Kertokaapa valmistatteko glögin alusta asti itse? Ja kumpi on mielestänne parempaa vaalea vai perinteinen punainen?
Jos teen perinteistä glögiä valmistan sen ehdottomasti alusta asti itse. Mustaherukkamehupohjainen punaviiniglögi on parasta itse maustettuna.
Vaaleasta syntyy maukasta kun omenamehun maustaa esim. inkiväärillä, kardemummalle ym. ja laittaa vahvistukseksi calvadosta ja vaikkapa siideriä.
Kertokaapa omia vinkkejänne, sillä vaihtelu virkistää glöiginkin suhteen!
Paras glögi
14
7247
Vastaukset
- Jones
Mun suosikki on ehdottomasti alkosta ostettu hehkuviini, siinä on reilusti makuja ja aromeja, niin ettei tarvitse kuin lämmittää ja lisätä rusinoita ja HUOM manteli rouhetta.
Useinmiten tulee tehtyä Halvempaa vaihtoehtoa:
(1/3) mustaviinimarjamehua
(2/3) valmisgögiä
terästykseksi Leijonaviinaa
mausteeksi; neilikoita, kanelitanko, kaademummaa ja ripaus vaniljasokeria.
Vaaleat glögit on minun mielestä jotekin valjuja ja jotenkin mitäänsanomattomia. Jos jollain on tiedossa jokin hyvä, niin laittakaapa vinkkii. - Laiska-Leena
Minä en aiemmin pitänyt glögeistä ollenkaan ja ihmettelin, miten ihmiset siitä nauttivat. Ne olivat näitä kaupan glögejä. Sitten sain reseptin:
7,5 dl vettä
2 rkl fariinisokeria
10 neilikkaa
0,5-1 tl kardemumman siemeniä
2 kanelitankoa
pala inkivääriä
1,5 dl mustaherukkamehua
Keitä vesi-mausteseosta kannen alla noin 15 minuuttia. Lisää mehu siivilöityyn seokseen. Kaada kuuma juoma laseihin, joissa on rusinoita ja manteleita.
Sekaan voi lisätä kirkasta, jos haluttaa.
Johan alkoi glögi maistua minullekin. Kokeilkaa ja kertokaa mielipiteenne.- kimmo
moi!
ohje kuulosti hyvältä mutta kerro mulle vielä onko tuo mehu valmista vai tiivistettä???
Hyvää ja hauskaa joulun odotusta
Kimmo- - Lienuska
kimmo kirjoitti:
moi!
ohje kuulosti hyvältä mutta kerro mulle vielä onko tuo mehu valmista vai tiivistettä???
Hyvää ja hauskaa joulun odotusta
Kimmo-Kimmo! Olen varma Laiska Leenan reseptistä että
mehu on tiivistettä, vesimäärästä päätellen. Muuten glögistä tulee vetistä!
Hyviä glögi nautintoja Sinulle ja kaikille
muillekkin.T. Lienuska
- krooninen dieetti
Alkutaipaleella - ei ohjeita mutta tuo calvados josta kirjoitit, jospa korvaisikin omenamehun calvadoksella ja yrittäisi saada vaalean glögin maistuvaiseksi.
Kiitti vinkistä ;-) - Juka
Lisämausteena kun käyttää IHAN PIENEN PIENEN lirauksen aitoa absinttia, niin maku on taivaallinen..
- dr1
glögeistä parasta on vuosia ollut hehku -glögi,
taisi olla Valion tuote. - *Rosa*
on Hellforsin glögi. Siinä on ainekset kohdallaan. =)
- olen kokeillut
Alkosta Juhla- tai Manteliglögi 21% - toimii. Voi jatkaa alkoholittomalla perusgögillä, jos siltä tuntuu.
- 22v
Parhaimpia on kaupan glögijuomat, Marlin ja Valion, myös se vaalea. En oikein tykkää alkoholillisista glögeistä.
- Jomppe
Altian valmistama Punaviiniglögi Alkosta
- Hemu
Systembolagetin starkvinglögg ! A vott...
- Nartju
Milloinkaan - ikinä - en ole saanut mahtavampaa glögiä kuin viime lauantaina pikkujouluissa. 4 senttiä konjakkia oli sekoitettu omenamehuun ja juoma oli maustettu kanelilla ja siirapilla. Voe hyvät immeiset, kun se vei kielen mukanaan !!!
- Shooter
valion vaalea glögi on paras glögi,ehdottomasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli642618Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.272594Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️151694- 1021407
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1271406- 1011359
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?241173Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411106Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141083Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest59995