Ennenkuin GSM-verkot lopetetaan

"paras" verkko

niin Suomen "parhaaksi" mainostettua verkkoa pitää kyllä parantaa 3G-kuuluvuuden osalta, nimittäin just kattelin niin on paljon seutuja joissa Suomen "parhaassa" verkossa ei ole edes EDGEÄ!!! EDGE on ns. 2,5G elikkä GSM-verkossa toimiva GPRS:n laajennus.

Noilla seuduilla siis mennään parhaillaan vain GPRS-nopeuksilla ja mikäli Elisa haluaa että asiakkaat siirtyisi mahdollisimman nopsaa sen 3G-verkkoon niin pitää kyllä saada sitä peittoa ja kunnolla.

Ei muuten mitenkään onnistu se että jo ensi vuonna GSM alettaisiin elisan kohdalla vaiheittain ajamaan alas (niillä olisi elisalla ensi vuonna tulossa massiivisia päivityksiä GSM-verkkoon johon he ei mielellään ryhtyisi).

http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Teleoperaattorit valmistautuvat lopettamaan gsm-verkot/1135235364148?ref=rss

http://www.hs.fi/talous/artikkeli/3g-puhelimet syrjäyttävät gsmt ensi vuosikymmenellä/1135235364152

5

1054

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • posa

      Onko jo Nokialla 3g-kännyköitä, jotka toimivat 900 MHz:n taajuusalueella?

      Tässä olisi tämän kevään aikana uusia kännykkä, jolloin tulevaisuudessa täytyy hankkia vain 3g-kännykkä ja samalla varmistettava kännykän toiminta 900 MHz:n alueella.

      Toinen vaihtoehto on myös hankkia toisten valmistajien kännyköitä, koska Nokialta tuntuu laatu huononevan koko ajan ja huolto tuntuu aina vain löytävän sellaisia vikoja, jotka eivät kuulu takuuseen.

      • muillakin alkaa olla

        jo sellaisia 3G-kapuloita joissa on tuo 900 MHz:n 3G-alue. Ainakin mitä olen lukenut niin SonyEricssonilla on ainakin, Nokialla jokunen.

        Mutta tuo 900 MHz:n alue ei ole pakollinen jos kännyä käyttää suurimmissa kaupungeissa, tuo 900 aluehan on tarkoitettu kattamaan haja-asutusalueita ja pienempiä kaupunkeja, kun nuo matalammat taajuudet etenee pidemmälle kuin esim. 2100 Mhz joissa taas pitää tukiasemia rakentaa tiuhempaan joskin isoissa kaupungeissa se on vielä kannattavaa.


    • peitto autuaaksi tee

      Peitto ei itsessään ole mikään autuaaksi tekevä juttu, sillä elisalla olen huomaanut että verkolla on kyllä katettu alueita mutta ruuhka aikaan ei toivoakaan päästä 3G:hen esmerkiksi hervannassa tampereella.. Eli älkää peittoa kasvattako vaan myös laatua.. Ja se paras juttuhan on ihan läppä ei sitä pysty kukaan määrittämään puolueettomasti.. Paras olisi dna 3G-verkon laatu ja Elisan peittoalueet.. Tosin tästä alkaa nyt varmaan ikuisuus ketju eipäs, juupas, elisa, dna pohjalta

      • ja siitähän

        se dnakin närkästyi kun elisa mainostaa omaansa suomen parhaimmaksi, ja vetoaa parhaaseen kuuluvuuteen vaikka elisallakin on aukkoja, ja toisaalta vaikka on niitä dnallakin niin dna koittaa panostaa alueille joissa ihmiset asuu ja oleskelee ja toissijaisesti vasta autioseuduille joihin taas elisa taitaa pukata tukiasemiaan.

        Kyllähän kaikkien verkot saadaan hyvin peittoon ennen GSM:n lakkauttamista mutta tällä hetkellä tilanne on toi ja siksi mäkin näen punasta kun elisa mainostaa omaa verkkoaan Suomen parhaimpana.

        Niin ja onhan Sonerakin jyrähtänyt oman sanansa elisan verkon mainoksista. Ei oikein tykännyt ja veti elisan mainoksen jopa markkinaoikeuteenkin.


      • Elisa paras
        ja siitähän kirjoitti:

        se dnakin närkästyi kun elisa mainostaa omaansa suomen parhaimmaksi, ja vetoaa parhaaseen kuuluvuuteen vaikka elisallakin on aukkoja, ja toisaalta vaikka on niitä dnallakin niin dna koittaa panostaa alueille joissa ihmiset asuu ja oleskelee ja toissijaisesti vasta autioseuduille joihin taas elisa taitaa pukata tukiasemiaan.

        Kyllähän kaikkien verkot saadaan hyvin peittoon ennen GSM:n lakkauttamista mutta tällä hetkellä tilanne on toi ja siksi mäkin näen punasta kun elisa mainostaa omaa verkkoaan Suomen parhaimpana.

        Niin ja onhan Sonerakin jyrähtänyt oman sanansa elisan verkon mainoksista. Ei oikein tykännyt ja veti elisan mainoksen jopa markkinaoikeuteenkin.

        Jossa Elisa rökitti Soneran.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe