Voiko Karhunköynnöstä ostaa jostain pk-seudulta? Olisi tarkoituksena istuttaa lasitetulle parvekkeelle suureen "tynnyriin" kasvamaan pitkin säleikköä. Parveke etelään. Onnistuuko? Ja miten nopeaa on kasvuvauhti?
Elämänlanka/karhunköynnös
5
941
Vastaukset
- Onttomukulakiurunkannus
Minulla on kahtena kesänä kasvanut eteläpartsilla sekä valkoista että vaaleanpunaista karhunköynnöstä. Se on talvehtinut ihan suojaamatta muutaman litran muovipänikässä sekä 10 litran ämpärissä. Karhunköynnöken taimia saa monesta paikasta.
Kasvuunlähtö keväällä ei ole ihan ensimmäisten joukossa, mutta lähtee kyllä sitten nopeasti, kunhan vaan kastellaan.
Kukinta ei ole ollut mitekään erityisen runsas, muutama kukka silloin tällöin. Riittävä kastelu tuntuisi olevan avainkysymys kukinnan onnistumiselle. Jos pääsee kuivahtamaan, ensiksi kuolevat kukkanuput. Karhunköynnös tarvitsee ainakin aurinkoisella säällä todella paljon juotavaa, sitä ei oikein voi edes hyvin kasteltuna jättää oman onnensa nojaan edes mökkiviikonlopun ajaksi. Myös ravinteita pitää antaa riittävästi, koska kasvu on niin rehevää.
Karhunköynnöksen lehdet ovat aika ohuet, joten pelkään pahoin että ne lasiin kiinni joutuessaan saavat helposti aurinkoisella säällä palovammoja.
Todella kiitollinen kasvatettava, kyselepä vaikka niiltä omakotitarhureilta, jotka sen kerran ovat tontillensa päästäneet! ;-)- Tontilla
Naapurin kompostista pääsi elämänlanka tontillemme. Saat uskoa että syksykesällä riittää kiskomista vattupuskista. Sitä tuntuu olevan ihan jokapaikassa. Jos otat sen parvekkeellesi älä vain laske pihaan, et ikinä pääse siitä eroon!!
- kyseinen kasvi pitäisi
Tontilla kirjoitti:
Naapurin kompostista pääsi elämänlanka tontillemme. Saat uskoa että syksykesällä riittää kiskomista vattupuskista. Sitä tuntuu olevan ihan jokapaikassa. Jos otat sen parvekkeellesi älä vain laske pihaan, et ikinä pääse siitä eroon!!
hävittää koko Suomesta.
Yhdellä naapurilla päässyt kasvi riehaantumaan ja juurien kautta levinnyt jo neljän naapurin pihalle.
Vaikea myrkyttää kun kietoutuu pensaisiin ja puihin.
Pensaat kaatuvat köynnöksen puristeessa. Maata myöten mokoma taimi levinnyt ja putkahtelee siellä täällä. Pitää varmaan kohta pistää roundappia koko pihalle ja kaivaa kaivinkoneella oja koko pihan ympärille ja joku pelti parin metrin syvyyteen asti.
Kiitos vaan niin v*tusti kyseisestä köynnöksestä!
terkuin puistopuutarhuri - Vihattu kukka
kyseinen kasvi pitäisi kirjoitti:
hävittää koko Suomesta.
Yhdellä naapurilla päässyt kasvi riehaantumaan ja juurien kautta levinnyt jo neljän naapurin pihalle.
Vaikea myrkyttää kun kietoutuu pensaisiin ja puihin.
Pensaat kaatuvat köynnöksen puristeessa. Maata myöten mokoma taimi levinnyt ja putkahtelee siellä täällä. Pitää varmaan kohta pistää roundappia koko pihalle ja kaivaa kaivinkoneella oja koko pihan ympärille ja joku pelti parin metrin syvyyteen asti.
Kiitos vaan niin v*tusti kyseisestä köynnöksestä!
terkuin puistopuutarhuriTappaa kaikki muut kasvit, perut ja vadelmat kärsivät siitä meillä. Eikä auta kitkeminenkään, aina vaan lisääntyy.
- eteläpuolen pihalla
Kyllä se kasvaa ja hyvin, kunhan saa vettä ja jnkv lantaa. Minulla on 2 m halkaisijan pusikko karhunköynnöstä syreenin ympärillä, niin, että syreeni täytyy vetää köydellä läheiseen aitaan kiinni... Aluksi keväällä näyttää, ettei nouse pintaan millään, mutta sitten saattaa kasvaa parhaina päivinä jopa 30 cm. Siemenestäkin on karhunköynnöstä ihan kiva kasvatella, mutta kannattaisi jo laittaa itämään. Kukkia on ollut valtaisasti joka kesä, jopa viime kesänä, vaikka meilläpäin täällä pohjoisessa oli kylmää ja märkää ja ensimmäiset versot paleltuivat.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101074
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264596Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93521
- 26502
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47427