Mä siis haen sairaanhoitajaksi, mutta kumpaan on helpompi päästä? Diakiin saisin koulumenestys eka hakutoive yht.27 (täydet yht. 35) ja AMK koulumenestys eka haku työ yht. 49p (täydet yht. 65p)...kumpaan haen? Valintakokeet amk:ssa portfolion pohjalta ja diakissa on haastattelu pygologiset testit ja soveltuvuus koe. Minkälaista matikkaa tuossa diakin valintakokeessa on? Ja millaset valintakokeet on yleensäkin? Onko mulla mitään mahdollisuuksia?
Sairaanhoitaja Diak vai AMK-helpompi päästä?
12
2249
Vastaukset
- Lkätä
Niin mihin AMK:hon olet Diakin lisäksi pyrkimässä? Ne sisäänpääsykokeet kun hieman vaihtelevat ammattaikorkeittain. Diakkikin on muuten semmoinen.
- olisko kellään
antaa hyviä neuvoja...olisin erittäin kiitollinen.
- xdcfg
olisko kellään kirjoitti:
antaa hyviä neuvoja...olisin erittäin kiitollinen.
Se vähän riippuu, en nyt muista että montako opiskelijaa oamkiin tänä vuonna otetaan mutta yleensä Diakkiin on ollut helpompi päästä. Kuulin huhuja että viimevuonna kun oamkiin otettiin 70 uutta opiskelijaa niin sinne olisi päässyt helpommin, itse tosin pääsin Diakiin kun panin sen ekaksi koska luulin että sinne pääsee helpommin.
- dfghh
xdcfg kirjoitti:
Se vähän riippuu, en nyt muista että montako opiskelijaa oamkiin tänä vuonna otetaan mutta yleensä Diakkiin on ollut helpompi päästä. Kuulin huhuja että viimevuonna kun oamkiin otettiin 70 uutta opiskelijaa niin sinne olisi päässyt helpommin, itse tosin pääsin Diakiin kun panin sen ekaksi koska luulin että sinne pääsee helpommin.
Oamkiin otetaan tänä vuonna ilmeisesti 85 uutta sh opiskelijaa joten kovin hankala ei sinnekään ole päästä kun muistaaksen aiemmin otettiin jotain 20.
- millaiset pisteet teillä oli?
dfghh kirjoitti:
Oamkiin otetaan tänä vuonna ilmeisesti 85 uutta sh opiskelijaa joten kovin hankala ei sinnekään ole päästä kun muistaaksen aiemmin otettiin jotain 20.
Eli millä pisteillä pääsitte valintakokeeseen ja millä sisälle. Olisko noilla mun pisteillä helpompi päästä diakiin, sillä sinne otetaan 30 ja vaikka amk:n otetaan reiöusti enempi, niin hakijoitakin on monta sataa...
Voisitteko diakiin päässeet kertoa valintakokeesta. Oliko kielellistä testiä, matikkaa jne. millaista? - joku opisto ei korkeakoulu
Jossaa kristillisessä opistossa kestää ihan muutaman kuukauden valmistua radiotoimittajaksi.Se koulu on hesassa.Sitten Yle-eksää töihin.
- junde-91
joku opisto ei korkeakoulu kirjoitti:
Jossaa kristillisessä opistossa kestää ihan muutaman kuukauden valmistua radiotoimittajaksi.Se koulu on hesassa.Sitten Yle-eksää töihin.
Sieltä valmistuu vaa niitä jotka on jossain suomipopin aamu tiimissä puhumassa jotain iha sekoja. oikeet toimittajat opiskelee yliopistossa 5-vuotta. :)
- sekojournalisti
junde-91 kirjoitti:
Sieltä valmistuu vaa niitä jotka on jossain suomipopin aamu tiimissä puhumassa jotain iha sekoja. oikeet toimittajat opiskelee yliopistossa 5-vuotta. :)
Tuolla oli jonkun radiokanavan henkilöesittely."Journalistisia opintoja"
Laajasalon opisto?? Radiotyö oli se linja.
Tää on myös sekoilua,mutta luuleko noi ihmiset,että ne ovat muutaman kuukauden koulutuksella toimittajia.
- lehtori Erkkilä
Kun viestisi kirjoitusvirheitä katselee, niin oikeampi paikka varmaankin olisi alakoulun 2lk!
- perhe elämää...
sallittakoon siis virheet minulle, kun samalla vauvaa syötin ja yhdellä kädellä yritin kiireesti kirjoittaa...niinkuin nytkin :)
Mutta kiitos kommentista...mitenkähän sinulta onnistuisi?
- pääsevät
diakiin pääsevät kaikki sisään ja sit vaihto oamk-
älä jää diakiin, siellä ei opi sairaanhoitajaksi.- Oletko opiskellut diakissa?
Onhan sinne valintakokeet, ei varmaan kaikki pääse. Ja kyllä sieltä valmistuu hyviäkin sairaanhoitajia uskoisin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662248Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381863Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711490Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣221484Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.791186Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1771144Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬211096Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1051074- 77929
En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9922