Heipä hei! Tarvitsisin kattavan tietopaketin jenkeistä viinimaana. Tiedustelen lähinnä asiaa koskevaa LAADUKASTA kirjallisuutta... Kiitos vastauksistanne!
Yhdysvallat viinimaana
2
593
Vastaukset
- Juomanlatkija
Hugh Johnson on yksi viinialan yleisesti arvostetuista tietäjistä. Johnsonin kuvitettu ja kartoitettu SUURI VIINIKIRJA (ISBN 951-30-9877-X) esittelee Yhdysvaltoja ja sen viinintuotantoalueita 24 sivun verran. Minun tiedonjanooni tässä on koko lailla tarpeeksi.
Jos Johnson ei ole sinulle riittävän laadukasta, on sinun odotettava vastauksia aiheeseen paremmin perehtyneiltä.
Vierailin itse Kalifornian Napa Valleyssa Robert Mondavin viinitilalla helmikuussa 1989 eli tasan 20 vuotta sitten. Vaikuttava laitos, mainiot tuotteet. Alkossa Mondavin viinejä on ollut vain harvakseltaan, mutta esim. Beringerinkään viinit eivät ole juuri tuottaneet pettymyksiä minun suussani.
Monet pitävät juuri Robert Mondavia pioneerina, joka sai Kalifornian (ja koko Yhdysvaltojen) viinintuotannon uuteen kukoistukseen joskus 1960-luvulla, viininviljelyn ja -tuotannon oltua alamaissa viime vuosisadan alkupuolella vallinneiden kieltolakiaikojen jälkeen.
http://www.robertmondaviwinery.com/flash/index.html- Juomanlatkija
Mondavin koordinaatit esim. Google Earthia varten:
38°26'28.82"N 122°24'34.17"W
Google Earthissa on tässä kohteessa runsaasti painikkeita, jotka avautuvat klikattaessa kuviksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882