Kortti

amex/diners

Netistä olen etsinyt vastauksia mutta vielä mietityttää. Kumman kortin Amex Gold vai DinersClub ottaisin käyttöön? Kumpi toimii paremmin suomessa, ulkomailla. Onko Amex Goldin 170 euron vuosimaksulle vastinetta. Entäs Diners, onko siitä gold versiota vai pärjääkö perus kortilla ( amex green vs gold ero on huima muussakin kuin vuosimaksuss, vakuutus yms.). Muuten Visa ja Mastercad ok mutta jotenkin otsikon kortit kiinnostaa lisäarvopalveluiden takia.

9

1205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itse mak.

      DinersClub, kun täällä netissä kyselet, kaikilla luottokorteilla,
      täysin ilmaisillakin, onnistuu varsinainen maksaminen,
      kyllä ne S-pankin Visan ja ilmaiset Masterit kelpuuttavat Japanissa,
      Kiinassa, USA:ssa, kaikkialla.

      Diners Club kortilla pääsee lentoasemilla odottamaan erillisiin lounge tiloihin, saa useita muita Extra etuja, eli on etuja jos matkustelee muilla kuin seuramatkoilla.


      Eikös Amex yleensä tule puolipakollisesti yrityksen puolelta, ilmaiseksi ja on ”ylpeilykortti”, ainakin tänä päivänä, ei mikään järkevä.

      Amex edut alkavat tulla vasta jos todella runsaasti rahaa polttaa ja matkustelevat paljon, bisnesluokassa. Yhä harvemmalla on varaa bisnesluokkaan, me lopetimme sen jo viisi-vuotta takaperin kun hinnat kohosivat pilviin.

      En tiedä minkä tasoinen olet, mutta jos olet korkeatasoisempi, kuin hän ja tunnet että sinulla on varaa ja tarvetta niin silloin jos kuulut bisnesluokkaan vois harkita eikös Amexia

      http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2009/02/cronberg_sovittelijalla_ei_osuutta_paikanvaihdokseen_568321.html

    • ...

      Jos Amexin ottaa, niin mielestäni valinta kannattaa tehdä Green Cardin ja Platinumin välillä. Gold maksaa enemmän kuin Green, mutta siitä saatavat lisäedut eivät ainakaan omasta mielestäni tarjoa riittävää lisäarvoa vuosimaksulle. Platinum on ihan mukava kortti, mukana tulee Priority Pass, erittäin hyvät vakuutukset ja liuta muita etuja. Goldiin kuuluu matkavakuutus, mutta sekään ei ehdoiltaan ole mitenkään erikoinen.

      Dinersin etuna on suhteellisen halpa vuosimaksu, lounge access eräillä lentoasemilla (mm. ARN ja CPH) ja mahdollisuus järkevään matkavakuutukseen. Dinersista on myös olemassa Premium-versio (väriltään musta), jota ei juurikaan mainosteta missään. Premiumin voi kaiketikin saada suurin piirtein samanlaisilla tuloilla kuin platina-Amexinkin, ja siihen kuuluu melko lailla samanlaiset edut kuin Amexinkin platinakorttiin.

      Kortit kelpaavat varsin monessa paikassa, mutta useat pikkuliikkeet eivät kelpuuta kumpaakaan. Sen vuoksi on syytä omistaa myös vähintään yksi Mastercard tai Visa.

      Jos peruskorteista pitäisi valita vain yksi, itse ottaisin Dinersin. Valinta voisi tosin mennä toisinkin, ihan henkilökohtaisista arvostuksista riippuen. Mm. kortteihin kuuluvat pistejärjestelmät ovat jonkin verran erilaisia.

      Molemmilla korteilla on muuten suosittelijakampanja, joten jos korttia mielit, niin etsi joku tuttu, jolla kortti jo on, ja hae korttia hänen kauttaan. Saatte molemmat hieman lisäetua.

      • kun ei kelpaa

        irtisanoin amexin kun ei sillä tee mitään, kallis vuosimaksu johon ei sisälly kuin palveluja joita en arvosta. sitä paitsi en halua maksaa niiden amexia jotka saavat sen ilmaiseksi. minä en, joten v###ukselle on syynsä :D

        vaihdoin dinersiin ja työnantajan tarjoamaan kultaiseen korttiin ;)


      • kun ei kelpaa kirjoitti:

        irtisanoin amexin kun ei sillä tee mitään, kallis vuosimaksu johon ei sisälly kuin palveluja joita en arvosta. sitä paitsi en halua maksaa niiden amexia jotka saavat sen ilmaiseksi. minä en, joten v###ukselle on syynsä :D

        vaihdoin dinersiin ja työnantajan tarjoamaan kultaiseen korttiin ;)

        et matkustele yhdysvalloissa.....


      • minä se
        arvo-poika kirjoitti:

        et matkustele yhdysvalloissa.....

        en tosiaankaan matkustele, mieluummin käyn kiinassa


    • amex/diners2

      Nettiä selattuani päädyin Diners Classic korttiin. Sain duunikaverin suosittelijaksi joten pisteiden keruu alkanut. Kaverini kehui korttia ja ei ole joutunut tilanteeseen jossa korttia ei olisi kelpuutettu. Kortin monipuoliset ominaisuudet ovat vastinetta vuosimaksulle, ainoa mitä toivoi oli että olisi pääsy useampaan loungeen.

    • dinerssi

      dinerssiä kun käyttää koko vuoden eli ostaa kaikki sillä, niin saa pirun hyvät palkinnot vuoden päästä. tämä club rewards -ohjelma todella palkitsee.

      (kaikkiin paikkoihin kortti ei käy, mutta pyrkii ostamaan aina kun se vain käy, sillä.)

      • käyttäjä vuodesta 1990

        Meillä diners on ollut vaimon kanssa käytössä jo useamman vuoden. Maksamme sillä kaikki päivittäisostot, matkat, bensat yms. Pisteitä on kertynyt mukavasti ja niitä on käytetty mm lentoihin ja hotelliyöpymisiin.
        Pisteet eivät ole se ainoa syy miksi kortti meillä ykkönen. Diners on maailman ensimmäinen "luottokortti". Maksuaikakorttina vuosimaksuun nähden erittäin hyvä, meillä kun tuo vuosimaksu on aikas alhainen. Edut mitä kortilla on ovat loistavia ja yhtiö tarjoaa mielenkiintoisia tarjouksia kortinhaltijoille.
        Uusille käyttäjille ja niille jotka empivät kortin suhteen. Diners käy suomessa erittäin hyvin sekä ulkomailla lähestulkoon kaikissa hotelleissa ja ravintoloissa sekä lukuisissa liikkeissä. Matkavakuutus on kattava sekä lentokentillä olevat lounget viihtyisiä.
        Amexia on tyrkytetty milloin lentokentällä tai suoraan kotiin postitettuna mainoksena. En ole kuitenkaan lähtenyt toimivaa korttia toiseen vaihtamaan.


      • käyttäjä vuodesta 1990 kirjoitti:

        Meillä diners on ollut vaimon kanssa käytössä jo useamman vuoden. Maksamme sillä kaikki päivittäisostot, matkat, bensat yms. Pisteitä on kertynyt mukavasti ja niitä on käytetty mm lentoihin ja hotelliyöpymisiin.
        Pisteet eivät ole se ainoa syy miksi kortti meillä ykkönen. Diners on maailman ensimmäinen "luottokortti". Maksuaikakorttina vuosimaksuun nähden erittäin hyvä, meillä kun tuo vuosimaksu on aikas alhainen. Edut mitä kortilla on ovat loistavia ja yhtiö tarjoaa mielenkiintoisia tarjouksia kortinhaltijoille.
        Uusille käyttäjille ja niille jotka empivät kortin suhteen. Diners käy suomessa erittäin hyvin sekä ulkomailla lähestulkoon kaikissa hotelleissa ja ravintoloissa sekä lukuisissa liikkeissä. Matkavakuutus on kattava sekä lentokentillä olevat lounget viihtyisiä.
        Amexia on tyrkytetty milloin lentokentällä tai suoraan kotiin postitettuna mainoksena. En ole kuitenkaan lähtenyt toimivaa korttia toiseen vaihtamaan.

        sinäkin toisen kortin hankit kun vuokraat luxus luokan auton maaailmalta,siihen tarvitaan kaksi korttia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      76
      590
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe