Mulla meni väliaikainen ajokortti vanhaksi viime kuussa. Poliisilta tiedustelin ennen sitä, että onko mahdollista uusia väliaik. korttia, mutta nykyään se ei enää ole mahdollista ilman todella painavaa syytä. Niinpä annoin kortin vanheta koska mahdollisuutta mennä 2.vaiheeseen ei ollut.
Nyt siis joudun uusimaan teoriakokeen ja inssin ennen 2.vaihetta, mutta mulle jäi epäselväksi että pitääkö vielä maksaa se 60 euron väliaikainen korttikin uusiksi ennen 2.vaihetta? Nyt kun ei ole mitään voimassaolevaa korttia.
Tarkoitus olisi käydä nyt inssi ja teoria, mutta 2.vaiheen siirrän keväämmälle. Sillä välin en tarvitse ajokorttia, eli sillä väliaikaisella läpyskällä ei ole mulle mitään merkitystä, mutta vaaditaanko se voimassaoleva kortti 2.vaiheen suorittamiseen (vaikka on siis uusinut inssin ja teorian) vai voinko suorittaa sen pelkästään sillä, että olen uusinut inssin ja teorian?
Jos tohon nyt vaaditaan myös se väliaikaisen uusiminen, niin miten on sitten jos kävisin kaikki (inssi, teoria ja kakkosvaihe) samaan nippuun?
vanhentunut kortti + 2. vaihe
13
5515
Vastaukset
- ...
Sun pitää jättää ajokorttilupahakemus poliisille, koska et voi mennä muuten kokeisiin. Lupa maksaa 60 euron rahaa. Sitten kun olet läpäissyt kokeet, tuloksena siitä on uusi 2 vuoden lyhytaikanen kortti. Sitten vasta voit mennä 2-vaiheeseen, kun sulla on taas voimassaoleva ajokortti.
- tyhmästä päästä....
että osaisiko joku sanoa kuinka paljon se inssi ja teoriakoe tulee maksamaan? autokoulun autollahan sen inssin joutuu ajamaan kun ajolupaa ei ole, eli ottaako autokoulu siitä vielä jonkun maksun?
Muistaakseni se uusi korttikin maksoi jotain kun sen lunastaa, oliko näin?
tekis melkein mieli jättää koko leikki kesken, käy vähän opiskelijabudjetille tämmöinen. Halvemmaksi melkein tulis ottaa ne sakot kortitta ajosta. - vaikka
tyhmästä päästä.... kirjoitti:
että osaisiko joku sanoa kuinka paljon se inssi ja teoriakoe tulee maksamaan? autokoulun autollahan sen inssin joutuu ajamaan kun ajolupaa ei ole, eli ottaako autokoulu siitä vielä jonkun maksun?
Muistaakseni se uusi korttikin maksoi jotain kun sen lunastaa, oliko näin?
tekis melkein mieli jättää koko leikki kesken, käy vähän opiskelijabudjetille tämmöinen. Halvemmaksi melkein tulis ottaa ne sakot kortitta ajosta.hinnat Aken ja poliisin sivuilta. Autokoulu haluaa luonnollisesti maksun auton/opettajan käytöstä/ajasta ja heilläkin on varmasti eri käytäntöjä auton "lainaamisesta" inssiin. Joku autokoulu voi vaatia myös yhtä ajotuntia ennen auton "käyttöä" inssiin. Kannattaa varmaan soitella eri kouluihin.
Kuten edellinen kirjoittaja kertoikin, saat tällä tavalla, siirrettyä kakkosvaiheen melkein kaksivuotta eteenpäin.
Jos rahatilanne on tiukka, siirrä koko hommaa, siksi kunnes tilanne on parempi.
Älä kuitenkaan siinä tapauksessa aja autolla, huonolla tuurilla ajat kolarin, ilman korttia.
- Äiti/poliisi
Koska ilmeisestikin sinulla on ollut syy, miksi et ole suorittanut sitä jatkokoulutusta ajallaan, niin saat vielä uuden lyhytaikaisen ajokortin, ilman kokeita, otat poliisille vain mukaan täytetyn ajokorttilupahakemuksen, sekä kaksi valokuvaa, jos edelliset toimitettu yli 3v sitten, ja lyhyt selvitys miksi tarvitset jatkoaikaa.
Koko hupi tulee maksamaan 72,5€ eli ajokorttilupa 60€ ja itse ajokortti 12.5€- Imprehensible
Kiki/äit/poliisi taas laukoo omiaan. Poliisi ei TODELLAKAAN anna MILLÄÄN SYYLLÄ enää jatkoaikaa välivaiheen kortille.
Kaikki lykkääjät joutuvat suorittamaan teoria- ja ajokokeen. Nähty on. Jopa puoli vuotta ulkomailla asuneet ja vasta vauvan saaneet ovat joutuneet uusiin tutkintoihin. Mikä kikin mielestä muka olisi näitä kovempi syy saada lykkäys?
Ja miks et kirjoita sillä nimimerkillä, jota muutenkin käytät, vai saiko "kiki" paskaa päällensä niin paljon, että oli taas pakko ottaa toi vanha äiti/poliisi käyttöön? - Äiti/poliisi
Imprehensible kirjoitti:
Kiki/äit/poliisi taas laukoo omiaan. Poliisi ei TODELLAKAAN anna MILLÄÄN SYYLLÄ enää jatkoaikaa välivaiheen kortille.
Kaikki lykkääjät joutuvat suorittamaan teoria- ja ajokokeen. Nähty on. Jopa puoli vuotta ulkomailla asuneet ja vasta vauvan saaneet ovat joutuneet uusiin tutkintoihin. Mikä kikin mielestä muka olisi näitä kovempi syy saada lykkäys?
Ja miks et kirjoita sillä nimimerkillä, jota muutenkin käytät, vai saiko "kiki" paskaa päällensä niin paljon, että oli taas pakko ottaa toi vanha äiti/poliisi käyttöön?Meille annettu virallinen ohje sanoo mm näin:
"Kuljettajantutkinto uuden lyhytaikaisen ajokortin
saamiseksi
Esimerkki 1
Lyhytaikainen ajokortti mennyt vanhaksi alle 6kk
• Ajo-oikeus päättynyt
• Poliisi voi myöntää uuden lyhytaikaisen kortin ilman
kuljettajantutkintoa
• Toisen vaiheen koulutukseen voi osallistua heti"
Joten eiköhän me asemalla noudata ennemmin tuota virallista ohjetta, kuin suomi24:ssä, nimimerkin "Imprehensible" sanomisia.
Ja mikä ihmeen Kiki, vaikka nimeni onkin Kristiina, ei minua ole kukaan koskaan Kikiksi sanonut.
Ja tosiaan, jos on syy, miksi ei oel käytä kakkosvaihetta, niin se riittää, kunhan syyllä on edes jotain perää, eli vaikkapa todistettavasti heikko taloudellinen tilanne, lapset, opiskelu, veikat työajat yms. - millos on annettu?
Äiti/poliisi kirjoitti:
Meille annettu virallinen ohje sanoo mm näin:
saamiseksi
Esimerkki 1
• Ajo-oikeus päättynyt
kuljettajantutkintoa
Joten eiköhän me asemalla noudata ennemmin tuota virallista ohjetta, kuin suomi24:ssä, nimimerkin "Imprehensible" sanomisia.
Ja mikä ihmeen Kiki, vaikka nimeni onkin Kristiina, ei minua ole kukaan koskaan Kikiksi sanonut.
Ja tosiaan, jos on syy, miksi ei oel käytä kakkosvaihetta, niin se riittää, kunhan syyllä on edes jotain perää, eli vaikkapa todistettavasti heikko taloudellinen tilanne, lapset, opiskelu, veikat työajat yms.Millonkas sulle on annettu tuollainen virallinen ohje? Jos siitä on vähääkään liian pitkä aika, niin oletko varma että toi ei ole muuttunut sen jälkeen?
- ...
väärää tietoa täällä..Jos olisit poliisilaitoksella töissä, tietäisit, että nuo hinnat on väärät.
- avva
Äiti/poliisi kirjoitti:
saamiseksi
Esimerkki 1
• Ajo-oikeus päättynyt
kuljettajantutkintoa
Ja tosiaan, jos on syy, miksi ei oel käytä kakkosvaihetta, niin se riittää, kunhan syyllä on edes jotain perää, eli vaikkapa todistettavasti heikko taloudellinen tilanne, lapset, opiskelu, veikat työajat yms.Miten ku mulla on kans sama ongelma, eli korrti meni vanhaks kuukaus sitte.
Hämeenlinnan poliisiasemalla heitettii vaa kivi naamaa ja sanottii et uus inssi ja teoria..
Espooseen autokouluun ku soitin (jossa olin ykkösvaiheen suorittanu) sanottiin että ei tarvi käydä uutta rumbaa läpi..
onkohan tähän nyt sit tullu joku lainuudistus täs lähiaikoina, vai vaihteleeko se kunnittain?
-Avva - Äiti/poliisi
avva kirjoitti:
Miten ku mulla on kans sama ongelma, eli korrti meni vanhaks kuukaus sitte.
Hämeenlinnan poliisiasemalla heitettii vaa kivi naamaa ja sanottii et uus inssi ja teoria..
Espooseen autokouluun ku soitin (jossa olin ykkösvaiheen suorittanu) sanottiin että ei tarvi käydä uutta rumbaa läpi..
onkohan tähän nyt sit tullu joku lainuudistus täs lähiaikoina, vai vaihteleeko se kunnittain?
-AvvaTuossahan on käytössä nimenomaan harkintavaltaa poliisilla, eli poliisi VOI myöntää sen ilman tutkintoja.
Eli teepä kirjallinen anomus, jossa selvität miksi et ole voinut toista vaihetta suorittaa, ja jos vetoat vaikkapa rahattomuuteen, niin laita liitteeksi viimeaikojen tiliotteet, josta näkyy että asia oikeasti on niin, ja pyydä myös päätös itsellesi kirjallisena... - Sk
Äiti/poliisi kirjoitti:
saamiseksi
Esimerkki 1
• Ajo-oikeus päättynyt
kuljettajantutkintoa
Ja tosiaan, jos on syy, miksi ei oel käytä kakkosvaihetta, niin se riittää, kunhan syyllä on edes jotain perää, eli vaikkapa todistettavasti heikko taloudellinen tilanne, lapset, opiskelu, veikat työajat yms.Uuteen kokeeseen ja inssiin joutuu myös. jos unohtaa, (tai armeijan takia ei pysty) hakemaan lopullista korttia poliisilaitokselta, vaikka 2-vaihe on tehty eikä pienintäkään riketä ole liikenteessä tullut. Siis kun saat lopullisen kortin 2-vaiheen jälkeen niin Ä L Ä U N O H D A hakea sitä poliisilta.!!!!
- mä..
Mitäs sit jos kortin vanhenemisesta on jo kaks vuotta?
- Äiti/poliisi
Sitten vaan viedään poliisille 60€ ja mahd. uudet kuvat, ja anotaan ajokorttilupaa, ja sitten tehdään teoria- ja ajokeet korkeimman ajoneuvoluokan mukaan (Paitsi mahdollinen A-luokka vain poliisin määräyksestä) ja taas baanalle
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941783
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3591196Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181188- 961058
- 63848
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam36821Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6774Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella
Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.141723- 46716
En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42690