Bigbank

Sukanvarsi

Mitä mieltä olette kyseisestä (Virolais)pankista ja sen talletussuojasta suomalaiselle sijoittajalle. Maksavat ainakin kohtuuhyviä talletuskorkoja (jopa >5%). Voinko luottaa?

7

3821

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luottaa

      Pankki, joka tarjoaa tavallisen markkinakoron ylittävää talletuskorkoa ei voi olla luotettava. Se on epätoivoinen, jolloin se ostaa rahaa kalliimmalla ja loppu tulee joskus vastaan. Muista miten kävi Islantilaisille.

      • luottaa

        tässä maailmantilanteessa voit luottaa ihan yhtä hyvin Big pankkiin kuin Nordeaan. Kukaan ei tiedä mistä suunnasta tulee turpaan. Kannattaa kuitenkin olla ylittämättä talletussuojaa.


      • ei noin voi ajatella kuiten...

        vaikka kannattaa olla kriittinen, niin tähän asti BIG pankilla on mennyt hyvin, he nimittäin lainaavat talletuksia eteenpäin ns. pikavippeinä.. ja pikalainoina... niistä on kova tuotto jota sopii jakaa tallettajillekin... riskit tietysti suuremmat koska joskushan peli loppuu...

        suomalaiset kivijalkapankit tekevät tulosta lainaamalla asuntovelkaisille mutta maksavat säälittäviä korkoja, esim. Nordea ja OP...


      • ....

        Aina täytyy myös ajatella sitä, mihin pankki rahaa käytää. Minun tietääkseni myöntää Bigbank ainoastaan korkeakorkoista käyttölainaa mutta ei esimerkiksi asuntolainaa. Mikä käytänössä tarkoittaa sitä, että pankki voi myöntää korkeampaa korkoa määräaikaistalletuksille. Itselläni on pieni summa talletettu Bigbankissa.


    • Poro.Tallinnasta

      Bigbankin talletuksilla on sama lakimääräinen EUR 50000/asiakas/pankki talletussuoja kuin muillakin virolaispankeilla. Kokonaan toinen juttu on, miten kauan rahojen saaminen mahd. konkurssitilanteessa kestää (vähintään kuukausia, ellei jopa vuosia).
      http://www.bigbank.ee/en/deposits/guaranteeing-deposits

      • talletussuoja...

        huom. ja huom. suoja ei ole euroina... joten kun Viron kruunu luiskahtaa, niin se voi olla menoa...

        itse laittaisin tuonne maksimissaan 10-20t euroa... siinä on varaa kruunun sukellukselle


      • Muuten hyvä
        talletussuoja... kirjoitti:

        huom. ja huom. suoja ei ole euroina... joten kun Viron kruunu luiskahtaa, niin se voi olla menoa...

        itse laittaisin tuonne maksimissaan 10-20t euroa... siinä on varaa kruunun sukellukselle

        Viro kuuluu EU:n, joten se myös joutuu pitämään 50K €:n talletussuojaa, eri asia paljonko tuo milloinkin on EEK:ssa. Myös se milloin tuo 50 000 € saa takaisin on hieman kyseenalainen. Sama mikä tapahtui Islannin talletusten suhteen, ei välttämättä käy Virossa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe