Vaihdoin ammattikorkeakoulusta toiseen opiskelemaan uutta alaa ja nyt on käymässä niin että opintotukikuukaudet loppuvat koska olen niitä niin paljon käyttänyt edellisessä opinahjossa. Saako ja miten paljon opintotukikuukausia anottua lisää, miten helposti ja mistä jos tarvisi niitä esimerkiksi vielä 1,5 vuodelle.
Yleistä toimeentulotukea en varmasti saisi koska on omaisuutta sen verran eikä sitä viitsisi alkaa myymään tai piilottamaan sitä.
Lisäopintotukikuukausien anominen
4
1224
Vastaukset
- joko...
Katso Kelan nettisivuilta tai käy toimistossa. Omatoimisuus ei olisi haitaksi.
- mutta..
tämä palsta on olemassa jotta joku joka tietää voisi auttaa, joten vastauksesi täysin turha ja hieman outo myös
- kuten omasi
mutta.. kirjoitti:
tämä palsta on olemassa jotta joku joka tietää voisi auttaa, joten vastauksesi täysin turha ja hieman outo myös
Kerro vastaus alkuperäisen kysymykseen, kiitos!
- ...
tänään tuli kelan lehti postissa, ja siinä kerrottiin, että kannattaa säästää yksi opintotukikuukausi "jemmaan", koska silloin voi vielä nostaa opintotuen asumislisää. tämä ei siis kuluta opintotukikuukausia, mutta tulorajojen laskennassa tällaiset kuukaudet kuitenkin lasketaan tukikuukausiksi, eli sen kanssa kannattaa laskeskella, jos tuloja kuitenkin on. jos käytät tukikuukaudet loppuun, niin opintotuen asumislisää ei enää voi saada.
lisätukikuukausia saa vain aika painavista syistä, esim. sairaudesta. alan vaihtaminen ei ole oppaitten mukaan riittävä peruste lisätukikuukausien myöntämiselle.
nimim. harmittaa, kun en itse tiennyt tämän aiemmin ja kaik on jo mänt
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195983
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263764- 822597
- 392131
- 331902
- 451878
- 1071775
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331478