Clindoxyl-kokemuksia aknen hoidossa!

vv06

Eli kävin lääkäriltä hakemassa tämmöstä tuotetta viime viikolla ja viikon olen sitä nyt naamaani laittanut. On kyllä heti viikossa jo vaalentanut ongelmakohtia ja uusia finnejäkään ei ole tullut. Muutama ihon alla ollut näppy on kuitenkin tullut pintaan. Olen koittanut olla puhjenneita finnejä puristelematta ja ne ovatkin pikku hiljaa myös katoamassa.

Ihoni on tällainen melko kuiva luonnostaan, mutta ei kuitenkaan erityisen herkkä. Olen tullut nyt yllättävän hyvin toimeen ilman kosteusvoidetta, eikä naama ole kiristelly oikeastaan ollenkaan. Hilseilykin on vain pieni ongelma, sen rajoittuessa lähes kokonaan leukaan ja hivenen kaulaan mentäessä.

Nyt kiinnostaakin, että kannattaisiko kuitenkin käyttää kosteusvoidetta vai annanko mennä ilman mikäli mitään ongelmaa ei ole? Yleensä suositellaan aina tällaisten tuotteiden kanssa runsasta kosteutusta... Nyt olen siis laittanut erisanin kosteuttavaa kasvovoidetta vain silloin tällöin herkimmille aluille hilseilyä estääkseni jos on ollut tarvetta.

Akneni määritellään todennäköisesti lieväksi, korkeintaan keskivaikeaksi. Finnejä esiintyy vain poskissa (enimmäkseen toisessa) ja sivuilla leukaluun kohdalla. Finnit tulivat muutama kuukausi sitten, vasta 21-vuotiaana... Ennen ei ole ongelmaa ollut. Hivenen perinnöllistä taitaa olla tämä, kun äiti ja isosisko ovat todella lievinä kärsineet samasta ongelmasta. Eli naama ei ole mitenkään siivottomaan kuntoon päässyt räjähtämään. Enimmäkseen pieniä finnejä ja niitä tulee harvakseltaan. Ovat kuitenkin sen verran tulehtuneita, että aiheuttavat selvää punoitusta. Lääkärin mukaan kyllä tämän clindoxylin pitäisi tepsiä huomattavsti kovempaankin akneen, kuin mikä tämä minun on...

Kaikki kokemukset clindoxylista tervetulleita!

10

8539

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juupp

      Moi, itsekkin olen 21 vuotias, jolla on keskivaikea/vaikea akne. Itselläni Clindoxyl toimii melko hyvin huomioiden, että naamaani ei paranna mikään rasva. Olen käyttänyt tätä voidetta jotain 4-5 kuukautta.. heti kun lopetin voiteen käytön naamani paheni toen teolla, voidetta käyttäessä iho rauhottui ja uusien finnien muodostuminen loppui lähes kokonaan.. mutta omalla kohalla joudun turvautumaan roaccutan hoitoon. Suosittelen ehdottomasti ihon rasvausta!!! Clindoxyl kuivatta ihoa pitemmän käytön jälkeen.. minulla on ainakin varsin pintakuiva iho. Sinun tapauksessasi mitä ilmeisemmin pärjäät ihan vain tällä voiteella kerta aknesi ei ole vaikea. Tsemppiä taistelussa aknea vastaan :D

      • vv06

        Joo, kiitti vinkeistä. Olenkin nyt rasvannut erisanin kosteuttavalla herkän ihon kosteusvoiteella ihan hieman naamaa suihkun jälkeen. Näyttää ainakin kasvot paljon terveemmältä, kun ei ole niin kuivat.

        Mieleen tuli vielä, että miten usein tän aineen kanssa olisi hyvä pestä naamaa? Olen lukenut vähän vaihtelevia kommentteja. Osa tuntuu pesevän kahdesti päivässä niin, että pesevät aamulla clindoxylin naamasta pois ja osa tuntuu pesevän kasvot vain suihkun yhteydessä antaen clindoxylin olla naamalla koko vuorokauden... Mitä tapaa suosittelisitte?

        Toivotaan tosiaan, että tää clindoxyl nyt auttaisi. Mikäli ei, niin aion kyllä itsekin kinuta roa-kuurin lääkäriltä vaikka tilanteeni ei mikään erityisen paha olekaan. On meinaan sen verran harmittavaa tämä aknen kanssa taistelu.


      • juupp
        vv06 kirjoitti:

        Joo, kiitti vinkeistä. Olenkin nyt rasvannut erisanin kosteuttavalla herkän ihon kosteusvoiteella ihan hieman naamaa suihkun jälkeen. Näyttää ainakin kasvot paljon terveemmältä, kun ei ole niin kuivat.

        Mieleen tuli vielä, että miten usein tän aineen kanssa olisi hyvä pestä naamaa? Olen lukenut vähän vaihtelevia kommentteja. Osa tuntuu pesevän kahdesti päivässä niin, että pesevät aamulla clindoxylin naamasta pois ja osa tuntuu pesevän kasvot vain suihkun yhteydessä antaen clindoxylin olla naamalla koko vuorokauden... Mitä tapaa suosittelisitte?

        Toivotaan tosiaan, että tää clindoxyl nyt auttaisi. Mikäli ei, niin aion kyllä itsekin kinuta roa-kuurin lääkäriltä vaikka tilanteeni ei mikään erityisen paha olekaan. On meinaan sen verran harmittavaa tämä aknen kanssa taistelu.

        Joo tiedän tunteen, itelläkin ei akne clindoxyliä käyttäessä ole kovin paha mut heti kun lopettaa hetkeksi käytön niin jo naama kukkii. Ärsyttää. Siks päädyinkin roaan.

        Ite oon toiminu niin et illalla pesen meikin pois seba medillä (lääkäri suositteli, sen ph on sama kun ihon oma, eli ei pitäs kuivattaa, mut vie rasvan silti pois) jonka jälkeen rasvaan kasvot humektanilla(perusvoide apteekista, vesipohjainen joten ei rasvoita ihoa). joskus joudun laittaa rasvaa muutaman kerran kun kasvot "imasee" rasvan hetkessä. Sit ennen nukkumaan menoa laitan ohuelti clindoxylia. Aamulla huuhtelen kasvot vedellä ja pesen seba medin saippualla (ei sisällä saippuaa vaan kosteuttavia ainesosia, ei kuivata) jonka jälkeen laitan humektania taas ja sit meikin.... meni varmaan tosi sekavaks.. mut toivottavasti ymmärsit :) toimii ainakin mulla.


      • vv06
        juupp kirjoitti:

        Joo tiedän tunteen, itelläkin ei akne clindoxyliä käyttäessä ole kovin paha mut heti kun lopettaa hetkeksi käytön niin jo naama kukkii. Ärsyttää. Siks päädyinkin roaan.

        Ite oon toiminu niin et illalla pesen meikin pois seba medillä (lääkäri suositteli, sen ph on sama kun ihon oma, eli ei pitäs kuivattaa, mut vie rasvan silti pois) jonka jälkeen rasvaan kasvot humektanilla(perusvoide apteekista, vesipohjainen joten ei rasvoita ihoa). joskus joudun laittaa rasvaa muutaman kerran kun kasvot "imasee" rasvan hetkessä. Sit ennen nukkumaan menoa laitan ohuelti clindoxylia. Aamulla huuhtelen kasvot vedellä ja pesen seba medin saippualla (ei sisällä saippuaa vaan kosteuttavia ainesosia, ei kuivata) jonka jälkeen laitan humektania taas ja sit meikin.... meni varmaan tosi sekavaks.. mut toivottavasti ymmärsit :) toimii ainakin mulla.

        Joo-o... Katsellaan nyt tätä clindoxylia se yks 8-12 viikon kuuri ja sitten otan tarvittaessa ihotautilääkäriin yhteyttä ja koitan saada roaccutan-reseptin.

        Voisitko muuten kertoa, että miten on roa potkinut akneesi? Oletko kauan käyttänyt ja onko ollut sivuvaikutuksia? Käytätkö nyt clindoxylia ja roaa yhdistelmänä? Yksilöllisiähän nää asiat tosin on, mutta ihan vaan uteliaisuuttani kyselen. :)


      • juupp
        vv06 kirjoitti:

        Joo-o... Katsellaan nyt tätä clindoxylia se yks 8-12 viikon kuuri ja sitten otan tarvittaessa ihotautilääkäriin yhteyttä ja koitan saada roaccutan-reseptin.

        Voisitko muuten kertoa, että miten on roa potkinut akneesi? Oletko kauan käyttänyt ja onko ollut sivuvaikutuksia? Käytätkö nyt clindoxylia ja roaa yhdistelmänä? Yksilöllisiähän nää asiat tosin on, mutta ihan vaan uteliaisuuttani kyselen. :)

        heh, itseasiassa en ole vielä alottanut. Tänään kävin verikokeissa ja huomenna saan tulokset et voinko alottaa kuurin vai en. Ei pitäs olla kyl mitään estettä. Ens viikolla on lääkärin kanssa soittoaika ja sit sovitaan alotuksesta. Jännää. Voin ilmotella myöhemmin mahdollisista sivuoireista. Kyllähän kieltämättä tuo alotus jännittää, mutta pakko saada iho kuntoon.


      • vv06
        juupp kirjoitti:

        heh, itseasiassa en ole vielä alottanut. Tänään kävin verikokeissa ja huomenna saan tulokset et voinko alottaa kuurin vai en. Ei pitäs olla kyl mitään estettä. Ens viikolla on lääkärin kanssa soittoaika ja sit sovitaan alotuksesta. Jännää. Voin ilmotella myöhemmin mahdollisista sivuoireista. Kyllähän kieltämättä tuo alotus jännittää, mutta pakko saada iho kuntoon.

        Joop. Eli kyllästyin tohon clindoxyliin, enkä kokenut saavani siitä riittävästi apua, niin marssin yksityiselle ihotautilääkärille. Sain sieltä roaccutanit taskuun annostuksella 2*20mg/vrk ja vedin tänään ekat napit naamaan. Saa nähdä miten käy... :)

        Periaatteessa toinen puoli naamasta on lähes edustuskelpoinen, mutta toisen puolen poski on sen verran harmillinen, että sen haluan paremmaksi. Otsa, nenä ja leuka on ihan hyvässä kunnossa, niihin en noita paikallisvoiteitakaan joutunut käyttämään.

        Ootko "juupp" jo aloittanut oman roa-kuurisi? Jos olet niin onko tapahtunut vielä mitään?


    • finnien finni

      Ihotautilääkäri määräsi mullekin clindoxyliä. Ei sopinut ollenkaan. mulla ollut aikoinaan paha akne ja nyt palannu uudestaan melko lievänä. clindoxyl aiheutti paljon isoja patteja naamaan ja täyty lopettaa sen käyttö. Puhutaan toki pahenemisvaiheesta, mut noi patit ei pitäis kuulua kyl siihen.

      Ja kannattaako semmosta voidetta käyttää, et lopettamisen jälkeen naama taas ihan samanlainen -> suosittelen roaccutania, jos paha akne

      • pihe

        Hei! Oon kans käyttänyt Clindoxylia jostain viime vuoden lokakuusta lähtien.. tietenki kolmen kuukauden jälkeen pidin pienen tauon ja sen jälkeen jatkoin taas käyttöä. Itellä tää voide on kyllä auttanut tosi hyvin (lievä akne!?). Iho ei oo aikoihin ollu näin hyvässä kunnossa ja selvästi asia on vaikuttanut positiivisesti myös mielialaan :) en kuitenkaan uskalla lopettaa käyttöä koska pelottaa ihon pahentuminen :/


      • pahenemisvaiheko

        mulla myös tullut isoja ihonalaisia finnejä. clindoxyl käytössä n. 4 viikkoa nyt. oletko käyttänyt muita voiteita, esim skinorenia? jos olet, toimivatko paremmin?


    • Loistava tuote!! Jakoon ! Multakin katos naamasta finnit ja tosin oli Oracea antibioottikuuri alla. Melkei väittäisin että voide kun riittäisi .

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      130
      9962
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      52
      2901
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      178
      2690
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      2074
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1834
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      16
      1657
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1562
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      16
      1520
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      13
      1518
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe