Saako hotellihuoneeseen tuoda vieraan?

assa

Jos joku kysymys kuuluu "tyhmät kysymykset"-otsakkeen alle, niin tämä!

Saako hotellihuoneeseen yleensä tuoda vieraan? Pitääkö ilmoittaa jollekin tms.?

Olen menossa Tunisiaan, ja olen ottanut tasokkaasta hotellista kahden hengen huoneen yhdelle, eli maksan siis mahoittumisesta vielä lisämaksua. Olen ollut samassa hotellissa aiemminkin, ja tiedän ettei paikallisilla juuri ole asiaa koko hotellialueelle.
Minulla on kuitenkin joitain ystäviä aiemmilta reissuilta, joita suunnittelen tapaavani. Suurin osa mahdollisista käynneistä hotellihuoneissa olisi päiväsaikaan, tyyliin nopea vaatteidenvaihto tms. Eräs ystävä tulee kuitenkin pidemmästä matkasta, ja siinä tapauksessa yhdeksi yöksi majoittaminen saattaisi tulla kysymykseen.

Jos siis tuon vieraan/yövieraan, onko tämä yleensä ok? Minusta vain tuntuu että esim. Tunisiassa paikallisten ja turistien yhdessäoloa katsotaan todella pahalla, enkä kehtaa kysyä hotellista tätä ennen kuin olen kuullut yleisestä käytännöstä jos sellaista on. Onko yövieraasta ilmoitettava, maksettava lisämaksu vaikka siis huoneesta maksankin jo lisämaksua jotta saan sen yksinmatkustavana käyttöön?

Kaipaan asiallisia vastauksia! Kiitos avusta!

6

7328

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • periaate kaikkialla!

Kaikki mikä ei ole kiellettyä ja riittävän tehokkaasti valvottua, on sallittua!

Välimeren maissa ihmiset tekevät mitä huvittaa jos se ei ole kiellettyä ja rangaistuksen uhalla valvottua!

Meikäläinen mentaliteetti on tsaarin hallinnon jälkimainingeissa päinvastainen.
      Ei uskalleta tehdä mitään jos nimenomaan siihen ei ole tarjolla ymmärrettävää lupaa ja suositusta toteutustavasta!

• äkkdsjmxckc

Meikä taitaa olla aika hönö, mutta en ymmärtänyt tuosta vastauksesta oikeastaan mitään...
        Miksi et vastannut kyllä/ ei...

No mun käsitykseni on, että vieraita (yö) ei sallita, mutta miten sitä valvoo. Ei mitenkään.
        Toisaalta... Sinähän olet maksanut sen toisenkin sängyn huoneestasi eli ei muuta kun kaveri bunkkaamaan vaan

• hotellista

Jos olet maksanut kahden hengen huoneesta (ja maksu hotellissa on huone-eikä yöpyjäkohtainen) samalla rahalla siellä tietysti voi yöpyä toinenkin henkilö. Näin yleensä. Monissa paikoissa toinen yöpyjä joutuu kuitenkin rekisteröitymään hotelliin.
      Vierailun huoneissa hotellit sallivat, yleensä, mutta ei aina. Ei tässä ole selvää rajaa, riippuu aivan hotellin käytännöstä. Mutta ei haitanne vaatteiden vaihdossa, vai kenen sinne huoneeseen pitäisi vaatteita päästä vaihtamaan?

• vielä...

Ihan omista kokemuksista jatkan vielä: olen joskus muina miehinä mennyt hostelliin naisystävän kanssa eikä kukaan mitään ole sanonut, tai edes vinoon katsonut, ei edes vieraan poistuessa vasta aamulla :-)

Toisaalta, kerran on keskellä päivää jo respassa pysäytetty, että vieraiden vienti huoneeseen ei ole sallittu.

• ja.....
        vielä... kirjoitti:

Ihan omista kokemuksista jatkan vielä: olen joskus muina miehinä mennyt hostelliin naisystävän kanssa eikä kukaan mitään ole sanonut, tai edes vinoon katsonut, ei edes vieraan poistuessa vasta aamulla :-)

Toisaalta, kerran on keskellä päivää jo respassa pysäytetty, että vieraiden vienti huoneeseen ei ole sallittu.

Onpa tuttu joutunut maksamaan "sakkojakin" ylimääräisestä yöpyjästä...

• ooon

Hotelli kyllä haluaa tietää, kuka hotellissa yöpyy esim. onnettomuuksien varalta. Ei siis pelkästään hinnan vuoksi. Eikä ole kyse moraalisistakaan seikoista, pöllöt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      248
      3151
    2. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      18
      1750
    3. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      23
      1443
    4. Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion

Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu
      Ikävä
      132
      1275
    5. Et taida paljoa

treffeillä käydä? 😆 mieheltä Naiselle
      Ikävä
      104
      1258
    6. Mikä tekee sen

Vetovoiman kaivatussasi?
      Ikävä
      78
      1212
    7. Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta
      Kaste
      153
      1072
    8. Oikea kaste on syntisten kaste

Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka
      Kaste
      58
      1045
    9. Harmittaako joku

Harmittaako joku asia tai asiat, mitä on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta?
      Ikävä
      135
      972
    10. Upotuskaste on raamatullisin kaste

Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.
      Kaste
      717
      967
    Aihe