YritysRekisteri.comista soitettiin ja tarkastettiin yritykseni tiedot, tiedot olivat oikein. Puhelun lopuksi kerrottiin hinta - 390 euroa. Pidin sitä kovana. Soittaja tiputti hintaa nopeasti satasella. Ilmoitin ettei tule kauppoja. Tämän jälkeen soittaja kertoi ettei hän ole mitään myymässäkään! Jokainen yritys on YritysRekisterissä ja jokainen toimiva yritys maksaa näkyvyydestä. Ilmoitin että en maksa, ellei laki vaadi. Sanoi että ei poliisipartiota pihaan lähetetä, mutta jokaisen toimivan yrityksen pitää olla näkyvillä. Ja jos en maksa, tietoni poistetaan YritysRekisteristä. Kieltäydyin edelleen maksamasta koska soittaja puhui minusta uhkailevaan sävyyn, hermostuin.
Onko YritysRekisteri.com valtakunnallinen ja virallinen, jossa kaikkien yritysten kuuluu olla, ja maksu maksaa? Niin kuin annettiin ymmärtää.
Yritystäni ei sivuilla enää näy, onko koskaan näkynytkään, en tiedä. Sivuilla kuitenkin lukee että tietokannasta kaikki Suomen yritykset löytyvät.
YritysRekisteri.com
31
7038
Vastaukset
- gsdgs
Kaikki yritysrekisterit ovat huijareita, niille pitää osata sanoa ei.
Ainoita rekistereitä missä yritysten Suomessa pitää olla ovat PRH:n ja verottajan ylläpitämät.
Tässä PRH:n kanta näihin huijareihin:
http://www.prh.fi/fi/uutiset/804.html- yrityksetön?
Kiitos tiedosta ja linkistä gsdgs.
Yritysrekisteri.com markkinointitapa on erittäin harhaanjohtavaa. Annettiin ymmärtää että kyseessä on virallinen taho. Lähellä oli etten tullut huijatuksi. - törkeää!
Uskomatonta. Oletteko lukeneet Yritysrekisteri.comin "sopimusehdot", jotka löytyvät heidän sivuiltaan? Sen mukaan sopimus syntyy suullisesti myyjän soitettua asiakkaalle eikä suullisesti tehtyä sopimusta voi purkaa, ellei asiakas pysty todistamaan myyjän tekemää olennaista virhettä. Kiistat pitää ratkaista Turun käräjäoikeudessa. Ja sopimus siis astuu voimaan, ellei asiakas ole 7 päivän kuluessa kirjallisesti pystynyt tuota myyjän virhettä osoittamaan. Miten mahtaisi tämmöinen asia pitää käräjillä? Luottavat ilmeisesti siihen, että pienyrittäjät eivät kustannusten pelossa uskalla lähteä penäämään oikeuksiaan käräjillä.
Ja yritysrekisteri.com -nimistä firmaa ei ole, eikä verkkosivulta löydy tietoa tämän takana mahdollisesti olevasta yrityksestä.
PRH:n sivuilla sanotaan, että seuraavat tilannetta - auttakaa heitä ja pistäkää kaikki vinkkejä asiasta PRH:lle, jotta tietävät, että kyseinen rekisteri on taas aktiivinen! - ilmaiseksi
testailin muutaman pikkuyrityksen tiedoilla jotka eivät takuulla ole ostaneet ko. palvelua.
Luulen että sieltä löytyy kaikki yritykset siksi että ko sivulle syötetty hakusana välitetään YTJ:n hakupalveluun josta vastaus synnytetään yritysrekisteri.com:in sivulle. Tällainenhan on kielletty YTJ:n käyttöehdoissa
Mutta turha siis siitä on mitään maksaa kun se toimii ilmankin...
- ei pidä haksahtaa
Yrityksen rekisteröinti ei välttämättä maksa mitään, jos ei rekisteröi nimeä kaupparekisteriin. Tällöinkin maksu pitää suorittaa tilisiirtona etukäteen ja kuitti lähettää perustamislomakkeen mukana.
Kun ymmärtää nämä periaatteet, niin voi 100 % varmuudella olla haksahtamatta noiden huijariyritysten soittoihin.
PRH:n pitäisi todellakin puuttua huijaavien viranomaisina esiintyvien yritysten toimintaan. Asettaisivat niin kovat uhkasakot, ettei mikään yritysrekisteri uskaltaisi huijata. Valitettavasti taitavat olla niin munattomia, etteivät viitsi asialle mitään tehdä.- ja niinpä nii
"Yrityksen rekisteröinti ei välttämättä maksa mitään, jos ei rekisteröi nimeä kaupparekisteriin. "
Eipä ole sitten sitä yritystäkään olemassa... - jaskaaxtässä
ja niinpä nii kirjoitti:
"Yrityksen rekisteröinti ei välttämättä maksa mitään, jos ei rekisteröi nimeä kaupparekisteriin. "
Eipä ole sitten sitä yritystäkään olemassa...Taidanpa itsekkin perustaa kusetus firman kun mikään laki ei siihen näköjään voi puuttua.
- Veeramaari
jaskaaxtässä kirjoitti:
Taidanpa itsekkin perustaa kusetus firman kun mikään laki ei siihen näköjään voi puuttua.
Kusetusfirma Oy.
- ytj ja kaupparekisteri
ja niinpä nii kirjoitti:
Eipä ole sitten sitä yritystäkään olemassa...Olet ehkä unohtanut sen, että kaikissa tapauksissa kaupparekisteriin ei tarvitse ilmoittautua. Esimerkiksi silloin, jos yrityksellä ei ole kiinteää toimipaikkaa tai sillä ei ole palkattua henkilökuntaa. Näin voivat vallanmainiosti menetellä ammatinharjoittajat ja yksityisyrittäjät, jotka tekevät töitä kotoa käsin.
YTJ:lle rekisteröinti on ilmainen y-tunnusta, ennakonperintä- yms. rekisteitä varten. Kaupparekisteri on asia erikseen ja sinne on rekisteröidyttävä.
Kannattaa ottaa asioista ensin selvää ennenkuin tyrmää toisen tiedot vääriksi. :) - jäi lause kesken
ytj ja kaupparekisteri kirjoitti:
Olet ehkä unohtanut sen, että kaikissa tapauksissa kaupparekisteriin ei tarvitse ilmoittautua. Esimerkiksi silloin, jos yrityksellä ei ole kiinteää toimipaikkaa tai sillä ei ole palkattua henkilökuntaa. Näin voivat vallanmainiosti menetellä ammatinharjoittajat ja yksityisyrittäjät, jotka tekevät töitä kotoa käsin.
YTJ:lle rekisteröinti on ilmainen y-tunnusta, ennakonperintä- yms. rekisteitä varten. Kaupparekisteri on asia erikseen ja sinne on rekisteröidyttävä.
Kannattaa ottaa asioista ensin selvää ennenkuin tyrmää toisen tiedot vääriksi. :)Ja jäi tuossa lause kesken. Siis kaupparekisteriin on rekisteröidyttävä, jos siis nuo kriteerit täyttyvät. (työnantajarekisterissä tai toimipaikka)
YTJ ja kaupparekisteri ovat siis kaksi eri asiaa.
Ja saa väitellä vastaan, mutta lukekaa vaikka uuden yrityksen perustamisesta ytj:n sivuilta. :)
- 777777
Yritysrekisteri.com sivuston omistaa Suomen Rekisteripalvelut OY, heidän tietojaan ei löydy Yritysrekisteristä, vaikka on oma yritys!
- 777777
Etsin YTJn sivuilta Suomen Rekisteripalvelut OYn tietoja, ne löytyivät.
http://www.ytj.fi/yritystiedot.aspx?yavain=2167158&kielikoodi=1&tarkiste=EDD68152B0FEC9E483442E35ECB005ACA0A1E8B8&path=1547;1631;1678
Yritys on perustettu viime joulukuussa. Tekevät ensimmäistä soittokierrosta, joitain ovat onnistuneet jo huijaamaan. Huijatut yritykset paljastuvat Yritysrekisteri.comin sivuilla laajennettuina tietoina. Ne jotka eivät maksua maksa, tiedot poistetaan näkyvistä kokonaan. Näin epäilen.
Asia olisi Ok, jos myyjä kertoisi rehellisesti mistä on kyse. Vaan päin naamaa valehtelivat että he eivät ole mikään mainossivu, vaan virallinen yritysrekisteri, jossa yrittäjän tulee olla.
Haluaisin tehdä heistä ilmoituksen, kenelle se olisi paras tehdä? - dddddd
777777 kirjoitti:
Etsin YTJn sivuilta Suomen Rekisteripalvelut OYn tietoja, ne löytyivät.
http://www.ytj.fi/yritystiedot.aspx?yavain=2167158&kielikoodi=1&tarkiste=EDD68152B0FEC9E483442E35ECB005ACA0A1E8B8&path=1547;1631;1678
Yritys on perustettu viime joulukuussa. Tekevät ensimmäistä soittokierrosta, joitain ovat onnistuneet jo huijaamaan. Huijatut yritykset paljastuvat Yritysrekisteri.comin sivuilla laajennettuina tietoina. Ne jotka eivät maksua maksa, tiedot poistetaan näkyvistä kokonaan. Näin epäilen.
Asia olisi Ok, jos myyjä kertoisi rehellisesti mistä on kyse. Vaan päin naamaa valehtelivat että he eivät ole mikään mainossivu, vaan virallinen yritysrekisteri, jossa yrittäjän tulee olla.
Haluaisin tehdä heistä ilmoituksen, kenelle se olisi paras tehdä?Kun hakee "yritysrekisteri.com" Googlessa saa ensimmäiseksi firman sivun ja loput melkein onkin sivuja jossa varoitetaan tästä huijauksesta.
- glebi
domain: yritysrekisteri.com
owner: Mikko Antila
organization: Fennomedia
email: [email protected]
address: savirannankuja 1
city: aura
state: turku
postal-code: 21380
country: FI
phone: 358.22323233
fax: 358.407750725
- toncsibácsi
Jos soittaja ei voi lähettää tarjoustaan kirjeellä, niin älä osta tai tilaa mitään. Edes Anna-lehteä.
- Huijattuko?
Menin tyhmyyksissäni tilaamaan yritysrekisteri.comin palvelun. Illalla kuitenkin ajattelin tutustua paremmin palveluun ja vastaanhan tuli melko paljon negatiivista palautetta. Lähetin samantien sähköpostia asiakaspalveluun jossa ilmoitin että haluan perua tilaukseni.
Yllätyin kun sain vastauksen jossa kerrottiin että tilaukseni on peruttu ja että yritykseni tietoja ei lisätä maksulliseen palveluun. Voiko tuohon sähköpostin viestiin tilaukseni perumisesta luottaa? - Oikein.
minulla on 3 yritystä, eikä yksikään ole yhdessäkään maksullisessa listassa. Vanhin yritys on nyt 23v vanha ja toiminta pelaa hyvin ilman maksullisia nettilistoja.
- öhömim
mulle se ystävällinen myyjä sieltä yritysrekisteristä ilmoitti että kaikki firmat mitkä on "nollanäkyvyydellä" siellä on pöytälaatikkofirmoja =)
- 15
öhömim kirjoitti:
mulle se ystävällinen myyjä sieltä yritysrekisteristä ilmoitti että kaikki firmat mitkä on "nollanäkyvyydellä" siellä on pöytälaatikkofirmoja =)
Kyllä kaikki siellä vissiin ovat, hae vaikka oman firmasi nimellä. Mut ei kai kukaan nyt lähde etsimään yyritystä tuolta, kun niiden tiedot ovat vanhentuneita.
- YRITTÄJÄ-09
Ainut ja oikea rekisteri on ainoastaan YTJ eli toi maistraatin ylläpitämä sivusto! Minnekkään ei mitään sopimuksia eikä keskusteluita jollei suostu naamatusten keskustelemaan! Älkääkä maksako mitään maksuja ellette tiedä kenelle varmasti maksatte! Yritysrekisteri.com kulkee juuri ja juuri silla harmaalla rajalla ettei poliisi oikein tiedä missä mennään! Itse selvisin omalla ja Porin poliisin nokkeluudella kyseisestä firmasta!!! PS: VITUTTAA KAIKKIEN TEIDÄN PUOLESTA!
- PetraJ
Minuakin huijattiin. Soitto tuli hyvin virallisen kuuloisesta tahosta, luulinkin että kyseessä olisi kaupparekisteri tai vastaava. Puhelussa ladeltiin asiaa siihen tahtiin, etten mitään ehtinyt sanoa väliin. Ilmeisesti sanoin kuitenkin liian monta kertaa joo ja nyt on kuulemma suullinen sopimus syntynyt, jota ei voi peruuttaa (yritin peruuttaa sähköpostilla) ja 390e lasku tulossa. Onko mahdollista, että yrittäjällä ei ole peruuttamisoikeutta tällaisessa puhelinmyynnissä? Yrityksen sivuilla ei edes ole mitään sopimusehtoja näkyvillä. Oletin, että kun tilausvahvistus saapuu, minulla on vielä peruuttamisoikeus, kunhan ensin luen sopimuksen. Ilmeisesti näin ei ole? Sopimuksessa lukee, että voidaan peruuttaa, mikäli myyjä on tehnyt jonkin virheen. Eikö se sitten ole virhe, ettei kerrota, että sopimusta ei voi perua? Yritin sitten vedota siihen, että kuulin hinnan väärin. Kuulemma puhelu nauhoitettiin eikä ole todistettavissa, että olisin kuullut sen väärin, sillä se sanottiin kaksi kertaa. Yritykseni on todella pieni, joten 390e on älyttömän iso summa! Olen yrittänyt laittaa kyseiseen firmaan sähköpostia, jossa kerron haluavani jatkossa kaikki yhteydenotot sähköpostin välityksellä dokumentoinnin takia. Ei vastausta, mutta puhelimella yrittävät tavoitella.
Onko mitään vaihtoehtoja kuin maksaa lasku? Auttaako rikosilmoitus? Kannattaisiko liittyä Suomen yrittäjiin?- entinen tuleva
Hehe, minä löysin itseni tuosta palvelusta sen jälkeen kun olin jo lopettanut, tai ainakin luulen että oli tuo. Minulle ei vaan pystynyt soittamaan, kun olin numeronikin muuttanut sellaiseksi, ettei näy julkisissa luetteloissa. Kyllä se sieltä poistettiin, kun laitoin heille sarkastisen viestin, olin näet aloittanut opiskelut.
Nyt opinnot ovat lopussa ja tarkoitus jatkaa hieman toisella, laajennetulla konseptilla. Ongelma on juuri nämä jotka soittelevat. En tarvitse näkyvyyttä enkä laajenna enempää, aion edelleen jatkaa yksin ja minulla on tietyt asiakkaat valmiina, rerusseja ei ole enempään. Mitenkähän sitä saisi oltua "rauhassa". - entinen tuleva
Kannattaa ainakin yrittää uhkailla rikosilmoituksella. Pakkomyynti ei ole sallittua. Sano, että joudut lopettamaan koko yrityksen, kun ei ole tuollaisia summia vara maksaa...
- ilmoita peruutuksest
Juuri tuollatavalla nuo yrityshakemistokauppiaat toimivat. He antavat ymmärtää olevansa viranomainen ja näin ollen myyvät harhaanjohtavasti ilmaa.
Laskullahan on 14 vrk:n peruutusoikeus. Peruutat ja ilmoitat että et ole ollut tietoinen kyseessä olevankin yrityksen eikä viranomaistahon ja ilmoitat tekeväsi asiasta rikosilmoituksen ja ilmoituksen yritysrekisteriä hallinnoivalla viranomaiselle.
Kun lasku etenee perintään, ilmoita samat asiat ja kiellä tehneesi mitään sopimusta. - Karua
Ihan oikein tuollaiselle dorkalle. Mun mielestä tyhmiä saa ja pitää kusettaa. Muuten nämä eivät tiedä olevansa tyhmiä.
- Ennalta_varoitettu
Kiitos paljon yrittäjille, jotka ovat varoittaneet yritysrekisteri.com:n toiminnasta. Ehdin sattumalta lukea näitä kirjoituksia ennen kuin soitto tuli (heti samana päivänä kun olin ostanut puhelimen, hankkinut liittymän ja jättänyt y3-lomakkeen. Törkeää kyllä, että Elisan-liittymän hankkimisesta meni yksi päivä ja puhelinnumero oli markkinoijilla. En usko, että muutakaan kautta yrityskeskus on saanut puhelinnumeroani. Täytyy asettaa puhelinmarkkinointikielto numeroon.
- Raivotar00
Minulle tuli tänään tuolta raivostuttava hunajainen pakkomyyntipuhelu. Tosi lipevä jätkä ja en oikein edes tiedä miten toi puhelu päättyi! Sanoin koko ajan kivenkovaan etten maksa MITÄÄN! Jätkä tankutti 0-näkyvyydestä jota ei käytä kukaan toimiva yritys! What?! Seuraavalla tasolla homma maksaa sitten 290,-. Ja seuraavalla satkun enemmän. Meilasin sinne justiinsa että JOS minulle joku soppari lätkästiin niin se on jumankauta peruttava, en MITÄÄN halunnut!
- Raivotar00
JESS. Sain peruttua tuon eilisen sotkun! Laitoin meiliä samana iltana ja soitin vielä aamulla aspaan, josta ystävällinen nainen lirkutti ettei ollut vielä kerinnyt vastaamaan mun meiliin, oli nähnyt sen jo kyllä. Että mitään laskua heiltä meille ei siis tule. HUH. Nytpä osaan varoa kyseistä huijarifirmaa!
- Alkaa riittää jo
Ihmettelen suunnattomasti, miksi tuota toimintaa ei ole saatu lakkautettua. Moisia rikollisen laittomia kirjeitä satelee pitkin Suomea yhä edelleen. Mitä jos poliisikin nostaisi sen leveän perseensä ylös tuolista ja alkaisi viimein tutkia asiaa?
- yritystä on
Tartuin vahingossa vuonna 2007 heidän syöttiinsä sen jälkeen on ollu hiljaista. Tällä viikolla tuli "purkulasku" 350 e alv. Että sille...
- kimbsu
yritystä on kirjoitti:
Tartuin vahingossa vuonna 2007 heidän syöttiinsä sen jälkeen on ollu hiljaista. Tällä viikolla tuli "purkulasku" 350 e alv. Että sille...
Moikka,
¨¨
Meille tuli purkulasku 350€, kun vaan sanon "ei kiitos" puhelimessa......
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?486278Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki694235- 443551
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t213216- 1972960
- 402642
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132509törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/202492- 1531526
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3251498