2000 v. valheita

Montakohan eri ajankohtaa (lupausta tai ennustusta) Jeesuksen toisesta tulemisesta on kerrottu viimeisen 2000 vuoden aikana ihmisille?
Ne kaikki ovat olleet valetta!
Montakohan valetta ihmiset suustaan päästävät tai kirjoittavat takaisintulosta, ennen kuin oikeesti jotain tapahtuu?
Tajuaako kirjoittajat, että jokainen valhe-ennustus vie ja on vienyt uskottavuutta sekä kannattajia kristinuskolta.
Muistan joskus -80 luvulla kuulleeni radiossa erään tytön kommentin uskovista kun ne (uskovat) sanoo että "nyt se tulee, nyt se tulee" eikä sitten tullutkaan (naurua perään), niin just tuo sama hokeminen ja varsinkin epäonnistuvat takaisintulo päivämäärien asettelut johtaa siihen ettei monikaan enää usko koko sanomaan.
Mikä on kirjoittajien ja puhujien vastuu virheellisen tiedon levittämisestä?
Mä uskon takaisin tulon joskus tapahtuvan, muuta en mä voi valehdella ihmisille jos en 100% tiedä milloin tuo tuleminen tapahtuu.
Sitten vielä kun/jos lähtö on taas tulossa joidenkin mukaan jo lähivuosina (tai jopa tänä vuonna), niin mitä te ootte tehneet omaisuudellenne (autot, asunnot ym.)?

6

429

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huhahhhei

TÄmän paltan profeetat ovat aina millintarkasti sataprosenttisen oikeassa ihan kaikessa. Se, että joku ei ole samaa mieltä, ei asiaa muuta.

Suomi24:n Profetiat-palsta - Useampivuotista vääjäämätöntä oikeassaoloa kaikessa.

• väärä nick!!??

nimimerkin huhhahhein käyttäjälle?!

• Mä olen seurannut tän palstan textejä vasta vajaat kolmisen kuukautta, niinpä pitää yrittää olla optimisti jos vaikka joku oivaltas ettei kannattas heti uskoa jonkun näky/profetia kokemuksiin.
        Loppujen lopuksi tällä sivustolla taitaa pyöriä vaan muutama sata ihmistä. En tiiä miten moni heistä/meistä yrittää suhtautua kriittisemmin ennustuksiin. Sinänsä mielenkiintoistahan se olis tietää tulevia, kun ne vaan pitäisivät paikkansa.
        Uskalatko tai haluatko paljastaa montako huuhaa kirjoitusta sinä olet kirjoittanut tälle palstalle? Vai epäilenkö turhaan?
        Uskoville taas, niin jos nuo Niilo Paasivirran kokoamat ennusteet vuodesta 2000 alkaen edes vähänkin pitävät paikkansa (ilmatar.net "Maailmanloppu odotettavissa aivan kohta pian" otsikola), niin yrittäkää nyt tajuta, että tuolta ennustelutouhulta putoo kyllä pohja pois. Ei tarvii ihmetellä, jos kohta kukaan ei usko.

• tuhat ja yksi

>>> Tajuaako kirjoittajat, että jokainen valhe-ennustus vie ja on vienyt uskottavuutta sekä kannattajia kristinuskolta. >>>

Vaan sen he tajuavat mitä vilkkaammin keksii uuden harhan entisen paljastuttua heidän ei tarvitse muuttaa käsityskykyään asioista ja näin saavat pitää harhauskomuksensa.

Uskonnolliseen harhoihin tuudittautuminen ja nukahtaminen niihin on helpompaa ,kuin kohtaaminen todellisuus uskonnollisuuden ulkopuolella!
      Uskonnon ulkopuolella joutuu päättämää joskus ihan itsekkin mihin uskoo ja mihin ei.

Uskon sisällä eri liikkeet asettavat rajoituksia ja määritelmiä miten me uskomme ja mihin emme usko ja me idän usko on oikeaa ja toisten väärää ja ainakin he ovat uskosaan harhautuneet pois oikeasta.

>>> Montakohan valetta ihmiset suustaan päästävät tai kirjoittavat takaisintulosta, ennen kuin oikeesti jotain tapahtuu? >>>

Niin monta valhetta kuin keksivät ei niillä ole mitään määrää .Kristin uskon edustaja kun avaa suunsa siinä se on ! Koska koko Kristinusko on valhetta alusta saakka n, 2000 vuotta on ollut ja on edelleenkin eikä muuksi muutu.

Koitin kertoa sinullekkin sen Danielin kirjan historiallisen "totuuden"! etkä vielä ottanut siitä onkeesi -, ( Muutama kuukausi onkin liian lyhyt aika sulattaa uusia ajatuksia pitkäjänteisellä ja harkitsevaisella ihmisellä.)

Uskoon hurahdetaan joskus jopa hetkessä ja luvataan kaikesta tarmostaan ,toisten antamalle Jumalan kuvalle (Jeesukselle!)sisimmässään antama lupaus heittäytyä "pelastukseen",, loppu onkin jo psykologiaa jota uskova ei tuon jälkeen ymmärrä ,vaan hän suggestiossaan pitää kaikkea Jumalan erityisenä huomiona itseään kohtaan.

Toiset taas "nukkuvat" lapsuuden uskossaan kuolemaansa saakka.

Kun katsot esim, karttaa eri uskontojen vaikutuksesta eri alueilla ja sama uskonto on vaikuttanut alueella vuosisadasta toiseen,se tarkoittaa siellä on nukuttu lapsuuden uskossa sukupolvesta toiseen lapsuuden uskossa heräämättä ja samat harhat on kerrottu lapsille ja lastenlapsille ja he tekevät saman edelleenkin.

Syntyykö Kristitylle Jeesukseen Jumalanaan uskova lapsi? (Vast, ei synny se opetetaan hänelle.)

Entä Islamin uskoisen lapsi, uskooko hän heti Allahiin Jumalanaan?

Entä juutalainen onko hän ehkä kaikkein verenhimoisimman Jumalan palvelija heti synnyttyään? Vai tuleeko hänestä ympärileikkauksessa Israelin Pyhän palvelija ?

Kaikki kolme uskontoa ovat perineet sukupolvesta toiseen Jumalansa nimeen tappamisen oikeutuksen. Suomessa se ( vahvistetaan)vannotaan Sotilavalassa !
      Juutalaisuudessa se on Pyhissä kirjoituksissa !
      Islamissa Pyhässä sodassa!

Monet uskovat ovat niin sairasta porukkaa jotta nauttivat sodista ja katsrofeista ,joissa on paljon inhimillistä kärsimystä,koska heidän uskomansa Suuri Jumala on näyttämyt voimansa surmaamalla Jumalattomaa kansaa ja täyttää näinollen heidän pahoja ennustuksiaan .(Uskovat he.)

>>> Sitten vielä kun/jos lähtö on taas tulossa joidenkin mukaan jo lähivuosina (tai jopa tänä vuonna), niin mitä te ootte tehneet omaisuudellenne (autot, asunnot ym.)? >>>

Ja sitten arki taas koittaa n,2013 kun Jeesus ei tullutkaan ja kansoilla maksatetaan laman aiheuttamat tuhot vaikka ovat henkilöinä jo maksaneet työpaikkojen menetyksinä ,- Mutta heillä on vielä maksettava hyväosaisten lamanaikanakin saama yltäkylläisyys!
      Jumalaton tumpelo maksaa kaiken! vai?

• Mietin hyödyttääkö mun vastata tähän, kun asetelma ei muutu (ateisti-ei ateisti). Kuitenkin vastaan, lukeehan näitä muutkin ja joku voi sanoa tai saada jotain uutta tästä.
        Pitkälti olen samoilla linjoilla mitä sanoit kirjoituksessasi paitsi tuo valheesta, että "kun kristinuskon edustaja avaa suunsa siinä se on".
        Oikeestaan tuo edellinen lause tekee siten munkin sanani turhaksi.
        Mulle kaikki ihmiset ovat uskovia. Jokainen uskoo johonkin. Myös ne jotka eivät usko mihinkään perustelevat kantansa omilla mielipiteillään.
        Kyse ei siis ole pelkästään jostakin Danielin kirjasta tai Ilmestyskirjasta. Kyse ei ole edes Raamatustakaan. Kyse on siitä uskooko johonkin näkymättömään elämään, voimaan. Onko sellaista olemassa? Niille on annettu nimiä kuten: sielu, henki, Jumala jne.
        Vai onko vain tuo näkyvä materiaali kuten ihmisen ruumis, ilman mitään sielua tai henkeä tai mitään isompia voimia? Ja onko kaikki vain silkkaa sattumaa?
        Miljardit ihmiset ovat aikojen saatosta näihin päiviin saakka jostakin syystä kokeneet, että on muutakin kuin näkyvä maailmamme.
        Mä koen myös niin, että on muutakin kuin materiaalinen maailma.
        Se mikä uskonto sitten on oikea? Kristinusko tarjoaa mulle parhainta selitystä elämästä, kuolemasta, elämän tarkoituksesta.
        Raamattu on vaikeaselkoinen kirja, osin senkin vuoksi sitä on kaikkien uskovien (myös ateistien) helppo vääntää mielensä mukaisesti ja sitten sanoa "olet väärässä".
        Danielista sä olet väitellyt jo monen kanssa. Voit olla oikeassakin kun esim.sanot että luku 11 (muistaakseni)on täyttä hitoriaa.
        Mulle merkkaa siitä kirjasta luvun 7 ennustus ja nimenomaan siitä viimeisen (neljännen) pedon kerronta ja viimeisen tuomion asettaminen. Samaisesta myös Ilmestyskirja kertoo luvussa 13. Muut Pedot on kai olleet historiaa jo sen 2000 vuotta. Danielin kirjaa muultaosin voi olla historiaa? En tiedä. Lopunajan matemaattisiin laskukaavioihin en ole oikeen ikinä uskonut.

Sotia ja maanjäristyksiä tulee ja menee, niin kuin lama-aikojakin. Iran voi hyökätä Israeliin ja päin vastoin, niin kuin taas on kirjoiteltu, Pakistania unohtamatta. Isompiakin pommeja voidaan joskus paukutella ja jenggiä delaa. Näistäkös eri uskontojen fanaatikot saa kirjoiteltavaa. Muistakaa uskovaiset vaan se että Hitler tappoi noin 6 miljoonaa valitun kansan ihmistä. Ei silti Jeesusta näkynyt!
        Ensin pitää tiettyjen tapahtumien tapahtua, ennen kuin kannattaa taivaalta ihmeitä oottaa. Lukekaa sitä Raamattua ennen kuin annatte profetioitanne!

• tuhat ja yksi
        sumunlapsi kirjoitti:

Mietin hyödyttääkö mun vastata tähän, kun asetelma ei muutu (ateisti-ei ateisti). Kuitenkin vastaan, lukeehan näitä muutkin ja joku voi sanoa tai saada jotain uutta tästä.
        Pitkälti olen samoilla linjoilla mitä sanoit kirjoituksessasi paitsi tuo valheesta, että "kun kristinuskon edustaja avaa suunsa siinä se on".
        Oikeestaan tuo edellinen lause tekee siten munkin sanani turhaksi.
        Mulle kaikki ihmiset ovat uskovia. Jokainen uskoo johonkin. Myös ne jotka eivät usko mihinkään perustelevat kantansa omilla mielipiteillään.
        Kyse ei siis ole pelkästään jostakin Danielin kirjasta tai Ilmestyskirjasta. Kyse ei ole edes Raamatustakaan. Kyse on siitä uskooko johonkin näkymättömään elämään, voimaan. Onko sellaista olemassa? Niille on annettu nimiä kuten: sielu, henki, Jumala jne.
        Vai onko vain tuo näkyvä materiaali kuten ihmisen ruumis, ilman mitään sielua tai henkeä tai mitään isompia voimia? Ja onko kaikki vain silkkaa sattumaa?
        Miljardit ihmiset ovat aikojen saatosta näihin päiviin saakka jostakin syystä kokeneet, että on muutakin kuin näkyvä maailmamme.
        Mä koen myös niin, että on muutakin kuin materiaalinen maailma.
        Se mikä uskonto sitten on oikea? Kristinusko tarjoaa mulle parhainta selitystä elämästä, kuolemasta, elämän tarkoituksesta.
        Raamattu on vaikeaselkoinen kirja, osin senkin vuoksi sitä on kaikkien uskovien (myös ateistien) helppo vääntää mielensä mukaisesti ja sitten sanoa "olet väärässä".
        Danielista sä olet väitellyt jo monen kanssa. Voit olla oikeassakin kun esim.sanot että luku 11 (muistaakseni)on täyttä hitoriaa.
        Mulle merkkaa siitä kirjasta luvun 7 ennustus ja nimenomaan siitä viimeisen (neljännen) pedon kerronta ja viimeisen tuomion asettaminen. Samaisesta myös Ilmestyskirja kertoo luvussa 13. Muut Pedot on kai olleet historiaa jo sen 2000 vuotta. Danielin kirjaa muultaosin voi olla historiaa? En tiedä. Lopunajan matemaattisiin laskukaavioihin en ole oikeen ikinä uskonut.

Sotia ja maanjäristyksiä tulee ja menee, niin kuin lama-aikojakin. Iran voi hyökätä Israeliin ja päin vastoin, niin kuin taas on kirjoiteltu, Pakistania unohtamatta. Isompiakin pommeja voidaan joskus paukutella ja jenggiä delaa. Näistäkös eri uskontojen fanaatikot saa kirjoiteltavaa. Muistakaa uskovaiset vaan se että Hitler tappoi noin 6 miljoonaa valitun kansan ihmistä. Ei silti Jeesusta näkynyt!
        Ensin pitää tiettyjen tapahtumien tapahtua, ennen kuin kannattaa taivaalta ihmeitä oottaa. Lukekaa sitä Raamattua ennen kuin annatte profetioitanne!

>>> Mietin hyödyttääkö mun vastata tähän, kun asetelma ei muutu (ateisti-ei ateisti). >>>

Kyllä hyödyttää vastata ,jos on kinnostunut asiasta ja haluaa saada niihin erilaisiakin näkemyksiä, ateisti-ei ateisti luokittelun käsitteet ovat minulle vähän vieraita,mielestäni ajattelussa ihminen saa horjuakkin käsitteitä muodostaessaan.

Itse olen kasvanut tähän normaaliin uskontokäsitteesen joka jo koulussa taottiin kalloihimme ja luokan takaseinään oli porattu kirjoitus HERRAN PELKO ON VIISAUDEN ALKU
        siitä voinemme päätellä minkälainen maailmankuva lapsille muodostettiin.

Ja koulussa piti osata "Jaakobin poikain isännimi" vähintään muutoin sai jäädä koulunjälkeen opettelemaan ne poikain nimetkin ja se jo silloin ihmetytti miksi pitää opetella vuosituhansien taakse sukuselvitystä ? Vaikkei he edes liene sukuakaan.Ope ei kysy koskaan kuinka monta sukupolvea omaa sukuasi tiedät taaksepäin ,no arvottomia syntisiä pakanoita ei niitä tarvinnutkaan muistella ja osa vasta pakon edessä on Kristinuskoon taipunut !

Päätin jo silloin että kuhan on aikaa otan asioista selvää ja olen ottanut-, olen asettanut asiat aivankuin vaakakuppiin riippumatta ennakko käsitteistäni ja ympärillä vallitsevista käsitteistä ja katsonut mihin suuntaan tosiasioiden painosta vaaka kallistuu!
        Aina ei ole ollut ihan helppoakaan ja kaikille ei voi kertoa kaikkea!

Tutkittuani Danielin kirjan sanoman läpikotaisin ja kun se selvisi en kertonut kenellekkään tuloksestani n.2 vuoteen ja kun en havainnut kenenkään esittävän Danielin kirjan tulkintaa samoin aloin etsiä virhettä,koska luulin erehtyneeni ,mutta olin väärässä!

Pariin kertaan nousuvat ihokarvat pystyyn ja luulin tuossa se virhe seisoo mutta ei ,- tarkastuksessa olin vain sekoittanut Jes. ja Jer. keskenään.Päätin julkaista tutkimukseni tuloksen jos ei kukaan ala ottaa asiaa siitä näkökannasta esille johon tulokseen olin tullut,käsittääkseni teologien keskuudessa tämä asia tiedostetaan hyvin ja paremminkin kuin minä sen ilmaisen ,,.

Lopulla aloin lukea netistä löytyisikkö samoin ajatelevia ,ei löytynyt vaan vastaan tuli samanlainen Danielin kirjan väärintulkitsijoiden joukko ,kuin oli ollut silloin 1970 luvulla kun päätin selvittää Danielin kirjan salaisuuden .
        Niinpä aloin kirjoittaa siitä tällä nimmarilla ja Danielin unet käsitteellä asiasta ja siitä on virinnyt jopa joskus oikeitakin keskusteluja ja ajatuksen vaihtoa , mutta yleensä ne ovat ollet asioista tietämättömien uskovien molauskampanjoita ,ja vastaan samalla mitalla !

Pidin kauan esillä Dan.9:24. Dan.9:25-27. jakeita
        Halusin sillä osoittaa ettei niisä jakeissa Jeesus Nasaretilaisesta kirjoiteta mitään ,vaan ne aikalaskut tarkoittavat Danielin kirjassa aivan muuta mitä Kristinuskossa opetetaan.

Dan.11 luku on todellakin selvää historiaa !

Dan.7 lukukin johdattaa tuohon historialliseen aikaan!

>>> Lopunajan matemaattisiin laskukaavioihin en ole oikeen ikinä uskonut. >>>
        Voit katsoa kuinka heppaisia niiden perustelut ovat; täytyy muuten Raamatusta ne tarkistaa oppirakennelmat ovat niin hienosti useiden ihmisten toimesta muokattuja niissä voi rehellinenkin lukija joutua harhaan .( puhumatakin on selvää miten jo valmiiksi uskoon hurahtaneelle käy tai koko ikänsä lapsuuden uskossa vaeltavalle käy!)

Moni erehtyy ns, lopunajoista ,koska ne Danielin kirjassa tarkoittavat neljännen pedon ja kaikkien muidenkin Dan.k. petojen lopunaikaa!

Mutta "Danielin unet" tulkinnan aikalaskelmat eivät muutu ne pysyvät aina samoina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      73
      3754
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      2021
    3. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      226
      1353
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      135
      1246
    5. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      112
      1148
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      111
      1116
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      70
      1040
    8. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      995
    9. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      60
      984
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35