Onko mitään keinoa saada kuriin rivikodin ainoan poistumistien jatkuva tukkiminen huoltoautoilla?
Asun päädyssä ja vastapäätä toisella puolen taloyhtiön tietä on lämpökeskus ym. huoltoon liittyvää. Omistan pienen pihan ikkunat ja ovi vain yhteen suuntaan ja oma kulkukäytäväni pihassani on noin 4m pitkä, jonka jälkeen noin 2m - 2,5m leveä taloyhtiön tie. Tie aurataan vain noin 2m leveäksi ja huoltoautot parkkeeraavat siten, että en pääse itse tielle aina edes kävellen, puhumattakaan että aukosta mahtuisi lastenvaunut tai rollaattori tai paarit tarvittaessa. Lämpökeskuksella on iso piha, joka ei ole kenekään käytössä ja jonne mahtuisi montakin autoa parkkiin, mutta sitä ei edes aurata talvella. Mitä tehdä?
Rivitalon poistumiestiet
3
390
Vastaukset
- mistä ne huoltoautot on
Kannattaa mennä jos voi niin sanomaan samantien kun tälläistä tientukkimista kohtaa, jos ne kerran siinä kulmalla jossain ovat.
- Tukkimiseen kyllästynyt
Taloyhtiöllä ei ole omaa huoltoyhtiötä. Autot tulevat milloin mistäkin, eivätkä nykyiset paloautojen ja pelastusautojen kokoiset autot edes mahdu ko. lämpökeskuksen eteen tukkimatta tietä, tavallinen henkilöutokin tekee sen, mutta ei sentään suoraan minun poistumiskäytävän eteen välttämättä. On siihen henkilöautollakin tuupattu.Aurausleveys kun on noin 2m ja autot saattavat olla sitä leveämmätkin. Yleiseltä tieltä ei ole kuin kymmenisen metriä taloyhtiön pihatietä minun sisäänkäyntini kohdalle ja toiselle puolen tietä eli vastapäätä olevalle huoltopihan "pihapolulle" noin 5-7m.
- Eikö niin?
Huoltomiesten valistus mihin pysäköidään kuuluu kaiketi taloyhtiölle, henkilöille, jotka kulloinkin huoltomiehiä kutsuvat. Tietysti ammattitaitoisen huoltomiehenkin pitää ymmärtää, että ei kenenkään kodistaan poistumistietä saa tukkia ajamalla auto koko poistumistien eteen.
Sehän opetetaan jo autokoulussa.Toisaalta taloyhtiölle kuuluu asianmukaiset auraukset ja huoltopisteen edustan pitäminen ajokunnossa.
Pelastuslaissa on lisää säädöksiä asiasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32718Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165- 1271028
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä181016Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071010Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk299908- 42899
- 72875