Kissa-allergia 14 vuoden

yhteiselon jälkeen

Perheeseeni otettiin kissa kun olin 2 vuotias. Nyt olen 16 vuotias eli olen elänyt tuon erittäin ihanan kissan kanssa 14 vuotta.

Joulun alla olin flunssassa ja sen jälkeen oli pahaa yskää reilun kuukauden ajan. Huolestuin ja kävin lääkärissä selvittämässä syytä tälle. Lääkäri laittoi minut verikokeisiin joissa selvisi että allergia arvot, ettenkin kissalle, ovat erittäin korkealla. Lääkäri suosittelikin kissasta luopumista.

Mehän emme tietenkään kuunnelleet lääkäriä vaan päätimme tarkkailla tilannetta vähän aikaa siten että en oleskele kissan kanssa ollenkaan. Yskä menikin lopulta ohi ja olin täysin oireeton vähän aikaa. Kunnes taas koeviikolla olin enemmän kotona ja kissan kanssa. Flunssa ja yskä puhkesivat taas täysillä päälle. Päättelimme että silloin kun olen päivät koulussa ja illat kavereiden kanssa voi elää normaalia elämää ilman oireita, mutta lomalla ja koeviikoilla kun olen enemmän kotona kissan kanssa oireet puskevat päälle täysillä.

Onko teillä ideoita miten tuo kissa voisi asua meillä, kun ei siitä oikein 14 vuoden yhteiselon jälkeen haluaisi luopua. Täytyykö kissa laittaa jonnekkin hoitoon aina lomien ja koeviikkojen ajaksi?

3

607

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • astma(ko)?

      Allergia lääkkeitä on olemassa toki monia erilaisia. Eikö lääkärisi määrännyt sinulle mitään lääkettä oireiden lievittämiseen?

      On olemassa esim. nenäsuihkeita,jotka vähentävät allergian aiheuttamaa nuhaa. Vaikutus alkaa melko hitaasti(ei siis avaa välittömästi),jopa päivien kuluttua. Näitä nenäsuihkeita käytetään siis säännöllisesti lääkärin määräyksen mukaan.

      Kokeile josko niistä olisi jotain apua sinulle. Lykkyä tykö!

    • ihanuus ja terveys

      Minä olen ollut ikäni tekemisissä eläinten kanssa. Maaseudulla sijaitsevassa synnyinkodissa oli erilaisia eläimiä mm. kissa. Kärsin nuorena jatkuvasti keuhkoputken ja poskionteloiden tulehduksista ja väsymyksestä. Kertaakaan lääkäri ei ehdottanut minulle allergiatestejä. Muutettuani kotoa väsymys katosi ja tulehdukset katosivat vuosikausiksi. Ihmettelin miksi aina sain flunssan vieraillessani synnyinkodissani. Samoin ongelmia alkoi kasaantumaan muutettuani yhteen poikakaverini kanssa, jolla oli koira. Lopulta ymmärsin itse hakeutua allergiatesteihin. Lääkkeet auttavat lyhytaikaisesti, mutta koirasta luovuimme. Oma terveys on tärkeämpää. Mieti mitä teet. Luultavammin muutat kohta kotoasi ja kissakin on vanha.

    • kokeilla..

      allergialääkkeitä. Moni on "siedättänyt" itsensä kissalle näillä. Jos kärsit allergiasta "vain" koeviikkojen yms lyhytaikaisen ajan, ei noin vanhasta kissasta kannattaisi luopua. Koska henkeäsi et todennäköisesti ole menettämässä tässä allergiassa, eli siihen ei kuulu hengitysteiden tukkeutuminen niin ettet saisi hengitettyä tms muuta vakavaa? Lääkäri ei ole kissasi kanssa elänyt, joten hänen on helppo sanoa vain ilman tunteita "luopukaa". Kissa on kuitenkin vanha. Minä antaisin sen elää elämänsä luonnollisesti loppuun rakkaan perheensä parissa jos se vain on mahdollista, mm. juuri lyhytaikaisen allergialääkekuurin kanssa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      133
      5320
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3307
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1425
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1316
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1307
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1287
    Aihe