Voiko yhden hampaan ympärillä oleva ikenen tulehtuminen aiheuttaa lievää kuumetta. Ien on tosi turvoksissa, kipeä ja arka.
Siis voiko tällainen ientulehdus aiheuttaa kuumetta?
Ientulehdus ja kuume
3
4358
Vastaukset
- Bakteerit asialla
Voi kun bakteerit siellä nyt mellastaa ja kunnolla. Suun hygienia on koko kropan kannalta todella todella tärkeää ja usein vähätellään koko asiaa. Huonosti hoidetut hampaat kun saattaa olla syy jopa sydänsairauksiin muista lievemmistä nyt puhumattakaan. Tulehdukset aina syytä hoitaa pois varsinkin jos ne hiemankin pitkittyy. Osta apteekista Corsodyl nimistä antibakteerista liosta, maksaa alle 6 euroa 300 ml pullo. Se rauhoittaa ja parantaa ientulehdusta.
No. Polven leikkaushaava alkoi tulehtumaan. Lääkäri määräsi siihen antibiootteja.
Sattuivat olemaan minulle allergisoivaa plaatua. Ilmeni niin, että sain rajun ientulehduksen.
Jokainen hampaan ientasku mäti keltaisena. Katsoin tietosanakirjasta hoito-ohjeet.
Piti harjata; niin käsitin mätivät ienaskut auki. Näin tein 4x päivässä.
Kutina oli niin valtava, että kyynelkanavat suorastaan tulvivat.
Tietysti lopetin niiden antibiottien käytön. Lääkäri määräsi toiset tilalle.
- Ei ole sama kuin mätä paise
Eli jos kyseessä mätäpaise meneppä kipin kapin hammaslääkäriin. Mätäpaise voi aiheuttaa kuumetta.
Ientulehduksesta ei tule kenellekkään kuumetta. Ientulehdus on bakteeritulehdus ja johtuu huonosta suuhygieniasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3838426Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1732790- 131122
- 76988
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta61893- 25886
- 55863
- 64832
- 46806
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss72782