Moro.
Muurasimme tiilerin jussi kulmatakan olohuoneeseen. En halua tulipesän eteen perinteistä peltiä, joten ajattelin laatoittaa koko takan edustan. Takan edustalla on hiukan matkaa laatoitettua valua, jonka jälkeen alkaa lautalattia.
Yleensä suosituksissa sanotaan, ettei lautalattian päälle saa laatoittaa lämpölaajenemisen ja epätukevuuden vuoksi. Oma lattia on kyllä todella tukeva, eikä se painu yhtään (ainakaan havaittavasti). Uskon kyllä, että siinä on ihan hyvä pointti, mutta onko kenelläkään kokemuksia, että aiheuttaako puun lämpölaajeneminen todella ja käytännössä jotain ongelmia?? Eli onko laattoja haljennut ja/tai saumaukset auenneet?
Olisi vain todella helppo laatoittaa sellaisenaan, kun valu ja lautalattia ovat samassa tasossa. Vaihtoehtonahan taitaa olla, että laittaa sopivan kokoisen kipsilevyn takan edustalle ja laatoittaa sen päälle, mutta sitten laatoituksen yläpintakin nousee "turhaan".
Kokemuksia, kiitos.
Takan edustan laatoitus (lautalattia)
Blacktek
4
5250
Vastaukset
- Pera
Siis periaatteessa. Jos haluat tehdä varman päälle, laita pelti laatoituksen alle. Kiinnitys lattiaan vaikkapa liimalla.
- Blacktek
No löytyis kyllä valmiina sopivaa 0,8 peltiä... Siinähän vois olla ideaa, ei ainakaan nousis pinta turhaan. Tarviipa miettiä...
- sdfsd¨åf¨dåps¨åp¨pf
Hyvä ohje. Puu elää lämmön- ja kosteusvaihteluiden seurauksena. Aina.
- lattiatvituillaan
sdfsd¨åf¨dåps¨åp¨pf kirjoitti:
Hyvä ohje. Puu elää lämmön- ja kosteusvaihteluiden seurauksena. Aina.
sopiiko, että lattiat tehdään maassa, eikä vitussa?vitttu= kuu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552715
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792178
- 951996
- 541906
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291349