Krooninen selkäsärky

Apuva!

Mikähän kumma siinä on, kun loukkasin selkäni vuosi sitten töissä. Siitä lähtien kivut ovat vain pahentuneet. Olin välillä töissä ja välillä sairaslomalla. Kun en enää päässyt tuolista ylös, tai kävelemään. Nyt olen juossut lääkäriltä lääkärille, yrittänyt saada apua. Käynyt magneettikuvissa, joissa löytyi prolapsiaa, rappeumaa, madaltumaa, luupiikkejä ym. Mutta eivät ne tunnu merkitsevän mitään. Kaikilla ihmisillä on kuulema sellaisia. Särkylääkkeitä vain määrätään, yhä voimakkaampia. Fysiatri passitti suoraan psykiatrille, luuli kipujeni aiheutuvan psyykkisistä ongelmista. Psykiatri totesi terveeksi yläpäästä.
Moniammatillinen työryhmä on tutkinut ja todennut minut sopimattomaksi nykyiseen työhöni. Kela tulkitsi asian juuri päin vastoin ja lopetti sairauspäivärahani maksun.
Olen käynyt yksityisillä ja julkisen terveydenhuollon puolella, mutta jokainen lääkäri on pessyt kätensä sairaudestani, eikä ole pystynyt mitään apua antamaan.
Jalat ovat tunnottomat, ulosteet valuvat housuun,mutta mitään vikaa ei tunnut olevan. Kivut ovat kovat ja jokapäiväiset.
Kohta kai tarvitsen sitä psykiatria oikeastikin.
Mistä saisi apua?
Kukaan ei usko vaivaani, vaikka työssä nostossa selkäni naksahti ja sen jälkeen tuskat ovat olleet lähes sietämättömät.
Kaikki pitävät valehtelijana, tai ainakin sellainen tunne on tullut tässä juostessa tutkimuksissa ja kukaan ei ole oikeasti tutkinut. Kaipa sen varpailla kävelystä näkee onko siellä selässä vaivaa vai ei ja iästä ja ulkomuodosta.
Voi että ottaa päähän!
Kertokaa kuka voisi auttaa ja mikä minulla voisi olla...Apua!
Onko muilla samankaltaisia kokemuksia?
Oletteko saaneet apua ja mistä? Keneltä ja miten?

54

6082

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samat vaivat

Pitkä on tie edessäsi. Itsellä menee jo kahdeksas vuosi kun taistelen kipuja vastaan. OMT, fysiatri, neurokirurgi, ortopedi, MRI, FT, prolapsi, protruusio, SI-nivel, opiaatti, ensiapu, kipupuudutus, sakraalikanava, hermojuuri...

Tässä alkaa olla kohta kotitohtorin arvo hallussa.

Seuraavassa keskustelua erään sukulaiseni kanssa (mies 33v.) joka ei tee fyysistä työtä. Olemme kumpikin kärsineet pitkään selkäkivuista.

""Itellä taas toi tramali meinaa tulla kuvioihin ja vierotukset valvottaa ja pää on jumissa. Vaimo väittää että olen tramaleissa eri persoona eikä hyväksy, mut se ei tunne näitä kipuja...

kävin taivutusmagneettikuvissa ja tavallisissa (taas) kipupolille tuli lähete (taas) ja psykiatrille konsultaatio ja hermoratatutkimuksiin pitää mennä kans ja johonki kuntoutusyksikköön pitää mennä joskus, kun kirurgi oli sinnekin konsultoinu jo. Sano leikkauksesta että ei se oikeestaan pitänykkään auttaa... mikä oli hämmentävä tieto jälkitarkastuksessa.

Eläke toistaseksi elokuun loppuun. Mikäpä tässä. Niin viinalakkoon rupesin vuoden vaihteessa, kun meinas olla jo liian yleinen hoitotapa. Tosin nyt panacodia ym. menee sitten enemmän, mut kuivilla oon ollu kohta 2kk. Ratkean sitten vaikka kesällä taas...""

• kärsijä

Kehoitan sinua menemään uudelleen sinne psykiatrille.Siellä todellakin uskotaan ja kuunnellaan potilasta.Itse ollut vuosikausia Kelan pyörityksessä.Kaikki kuntoutukset evätty.Selässäni pahat rappeumat,sekä kysta ja lihasrepeämä.Olin syksyllä työkokeilussa,jonka jouduin lopettamaan kesken,,,selkä ei kestänyt pitkään istumista.Kehoitettiin hakemaan sairaslomaa.Joka viikko kävin eri lääkärillä,aina vaan viikko sairaslomaa.Sen jälkeen menin yksityiselle,hän kovan keskustelun jälkeen kirjoitti 6 viikkoa,jolloin pääsin sairaspäivärahalle.Kun se jakso loppui,olin taas tk,ssa ja 4 viikkoa tuli vaivoin sairaslomaa.Sen jälkeen soitin mielenterveystoimistoon ja varasin ajan.Siellä lääkärillä oli aikaa kuunnella ja ottaa sairauteni todesta.Tuli 2 kk,ta lisää saikkua ja nyt vasta Kela suosittelee kuntoutusta.Juuri tämän viimeisen lääkärin yhteydenoton jälkeen.Nuo kaikki yllä mainitsemasi vaivat,jotka m.kuvissa näkyivät,ovat kipujesi syyt.Älä anna periksi,vaan aja asiaasi eteenpäin.Kyllä se oikea lääkäri sinunkin eteen vielä ilmestyy.
      Itse olen nyt 9 kk,ta käynyt kuntosalilla,omalla kustannuksella,harjoittaen lihaskuntoutusta,että pysyisin jotenkin kasassa.Välillä selkä on todella huonossa kunnossa,mutta vielä tässä sinnitellään eteenpäin.Minutkin lääkärit totesivat olevan todella hyväkuntoisen,valitettavasti kaikki ei näy päällepäin.
      Voimia sinulle taistelussasi byrokratiaa vastaan.

• Apuva!

En ikinä olisi uskonut, että tälläinen taistelu voi tulla, kun loukkaa itsensä töissä. Kiitos vastauksistanne, todella voimia antavaa kuulla, että joku muukin on taistellut samoista asioista.
        Itsekin olen terveydenhuoltoalan ihmisiä, enkä varmasti tyydy turhanpäiväisiin kättäpäivää vastauksiin, vaan yritän ottaa asioista selvää ja saada todellakin selville selkäkipuni syyn.
        Fysioterapeutti on raottanut sen verran verhoa, että nikamassa on jonkinlainen repeämä, jonka kautta nikaman sisällä oleva neste on valunut hermokanavaan, mikä aiheuttaa tietyissä asennoissa painetta hermoihin. Mutta lääkärille tämäkään ei merkitse mitään.
        Parasta, kun tänään se lääkäri soitti minulle kotiin, tietysti ulkomaalainen, huono suomi ja sanoo, että sinullahan kaikki hyvin, kun viime magneettikuvastasi ei mitään muutoksia. Sanoin hänelle, että lukuunottamatta sitä, että alapään eritteet alkavat itsestään valua ulos ja kivut ovat sietämättömät, että jos se sinun mielestäsi on normaalia, niin ok. Niin tämä fysiatrian erikoislääkäri sanoo minulle, että sitten sinun täytyy mennä lääkäriin. Siis tämä lääkäri, jolla itsellään on minun hoidostani hoitovastuu.
        Sanoin, että kiitos vain ja hyvät päivänjatkot sinulle! Olenkin menossa lääkäriin yksityispuolelle, jos sieltä saisi jonkinlaista apua. Vaikka en oikein jaksa uskoa siihen, koska yksityispuolelta aloitinkin tämän rumban.
        Mutta sen voin sanoa, etteivät Peijaksen sairaalan lääkärit ilmeisesti halua auttaa omia potilaitaan, vaan siirtävät hoitovastuun aina jollekin muulle. Fysioterapeutit siinä sairaalassa ovat olleet kyllä aivan mahtavia ja osaavia, he ovat kertoneet ja tienneet selkäsairaudestani enempi, kuin kukaan lääkäri koskaan.
        Mielelläni en Peijaksen psykiatreille mene, koska heissäkään ei tunnu olevan montakaan suomen kieltä ymmärtävää lääkäriä. Ainakin se kohtelu, minkä minä siellä sain oli niin hanurista, etten itse hoitajana voisi koskaan kuvitella olevani potilaalleni niin koppava ja ylimielinen.
        Pitkä sairaslomahan minulla on, mutta eipä ole enää töitäkään, koska Vantaan kaupunki työnantajanani ei jatkanut pitkää määräaikaista työsopimustani sen perusteella, että loukkasin selkäni työssäni heidän sairaalassaan.Että kiitos kai sekin. Eli olen työtön, selkäsairas hoitaja, joka ei saa kelalta edes päivärahaa, eikä kuntoutusta. Kela on diktaattori, se voi päättää ihmisten asioista näkemättä heitä, kuuntelematta heitä, tai lukematta edes oikeasti heidän sairaskertomuksiaan. Esim. yksi kelan päätös oli tehty sairauspäivärahastani jo ennenkuin määräaika todistuksen toimittamisesta oli mennyt umpeen.
        Nytpähän minäkin koulutettuna hoitajana näen tämän asian toisenkin puolen, kuinka julma on potilaan arki. Kun sairastut, olisi parempi, kun kuolisit heti pois. Sinua ei ole sen jälkeen enää virallisesti olemassa.

• ja sassiin!!
        Apuva! kirjoitti:

En ikinä olisi uskonut, että tälläinen taistelu voi tulla, kun loukkaa itsensä töissä. Kiitos vastauksistanne, todella voimia antavaa kuulla, että joku muukin on taistellut samoista asioista.
        Itsekin olen terveydenhuoltoalan ihmisiä, enkä varmasti tyydy turhanpäiväisiin kättäpäivää vastauksiin, vaan yritän ottaa asioista selvää ja saada todellakin selville selkäkipuni syyn.
        Fysioterapeutti on raottanut sen verran verhoa, että nikamassa on jonkinlainen repeämä, jonka kautta nikaman sisällä oleva neste on valunut hermokanavaan, mikä aiheuttaa tietyissä asennoissa painetta hermoihin. Mutta lääkärille tämäkään ei merkitse mitään.
        Parasta, kun tänään se lääkäri soitti minulle kotiin, tietysti ulkomaalainen, huono suomi ja sanoo, että sinullahan kaikki hyvin, kun viime magneettikuvastasi ei mitään muutoksia. Sanoin hänelle, että lukuunottamatta sitä, että alapään eritteet alkavat itsestään valua ulos ja kivut ovat sietämättömät, että jos se sinun mielestäsi on normaalia, niin ok. Niin tämä fysiatrian erikoislääkäri sanoo minulle, että sitten sinun täytyy mennä lääkäriin. Siis tämä lääkäri, jolla itsellään on minun hoidostani hoitovastuu.
        Sanoin, että kiitos vain ja hyvät päivänjatkot sinulle! Olenkin menossa lääkäriin yksityispuolelle, jos sieltä saisi jonkinlaista apua. Vaikka en oikein jaksa uskoa siihen, koska yksityispuolelta aloitinkin tämän rumban.
        Mutta sen voin sanoa, etteivät Peijaksen sairaalan lääkärit ilmeisesti halua auttaa omia potilaitaan, vaan siirtävät hoitovastuun aina jollekin muulle. Fysioterapeutit siinä sairaalassa ovat olleet kyllä aivan mahtavia ja osaavia, he ovat kertoneet ja tienneet selkäsairaudestani enempi, kuin kukaan lääkäri koskaan.
        Mielelläni en Peijaksen psykiatreille mene, koska heissäkään ei tunnu olevan montakaan suomen kieltä ymmärtävää lääkäriä. Ainakin se kohtelu, minkä minä siellä sain oli niin hanurista, etten itse hoitajana voisi koskaan kuvitella olevani potilaalleni niin koppava ja ylimielinen.
        Pitkä sairaslomahan minulla on, mutta eipä ole enää töitäkään, koska Vantaan kaupunki työnantajanani ei jatkanut pitkää määräaikaista työsopimustani sen perusteella, että loukkasin selkäni työssäni heidän sairaalassaan.Että kiitos kai sekin. Eli olen työtön, selkäsairas hoitaja, joka ei saa kelalta edes päivärahaa, eikä kuntoutusta. Kela on diktaattori, se voi päättää ihmisten asioista näkemättä heitä, kuuntelematta heitä, tai lukematta edes oikeasti heidän sairaskertomuksiaan. Esim. yksi kelan päätös oli tehty sairauspäivärahastani jo ennenkuin määräaika todistuksen toimittamisesta oli mennyt umpeen.
        Nytpähän minäkin koulutettuna hoitajana näen tämän asian toisenkin puolen, kuinka julma on potilaan arki. Kun sairastut, olisi parempi, kun kuolisit heti pois. Sinua ei ole sen jälkeen enää virallisesti olemassa.

""Fysioterapeutti on raottanut sen verran verhoa, että nikamassa on jonkinlainen repeämä, jonka kautta nikaman sisällä oleva neste on valunut hermokanavaan, mikä aiheuttaa tietyissä asennoissa painetta hermoihin. Mutta lääkärille tämäkään ei merkitse mitään.""

Kyseessä ei ole nikama, vaan välilevy ja neste on hapanta ja se ärsyttää hermoa, oikea lääkäri olisi sen huomanut.

""Parasta, kun tänään se lääkäri soitti minulle kotiin, tietysti ulkomaalainen, huono suomi ja sanoo, että sinullahan kaikki hyvin, kun viime magneettikuvastasi ei mitään muutoksia. Sanoin hänelle, että lukuunottamatta sitä, että alapään eritteet alkavat itsestään valua ulos ja kivut ovat sietämättömät, että jos se sinun mielestäsi on normaalia, niin ok. Niin tämä fysiatrian erikoislääkäri sanoo minulle, että sitten sinun täytyy mennä lääkäriin. Siis tämä lääkäri, jolla itsellään on minun hoidostani hoitovastuu.""

Kun virtsa tai uloste ei tule tai tulee hallitsemattomasti on tilanne jo niin paha että se tarvitsee sairaalahoitoa ja jopa kirurgista toimenpidettä. Oikea lääkäri olisi huomannut tämän.

Nyt passitan sinut suoraan ensiapuun jos olet siinä koneen ääressä. Vaadi Tramal piikki ja lekurin tekemään lähete erikoislääkärille, joka katsoisi sut heti aamulla.

• Annukka.
        ja sassiin!! kirjoitti:

""Fysioterapeutti on raottanut sen verran verhoa, että nikamassa on jonkinlainen repeämä, jonka kautta nikaman sisällä oleva neste on valunut hermokanavaan, mikä aiheuttaa tietyissä asennoissa painetta hermoihin. Mutta lääkärille tämäkään ei merkitse mitään.""

Kyseessä ei ole nikama, vaan välilevy ja neste on hapanta ja se ärsyttää hermoa, oikea lääkäri olisi sen huomanut.

""Parasta, kun tänään se lääkäri soitti minulle kotiin, tietysti ulkomaalainen, huono suomi ja sanoo, että sinullahan kaikki hyvin, kun viime magneettikuvastasi ei mitään muutoksia. Sanoin hänelle, että lukuunottamatta sitä, että alapään eritteet alkavat itsestään valua ulos ja kivut ovat sietämättömät, että jos se sinun mielestäsi on normaalia, niin ok. Niin tämä fysiatrian erikoislääkäri sanoo minulle, että sitten sinun täytyy mennä lääkäriin. Siis tämä lääkäri, jolla itsellään on minun hoidostani hoitovastuu.""

Kun virtsa tai uloste ei tule tai tulee hallitsemattomasti on tilanne jo niin paha että se tarvitsee sairaalahoitoa ja jopa kirurgista toimenpidettä. Oikea lääkäri olisi huomannut tämän.

Nyt passitan sinut suoraan ensiapuun jos olet siinä koneen ääressä. Vaadi Tramal piikki ja lekurin tekemään lähete erikoislääkärille, joka katsoisi sut heti aamulla.

Menossa lääkäriin tänään, katsotaan miten käy. Toivon tietenkin parasta, vaikka aina on saanut pettyä...

• A.S.
        ja sassiin!! kirjoitti:

Meinaan lääkärissä. Sanoi vain, että liian lyhyen ajan olen varannut. Lupasi hän kyllä ystävällisesti asiaan perehtyä ja selvittää tilannetta erikoislääkärin kanssa, jolle minulla on aika vasta kahden viikon päästä.
        Tukivyö päällä kävelin, jalat turtana, vaivoin eteenpäin. Mutta kiirettä ei tunnu olevan mihinkään.Kenelläkään lääkärillä. Suurin hätähän se on minulla itselläni, kun tunnen, että liikuntakykyni huononee päivä päivältä.
        Kipulääkettä ei kuulema saa niin paljon syödä, kun maksa saattaapi vaurioitua. Se tuntuu hyvin pieneltä asialta tässä vaiheessa, jolloin miettii vain mistä saisi edes sellaisen lääkkeen, joka kipua lievittää, kun kyyneleet valuvat silmistä, kun tuska on niin suuri.

• kokeillut

Antti Heikkilän menetelmiä?

• A.S.

Nopeasti selailin hakukoneelta, monenlaista tärkeää asiaa näyttäs olevan. Täytyy tutustua tarkemmin, kiitos!

• -S-

Selkäkivut ovat valitettavan yleisiä ja ihmiset reagoivat kivulle eri tavalla. Toiset kestävät sekä fyysisesti että psyykkisesti kovempaa kipua, toiset taas eivät.
      Oletko ajatellut, että ehkä lääkärit ovat keinonsa käyttäneet. Jos ei selkää kannata leikata, niin vaihtoehtoja kun ei ole kuin kipulääkkeet, psyykenlääkkeet, lihaksia rentouttavat lääkkeet, fysioterpia, OMATOIMIJUMPPA, kiropraktikot, osteopaatit, akupunktio ja vastaavat. Ja jos näistäkään ei ole apua niin sitten on vaan opittava vaivan kanssa elämään.
      T. Selkäleikkauksen läpikäynyt ja kroonista kipua kärsivä (itse en enää leikkauksiin suostu)

• katsoa noita..

omatoimijumppaohjeita: www.tasapainopiste.fi. Kyse on siis egoscuemenetelmästä. Se on lihastasapainon palauttamista.

• A.S.

En suostuisi vielä tässä vaiheessa uskomaan, että lääkärit ovat keinonsa käyttäneet, koska yksikään niistä ei ole tutkinut minua kunnolla.
        Siinä vaiheessa, kun tutkimuksia olisi tehty muutakin kuin pintapuolisesti vilkaisemalla ja tietäisin, ettei mitään muuta olisi enää tehtävissä, voisin antautua kaikkeen muuhun mahdolliseen. Ymmärrän kyllä, että kipua voi olla,esim. 6 lasta synnyttäneenä, mutta en usko, että normaali, tai normaalisti kroonistunut kipu olisi näin s...in voimakasta ja raastavaa!
        Voihan syy olla vaikka sisäelimissäkin, mutta sitäkään ei ole haluttu tutkia, vaikka olen sanonut, että suvussani rasitteena on paksunsuolen syöpä.
        Lääkärit vain eivät ota tosissaan. Tuntuu, että he haluavat vain nostaa palkkaa ja sulkevat kaiken muun työhuoneensa ulkopuolelle. Sisäpuolella se on kymmenen minuuttia, jos siinä ei ole taudinkuva valmis, asia jätetään siihen.
        Toivon kuitenkin törmääväni vielä yhteen sellaiseen lääkäriin, joka tutkisi vaivani ja kipujeni syyn. Uskon hänen löytyvän.

• näillä eväillä
        A.S. kirjoitti:

En suostuisi vielä tässä vaiheessa uskomaan, että lääkärit ovat keinonsa käyttäneet, koska yksikään niistä ei ole tutkinut minua kunnolla.
        Siinä vaiheessa, kun tutkimuksia olisi tehty muutakin kuin pintapuolisesti vilkaisemalla ja tietäisin, ettei mitään muuta olisi enää tehtävissä, voisin antautua kaikkeen muuhun mahdolliseen. Ymmärrän kyllä, että kipua voi olla,esim. 6 lasta synnyttäneenä, mutta en usko, että normaali, tai normaalisti kroonistunut kipu olisi näin s...in voimakasta ja raastavaa!
        Voihan syy olla vaikka sisäelimissäkin, mutta sitäkään ei ole haluttu tutkia, vaikka olen sanonut, että suvussani rasitteena on paksunsuolen syöpä.
        Lääkärit vain eivät ota tosissaan. Tuntuu, että he haluavat vain nostaa palkkaa ja sulkevat kaiken muun työhuoneensa ulkopuolelle. Sisäpuolella se on kymmenen minuuttia, jos siinä ei ole taudinkuva valmis, asia jätetään siihen.
        Toivon kuitenkin törmääväni vielä yhteen sellaiseen lääkäriin, joka tutkisi vaivani ja kipujeni syyn. Uskon hänen löytyvän.

itse pääsin aikoinaan tutkimuksiin kunnolla kun mieheni soitti jatkuvasti minulle piipaa autoa ja viimein sattui kohdalle sellainen lääkäri joka uskoi puhettani ja rupesi tutkimaan...otti tosissaan

Nyt on selkäni leikattu ja siitä pitkittyneestä kiputilasta jäi päälle krooninen kipu ja olenkin sen vuoksi eläkkeellä tällä hetkellä ja syön aika ruhtinaallisesti lääkkeitä.

Älä anna hevillä periksi ettei kipu jää päälle, tsemppiä

• sairautta on
        A.S. kirjoitti:

Kipusi on varmasti täyttä totta. Itse selkäkroonikkona pelkään pahoin, että se syy kuitenkin on erilaisten selkäremppojen yhteistulos. Itselläni ensimmäisessä MRI:ssä "erittäin pieni prolapsi"yhdessä välissä, monia muita pullistumia, ligamenttipaksuunnoksia, nikamamien muutoksia, fasettinivelten voimakasta artroosia, selkäydinkanavan ahtaumaa "joka vielä suhteellista". No, juuri tämä "erittäin pieni" silti aiheutti alle vuorokaudessa pysyvän halvauksen (peroneuspareesi) tuntohäiriöineen. Eli käytän lopun ikääni hiilikuituista nilkkatukea kun nilkka roikkuu, ei enää koskaan normaalia kävelyä.

Krooninen selkä voi olla invalidisoivan kipeä. Oletko ollut yhteydessä kipuyhdistyksiin? Siellä ainakin kohtalotovereita. Jos MRI tutkittu, fysiatri ja ortopedi sekä fysioterapeutti tutkineet, on kai pakko uskoa, että selässä vika on. Ellei mitään suolioireita, paksusuolen syöpä hyvin epätodennäköinen. Ei ihmisestä ole mahdollista tutkia kaikkea. Sairaalat menisivät jumiin, jos kaikkien kroonisten kipupotilaiden kohdalla tutkittaisiin kaikki mahdollinen. Ikävä kyllä yleiset taudit ovat ne todennäköisimmät - ja krooninen selkä on yleinen.

Tosin ei ortopedikään mri-lausuntoa esim. minun kohdallani osannut tulkita, sanoi vielä nilkan ensimmäisten halvausoireiden aikaan osastolla, ettei "ei NÄIN PIENi välilevyluiskahdus voi mitenkään mitään halvausta aiheuttaa"! No, tutkittu myöhemmin ja kiistaton juttu, lihaksia ei alueella enää ole(leikkauksella otetut lihasbiopsiat) ja hermovaurio ENMG:ssä todettiin jo ennen tätä.

Pirullinen selkäkipu ollut jatkuva seuralainen yli kymmenen vuotta. Ajoitain nukkuminen menee alle 4 h kunnes kipu herättää. Nyt hyvänä aikana aamuisin 2-3 h jäykkä selkä, kivut vaatineet kipupoliklinikan hoitoa, kovia kipulääkkeitäkin on aina varalla. Yritän välttää niistä riippuvaiseksi tuloa. OMT jonkin verran tilapäistä apua, kallista. Tulen elämään koko ikäni selkävaivaisena, sen tiedän.

Oma "fysioterapiani" maastossa kävely (polut, helppo umpimetsä) ei missään tapauksessa suo eikä liian vaikea maasto! Aivan tasainen rasittaa selkääni, poluilla kulkemista selkä kestää tasamaata (varsinkin asvaltti myrkkyä)paremmin. Henk.koht. ongelma kävelyssä on jalan halvausvamma, jalka kestää kävelyä vain noin puolituntia.

Oma varmaan selälle merkittävä ongelmani: painonpudotus ei ota onnistuakseen. Laihtuminen tod.näk.auttaisi ainakin jkv.

• voimia tarvitset

""""Jalat ovat tunnottomat, ulosteet valuvat housuun,mutta mitään vikaa ei tunnut olevan. Kivut ovat kovat ja jokapäiväiset.""""

Tuossa vaiheessa yleensä jo maataan leikkauspöydällä.

Sulla on massiivinen pullistuma ja jos sitä ei hoideta, niin kärsit lopunikääsi.

Kumma, kun kaikki näkyy siinä magneetissa eikä mitään tehdä.

Ota kuvat ja mene vielä kerran fysiatrille.

Työpaikkasi vakuutuksen pitäisi korvata kaikki, koska on työtapaturma.

• vaivoja

Valitettavasti en vielä osaa neuvoa mistä saisi apua, mutta toivottavasti joskus osaan, jos itse saan apua.... mutta luulen kyllä, että sinä tarvitsisit kirurgin apua ja sitä ennen varmaan hyvää ortopediä! Olenitse juossut lääkäriltä toiselle selkävaivojen takia. Minua nämä ovat vaivanneet "vasta" kohta kaksi vuotta. Tuttu tunne on, että ei oteta tosissaan. Minut on nyt niin nujerrettu lääkäreitten ja hoitajien toimesta, että oikeestaan ei paljoa kehtaisi enää apua pyytääkkään, kun on hulluksi leimattu. Mutta kuitenkin on ollut joku lääkäri joka on joskus ottanut edes jonkin verran tosissaan ja minulla on lähiaikoina magneettikuvaus vasta ekan kerran ja toivon että kipujeni syy löytyisi ja saisin apua. Tosin seuraava lääkärin aika on vasta kuukauden päästä ja tuntuu etten jaksa enää näitä kipuja yhtään. Kovat lääkkeet minulla on käytössä, mutta kun on oikein kovat kivut, ei niistäkään ole apua. Se on vielä pahinta, että en edes tiedä onko tämä selkäperäistä. Joudun syömään kipulääkkeitä n. 8-20 päivässä. Että kohtalotovereita näköjään löytyy. Yhtäkkiä kivuista on tullut elämän pääsisältö tai ainakin se, että miten kipuja saisi lievitettyä. Välillä tosin on helpompiakin päiviä, ja niitä osaa sitten arvostaa.
      Koittakaa kaikki kohtalotoverit jaksaa, uskotaan yhdessä, että jonain päivänä vielä sellainen lääkäri löytyy, että saamme apua!
      Minulta ainakin on rahat loppu vaivani takia, ja jos voittaisi vaikka lotossa, niin kyllä tietäisi mihin rahat ensin laittasi...
      Tsemppiä ja jaksamista kaikille kipujen kanssa kamppaileville!

• kanssasisar

Mitä särkylääkkeitä käytät ja kuinka monta?

Itse otan 3-4 Tramadol tablettia vrk.

Jaksamista!

• kolmea
        kanssasisar kirjoitti:

Jaksamista!

eri lääkettä. Lyrica 2 x 3, panacod 3 x 2 (joskus olen ottanut 8 päivässä) ja tarvittaessa lisäksi 1- 4 tbl/vrk oxynorm. On tää kamalaa. Kiitos, yritän jaksaa...

• selkäydinkanavan ahtautumaa...
        kanssasisar kirjoitti:

Jaksamista!

Heippa! Olen 9 kk sitten leikattu ristiluusta selkäydinkanavan ahtauman takia.

Mulla on päivittäiset kivut, jotka helpottuu hiukan kun istuu, mutta liikkumisyritys on painajaista!

Leikkauksen jälkeisiä kipuja hoidettiin yliopistosairaalassa hyvin, mutta paikkakuntani sairaalassa kiellettiin kipulääkkeiden käyttö kokonaan! Mulla on astman takia käyttökielto ibuprofeiinille.

Panacodia annettiin 2 x 3 tbl eli yläkanttiin ja oksensin. Lääkäri sanoi, ettei mitään kipulääkkeitä! Lääkäri ei usko selkäkipuihin leikkauksen jälkeen, joten ei saa käyttää lääkkeitäkään! Samoin eivät usko leikkauksen jälkeiseen toisen puolen halvaantumiseen ja myöskään diagnosoituun hermovaurioon.

Olen sanonut lääkärille kivuista, jotka eivät lievity millään, mutta lääkäri ei näe tarvetta kipulääkkeiden käytölle. Kun kivut on ylivoimaiset ja yhtä aikaa päänsärky, olen ottanut lääkärin kiellosta huolimatta panadolin mutta se ei auta selkäsärkyyn.

Kai lääkäri tuumaa, ettei eläkeläinen astmaatikko tarvitse mitään lääkkeitä. Onko niin?

Voimia kaikille kipujen kanssa kamppaileville!

• Apuva!
        selkäydinkanavan ahtautumaa... kirjoitti:

Heippa! Olen 9 kk sitten leikattu ristiluusta selkäydinkanavan ahtauman takia.

Mulla on päivittäiset kivut, jotka helpottuu hiukan kun istuu, mutta liikkumisyritys on painajaista!

Leikkauksen jälkeisiä kipuja hoidettiin yliopistosairaalassa hyvin, mutta paikkakuntani sairaalassa kiellettiin kipulääkkeiden käyttö kokonaan! Mulla on astman takia käyttökielto ibuprofeiinille.

Panacodia annettiin 2 x 3 tbl eli yläkanttiin ja oksensin. Lääkäri sanoi, ettei mitään kipulääkkeitä! Lääkäri ei usko selkäkipuihin leikkauksen jälkeen, joten ei saa käyttää lääkkeitäkään! Samoin eivät usko leikkauksen jälkeiseen toisen puolen halvaantumiseen ja myöskään diagnosoituun hermovaurioon.

Olen sanonut lääkärille kivuista, jotka eivät lievity millään, mutta lääkäri ei näe tarvetta kipulääkkeiden käytölle. Kun kivut on ylivoimaiset ja yhtä aikaa päänsärky, olen ottanut lääkärin kiellosta huolimatta panadolin mutta se ei auta selkäsärkyyn.

Kai lääkäri tuumaa, ettei eläkeläinen astmaatikko tarvitse mitään lääkkeitä. Onko niin?

Voimia kaikille kipujen kanssa kamppaileville!

Mä haluaisin, että ne lääkärit, jotka väittää, ettei meillä selkäsärkyisillä ole kipuja, saisivat itse kokea ne tuskat mitä me jokaikinen vuorokausi mukanamme raahaamme! Kaikista vaikeinta tuntuu olevan uskoa, että on kipuja. Kun mä kysyin viimeiseltä lääkäriltä, että miksi se on niin vaikea uskoa, että selkä on kipeä ja miksi sitä ei kunnolla tutkita? Lääkäri sanoi minulle, että yleensä se on vain olettamus, että päättelemällä lääkärit yleensä tekevät diagnoosin, onko selkä kipeä vai ei! Näin hän sanoi minulle! Ja tottahan se onkin! Ehkä se on pärstäkertoimesta kiinni, miten ne minunkin diagnoosit tai sinunkin ystäväni on tehty. Olemme vaikeita potilaita, kun emme ole suostuneet psykiatriseen hoitoon. Se olisi ollut kaikille osapuolille helpoin ratkaisu ja Kelakin olisi kuulema silloin suhtautunut sairauteeni paremmin ja suostunut maksamaan sairauspäivärahaa. Mutta kun kysymys on selkäkivusta, asia on aivan toinen. He eväsivät minulta päivärahan ja pitävät minua sopivana nykyiseen työhöni. Vaikka sairaslomaa on vielä puolisen vuotta jäljellä ja selkäkipuni syytä ei ole löydetty.
        Eli nyt aloitan taas alusta yksityisillä rumban.Jospa siellä olisi kuitenkin joku fiksu lääkäri joka löytäisi syyn kipuihini. Kuulin, että Vantaan Mehiläisessä(airport) on hyvä selkäkipuihin perehtynyt lääkäri. Pitää kokeilla häntäkin jossakin vaiheessa. Kuvittelevat lääkärit ihmisen varmaan harrastustoiminnan puutteessa juoksentelevan lääkäriltä lääkärille vuosikausia.
        Ja syö sinä vain niitä särkylääkkeitä, ei se lääkäri voi kieltää sinua syömästä niitä! Mene toiselle lääkärille.
        Sanon nämä lääkkeet, jotka ovat auttaneet hieman lievittämään omaa selkäkipuani ja jotka eivät ole aivan huumaavia mömmelöitä. Eli PanadolForte 1mgx3 päivässä, sekä yöksi otan Panacod Poretabletteja 2x500mg. Auttavat nopeasti kipuun ja väsyttävät, joten nukahtaminen on helpompaa. Pyydä näitä lääkkeitä myös itsellesi.
        Välillähän on päiviä, jolloin mikään näistäkään lääkkeistä ei auta, mutta ne lievittävät. Molemmat ovat reseptilääkkeitä ja saat ne varmasti oman terveyskeskuksesi lääkäriltä, kun käyt selittämässä tilanteesi. Toivon, että auttaisi.
        Joten tässä taas ensiviikkoon kärvistellään, että pääsee taas lääkäriin.

• Minä selkäsairas.

että jos mä olisin joku ministeri, pääsisin nopeesti hoitoon. Niinkuin viime kesänä tää yks kristillisen puolueen muija. Mut kun on ihan tavallinen kansalainen, saa aivan rauhassa kärsiä selkäkipujensa kanssa.
      Nyt aloitan uudestaan rumban yksityisten lääkäreitten kanssa, koska julkiselta puolelta en apua löytänyt tai saanut. Peijaksen sairaalan Fysiatrian lääkäri soittaa mulle kotiin ja sanoo, että sullahan kaikki hyvin nyt, ei mitään muutosta magneettikuvan jälkeen. Sanoin hänelle, että jos se ei ole mitään muutosta, kuin että uloste ja virtsa valuvat housuun ja alapää on ihan turtana, niin, että jos se sinusta on ihan normaalia. Niin tämä lääkäri sanoo minulle, että sitten sinun täytyy mennä lääkäriin! Kirosana! Eikö juuri tällä lääkärillä ole hoitovastuu minusta?
      Olen mennyt lääkäriin ja menossa uudestaan parhaimmalle ortopedille mitä löytyy ja mikäli selästäni todella löytyy jotain ratkaisevaa, teen varmasti valituksen hoitovirheestä Peijaksen lääkäriä kohtaan. Olen aivan varma, ettei tälläiset kivut voi johtua jostakin tyhjänpäiväisestä pikku iskias vaivasta!
      Kyllä on tajutonta, että Suomen lääkärit ovat noin ala-asteisella pätevyydellä töissä suurissa sairaaloissa ja arvioimassa ihmisten terveyttä! Ja suurin osa näistä lääkäreistä on ulkomaalaisia, jotka eivät osaa edes kunnolla kieltä, tai ymmärrä sitä puhuttuna tai kirjoitettuna.
      Olen itsekin hoitoalan ihminen ja tiedän tasan tarkkaan miten tämä ympyrä pyörii, enkä todellakaan aio antaa periksi, ennen kuin viimeinenkin kanto on käännetty ja syy kipuihini on löytynyt! Ja varsinkin, koska sairauteni on alkanut työtapaturmasta, jolloin selkäni revähti vainajan nostossa. Siinä on kyseenalaisena myös Vantaan kaupungin työturvallisuuspoliittiset asiat. Miten työturvallisuus asiat sairaaloissa on hoidettu? Pienet hoitajat joutuvat nostelemaan raskaita ruumiita kylmäsäilytyksiin, joissa on yleensä 5 kerrosta. Eikö tämäkin homma pitäisi organisoida vahtimestareille ja raavaille miehille?
      Sitten kun näitä loukkaantumisia sattuu, en ole ainoa, niin pestään kädet koko asiasta. Niin työnjohto, kuin kaupunki ja lääkäritkin. Itseltäni lopetettiin myös määräaikainen työsopimus, jota olin tehnyt kyseisessä sairaalassa jo useita vuosia, sen takia, kun loukkasin selkäni ja jouduin olemaan sairaslomilla. Ja nyt joudun tappelemaan lääkäreitten ja kelan kanssa siitä, että saisin hoitoa ja kuntoutusta tai päivärahaa. Tuntuu niin epäoikeuden mukaiselta! Toivon, ettei kukaan muu joutuisi yhtä kauheaan tilanteeseen.

• hae apua

Ehdotan, että menette yksityiselle fysiatrille kuvien ja sairauskertomusten kanssa. Esim. Ortoniin. Lääkäri on ammattitaitoinen ja kirjoittaa lähetteen eteenpäin mikäli tarvis.

Yksin vaivoineen ei saa jäädä!

Jaksamista kaikille selkäkipuisille.

• selkäsivut
      • A:S

kiitos näistä tiedoista!

• ei hoidettu
        A:S kirjoitti:

kiitos näistä tiedoista!

äläpä mene siine sivuolle -huijareiden mainossivut- menetät 60e etkä saa apua.

• Miracle?
        ei hoidettu kirjoitti:

äläpä mene siine sivuolle -huijareiden mainossivut- menetät 60e etkä saa apua.

Mutta kaikki tieto selkään liittyvistä kivuista on tutkittava ja käytävä läpi. Toisen mielestä toisen tieto voi olla huijausta, mutta joitakin se voi kuitenkin auttaa.Kaikki keinot lienee kokeiltavissa.Jos kivut loppuu, ihme on tapahtunut!

• selkäydinkanavan ahtautumaa...

Terve, Apuva!

Mulla on sama tilanne ja ehdottomasti Sun pitää päästä päivystysleikkaukseen! Tuo ulosteenkarkailu on merkkinä esim. selkäydinkanavan ahtautumasta että se painaa hermoja. Mulla oli syynä selkäydinkanavan ahtaumaleikkaukselle ulosteenkarkailu ja virtsaumpi. Selkäydin oli ahdas; 1.5 cm sijasta oli 20 mm. Se laajennettiin n. 9 kk sitten yli 2 cm: ksi.

Ennen sitä oli kädenvääntöä siitä, onko virtsaumpi todellinen, selkäydinkanavan ahtaumasta puhumattakaan, vaikka testit puhuivat toista. Mut leikattiin kuitenkin yliopistosairaalassa ja leikkaavalla lääkärillä oli pitkä kokemus.

Ennen leikkausta liikkuminen oli ok, todettiin tosin jalan puutumista ajoittain aiheuttava nikamamadaltuma ja sille ei tehty mitään. Ahtauma oli ristiluussa.

Turhan tuttua nuo psykiatrille laittamiset. Niin oli mullekin leikkauksen jälkeen jolla ongelmia yritettiin vierittää toisaalle. Ei esim. hermovaurio ja 50 % toiminnan vajaus jalassa ollut lääkärille mikään selitys leikkauksen jälkeiselle toispuoleiselle halvaukselle...

Mutta yhtä kaikki, mene kiireellisenä päivystykseen! Onnea matkaan!

• Potilaan oikeudet

Onks ne oikeesti noin epäpäteviä lääkäreitä siellä, vaikka se on iso sairaala? Eivät viitti kunnolla edes tutkia potilaita. Toinen lähettää toisen luo ja siirtää oman hoitovastuunsa pois! Milloinkahan tapais sellaisen lääkärin, joka ois oikeesti kiinnostunu potilaasta, eikä vain omasta palkanmaksupäivästään? Lääkärin, jolla olisi aikaa kuunnella ja perehtyä potilaan oireisiin ja ymmärtää myös potilaan oikeudet?
      Löysin netistä yhden blogin, jota ilmeisesti joku lääkäri kirjoittaa. Siinä se oli haukkunut kaikki potilaansa joko läskeiksi, idiooteiksi tai pamin väärinkäyttäjiksi. Joten, jos lääkärit ajattelee tuollasia potilaistaan, ehkä ois vakavasti syytä harkita vaihataa alaa! Se kuulosti jo tosi narsistisen sairaalta!
      Voihan potilaskin tehdä valituksen lääkäristä jos lääkäri on menetellyt hänen mielestään epäasiallisesti tai tehnyt hoitovirheen.
      Peijaksen lääkäreistä voi ihan hyvin tehdä valituksen, esim tapaus. Fysiatri lähettää psykiatrille, psykiatri fysiatrille. Yksityislääkäri passittaa takaisin Peijakseen ortopedille, mihinkähän se ortopedi passittaa seuraavaksi.
      Ja yleensäottaen mitä olen seurannut selkäkeskustelua, fysiatrit lähettävät potilaan heti psykiatrille,. He eivät viitsi tutkia mistä potilaan kipu johtuu, vaan ajattelevat sen olevan mielenterveys ongelman. Näinhä se ei suinkaan ole.
      Mutta paljon helpommalla pääsee, kun suhtautuu itsekkin asiaan, niin, että se on mielenterveysongelma. Silloin saa kaiken avun ja tuet. Jos väität edelleen selkäsärkyä, sitä ei enää oteta kuuleviin korviinkaan.
      Mutta pian, hyvin pian saa eräs lääkäri kuitenkin kivaa palautetta hoitovirheestään:)

• Phtt

Ensimmäiset selkäoireeni alkoivat jo reilu kymmenen vuotta sitten. Olen hoitoalalla, vanhustyössä. Hoitotilanteessa asukkaan jalat pettivät ja työkaverin kanssa jouduttiin tukemaan -itse pahassa asennossa. Siitä lähtien on ollut vähintään kahdesti vuodessa erilaisa iskias-oireita, ja olen joutunut olemaan sairauslomilla, n.2-4vkoa kerrallaan. Marraskuussa 2008 selkäni kipeytyi, pikkuhiljaa, työtä tehdessä. Ensihoitona menin Peijaksen ensiapuun, jossa jossa sain asiallista ja osaavaa ensiapua; kipupiikki-coctail lihasrelaksantteja. Sekä ohje omalääkärille menosta. Meninkin ja kipulääke-reseptit kourassa jatkoin sairauslomia, välillä olin päivän kaksi töissä, mutta kivut olivat niin kovat, etten kyennyt töihin. Aluksi, vielä joulukuussa, oli normaali iskias kivut säteilyineen vasemman pakaran yli pitkälle reiden takaosaan. Jossain vaiheessa joulukuuta huomasin säteily-kipujen poistuneen, mutta häntäluun kohdalle on jäänyt todella arka kipupaikka. Kosketusarkakin ja pitkään istuminen, seisominen lisäävät kipuja. 30-asteen kulmassa tehtävät kotiaskareet mahdottomia ja kiellettyjä (imurointi,tiskaus jne). Virtsan- tai ulosteen karkailua ei taivaan kiitos ole ollut, mutta ajoittaista tunnottomuutta alapäässä on. Tässä vaiheessa jo normi coctail särkylääkkeitä; Panacod Burana800mg vähintään kahdesti päivässä, lisäksi yöksi olen ottanut Norflex100mg(lihasrelaksantti). Omalääkäri teki joulukuussa lähetteen fysiatrille, Peijakseen. Työterveyshuollossa Diakorilla kävin, se lekuri antoi lähetteen heidän omaan fysioterapiaansa(todella asiallista, tosissaan ottava fysioterapeutti sekä lääkäri!) sekä kokeilumielessä OMT-fysioterapiaan. OMT:stä ei mainittavaa apua, samoja jumppaohjeita kuin työterv. fyssari, mutta 60e kerta jouduin maksamaan -omasta pussista. Kahdesti kokeiltu OMT:ssa akupunktiota, mutta vain 1.kerralla apua kipuihin. Työterv.lekuri teki kiirehtimislähetteen Peijakseen helmikuussa ja maaliskuussa pääsin vastaanotolle. Nuori nais-lääkäri, mutta tutki huolella, haastatteli. Vast.otto aikani venyi puoleentoista tuntiin! Kahden viikon päähän sain ajan magneetti-kuvaan, jossa olin nyt kolme päivää sitten. RTG-hoitajan kanssa katsoimme kuvia ja häntäluun ja alimman nikaman välissä on välilevyn pullistuma. Kahden viikon päästä vastaanotto fysiatrille, kertoo "tuomion". Kaikenkaikkiaan, olen saanut kolmelta eri lääkäriltä; Peijaksen fysiatri, TK-omalääkäri sekä Diakorin työterv.lääkäri, asiallista hoitoa ja neuvoja. Minut on otettu todesta, tutkittu, kuunneltu. Tiedän, että työpaikaltani löytyy niitä, jotka luulevat minun ottavan "omaa lomaa", mutta nyt MRI todistaa heillekin, etten ole keksinyt oireitani! Lähin esimieheni on ollut hyvin tukenani ja ollut ymmärtäväinen. Kipu on yksilöllistä ja se pitäisi aina ottaa tosissaan. On kokemuksia mm. Peijaksesta, lähinnä ensiavun puolelta, ettei eteenkään tietyt hoitajat ole työlleen motivoituneita, mutta onneksi myös Peijaksesta löytyy ammattitaitoista hoitohenkilökuntaa! Tsemppiä meille kaikille! Ja kiitos kokemuksistanne, olen saanut niistä tukea!

• oireitax
        Phtt kirjoitti:

Ensimmäiset selkäoireeni alkoivat jo reilu kymmenen vuotta sitten. Olen hoitoalalla, vanhustyössä. Hoitotilanteessa asukkaan jalat pettivät ja työkaverin kanssa jouduttiin tukemaan -itse pahassa asennossa. Siitä lähtien on ollut vähintään kahdesti vuodessa erilaisa iskias-oireita, ja olen joutunut olemaan sairauslomilla, n.2-4vkoa kerrallaan. Marraskuussa 2008 selkäni kipeytyi, pikkuhiljaa, työtä tehdessä. Ensihoitona menin Peijaksen ensiapuun, jossa jossa sain asiallista ja osaavaa ensiapua; kipupiikki-coctail lihasrelaksantteja. Sekä ohje omalääkärille menosta. Meninkin ja kipulääke-reseptit kourassa jatkoin sairauslomia, välillä olin päivän kaksi töissä, mutta kivut olivat niin kovat, etten kyennyt töihin. Aluksi, vielä joulukuussa, oli normaali iskias kivut säteilyineen vasemman pakaran yli pitkälle reiden takaosaan. Jossain vaiheessa joulukuuta huomasin säteily-kipujen poistuneen, mutta häntäluun kohdalle on jäänyt todella arka kipupaikka. Kosketusarkakin ja pitkään istuminen, seisominen lisäävät kipuja. 30-asteen kulmassa tehtävät kotiaskareet mahdottomia ja kiellettyjä (imurointi,tiskaus jne). Virtsan- tai ulosteen karkailua ei taivaan kiitos ole ollut, mutta ajoittaista tunnottomuutta alapäässä on. Tässä vaiheessa jo normi coctail särkylääkkeitä; Panacod Burana800mg vähintään kahdesti päivässä, lisäksi yöksi olen ottanut Norflex100mg(lihasrelaksantti). Omalääkäri teki joulukuussa lähetteen fysiatrille, Peijakseen. Työterveyshuollossa Diakorilla kävin, se lekuri antoi lähetteen heidän omaan fysioterapiaansa(todella asiallista, tosissaan ottava fysioterapeutti sekä lääkäri!) sekä kokeilumielessä OMT-fysioterapiaan. OMT:stä ei mainittavaa apua, samoja jumppaohjeita kuin työterv. fyssari, mutta 60e kerta jouduin maksamaan -omasta pussista. Kahdesti kokeiltu OMT:ssa akupunktiota, mutta vain 1.kerralla apua kipuihin. Työterv.lekuri teki kiirehtimislähetteen Peijakseen helmikuussa ja maaliskuussa pääsin vastaanotolle. Nuori nais-lääkäri, mutta tutki huolella, haastatteli. Vast.otto aikani venyi puoleentoista tuntiin! Kahden viikon päähän sain ajan magneetti-kuvaan, jossa olin nyt kolme päivää sitten. RTG-hoitajan kanssa katsoimme kuvia ja häntäluun ja alimman nikaman välissä on välilevyn pullistuma. Kahden viikon päästä vastaanotto fysiatrille, kertoo "tuomion". Kaikenkaikkiaan, olen saanut kolmelta eri lääkäriltä; Peijaksen fysiatri, TK-omalääkäri sekä Diakorin työterv.lääkäri, asiallista hoitoa ja neuvoja. Minut on otettu todesta, tutkittu, kuunneltu. Tiedän, että työpaikaltani löytyy niitä, jotka luulevat minun ottavan "omaa lomaa", mutta nyt MRI todistaa heillekin, etten ole keksinyt oireitani! Lähin esimieheni on ollut hyvin tukenani ja ollut ymmärtäväinen. Kipu on yksilöllistä ja se pitäisi aina ottaa tosissaan. On kokemuksia mm. Peijaksesta, lähinnä ensiavun puolelta, ettei eteenkään tietyt hoitajat ole työlleen motivoituneita, mutta onneksi myös Peijaksesta löytyy ammattitaitoista hoitohenkilökuntaa! Tsemppiä meille kaikille! Ja kiitos kokemuksistanne, olen saanut niistä tukea!

mulla alkoi oireet cauda eguina oireistolla eli munat ja anaaliseutu puutuivat
        sitten maanantaina menin kun kuulin opiskelukaverilta että pitää heti mennä k.-sairaalaan, menin ja heittivät pihalle sieltä. no sit takapenkillä maates menin autolla 300km hesaan kuntoutus karppiselle, sieltä takaisin tullessa ollisi kuin 10g olisi pudonnut perseen päältä pois oli se niin mahtava pante siellä. sit alkoi noi jalkojen puutumiset, menin terv keskus lekurille ja se sanoi että täytyy olla 8kk jalka puutuneena ennenkuin aletaan tutkimaan, no menin sit kev'ä'ällä uudestaan ja sama saatanana lekuri sanoi että olisi voitu tutkia jos vain toinen jalka olisi puutunut mutta kun puutuu kumpikin niin ei voida tutkia.
        Kyrsi hieman.
        Nivusia puukottti koko ajan kuin olisi puukkoa työnnetty....
        menin hermorata hierojalle joka leipoi pari tuntia ja antoi koti hoito venytys ohjeet. pääsin eroon helpolla siitä nivus hommasta

kaiken aikaa tosin venyttelin kuntoilin ja voimistelin koska aikaa oli

imurointi ja tiskaus oli sellasia että ei voinut edes ajatella kok asiaa.
        No sitten hakeuduin lannerankaan erikoistuneiden hoitajan luo ja diagnoosina oli si nivelen dislokaatio vas. ja se laitettiin paikoilleen.
        kalevalaisella kansanparantajalla käynti oli silmät avaavaa, mene sinäkin veikkonen.
        olo alkoi pikku hiljaa parantua ja viimeisen silauksen sain padasjoella ja loppullinen säätö mynämäellä, (ei hoidettukin tietää mitä tarkoitan)
        itsehoitona kävin tasapainopisteellä ja sain hyvät lihaksistoa oikovat liikkeet sieltä.
        mutta muista vain säntillinen lihasharjoittelu saa aikaa jotakin. ei istuminen ja valittelu.
        lääkäreistä ei tässä tapauksessa ole juurikaan ollut apua. magneetissa tosin juuri tuo sinun annuluksen repeämä, mikä kuulemma on jo joka miehelläkin.
        epäisin sinullakin lonkan olevan ihan perseessä oiresitostasi päätellen kuten minulla.

keskussairaalan lääkärin mukaan muuten cauda eguina oireet paranee nopeasti ihan itsestään, mikä oli uusi tieto minulle.
        että tälläistä minulla oli silloin.

• päättäväisyyttä
        oireitax kirjoitti:

mulla alkoi oireet cauda eguina oireistolla eli munat ja anaaliseutu puutuivat
        sitten maanantaina menin kun kuulin opiskelukaverilta että pitää heti mennä k.-sairaalaan, menin ja heittivät pihalle sieltä. no sit takapenkillä maates menin autolla 300km hesaan kuntoutus karppiselle, sieltä takaisin tullessa ollisi kuin 10g olisi pudonnut perseen päältä pois oli se niin mahtava pante siellä. sit alkoi noi jalkojen puutumiset, menin terv keskus lekurille ja se sanoi että täytyy olla 8kk jalka puutuneena ennenkuin aletaan tutkimaan, no menin sit kev'ä'ällä uudestaan ja sama saatanana lekuri sanoi että olisi voitu tutkia jos vain toinen jalka olisi puutunut mutta kun puutuu kumpikin niin ei voida tutkia.
        Kyrsi hieman.
        Nivusia puukottti koko ajan kuin olisi puukkoa työnnetty....
        menin hermorata hierojalle joka leipoi pari tuntia ja antoi koti hoito venytys ohjeet. pääsin eroon helpolla siitä nivus hommasta

kaiken aikaa tosin venyttelin kuntoilin ja voimistelin koska aikaa oli

imurointi ja tiskaus oli sellasia että ei voinut edes ajatella kok asiaa.
        No sitten hakeuduin lannerankaan erikoistuneiden hoitajan luo ja diagnoosina oli si nivelen dislokaatio vas. ja se laitettiin paikoilleen.
        kalevalaisella kansanparantajalla käynti oli silmät avaavaa, mene sinäkin veikkonen.
        olo alkoi pikku hiljaa parantua ja viimeisen silauksen sain padasjoella ja loppullinen säätö mynämäellä, (ei hoidettukin tietää mitä tarkoitan)
        itsehoitona kävin tasapainopisteellä ja sain hyvät lihaksistoa oikovat liikkeet sieltä.
        mutta muista vain säntillinen lihasharjoittelu saa aikaa jotakin. ei istuminen ja valittelu.
        lääkäreistä ei tässä tapauksessa ole juurikaan ollut apua. magneetissa tosin juuri tuo sinun annuluksen repeämä, mikä kuulemma on jo joka miehelläkin.
        epäisin sinullakin lonkan olevan ihan perseessä oiresitostasi päätellen kuten minulla.

keskussairaalan lääkärin mukaan muuten cauda eguina oireet paranee nopeasti ihan itsestään, mikä oli uusi tieto minulle.
        että tälläistä minulla oli silloin.

Koska see on ihmeellinen asia näiden lääkäreiden kanssa. Minulle kirurgisen sairaalan ortopedi ja fysiatri eivät sanoneet juuri mitään, fysioterapiaan ohjattiin kertakäynnille kipulääkerepsan kanssa. Näin, koska vielä ei pidätyskyky ollut mennyt ja puukotettavaa ei ollut. En tosin leikkaukseen edes olisi halunnutkaan.

Kirran fysioterapeutti sitten puhui sentään paljon testailun ohessa asiasta jumppaohjeita antaessaan. Totesi mm., että on paha lonkan luksaatio. Ei korjannut mitenkään mutta kommentti jäi minulla itämään. Siitä lähdin vaihtoehtopuolelle kokeneelle kansanparantajalle. Se oli oikea tie.

• on lääke

eli laakereilleen ei saa jäädä lepäämään, vaan kivun sallimissa rajoissa on liikuttava niin paljon kuin mahdollista.
      selkäongelmat ovat todella monimutkaisia ja aoua niihin ei tosiaan ihan helpolla saa. siispä neuvon sinua ottamaan ohjat omiin käsiisi ja kuntouttamaan itse itseäsi.

googlettamalla löytyy paljon tietoa selkään liittyvistä asioista, on jumppaohjetta ja vaikka mitä. selkäliiton sivuilta löytyy myös monipuolista tietoa. kirjasto on myös oiva tiedonantaja.
      ota omatoimisesti selvää asioista ja etsi itsellesi sopivinta hoitomuotoa. lääkkeet poistavat tai helpottavat kipua, mutta syytä ne ei poista. jos vain kykenet, pidä lääkkeistä pieni tauko aina välillä, näin pystyt seuraamaan kipujen tilannetta -paheneeko vai helpottaako.
      voimista selkääsi, tarkasta ryhtisi, istuma-asentosi, nukkuma-asentosi, tyynysi ym.

taistelu lääkäreiden kanssa voi viedä loputkin voimasi, joten keskity nyt vain hetkeksi huolehtimaan itse itsestäsi. matka on pitkä ja vaatii kärsivällisyyttä, mutta se on taitettava mikäli haluaa säilyttää oman toimintakykynsä.

tunnottomuus johtuu usein hermoista, eli jos siellä selässä on joku hermo jäänyt vaikka puristuksiin, se aiheuttaa tunnottomuutta. itselläni oli samaa käsissä ja jaloissa, ja helpotti kun harjoitti lihaksia ja venytteli mahdollisimman paljon.

selässä monesti jos yksi kohta on vinksallaan, niin pian menee toinenkin kohta koska tasapaino ikäänkuin häiriintyy ja ne toiset kohdat kuormittuvat erilailla ja enemmän. siksi olisi tärkeää, että koitat pitää huolen selän perusterveydestä ja pitää selän ja ryhdin tasapainossa jotta välttyisit lisäongelmilta.

toivottavasti selkäsi paranee, itsestään se ei sitä valitettavasti tee, eikä lääkärit tosiaan useinkaan näihin puutu sen erityisemmin niin kauan kuin pystyt omilla jaloillasi kävelemään :(

• ansas

Hienoa että jotain kautta tietoisuus leviää. Onneksi ei hoidettu lisää aiheen mielnkiintoa. Ei taida potenssilääkkeet auttaa kun ei toimi niin ei toimi sekään. Eli mars mars lantion oikasuun ;)

• ei hoidettu
        ansas kirjoitti:

Hienoa että jotain kautta tietoisuus leviää. Onneksi ei hoidettu lisää aiheen mielnkiintoa. Ei taida potenssilääkkeet auttaa kun ei toimi niin ei toimi sekään. Eli mars mars lantion oikasuun ;)

kyllä -lisään aiheestanne tietoisuutta sen tähden ettette pääsisi rahastamaan (selkäsivujen ja kipufoorumin ylläpitäjät-) sairailla ihmisillä. ja olenkin onnistunut siinä sillä kipufoorumi ja toimintanne yleisestikkin on kuollut täysin ansiostani- terveisin ghana-wert-been there :)

• tekstejä..
        ei hoidettu kirjoitti:

kyllä -lisään aiheestanne tietoisuutta sen tähden ettette pääsisi rahastamaan (selkäsivujen ja kipufoorumin ylläpitäjät-) sairailla ihmisillä. ja olenkin onnistunut siinä sillä kipufoorumi ja toimintanne yleisestikkin on kuollut täysin ansiostani- terveisin ghana-wert-been there :)

kohta kolme vuotta täynnä.

täällä lisää:

http://www.selkaliitto.fi/cgi/yabb/YaBB.cgi

• ei hoidettu
        tekstejä.. kirjoitti:

kohta kolme vuotta täynnä.

täällä lisää:

http://www.selkaliitto.fi/cgi/yabb/YaBB.cgi

katsos kiva kun kerroit. pitää ilmoittaa selkäsivun taustahoista liitolle-ja kertoa teidän toiminnasta . Sain parin fysiatrin ja yhden kiron lausunnon teidän valheellisesta "siniveltekniikasta" ja sinivelvaivojen todellisesta määrästä ja luonteesta joka ei todellakaan vastaa teidän jakamia tietoja. toimitan hallitukselle sen kirjallisena.

eiköhän kaikki sinivelaiheiset häviä tuotapikaa sieltäkin.
        terv oikeustaistelija

• isänmaan
        ei hoidettu kirjoitti:

katsos kiva kun kerroit. pitää ilmoittaa selkäsivun taustahoista liitolle-ja kertoa teidän toiminnasta . Sain parin fysiatrin ja yhden kiron lausunnon teidän valheellisesta "siniveltekniikasta" ja sinivelvaivojen todellisesta määrästä ja luonteesta joka ei todellakaan vastaa teidän jakamia tietoja. toimitan hallitukselle sen kirjallisena.

terv oikeustaistelija

asialla, mutta suutariksi jää kuin pieru s-nivelestä.

• hoidettu
        ei hoidettu kirjoitti:

terv oikeustaistelija

"eiköhän kaikki sinivelaiheiset häviä tuotapikaa sieltäkin."

Kun kerran sinultakin on kiropraktikko sen korjannut ja avun sait, niin miksi haluat sen avun muilta evätä?

Jos nyt olet yhdeltä kiropraktikolta lausunnon saanut, niin minä voi hankkia kahdelta jotka käyttää tuota samaa tekniikkaa, jossa painetaan suoliluuta alas tutulla tavalla:
        http://www.youtube.com/watch?v=NhwECwj3LDI

Tuossa nuo tytyöt esittelevät samantapaista:
        http://www.youtube.com/watch?v=y9-dRk91AXI

Kahden fysiatrin lausunnothan jo löytyy jotka kertoo kuinka yleisiä nämä ongelmat on, ja he käyttävät menetelmää joka muistuttaa mainittua "siniveltekniikkaa".

Kysy samalla hallitukselta miksi siellä ei puhuta manuaalisten hoitomuotojen puolesta vaikka käypähoito niitä suosittelee ja suurin osa selkäpotilaista kuuluu siihen ryhmään, joille siitä voisi käypähoitosuosituksen mukaan olla apua.

• Kärsivä vaimo..
        hoidettu kirjoitti:

"eiköhän kaikki sinivelaiheiset häviä tuotapikaa sieltäkin."

Kun kerran sinultakin on kiropraktikko sen korjannut ja avun sait, niin miksi haluat sen avun muilta evätä?

Jos nyt olet yhdeltä kiropraktikolta lausunnon saanut, niin minä voi hankkia kahdelta jotka käyttää tuota samaa tekniikkaa, jossa painetaan suoliluuta alas tutulla tavalla:
        http://www.youtube.com/watch?v=NhwECwj3LDI

Tuossa nuo tytyöt esittelevät samantapaista:
        http://www.youtube.com/watch?v=y9-dRk91AXI

Kahden fysiatrin lausunnothan jo löytyy jotka kertoo kuinka yleisiä nämä ongelmat on, ja he käyttävät menetelmää joka muistuttaa mainittua "siniveltekniikkaa".

Kysy samalla hallitukselta miksi siellä ei puhuta manuaalisten hoitomuotojen puolesta vaikka käypähoito niitä suosittelee ja suurin osa selkäpotilaista kuuluu siihen ryhmään, joille siitä voisi käypähoitosuosituksen mukaan olla apua.

Löytyisikö vertaistukea järkyttävistä selkäkivuista kärsivän miehen (istuu kivun takia pyörätuolissa,lääkkeinä mm.oxycontin) vaimolle? Olen 30v ja meillä pieni lapsi. Olisi niin mahtavaa saada vertaistukea!

• jyzwwfm
    • jvzgriahzfc
    • lyoomonxwiq
    • phrase

sing; hoodia stories forms; cephalexin depression; dilantin; paxil; buy fucidin;

• discuss

master;

• four

again;

• length

cause;

• gather

order;

• multiply

heart;

• village

call;

• score

stead; glucophage; asthma prednisone; 20mg of rimonabant; levitra link; shoulder pain and levaquin;

• measure

poem; buy clomid online; glucophage 500mg; buy viagra cheap; anyone order acyclovir online; buy soma; cialis; baclofen baclofen gemfibrozil glipizide prescription prescription rxusa.net;

• rule

study; cipro without prescription; cialis super active 20mg; doxycycline; cheap propecia; viagra oral; levaquin side effect; female viagra; vardenafil levitra online; bactrim mrsa septra sulfamethoxazole trimethoprim;

• yvxspnbqkm

Ketjusta on poistettu 36 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      74
      3750
    2. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      176
      2946
    3. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2926
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      57
      2411
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      362
      2190
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      160
      1870
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      78
      1565
    8. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      28
      1390
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1378
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      39
      1352
    Aihe