Jos joku kysymys kuuluu "tyhmät kysymykset"-otsakkeen alle, niin tämä!
Saako hotellihuoneeseen yleensä tuoda vieraan? Pitääkö ilmoittaa jollekin tms.?
Olen menossa Tunisiaan, ja olen ottanut tasokkaasta hotellista kahden hengen huoneen yhdelle, eli maksan siis mahoittumisesta vielä lisämaksua. Olen ollut samassa hotellissa aiemminkin, ja tiedän ettei paikallisilla juuri ole asiaa koko hotellialueelle.
Minulla on kuitenkin joitain ystäviä aiemmilta reissuilta, joita suunnittelen tapaavani. Suurin osa mahdollisista käynneistä hotellihuoneissa olisi päiväsaikaan, tyyliin nopea vaatteidenvaihto tms. Eräs ystävä tulee kuitenkin pidemmästä matkasta, ja siinä tapauksessa yhdeksi yöksi majoittaminen saattaisi tulla kysymykseen.
Jos siis tuon vieraan/yövieraan, onko tämä yleensä ok? Minusta vain tuntuu että esim. Tunisiassa paikallisten ja turistien yhdessäoloa katsotaan todella pahalla, enkä kehtaa kysyä hotellista tätä ennen kuin olen kuullut yleisestä käytännöstä jos sellaista on. Onko yövieraasta ilmoitettava, maksettava lisämaksu vaikka siis huoneesta maksankin jo lisämaksua jotta saan sen yksinmatkustavana käyttöön?
Kaipaan asiallisia vastauksia! Kiitos avusta!
Saako hotellihuoneeseen tuoda vieraan?
6
7025
Vastaukset
- periaate kaikkialla!
Kaikki mikä ei ole kiellettyä ja riittävän tehokkaasti valvottua, on sallittua!
Välimeren maissa ihmiset tekevät mitä huvittaa jos se ei ole kiellettyä ja rangaistuksen uhalla valvottua!
Meikäläinen mentaliteetti on tsaarin hallinnon jälkimainingeissa päinvastainen.
Ei uskalleta tehdä mitään jos nimenomaan siihen ei ole tarjolla ymmärrettävää lupaa ja suositusta toteutustavasta!- äkkdsjmxckc
Meikä taitaa olla aika hönö, mutta en ymmärtänyt tuosta vastauksesta oikeastaan mitään...
Miksi et vastannut kyllä/ ei...
No mun käsitykseni on, että vieraita (yö) ei sallita, mutta miten sitä valvoo. Ei mitenkään.
Toisaalta... Sinähän olet maksanut sen toisenkin sängyn huoneestasi eli ei muuta kun kaveri bunkkaamaan vaan
- hotellista
Jos olet maksanut kahden hengen huoneesta (ja maksu hotellissa on huone-eikä yöpyjäkohtainen) samalla rahalla siellä tietysti voi yöpyä toinenkin henkilö. Näin yleensä. Monissa paikoissa toinen yöpyjä joutuu kuitenkin rekisteröitymään hotelliin.
Vierailun huoneissa hotellit sallivat, yleensä, mutta ei aina. Ei tässä ole selvää rajaa, riippuu aivan hotellin käytännöstä. Mutta ei haitanne vaatteiden vaihdossa, vai kenen sinne huoneeseen pitäisi vaatteita päästä vaihtamaan?- vielä...
Ihan omista kokemuksista jatkan vielä: olen joskus muina miehinä mennyt hostelliin naisystävän kanssa eikä kukaan mitään ole sanonut, tai edes vinoon katsonut, ei edes vieraan poistuessa vasta aamulla :-)
Toisaalta, kerran on keskellä päivää jo respassa pysäytetty, että vieraiden vienti huoneeseen ei ole sallittu. - ja.....
vielä... kirjoitti:
Ihan omista kokemuksista jatkan vielä: olen joskus muina miehinä mennyt hostelliin naisystävän kanssa eikä kukaan mitään ole sanonut, tai edes vinoon katsonut, ei edes vieraan poistuessa vasta aamulla :-)
Toisaalta, kerran on keskellä päivää jo respassa pysäytetty, että vieraiden vienti huoneeseen ei ole sallittu.Onpa tuttu joutunut maksamaan "sakkojakin" ylimääräisestä yöpyjästä...
- ooon
Hotelli kyllä haluaa tietää, kuka hotellissa yöpyy esim. onnettomuuksien varalta. Ei siis pelkästään hinnan vuoksi. Eikä ole kyse moraalisistakaan seikoista, pöllöt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k502244Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut82932Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖24909Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11904- 68863
Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt52842Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me120828Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu10763Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49749vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22743