Quicksilver/Örnvik 510 vai Galia 485/530

macce32

Pitäisi vaihtaa vuoden 1992 mallinen Buster RS uusiksi, jotta saisi vaimokkeenkin houkuteltua kalareissuille. Olen ajatellut joko Örnvik 510 tai Galia 485/530.Tavoitteena olis, että vaimoke pääsisi edes makoilemaan etukajuuttaan jos rupee tulemaan kylmä.

Käyttötarkoitus olisi lohenuistelu hyvillä keleillä avomerellä sekä 1-2pv mittaiset veneretket ja venepilkkireissut/heittokalastusreissut järvillä ja meren saaristossa.

oleellisin juttu hommassa on, että vene kulkisi eri vesistöihin trailerin päällä joten trailattavuus on tärkeä näkökohta. Vetoautona on Honda Accord 2.2 ctdi, tulevaisuudessa siintää BMW E60 530dA.

mitenköhän tällainen vene kestää trailerikiljetusta, busterhan on siinä hommassa ihanteellinen

Drago 545 fishing tarjoaisi hyvät tilat, mutta on vähän liian kallis. Yrittäisin saada veneen noin 10-13000e.

10

2999

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nou hätä

Ole aivan huoleti, valitsit kumman tahansa niin kyllä ne veneet trailereita kestää.

• vikana??

Vaimokkeesi oli viimekin kesänä mun mukana kalareissuilla RS:ssä ja hyvin viihtyi. Katoppa, kun minä keskityin kalastuksen sijaan vaimokkeesi pimpsaan kalastuksen sijaan. Annoin kovaakankea kaikkiin kolmeen reikään ja vaimokkeesi tykkäsi.
      Pidä poika vaan RS ja keskity olennaineen.

• unta nää

Taisit juuri suorittaa oikealla kädellä tyhjennysharjoituksen.

• tarvii,
        unta nää kirjoitti:

Taisit juuri suorittaa oikealla kädellä tyhjennysharjoituksen.

koska tyhjennän kassini vaimokkeesi pilluun. On se ihme lumppu, ku ottaa persereikä panon jälkeen suihin. Sä oot luuseri, mulkku.

• Macce32

Tarkoituksena olisi asentaa veneeseen targakaari, 10 vapaputkella sekä karttaplotteri ja kaikuluotain, Myös takiloille pitäisi saada hyvät telineet, miten nämä voisi järkevimmin toteuttaa?

olisikohan tuollainen 485 galia liian pieni "lohenpunaisen" pyyntiin?

• punainen lohi

Ei mikään vene ole liian pieni kun menee merelle vain hyvällä kelillä, mutta lähes aina lohivesillä sen verran keikuttaa, että 485 tuntuu pieneltä. Sanoisin, että lohihommiin 585 on alarajalla sillä lohivedet ovat melko ulkona.

• merelle..

Olen useamman vuoden harrastanut lohikalastusta ja kyllä 5 metrin veneellä varmsti pärjää. Itse kalastelen jos tuuli on alle 6 m/s ja jos keli menee ennustuksista huolimatta huonoksi ajelen rantaan. Merellä vieheitä kun virittelee on aika tärkeä se että vene pitää suuntansa ja uskon että quicksilver on siinä aika huono koska muistutta enemmän ammetta kuin venettä. Galian runko vaikuttaisi huomattavasti paremmalta. Jos enemmän meinaat lohestaa niin unohtaisin molemmat veneet.

• Macce32
        merelle.. kirjoitti:

Olen useamman vuoden harrastanut lohikalastusta ja kyllä 5 metrin veneellä varmsti pärjää. Itse kalastelen jos tuuli on alle 6 m/s ja jos keli menee ennustuksista huolimatta huonoksi ajelen rantaan. Merellä vieheitä kun virittelee on aika tärkeä se että vene pitää suuntansa ja uskon että quicksilver on siinä aika huono koska muistutta enemmän ammetta kuin venettä. Galian runko vaikuttaisi huomattavasti paremmalta. Jos enemmän meinaat lohestaa niin unohtaisin molemmat veneet.

Joo, avovenepuolella hyviä lohestuspaatteja riittää, mutta esim. joku Silver Shark Cabin menee todella pahasti yli budjetin. Itsekin kallistuisin galian suuntaan.

• 5800
        Macce32 kirjoitti:

Joo, avovenepuolella hyviä lohestuspaatteja riittää, mutta esim. joku Silver Shark Cabin menee todella pahasti yli budjetin. Itsekin kallistuisin galian suuntaan.

Esimerkiksi Yamarin 5800 tai 5940 on ihan kuin tehty lohenuisteluun ja perheretkeilyyn. Hintapyynnit kovat mutta olen varma että halvallakin saa kunhan tarjoaa sen mitä on valmis maksamaan. Venekauppa on tällä hetkellä aika huonossa jamassa ja työttömiä tulee viikottain lisää, jos siihen joutuu niin vene on varmaan ensimmäinen mistä on pakko luopua hintaan mitä siitä tarjotaan koska osamaksuerät eivät juuri kysele oletko työtön vai ei...

• Veijo

Olen pari kesää ajellut Quicsilver(Örnvik) 510:lla. Vene on vakaa, ei juurikaan kallistele. Uistelussa on ongelmia suuntavakavuuden kanssa, varsinkin jos tuulee kovempaa. Saa olla koko ajan tarkkana että vene ei käänny tuulen suuntaan, jonka se tekee kyllä aika nopeasti. Yksin uistelu hankalaa tuulella, mutta kaverin kanssa menee kun toinen ohjaa ja toinen keskittyy vapoihin. Kovassa aallokossa ajo on aika ryskettä. Johtuu pohjan muodosta, jossa suuret "sivuponttoonit" ja loiva pohjan kulma.Pelkäämpä että tulet pettymään ajo-ominaisuuksiin Busterin jälkeen.
      Muuten ok vene, yllättävän tilava ja edullinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      40
      1420
    2. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      98
      1355
    3. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      290
      1255
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1115
    5. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      19
      1061
    6. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      65
      1038
    7. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1019
    8. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      71
      1012
    9. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      176
      878
    10. Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!

Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju
      Tanssi
      18
      841
    Aihe