mitä jos en enää näe häntä koskaan... Aika pelottava ajatus, kun oikein alkaa miettimään. :(

• ffgghhjj

Pimeää, korkeita paikkoja, nolatuksi tulemista, menetyksiä jne. melko tavallista.

• pitkän suhteen jälkeen

Tulevaisuus pelottaa tällä hetkellä eniten,miten selviän uudessa tilanteessa surullisten tunteideni kanssa. Jokainen päivä on raskas ja itku vaanii nurkan takana tuon tuosta.
        Korkeat paikat,väkivallan uhka ja ilman rakkautta eläminen lopun ikäänsä ovat pelkoja nekin.
        Pelkään keskustella vieraiden ihmisten kanssa,koska heidän reaktionsa voisi olla pelottavaa,kiusallista.
        Riitelyä pelkään myös,koska mies on aikaisemmassa suhteessa pahoinpidellyt. Toisin sanoen pelkään hieman kaikkea.

• Suihkukammoinen

No, mua pelottaa silmien sulkeminen suihkussa, ja muutenkin kylpyhuone on kaikkein pelottavin huone. Samoin saunat jne.

• MareH

Pelkään omaa mielikuvitustani todella paljon hetkittäin. Joskus ikäänkuin säpsähdän hereille ajatuksistani ja kun tajuan mitä olen ajatellu, esim kuvitellut päänisisällä täydellisen murhan ja nähnyt sen ikään kuin elokuvana. Jos esim kuljen metsässä mielikuvitukseni saa minut pelkäämään asioita joita siellä metsässä ei ole. Samoin jos katson jonkun pelottavan leffan mielikuvitukseni saa minut näkemään harhoja ja kuviteleemaan kaikki äänet syntyvät siitä kun moottorisahamurhaaja on tulossa oveni läpi kohta. Joskus en uskalla katsoa peiliin koska peilikuvani voisi repiä leukani irti. En uskalla katsoa peittoni alle, mitä jos siellä oikeasti kuhiseekin käärmeitä ja ötököitä? Mitä jos murhaaja ei kuolekkaan siihen että poltan, nukutan, hukutan, silvon ja sulatan sen happoliemessä? Entä jos seuraavaksi heräänkin jossain ja minulla on minuutti aikaa kiduttaa itseäni tai kuolen? Kaikki mielikuvituksen tuotetta, en tiedä pelkäänkö ees mitään muuta.

• hakisit..

jotain apua tilanteeseesi, ei kuulosta ihan normaalilta aikuisen ajatusmaailmalta.

• tiitelintyy

Hei, minulla taitaa olla vähän samanlainen juttu :D
        Varsinkin silloin kun jään yksin kotiin ja esim. ovet alkaa narisemaan. Meillä nyt kuuluu muutenkin kaikenlaisia ääniä, mutta niistä tulee aina mieleen että siellä on joku muukkin minun lisäkseni...

• Apua !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pomot ei osaa laskea palkkoja vaan on sekasin koko aika..AUTTAKAAAAAAAAAAAAAA !!!!

• ...en

pelkäisi... No ainakin kaikkia myrkyllisiä, pistäviä tai muuten vaarallisia eläimiä/hyönteisiä, lentämistä, läheisten kuolemaa, omaa kuolemaa, kuolemaa. Jotkut sanovat, että se on elämän pelkoa. Yritän siis elää täysillä, ehkä pelot jossain vaiheessa helpottavat...

• sboi

sosiaalisten tilanteiden pelko ja jännitys haittaa elämääni :( ja tietynlainen itsetarkkailu.

• Minä vaan

korkean paikan pelko.
      Ja se jos että päässä jotenkin vinksahtaisi
      ja hyppäisin alas mutta lentokoneessa
      en pelkää.
      Ne on turvallisia.

• :----))))))

mm. järvenpohjaa pelkään

• ..haita

Kyllä se on niin, että jos jalat ei osu pohjaan ihan perussuomalaisessa järvessä, niin oon aivan varma, että hait tulee ja hyökkää. Tai valas. Kun on nähnyt liian aikaisin Tappajahait, niin vielä aikuisenakin pelkää.. vaikka tietää, ettei järvessä niitä olekaan.

Ja siis se paniikki on kamala, kun se iskee siellä viiden metrin päässä rannasta.

• "haikammo"
        ..haita kirjoitti:

Kyllä se on niin, että jos jalat ei osu pohjaan ihan perussuomalaisessa järvessä, niin oon aivan varma, että hait tulee ja hyökkää. Tai valas. Kun on nähnyt liian aikaisin Tappajahait, niin vielä aikuisenakin pelkää.. vaikka tietää, ettei järvessä niitä olekaan.

Ja siis se paniikki on kamala, kun se iskee siellä viiden metrin päässä rannasta.

On tullut pienestä pitäen. Ensin katsomalla luontodokumentteja, tappajahaita tsm. Järvissä, merissä tulee kammo, pakokauhu. Ja jos jäis vain siihen niin hyvä...uniinkin tulee painajaisina:/

• UNISSA-

Näen kaikesta, mitä on tapahtunut eli menneisyydestä unia: kun isovanhempani kuolivat 1977 rupesin näkemään heistä jatkuvasti unta: hyvää ja pahaa ja sitten siinä oli mukana jo koko sukumme minua vastaan. Minä en ollut MITÄÄN. Ja uni voi jatkua seuraavana yönä. Kihlattuni kuoli 5 vuotta sitten. Hänestä olen nähnyt taas kauniita unia ja Hän yrittää sanoa, että kulta, kyllä Sinä jaksat. Väkivaltaisen avioliittoni jälkeen pelkäsin pari vuotta yöllä kuuluvia ääniä: syystä, että pelkäsin aviomieheni tulevat kotia takaisin. Ne on todella painajaisia ja kertautuvat ja kieroutuvat koko ajan. Myös yli 30 vuotta sitten tapahtunut auto-onnettomuus, missä loukkaannuin. Siitä olen nähnyt unta ns. lähtöpisteestä jo siihen asti, kun lensin tuulilasista läpi. Sekin on tullut monessa pätkässä ja jatkunut aina vähän matkaan onnettomuuspisteeseen. Painajaiset on HELVETTIÄ. Josku joudun laittamaan yövalon päälle, että uskallan ruveta uudestaan nukkumaan.

• Minäsepoika

en pelkää muuta,kuin pientä palkkaa!!!

• SINÄ-
        Minäsepoika kirjoitti:

en pelkää muuta,kuin pientä palkkaa!!!

..... en viitsi kirjoittaa, mutta ääliö olet. Hanki parempi työpaikka äläkä vikise idioooooooooooooooooooootti!!!

• koiria

mä pelkään koiria ihan tosissani, siis lähinnä irrallaan kulkevia koiria. kun näen että koira on kiinni esim. hihnassa tai häkissä niin ei siinä mitään.
      mutta jos koira kulkee irrallaan ja omistajaakaan ei näy missään niin se on jotain aivan kauheaa. vaikka olis kyseessä joku ihan pieni koira niin sekin pelottaa, jos koira on irti.
      johtuneekohan tämä siitä että mua puri muutama vuosi sitten koira, joka oli karannut omistajaltaan...

• ujo mies

Olen ujo mies, 44v. joka ei ole koskaan nähnyt pimppiä. Olen melkein nähnyt (naisella oli vaatteet päällä), mutta menin puihin ja karkasin hänen luotaan.

Pelkään kohdata naisen alasti.

Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Mistä löydän rohkeutta menettää poikuuteni?

• Yleinen vuodattaja

Ehkä syntyessäsi olet voinutkin nähdä sen. Ainakin olet ollut sen puristuksissa (mikäli ei ole tehty keisarinleikkausta.)

Olen pohtinut samoja asioita, vaikka olen yli kymmenen vuotta nuorempi. Minäkin pelkään naisia. Aika harva nainen on tarjonnut pimpsaa, muutamasta olen kieltäytynyt.

Mutta mikä meitä alastomassa naisessa pelottaa? Käsittääkseni melkein kaikilla naisilla on pimppi, eli noin puolella suomalaisistakin. Usein meillä on joko pippeli tai pimppi. Ehkä monia naisiakin pelottaa alastomuus ja seksi, koska se lienee herkin alue, jossa meitä voidaan satuttaa.

Itse olen myös hyvin arka lähtemään seksuaaliseen kanssakäymiseen. Tosin eipä sitä useinkaan kukaan ole tullut minulta pyytämään. Tarvitsen turvallisen suhteen, jossa tutustuminen ja ystävyys tulee ennen seksiä. Pelkään pahoin, ettei samaa kaipaavia naisia taida enää olla. Seksiä (munaa) on saatava heti, muuten mies on homo tai nainen kokee itsensä epäviehättäväksi ja jättää muuten mukavan miehen.

Olen siis tyytynyt pääasiassa harrastamaan seksiä itseni kanssa, eli "kiskaisemaan kinttaaseen". Olen miettinyt maksullisiakin naisia, mutta ehkä niihin liittyy liian suuria riskejä ja siksi taidan onanoida jatkossakin itseni kanssa. Lisäksi pelkään, että seksistä maksaminen aiheuttaa loppuelämäksi verenluovutuskiellon, jota en todellakaan halua. Olen luovuttanut elämässäni 25 kertaa verta, eli taitaapi olla jo sellainen ämpärillinen (10 litraa).

Hyvää naista odotellessa... :)

-Yv

• mcmlxxc

Ehkä syntyessäsi olet voinutkin nähdä sen. Ainakin olet ollut sen puristuksissa (mikäli ei ole tehty keisarinleikkausta.)

Olen pohtinut samoja asioita, vaikka olen yli kymmenen vuotta nuorempi. Minäkin pelkään naisia. Aika harva nainen on tarjonnut pimpsaa, muutamasta olen kieltäytynyt.

Mutta mikä meitä alastomassa naisessa pelottaa? Käsittääkseni melkein kaikilla naisilla on pimppi, eli noin puolella suomalaisistakin. Usein meillä on joko pippeli tai pimppi. Ehkä monia naisiakin pelottaa alastomuus ja seksi, koska se lienee herkin alue, jossa meitä voidaan satuttaa.

Itse olen myös hyvin arka lähtemään seksuaaliseen kanssakäymiseen. Tosin eipä sitä useinkaan kukaan ole tullut minulta pyytämään. Tarvitsen turvallisen suhteen, jossa tutustuminen ja ystävyys tulee ennen seksiä. Pelkään pahoin, ettei samaa kaipaavia naisia taida enää olla. Seksiä (munaa) on saatava heti, muuten mies on homo tai nainen kokee itsensä epäviehättäväksi ja jättää muuten mukavan miehen.

Olen siis tyytynyt pääasiassa harrastamaan seksiä itseni kanssa, eli "kiskaisemaan kinttaaseen". Olen miettinyt maksullisiakin naisia, mutta ehkä niihin liittyy liian suuria riskejä ja siksi taidan onanoida jatkossakin itseni kanssa. Lisäksi pelkään, että seksistä maksaminen aiheuttaa loppuelämäksi verenluovutuskiellon, jota en todellakaan halua. Olen luovuttanut elämässäni 25 kertaa verta, eli taitaapi olla jo sellainen ämpärillinen (10 litraa).

-Yv

pelottaa pimeässä kummitukset ja jos on yksin kotona
        myös mahdolliset haamut ja aaveet ja sitten pelottaa joskus meri ja mielikuvitus lähtee laukkaamaan että merestä nousee joku iso hirviömäinen olio...

• Teppo Oulusta

Itselläkin on sama onkelma.En uskalla lähestyä naisia. Marilynistä on kaverit saanut naiset helposti, mutta en minä uskalla.
        Tilasin netin kautta pumpattavan naisen, se ei pistä vastaan eikä porise turhia. Jalat on auki ja pimpsa on märkä (jos olen rasvannu sen).

• viola

-Yv

On meitä "hitaita" naisiakin edelleen olemassa ja ongelma ihan sama toisin päin, etoo pelkät seksin tarjoajat kun toiveissa olisi ensin tutustuminen ja ystävystyminen. Meidän ujojen ihmisten ongelma on se kohtaaminen, baariympyrät kun ei ole oikein meitä varten.

• tissiposki

homo

• mäki pelkään

vaikka mitä.. pelkään kävellä yöllä kaupungilla, usein joudun iltaisin kävelemäänkin ja se ei ole yhtään kivaa. kerran olin ihan jännittynyt ja varma että joku tulee ja raiskaa ja samalla vierestä joku mies avasi auton oven kun kävelin siitä ohi, pelästyin ihan hirveästi..

sit pelkään välillä kotona yksin kun on pimeetä ja jos kuuluu jotain ääniä, kerrostalossa kyllä kuuluukin ja toisaalta ne tuntuu turvallisilta kun tietää, että joku muukin on hereillä.

sit pelkään hirveesti et saan esim. hiv:n

sit pelkään esiintymistä yksin, ryhmässä ok, jopa kivaa, mutta yksin hyi olkoon kun se pelottaa ja jännittää

en varsinaisesti pelkää mutta en pidäkään esim. susikoirista, muut koirat on kivoja. käärmeet ovat myös kamalia, en mielälläni katsele.

• vituttaaXX

pelkään elämää ja ihmisiä ihmiset on susia toisilleen

• OLET-

Siinä olet kyllä oikeassa. Varsinkin jos tulee riita ystävän kanssa ja välit menee totaalisesti poikki, niin sitten se alkaa. Ei semmosta asiaa jää toiselta kertomatta, mikä pitäisi olla kahden keskistä. Kaivetaan kaikki loka ja paska, mistä vaan voi toista loukata Tosiaan ihmiset on PIRUJA toisiaan kohtaa. Varsinkin naiset osaavat räävätä suutaan. Yksi nainen tässä kylläkin joutunut kohteeksi.

• herättää tyyppi

joka valitettavasti joskus on siittäny mut. saatananmoinen narsisti psykopaaati pahan ruumiillistuma. pelkään!!

• Yleinen vuodattaja (Lainaan...

..Badding Somerjokea): "Kuollut. Pelkään".

Nyt on mentävä nukkumaan pois Opamox Mirtatzapiini huurut. Huomenna päivällä on tarkoitus käydä altistamassa itseäni sosiaalisille peloille, eli käydä keskustassa sumpilla ja kirjastossa. Hyvää yötä.

• me aina pelätään

jotain,
        mutta, ajatteleppas,ajattele, EILINEN MENI, tänään oli tännään ja sekin meni ja huomisesta me emme TIEDÄ MITÄÄN!??
        Vai tiedätkös??

ELi hyvä ihminen, yritäthän elää just tässä ajassa, sillä sinä et tiedä huomisen päivän annista mitään!

Hetki kerrallaan elämä menee eteenpäin ja me siinä elämänvirrassa solumme mukana olimme missä tahansa just sillähetkellä...

Eletään hetki ja päivä kerrallaan...hyvää jatkoa kaikille...
        mutkat on meille määrättynä etukäteen...tsemppiä,,,

• hyi

Eli pelkään siis kaloja ja joidenkin (useimpien) mielestä se on varsin hassua. Pelko ei kuitenkaan ole hysteerinen fobia, mutta kevyin perustein en silti kalaan koske.

• Jeppejuoviinaa

Tiedän, että joku päivä mun täytyy lopettaa viinan ryystäminen ja heretä tolkkuihin. Pienempään tai isompaan känniin melkein joka ilta on jo tottunut, joten tää putki täytyy joskus lopettaa, ja se pelottaa, samaan aikan odotan sitä. Merkillistä.

• viikonloppuisin

Pelkään kankkusta joka kerta, kun juon viinaa. Juopottelen pari päivää ja näen sen jälkeen kauheita unia! Mikä tapletti auttaisi?

• pelaan aikaa

No listataanpa tähän sellainen niin tavallinen, mutta samalla vaiettu pelko kuin vanheneminen ja siihen liittyvät sivuaspektit, lähtien vaikkapa kehon rapistumisesta (kuten mentaaliset kyvyt) ja päättyen yksinäisyyteen. Mitään hirveämpää en tiedä kuin vanha, yksinäinen ihminen. Nuorena on kuitenkin läjäpäin ovia auki, kun taas vanhana olet pinteeseessä ja siinä pysyt vankina kohti vääjäämätöntä loppua. Huvittavinta tässä on, että olen itsekin vielä alle kolmekymppinen ja tällaisia ajattelen...

• Krist.

Ötökät. Kaikki ötökät, olivat ne sitten niitä hämähäkkejä tai perhosia. Yökköset ehkä pahimpia, henki ei enää kulje jos sellainen eksyy huoneeseen.

Toinen pelko on matelijat ja kalat. En pysty katsomaan edes akvaarioon ilman, että karvat nousee pystyyn ja inhotuksen tunne leviää kehoon. Ihan kauheita.

Jos sitten alkaa ajattelemaan, niin kuoleman pelko on myös. Sitä kun edes ajattelee, tulee kauhea "pakokauhun" tunne ja pitää lähteä ravaamaan kämppää ympäri saadakseen muuta ajateltavaa.

Mut nämähän ovat varmaan ihan normaaleja.

P.s. sillä perhosen kauneudella ei ole mitään tekemistä sen faktan kanssa, että se voi hyökätä kimppuun ja imeä aivot sillä pitkällä kärsällään.

• "pelokas"

Pelkään siis lentokoneita, varsinkin jos lentävät matalalla. En pelkää lentämistä, mutta olen asunut lapsuusajan Hki-Vantaan lentokentän lähettyvillä ja ne laskeutuvat koneet (samoin nousevat) olivat kauhun paikka, pelkäsin kai että romahtavat niskaan.

• pelkääjä

pelkään olla yksin, pelkään humalaisia ja pelkään joitakin tuttujani

• Ihan hyvä idea kysyä asiaa ...

Kuulostaa tutkimusmateriaalin keräämiseltä em. kysymyksesi, koska et kertonut omaavasi itse epätavallisia pelkoja tms. Harva kiinnostuu sellaisista pelkästään idean pohjalta, vaikka onhan meitä monenlaisia.
      Kun kysyit, kerron omani. Minä pelkään ja pakenen omia ahdistuksiani. En tarakalleen tiedä, mikä minua ahdistaa, ja sen selvittämisekswi on tehty työtä niin alan eksperttien kuin muidenkin asiantuntijoiden kanssa, mutta selkeää syytä asiaan en ole löytänyt.
      Minua ei ahdista aina, mutta ahdistus saattaa yllättää melkein missä tahansa ja millaisena tahansa. Kyseessä ei olepaniikkihäiriö, jollaisesta kärsin 20 vuotta sitten ja jonka opin hallitsemaan ja joka sittemmin on tuntunut kadonneen.
      Saattaa olla, että kyseessä on sama perusahdistus, joka ilmenee nyt hieman eri tavalla. Minä siis pelkään omaa ahdistavaa pelkoani, ja pakenen sitä olemalla ottamatta mitään riskejä elämässäni, mahdollisimman tylsään ja mitään sanomattomaan tilaan ja elämäntapaan. Kun ehdin levätä ja nukkua tarpeeksi, jaksan taas paremmin, eivätkä ahdistukset niinkään vaivaa. Kumma juttu.

• Spider-w0man

Noh, pelkään hulluna simpukoita (siis esim. järvisimpukoita, niiden muotoa ja pintakuviota, en pelkää kotiloita enkä helmiä) ja pelkkä ajatteleminenkin saa aikaan vilunväreitä. En voi enää mennä hakemaan yksin mitään tölkkihyllystä tai pakastealtaista, sillä niistä löytyy äyriäisiä ja simpukoita. Mieltön fobiani saa sydämen hakkaamaan ja hien nousemaan pintaan, kun ajattelenkin, että niitä inhottavia nilviäisiä on jossain ihan lähellä.

Sitten karhut. Mitä isompi, ruskeampi ja kiiltävämpi turkki, sitä enemmän kauhuissani olen. Etenkin juokseva karhu, jonka turkki "heiluu" on se ultimate kauhescenaario. Fiksu kaverini Ähtärissä leikillään tönäisi mua karhuaidan vieressä (yritin idiootti päästä fobiasta yli ja lupasin itselleni ettei pikku siedätyshoito haittaa) ja kirkaisin niin kovaa ja korkealta että karhutkin heräs ja katso mua. Oksensin suuhuni silkasta kauhusta.

Ja pellet. Voi luoja. Pelkään kaikkia maalattuja kasvoja, eikä kauhuni juonnu Kingin It:istä, vaan olen kuulemma ihan pienestä ipanasta saakka huutanut, kun syliini laskettiin sellainen herneillä täytetty klovninukke. Enkä koskaan heitellyt renkaita sellaiseen leluun, jonka päänä oli klovni. Syvällä alitajunnassani olen aina niitä pelännyt.

Sen sijaan en pelkää pimeää, en ole ikinä pelännyt, paitsi korkeintaan pimeässä huoneessa liikkuessani että lyön varpaani. Ja hämähäkit ja muut selkärangattomat, tukirankaiset jne, ovat lempparilemmikksejäni. Hankin vielä käärmeitä, hämähäkkejä ja ehkä rukoilijasirkkoja kunhan mies pääsee kammostaan yli.

• juu, pelkään, että paskat tulee housuun,
      siksi rupesin skotiksi ja ostin kiltin

• Jani Oulusta

Pelkään, että joku tekee mut raskaaksi.

• Maria 24v.

Pelkään, että vessanpöntöstä nousee joku rotta tai käärme. Tai jos joku tirkistelijä vakoilee minua pöntöstä kun käyn pisulla.

• miki-66

Minulla on paha minun kierros kammo!

• miehiä

En jäisi edes päivällä kahden kesken jonkun miehen kanssa.
      Siis joku uskaltaa NUKKUA miehen vieressä? Se on mulle täyttä utopiaa.
      Elän yksin ja nukun vain yksin. Nukkuminen ei ole helppoa edes naisystävän kanssa samassa tilassa.
      En esim. voi yöpyä reissussa kahden hengen huoneessa, vaan maksan vähän ylimääräistä omasta huoneesta.
      Joskus tulee noloja tilanteita kun joudun selittelemään, etten voi yöpyä kaksin. Jos on "pakko", niin valvon koko yön ja tarkkailen toisen reaktioita.

• erikoisin mielestäni

Tässä oli minun mielestäni erikoisin pelko joka on varmaankin pilannut jonkun verran kirjoittajansa elämää?
        Itse pelkään ainoastaan vieraita miehiä, kännikaloja ja yleensäkin ihmisen pahuutta.

• nähnyt...
        erikoisin mielestäni kirjoitti:

Tässä oli minun mielestäni erikoisin pelko joka on varmaankin pilannut jonkun verran kirjoittajansa elämää?
        Itse pelkään ainoastaan vieraita miehiä, kännikaloja ja yleensäkin ihmisen pahuutta.

että tuttu mies muuttuu "vieraaksi", kännikalaksi ja todella pahaksi! En usko naisen ja miehen väliseen rakkauteen? Kaikki perustuu jomman kumman osapuolen alisteiseen asemaan ja intohimoon.
        Kun intohimo loppuu lähtee ukko. Jos ei lähde, muuttuu julmaksi hirviöksi!

• pelkään eniten

Kova kakka sattuu peppuun. Joskus tulee verta.

• K.J. Sh.

Pelottaa tää Suomi24:n ilmaisuus. Äskenkin kulutin useita minuutteja odottelemalla ilmaista sähköpostia, vaikka rahanarvoista tavaraa oli sivu täynnä. Eikö minnekään voi maksaa? Enkö todellakaan voi maksaa edes ilmaiseksi? Omaa rahaa ei ole, mutta äitin eläkkeestä voi aina varastaa sen verran, että ilmaiselle tulee asiallinen hinta.

• kärsijä

Pelkään että eukkoni ei kuolekkaan lähiaikoina vaan jatkaa minun kiusaamistani koko loppuikäni.
      Ansaitsisin jo armahduksen vanhanpiian ottamisesta.

• ihan vidusti.

Sairaus ja kuolema

• nainen 42

minäkin pelkään yksinjäämistä,että en löydä sitä oikeaa lukuisten erojen jälkeen.pelkään myös sosiaalisia tilanteita mutta suurin peloistani on kuolemanpelko.siis kaikki nämä vaikka olen jo 42 vuotias.

• 777

Pelkään pientä palkkaa ja valomerkkiä.

• yks plikka

kaikkea millä on enemmän kuin neljä jalkaa, myös nättejä perhosia, pelkään että ne tulevat päälle, näen välil painajaisia, joissa ötökät valtaavat kämppäni.. Hämähäkit hirveimpiä.. pelkään myös kuolemaa, omaa ja läheisteni, etenkin äitini, pelkään, että kämppäni syttyy tuleen kun olen matkoilla tai muuten poissa ja olen vainoharhaisen huolellinen sähkölaitteiden sammuttamisesta, pelkään ulko-oven jäävän auki lähtiessäni (se saattaa oikeasti tehdä niin), pelkään murtovarkaita.. Pelkään ihmisten ilmoille menemistä, etenkin sitä, että taloni käytävässä joku naapuri tulee vastaan.. odotan aina, että käytävässä ei ole ketään, ennen kuin avaan oven. Pelkään hukkaavani tavaroitani. Pelkään virheitä. Kissat ovat aika hirveitä, ne voivat raapia.. käärmeet ja kaikki matelijat ja limaiset elukat on aivan hirveitä, hyi saatana... Joskus pelkään, että ihmiset arvaavat, mitä ajattelen. Puhelujen soittaminen vieraille etenkin kammottaa ja stressaa aivan vietävästi. Säikähdän aivan hitosti, kun puhelin soi, ja vieraaseen numeroon vastaaminen pelottaa.. Jos joku soittaa ovikelloa, en uskalla avata, ellen tiedä kuka siellä on.. aina en uskalla edes tarkistaa ovisilmästä, kuka siellä on, vaan odotan vain että se ihminen menee pois. Uusiin paikkoihin meneminen pelottaa samaten, myöhästyminen olisi aivan jumalattoman kamalaa.. pelästyn, kun vieras ihminen puhuttelee minua. Muutenkin sosiaaliset tilanteet stressaavatja pelottavat myös etukäteen.

Lapsena pelkäsin myös vesihanoja, pelkäsin, etten saisi väännettyä hanaa kiinni ja vesi vain valuisi... Kauhuleffojen tai -kirjojen jäljiltä pelkään pimeää ja yliluonnollista pahaa hetken aikaa, mutta se helpottaa. Sitäpaitsi pidän kauhusta aina välillä.. Välillä pelkään, että esmes suihkussa vesi muuttuu yhtäkkiä joksikin muuksi, kuten vereksi.. Siinä taisi olla kaikki, ihme, että uskallan elää. Kaikkeen tottuu.

• talvihattu

Mä pelkään hämähäkkejä ( tai no en tiiä onko pelko oikee sana, ne on vaan niin ällöjä!!) ja veden varaan joutumista (en osaa juuri uida..), ja huvipuistojen vempaimiin mua ei saa sit millään. Mut eniten kaikista mä pelkään lepakoita ja HAMMASLÄÄKÄRIÄ (en oo voinnu käydä 15 vuoteen, ylikin, vaik oon yrittäny kun tuntuu et taju lähtee jo sinne soittaessa tai paikan ohi kulkiessa!!!!

• ja ilmapalloja

En voisi ikinä mennä pomppulinnaan - onneksi ei ole lapsia eikä siis tarvitse... Pelkään, että se räjähtäisi ja riekaleet repisivät minut, joten en haluaisi vierestäkään kulkea. Pelkään joidenkin edellä olevien vastaajien tavoin myös ilmapalloja - en pysty puhaltamaan enkä olemaan samassa huoneessa kun joku puhaltaa. :/ Tekee pahaa sekin, kun joku avaa kuohuviinipullon... Olen kädet korvilla ja pelkään korkin kopsahtavan silmään tai ohimoon ja aiheuttavan sisäisen verenvuodon, joka vie hengen.

• Amannada

Pelkään raskaaksi tulemista ja etenkin synnytystä alateitse. En pysty kuvittelemaan kamalampaa kuin se että jokin repeäisi tai jouduttaisiin leikkaamaan, ja se kuinka paikat venyvät siinä kun vauva pitäisi tulla ulos.. kamalaa..aivan järkyttävää ja minkälaiset kivut siinä sitten onkin?.. itku tulee kurkkuun kun tarvii miettiä että joskus on sellanenkin edessä.
      pelkään myös läheisteni kuolemaa.
      pelkään että perustettuani perheen mies lähtee.
      pelkään hirviä ja myös susia. jos näen pimeällä irrallaan olevan koiran, olen aivan varma että se on susi ja hyökkää kimppuun.
      pelkään myös parvekkeiden huteria kaiteita.
      pelkään suihkussa sulkea silmät koska joku saattaa sillä aikaa tulla saunasta. siksi tarkistan aina saunan ennenkuin menen suihkuun, ja silti pelkään.
      pelkään pimeitä nurkkauksia ja paikkoja joissa saattaa häämöttää vaikka kuka tai mikä.
      siinä olikin jotain pelkoja..

• pelkään

täkkiä. Pussilakanan kanssa ok, mutta inhottaa jos vaikka varpaat osuu lakanan sisästä ammottavaan paljaaseen täkkiin, tai jos peitto vahingossa on kääntynyt niin että täkkipää osoittaa suoraan kasvoihin. Hyi.. Täkki on vaan niin likainen ja ahdistava. Pimeä. Ei auta vaikka tuotaisiin suoraan pesusta tai kaupasta uutena sänkyyn, vaikka lievittää kyllä hieman pelkoa.

• pelkään

niin että muutkin sen huomaa

• normipelkoja

Niitä, mitä ei ole vielä aiemmin tässä ketjussa minittuja ovat mm.
      Venäjä: pelkään asua Venäjän naapurissa ja sitä, että siellä joku saa päähänsä hyökätä Suomeen.
      Aikaisemmin pelkäsin vielä enemmän Neuvostoliittoa ja kommunismia.

Myös islamia pelkään eli sitä, että ne saavat Suomessa pikku hiljaa aina enemmän ja enemmän valtaa.

Eli aika hassuja ja selittämättömiä, irrationaalisia pelkoja mullakin!

• Ripinrapin

Niitä karkas naapurin sahalta ja kolisi veneeseen. pahinta oli jos uidessa osui sellaseen.

• jo hakattu

Pelkään opettajaa että se lyö taas. se on lyönyt minua monesti ja muitakin oppilaita. Kukaan ei usko että se lyö muuta se kuuluu kunnanvaltuustoon niin kukaan ei usko että se olisi sellainen ku on.

• -n- 26

Tiedä nyt sitten onko tämä nyt niin kummallinen pelko, mutta en uskalla ottaa mitään aspiriineja/kapseleita/pillereitä, kun pelkään niiden juuttuvan kurkkuun. Jos lääkkeen puolittaminen tai murskaaminen sallitaan, niin sitten menee helpommin alas. Muuten ne vaan jäävät kielen päälle pyörimään vaikka kuinka yrittäisi ottaa ison hörpyn vettä.

• Fobia

Ihan valmiiksi jo hävettää, kun mulla on niin monia. Hämähäkit, korkeat paikat, kuolema, patsaat, vesiputoukset, suihkulähteet ja isot uima-altaat. Lisäksi hiv tartunnan pelko, teräaseet muiden käsissä ja toisten veri.

• parikymppinen tyttö

Olen töissä päivittäistavarakaupassa ja varastossa on iso pakkaskaappi jossa säilytetään jätskejä ja muita pakkasia jotka ei kaupan puolelle mahdu. Pelkään mennä tänne pakkasvarastoon (jos ovi meneekin kiinni niin, etten pääsekään enää ulos). Toinen asia mitä pelkään on julkisissa kulkuneuvoissa vessassa käyminen. PIdättelen viimeiseen asti, ongelmaa ei kuitenkaan ole esim. ravintoloiden vessassa käymisellä, vain paikoissa mitkä liikkuu. Näin ollut pienestä pitäen. Pelkään maailmanloppua ja ilmastonlämpenemistä. Mutta kuolemaa en niinkään. Muutamalla kaverillani on suihkukammo, semmonen outo fiilis että joku tuijottaa suihkussa käydessä. Itse en onneksi kärsi tästä:)

• voi vittu

juu siinähän se tuli vittu et on vammane juttu, emmä mihinkää stressihermon salpauksee jaksa mennä tai jotai lääkkei alkaa syömää kai se o pakko ola vaa minä.. :)

• että pimahdan

joku kaunis päivä. tai

• aika outoa

..mutta pelkään pimeällä katsoa ikkunoihin. Jos sisällä on valot, ulkona pimeää ja katson ikkunaan, alkaa ahdistamaan. Ja usein pakko vetää verhot ikkunan eteen. Tämä ei kuitenkaan tule aina, vain satunnaisesti. Eli joskus katselen ikkunaan pimeällä enkä tunne ahdistusta ollenkaan.

Pelkään myös syviä, tummia vesiä. Uimahallissa syvässä altaassa uiminen ei kammota mitenkään, pohjaankin pystyy sukeltamaan. Mutta syvissä ja pimeissä luonnonvesissä tulee ahdistunut olo. Tämä alkoi siitä, kun näin unta, että olin erittäin syvässä uima-altaassa uimassa. Allas oli sisällä suljetussa tilassa, eikä reunoja ollut, eli tavallaan kuin kaakeleilla vuorattu, erittäin syvä huone täynnä vettä. Yhtäkkiä unessa valot sammuivat, vedenpinta alkoi nousta, jouduin paniikkiin, ja tässä vaiheessa heräsin.

• buukkaus

Eniten pelottaa, että kirjoitan tälle foorumille.
      Huom! Terveisiä Nälän Niilolle ja Kutisen Lassille sekä Peräseinäjoelle Eväksen Letelle.
      JÄNNITYS LAUKES, SANO KISSA KUN HIIRELLÄ TAKAPUOLENSA PYYHKI.

• peakinmyass

Minä pelkään sossutanttoja. Kerran kun olin sossukäynnillä ja virkailijan kanssa oli keskusteltu toimeentulotuesta, niin lopuksi tämä valtava taistelunorsu kysyi: "Saako olla vielä jotain muuta?" Tämän tapauksen jälkeen tajusin, että on olemassa kuolemaakin pahempia kohtaloita.

• mirri 36v

minä pelkään suhteet kaatuvan jos luottamus ei toimi puolin ja toisin ?mitä pitäs tehdä asialle yrittää selvittää ja kun rakastaa palavasti ihmistä mut se ei osaa osoittaa sitä naisellensa.

• SKOED

Kun olen yksin kotona illalla ja kuulen jotain pientäkin räpinää jännitys laukeaa heti. Pelkään myös sitä että isäni saa uuden epilepsia kohtauksen, kun hän sai ensimmäisen kohtauksensa ennen joulua olen siitä asti ollut valppaillani koko ajan, isäni pitää minkä tahansa erikoisen äänen pelästyn heti

• _pelkuri_

Länsimaisen yhteiskunnan ruokkima kuolemanpelko :|

• yääk!

En halua uida meressä, ällöttää samea vesi ja kun ei näe pinnan alle. Kaloja ja levää... Yäk!

• synkeä pullopussi

Tyttöystävällä on tuollainen omituinen tölkkipelko. Kuulemma muovipussiin kerätyistä tyhjistä tölkeistä ja pulloista kävelee yöllä hämähäkkejä ympäri kämppää. Joten roskiin vain kaikki tölkit eikä niitä voi kerätä talteen ja palauttaa kauppaan.

• ninguno

Oudoin fobia josta olen kuullut on se, että pelkää ankan tuijottavan ikkunasta :D

Itse pelkäsin pienenä kuollakseni uima-altaan kaivoja. Meillä oli ennen oma uima-allas, ja pahimmillaan uskalsin mennä uimaan vasta kun isäni seisoi kaivon päällä. (siskollani oli muuten ihan sama fobia) Vaikka pelko onkin ajan myötä hiipunut, (olen nyt siis 17) en vieläkään mielelläni kävele uima-altaassa kaivojen yli, tai muutenkaan koske niihin....

• Anonyymi

Itse pelkään lapsia. Olen itsekin alaikäinen ja se on outoa että en pelkää aikuisia.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.

Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke
      Helsinki
      33
      2173
    2. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      118
      1846
    3. Olen valmis

Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      77
      1581
    4. Mitä harrastuksia kaivatullasi on?

Mitä harrastuksia sinulla? Onko teillä yhteisiä harrastuksia?
      Ikävä
      67
      1207
    5. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      160
      1202
    6. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      61
      1036
    7. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      48
      1033
    8. Tiedän että käyt täällä

Eräälle naiselle älä huoli en kerro kellekkään
      Ikävä
      64
      994
    9. Mitäs jos hyökkään rakastuneesti kimppuusi

Tuleeko painimatsi vai "painimatsi". Jää nähtäväksi 😂
      Ikävä
      62
      917
    10. Kannattaako suomalaisen nuoren lähteä Thaimaahan au pairiksi? Mitä olet mieltä?

Chiang Mai Pohjois-Thaimaassa kutsuu neljä suomalaista au pairia elämänsä seikkailuun. Arki toisella puolella maailmaa t
      Thaimaa
      28
      900
    Aihe